Motomanų Diskusijos » Klausimai / Pradedantiesiems » Kaip elgtis avarijos atveju?

| 2006-03-01 zaliasvelnias | 128/52030 žinut.
 
Puslapiai: 12345


 
Narys
125cc **
Avataras
#91   +2  

Manau guldyti mocą jei jau užkišo mašina geras varijantas. Moco mortikai ir padangos sušvelnina smūgį. Dar vienas varijantas bandyti perskristi kliūtį. Geriau kristi ant asfalto ir čiuošti.
Dėl paguldymo tai seni mocai IŽ Jawa tai paspaudei galinį stabdį ir eina ant šono, o dabartiniai kaip mano Suzuki 1250 su ABS tai vargiai paguldysi.
Primti teisingą sprendimą nelieka dažniausia laiko aš manau kad tada sprendžia Dėvulis.
Pats turėjau dvi avarijas kai dar 18 buvau. Mieste dažnas greitis būdavo 100km/h. Nors ir su Ižu, bet užtekdavo 200m tokiam greičiui pasiekt. Tada turėjau 110km/h sumanė senolis apsisukt gatvėj sublizgėjo rudo mašiniuko šonai priėš akis kaip dabar atsimenu, nuspaudžiau galinį stabdį iki dugno ir Dėvulis ant šono parvertė. Net neįsibrėžiau, tik stuburas skilo nuo savo svorio. Rėmas po sėdyne įlinko nuo mano svorio. Pasekmes jaučiu ir po 20m. Nuo tada mieste greiti iki 50km/h. Važiujant pristabdau prie kiekvienos sankryžos, įpatingai reikia saugotis lenkiant tokius kurie važiuoja lėtai ir nežino kur suks, o gal sustos. Tokie yra pavojingiausi vairuotojai. Gal durnai atrodo kai su Banditu 1250 mieste važiuoji 50, bet tik taip gali išvengti nelaimės, nes automobilių vairuotoją nubaus, pasėdės kalėjime, o tu gali likti visam laikui invalidu.
2009 Gegužės 23 20:28
Narys
400cc ***
Avataras
#92    

Citata:
Cituoju: ALOKA
Manau guldyti mocą jei jau užkišo mašina geras varijantas. Moco mortikai ir padangos sušvelnina smūgį. Dar vienas varijantas bandyti perskristi kliūtį. Geriau kristi ant asfalto ir čiuošti.
Dėl paguldymo tai seni mocai IŽ Jawa tai paspaudei galinį stabdį ir eina ant šono, o dabartiniai kaip mano Suzuki 1250 su ABS tai vargiai paguldysi.
Primti teisingą sprendimą nelieka dažniausia laiko aš manau kad tada sprendžia Dėvulis.
Pats turėjau dvi avarijas kai dar 18 buvau. Mieste dažnas greitis būdavo 100km/h. Nors ir su Ižu, bet užtekdavo 200m tokiam greičiui pasiekt. Tada turėjau 110km/h sumanė senolis apsisukt gatvėj sublizgėjo rudo mašiniuko šonai priėš akis kaip dabar atsimenu, nuspaudžiau galinį stabdį iki dugno ir Dėvulis ant šono parvertė. Net neįsibrėžiau, tik stuburas skilo nuo savo svorio. Rėmas po sėdyne įlinko nuo mano svorio. Pasekmes jaučiu ir po 20m. Nuo tada mieste greiti iki 50km/h. Važiujant pristabdau prie kiekvienos sankryžos, įpatingai reikia saugotis lenkiant tokius kurie važiuoja lėtai ir nežino kur suks, o gal sustos. Tokie yra pavojingiausi vairuotojai. Gal durnai atrodo kai su Banditu 1250 mieste važiuoji 50, bet tik taip gali išvengti nelaimės, nes automobilių vairuotoją nubaus, pasėdės kalėjime, o tu gali likti visam laikui invalidu.


Sventa teisybe....
2009 Gegužės 24 00:37 :: Ducati Monster 600 :: Akademikas
Narys
800cc *****
Avataras
#93    

Cia tiesa.
Sunku kartais atsispirti pagundai pasukti rankena stipriau, bet... imi ir susivaldai. Zinai, kad aplinkui pilna salutiniu keliuku ir bet kada is ju gali issukti masina. O tada - kaip pasiseks.
2009 Gegužės 24 12:49
Keliauninkas
600cc ****
Avataras
#94    

Citata:
Cituoju: ALOKA
......sankryžos, įpatingai reikia saugotis lenkiant tokius kurie važiuoja lėtai ir nežino kur suks, o gal sustos. Tokie yra pavojingiausi...


Tai jau tikrai, mano tetukas visada sakydavo, kai mokino vairuoti: "Visada darikis prielaida, kad kitas, salia vaziuojantis, vairuotojas gali buti kvailiu!" Ir buvo, ir yra teisus. Kiek kartu mano gyvenime buvo tokiu neapsisprendziusiu, ieskanciu laisvos vietos parkavimui ar pan. O kiek keliose yra jaunimo(automobiliose) norinciu palenktiniauti su mocais?

Mano galva jei jau susidurimas neisvengiamas, tai jau geriau stabdit->guldit->paskutiniu momentu pasistengti atsispirti nuo moco-> ir grupiruotis(rankos prispausti prie kuno, kojos V raide, kad galetumet susilaikyti nuo vertimu ir stabilizuoti savo horizantalia kuno padeti. Ir visada stengtis ciuozti ant nugaros, ten dazniausiai apsaugos storesnes.
Be to ispaskos vaziuojantis tures laiko savo manevrui, o jei atsidurti uz kitos masinos kapoto, dar neaisku kas ten darosi, ar kas ten vaziuoja, ka jis mato, ar aplamai i kuria puse ziuri.

Ir dar viena, labai svarbu, prisiminkite save ar savo pazistamu traumas(ne avarijos atveju, bet tarkim buitije) patirusios :G kondicijos! Dazniausiai gyvi, siektiek pabrozdinimu, keli luziai. Kodel? Todel kad zmogaus samone tuo momentu "poilsiauja", pilnai pasitikedama kuna intuicijai, musu "gamtos" zinioms.

Neesu krites, ar guldes ir labai noriu tiketis kad nepatirsiu sio "malonumo". :V

Na ir i P.S. Manau gulditi reikia visada tik ant kaires sono, nes desineje yra galinis stabdis, kuri reikia spausti iki paskutinio, be to kaip jau kazkas rase, kelio danga turi nuzulumo kampa, neverta priesintis ir lauziti fizikiniu, bei dinaminiu desniu! (h)
2009 Gegužės 24 14:28 Išmintingas raitelis, plaukdamas per upę arklio nekeičia.
A. Linkolnas
Настоящий мужчина, как волк...либо один, либо с одной волчицей навсегда. А бегать за овцами - это удел баранов.
Skeptikas
1500cc *******
Avataras
#95    

nesamoniu cia priraset. Guldymas yra pats blogiausias dalykas kuri gali padaryti avarijos metu. Guldant ciuozi asfaltu, todel atsitrenkimo greitis buna kur kas didesnis nei butu stabdant. Be to neturi jokiu sansu perskristi kliuti, smugis bus frontalinis, sukeliantis didziausius suzalojimus. Teisingas elgesys yra visu pirma bandyti isvengti smugio isvairuojant, jei matai kad nesigaus maksimaliai stabdai kad butu kuo mazesnis susidurimo greitis, stojiesi ant kojeliu ir bandai perskristi per automobilio virsu. Vienintelis atvejis kada galima guldyti tai kai uzkisa kokia fura ir yra galimybe praciuozti po apacia. Aisku, dazniausiai avarijos metu suveikia refleksai, uzstabdai per stipriai ir pats nepajunti kaip atsiguli.
2009 Gegužės 25 07:51
Narys
800cc *****
Avataras
#96    

Nu as parasysiu kaip pries kelias dienas sudauze mano moca.
Daviau pavaziuoti piemeniui vienam (nieko nebesakykit cia, jau ir taip baigiu uzsigrauzt :) ) tas pavazeves toliau uzsisodino dar viena zmogu. pradejo jie raizyt po aikstele. Isibegejo iki 70-60 tiesiojoj (bent taip sake) ir pradejo lauzti posuki ( tame posukije stovejo dzipas) pamates kad neislaus to posukio jis bande stagiai pasukti vaira ir apvaziuoti uz masinos (ilyst i tarpa tarp masinos ir bordiuro kur gal 1 metras gal daugiau tas tarpas buvo.. tai staigiai susukus vaira vairuotojas pasilenke i desine o tas kur ant galo sedejo i kaire tai taip mocas susimete ir abu teskes i dzipa.. gale sedejes perskrido issilgai dzipa su koja kliudamas vairuojo virsutini lango kampa. vairuotojas lyg ir i sona nuskrido... Gal butu kitaip baigesi jei ne tas susvyravimas. Neikas niekam neluzo tik nubrozdinimai ir melyne per visa koja :-) Mocui visa marmuze sumalta.. Tikiuos isivaizdavot situacija :-]
2009 Gegužės 26 21:15
Keliauninkas
600cc ****
Avataras
#97    

Jooooo....... (z)
Zarazos (ff) jie.

O man dar toks kilo klausymas: O ka keleiviui daryti avarijos atveju?
Jis (ar Ji) voobse i kelio situacija neziuri, vairuotojas daug anksciau pamato potencialia kliuti ir kaip ir turi tos, nors ir nedaug, bent 1-2 sekundes, o keleivis jau mato post faktum!
Kur jam(jai) detis, sokti? laukti iki paskutinio? isikabinti i vairuotoaja? Kaip jam(jai) isvengti dideliu kuno susizalojimu?
2009 Gegužės 26 21:56 Išmintingas raitelis, plaukdamas per upę arklio nekeičia.
A. Linkolnas
Настоящий мужчина, как волк...либо один, либо с одной волчицей навсегда. А бегать за овцами - это удел баранов.
Pėsčiasis narys
25cc *
#98    

nu jo cia ziuriu su tom avarijom turi daug kas ir skaudzios patirties
2009 Birželio 2 20:56
Narys
800cc *****
Avataras
#99    

Su keleviu turbut geriau vaziuoti penSininko rezimu, pagal taisykles. Bent jau as taip darau. Nes keleivis labai jau padaro motocikla nevaldoma. Net didesnes duobes neimanoma apvaziuoti jei kiek veliau pastebi. O kiek ne syki maciau gudruoliu su keleiviu, lendanciu tarp masinu, spaudzianciu tokiam kelyje, kur bet kada gali is salutinio kas nors daugiau masinos nosi iskisti.
Kai keleivis nulipa, tai pasirodo toks jausmas, kad vairuoji dvirati, o ne 220 kg sveriancia karve. Kaip batus per mazus nusimoves.
2009 Birželio 3 17:38
Narys
50cc *
#100    

va su keleiviai tai problema lengvai sprendziu sedyne nusiemu keleivio ...ir i tase isimetu..jeigu butinai jos reikia tada deduosi...o jai zmones mato ,kad nera sedynes ,tai pavest nepraso :) aisq sau brangios paneles tikrai neatsisakysiu pavezt...bet viskas turi but protingai ,kad ji brangi isliktu ilgai :) :-)
2009 Birželio 3 17:53
Krapštukas
400cc ***
#101    

taip ir as bandziau savo zmona pavezeti tai is karto paaiskinau kad reikia i posuki linkti,o is pradziu tai labai sunkiai buvo paskui po truputi ,po truputi gavos toks jausmas lygtai kaip ir vienas kunas sedetu ant moco
2009 Birželio 3 21:57
Gatvinis
900cc *****
Avataras
#102    

Sandman - važiuojant su keleiviu labai gelbsti kontravairavimas - keleivis tiesiog nespėja sureaguoti ir svertis į kitą pusę. Bet be abejo, pensininko režimas pirmoje vietoje.
2009 Birželio 3 22:11
Narys
800cc *****
Avataras
#103    

Tai zinau, kad kontravairavimas padeda (net nepriklausomai su keleiviu ar be jo). Bet aisku ir nuo keleivio daug kas priklauso kaip valdosi motociklas, jei jis kartu pasvyra tai OK, bet net jam svyrant, vistiek toks kaip sunkumas buna. :) Bet gal cia per mazai pasvyra? Tiesiojoje aisku nera skirtumo, bet kokiuose vingiuose tai jau neskubu labai.
2009 Birželio 4 12:26
Nuoširdusis
500cc ***
Avataras
#104    

Citata:
Cituoju: kawa
taip ir as bandziau savo zmona pavezeti tai is karto paaiskinau kad reikia i posuki linkti,o is pradziu tai labai sunkiai buvo paskui po truputi ,po truputi gavos toks jausmas lygtai kaip ir vienas kunas sedetu ant moco


Visiem savo keleiviams pagrindinė taisyklė - posūkiuose vairuoju AŠ, reiškia ir lenkiu mocą AŠ, o keleivis sėdi gerai įsikibęs ir linksta tik tiek kiek reikia išsilaikyti. Tokiu atveju jis tampa kaip kuprinė, o jei keleivis sugalvojęs pasvirs ne tada ar ne į tą pusę, kurią tu planavai, nors sekundės daliai, kuo tai gali baigtis, net nenoriu galvoti...
2009 Birželio 4 15:36 Between the devil and the deep sea
Narys
600cc ****
Avataras
#105    

o dar baisiau yra kai praso pervezt ir bijodamas seda va tada tai sunku vaziuot.
2009 Birželio 4 15:50
Narys
400cc ***
Avataras
#106    

kiek pamenu kai laikaiusi teises pries trejus metus, plius minus visas situacijas aiksteleje priverte pakartoti(stiagu kliuties apvaziavima,gyvatele..t.t) bet kodel su keleiviu to neatlieka?! turetu pataisa kazkokia padaryti... nes motociklu vaziuojant vienam ir dviese tai begalo skirtingi vairavimai...
2009 Birželio 23 16:25
Gatvinis
500cc ***
#107    

o tu ar sedesi ant galo kai zmogus be patirties praves tave? kazin ar daug pravaziuosi ,kai virs tai ir tau bus nekas
2009 Birželio 23 16:33
Narys
125cc **
#108    

Jai matai kad avarijos neisvengsi reikia guldyti motocikla. Bet ne visada buna tokia situacija. paciam teko isbandyti: pries posuki i kaire (apauges kumais nieko nesimato kelio danga birus zvyras) islindo motoroleris priesingoj kelio pusej, as nuo jo i kaire prasiliankiau gal per 50cm, o ten is uz krumu islenda dar vienas motoroleris o kai antra pamaciau jau nebuvo kur trauktis skersas ejau ir dar su keleiviu(galinis ratas ciuozia vairas susuktas).o po to visi prota pisa kodel varei i priesinga kelio puse? tj ka man stacia galva i pirma pirda kirst reikejo?
2009 Rugpjūčio 29 22:48
Gatvinis
500cc ***
#109    

niekas negali pasakyti kaip būtent elgtis avarijos atveju,kekvienos avarijos aplinkybės kitokios ,beto dažnai žmogus nespėja net pamastyti ,nes viskas staiga ivyksta, vienas gal guldys,kitas stabdys ir bandys isvengti susidurimo,o gal kitas soks nuo moto :)
2009 Rugpjūčio 29 23:16
Narys
600cc ****
Avataras
#110    

kazi kiek butu sugebanciu paguldyt moca kritinej situacijoj, manau 0.005 %
2009 Rugpjūčio 29 23:18 Horas
aš ne stabdis, aš lėtas gazas
Gatvinis
500cc ***
#111    

manau dar daugiau :) ))) , dauguma iš instinkto spaustu pilna stabdi to pasekoje užsiblokuotu priekinis arba galinis ratas ir automatiškai paguldysi (j)
2009 Rugpjūčio 29 23:24
Narys
600cc ****
Avataras
#112    

su priekiniu tai tikrai, kad paguldysi (r)
tik ne ten kur reikia (-)
Lietuviui ir apskritai yra brangus "daiktas" tad iki paskutines 100 sekundes dalies bandai ji issaugot, o tai jau "guldymui" nebelieka laiko ;)
2009 Rugpjūčio 29 23:30 Horas
aš ne stabdis, aš lėtas gazas
Krapštukas
250cc **
#113    

Kelyje avarijos nesu patyres, tik motokroso tarasoje kai pirma karta bandziau persokti bangeles. Jausmas toks privazuoji prie pirmos bangeles duodi gazo, vairas susikreipe, ore jau zinai kad skaudes, bandai kazka sugalvoti ir padaryti, bet smegenis tokioje situacijoje nespeja nieko padaryti, nes per ta laika tu jau atsiduri ant zemes salmu ardamas trasa. Taigi viskas kas veike tai tik instinktai(speji sutraukti raumenis, situo atveju).
O kas svarbiausiai tai kad pradzioje gailejau pinigu sailmui, bet po to karto pradedi mastyti kitaip, nes tikriausiai butu reikeja ilgai guleti ligoninele, o dabar tik keli ibrezimai.
Taigi manyciau, kad avarineje situacijoje visu pirma svarbi apranga o antra kaip esi priprates prie motociklo.
2009 Rugpjūčio 30 10:15
Narys
25cc *
Avataras
#114    

Citata:
Cituoju: DT80
Citata:
Cituoju: devil_racer
Na mano toks pamąstymas daugiau būtų tai kokioj aikštelėj truputį pasidraskyt taip sakant.. pajaust kaip motas elgiasi blokuojant galinį ratą.. priekinį.. maneviringumą jo pažiūrėt..nes dažnas atvejis kad situaciją pasunkina dar labiau kai išsigasti pajuntęs motociklą slystant ar dar kaip nors važiuojant kaip dar niekad nebuvę..
poteriam laiko geriau nešvaistyk..( sukalbėsi po avarjos :D )
geriau aišku su motociklu į kliūtį nesitrenkt.. nušokt įmanoma jei ne sustingsi o sugebėsi valdyt situacija :)

devil manau 100 proc. teisus. :) geriau aikstelej pabandyt "imituot avarine situacija" ir mazdauk pasiruosht savo veiksmus.Ish liudnos savo patirties(7 avarijos 2 su mocu :( ) zinau kad viskas vyksta perdauk greitai kad spetum pamastyt ,veiki instinktyvei ,tad siulyciau reikalingus "instinktus uzashtrint" tada savisaugos instinktas suveiks anksciau nei spesi suprast kas ivyko :)
p.s. forume gal reiktu pradet tema "moto ivykis ir kaip jo galima buvo ishvengti?" cia juk yra dauk patyrusiu motodriveriu kurie tokiems "zaliems" kaip ash galetu papasakot kas kaip? Nezinia ar tai padetu avarinej situacijoj bet manau nepakenktu ... :)
instinktai tai geras variantas! :-) as pats avarijos nepadariau, vaziavau mieste, judrioj gatvej 50km/h o prieki masina. spejau tik i veidrodeli paziuret ir atgal o ta masina jau beveik sustojus rodo posuki i kaire. nespejau nieko pagalvot nei susivokt kaip automatiskai biski pristabdydamas priekiniais smarkiai guldziau i desine ir vos nevos apvazevau.. :-] tik poto supratau kuo man galejo baiktis... :-/ tai vat, instinktai - geris! :D (+)
2009 Rugpjūčio 30 10:40
Savižudis-entuziastas
400cc ***
Avataras
#115    

galiu papasakot savo atveji :)
Vaziavau su gilera 125 motoroleriu :) pries pora metu :) galima sakyt tokiais kaip dviraciu keliukais sugalvojau spustelt truputuka ir kaip veliau pastebejau paspaudziau per daug tai buvo staigus posukis o tiesiai buvo tokie kaip ir pieva tai aciu dievui nesugalvojau sukt i posuki i tik spaudziau stabdzius ir stengiaus laikyti vaira tiesiai tai pats perskridau per prieki neisivaizduoju kaip vairo neuzkliuvau ir atsikeles pamaciau tik tiek kad ishduzo kairysis posukis motorolerui nzn greitis koks buvo bet mazdaug 70km/h :) jei buciau megines sukt butu tikrai baigesis blogiau nes ten buciau numynes i kanala toki :) nes tikrai nebuciau ishsukes, ir kiek pats pamenu bet tikrai suregavau ir stengiaus nesukt o pasirinkau pieva ir stabdi :)

[Redaguota 2009-8-30 Blondens]
2009 Rugpjūčio 30 11:05 Naujokėlis... ;)
Lenktyninkas
600cc ****
Avataras
#116    

Iš savo patirties galiu papasakot apie 2 panašius įvykius, pirmas apie 120-130km/h užsiblokavo galinis ratas, tuo metu kas šovė į galvą tai spaust sankabą ir bandyt išmesti pavarą, deja niekas nepadėjo, tolimesni veiksmai buvo stebėti kelią ar nerą automobilių iš priekio ir bandyti per kelią išmanevruoti iki sustojimo(kas pavyko) jei būtu kažkas pasimaišęs iš priekio buvau pasiruošęs guldyti motociklą ant šono iš slysti nuo kelio, žinoma bandyt išvengt medžių. Mintis po įvykio, kad galbūt būtu padėjęs stabdymas priekiniais stabdžiais, na bet tai dar neišbandyta, tik teorija, kurios tikiuosi neprireikt tikrint :D O antrasis panašiu greičius, per menką tuometinę patirtį per staigiai stabdant galiniais stabdžiais išprovokavau slydimą, atleidus stabdį ir patikėjus šį darbą priekiniam viskas baigės menku išgasčiu. Vėliau tai pradėjo patikt :-] O jei dar slystelėjus ratui priversti jį slysti toliau su galios pagalbą :H Gaila turimi arkliai to neišgali :(
2009 Rugpjūčio 30 12:31
Narys
250cc **
Avataras
#117    

prasciausiai paguldyti moto dideliu greiciu butu stabdant galiniu stabdziu?
2009 Rugpjūčio 30 14:37
Pašėlęs
900cc *****
Avataras
#118    

Cia manau yra pilstoma is tuscio i kiaura,nera vienodu avariju,kaip ir vienodu traumu,kiekviena situacija zmogus ivertina nevienodai,taip kad kaip elgtis avarijos atveju sunku nuspeti,ir patarineti kitam kaip reikejo elgtis yra sunku,lengva pasakyti,reikejo taip,ar anaip,galu gale zmogus ne robotas kur uzprogramuoti smegenys :S Zmogus kiekvienu atveju(cia apie avarijas)elgsis instingtyviai (s)
2009 Rugpjūčio 30 14:48
Narys
600cc ****
Avataras
#119    

Man beveik tokia pat situacija buvo kaip Blondens, tik kad as vaziavau normaliu asfaltuotu misko keliu, kuriame daug posukiu. Ir likus paskutiniam posukiui, guldant sumete moca, as iskart kirtau ant stabdziu, motociklas issitiesino ir tiesiai i miska, tai panasiai 10m ciuoziau, ir po to kuliais per prieki nuejau, mocas is paskos.. Tai kai voliojaus, kazkaip dar masciau, ir ko bijojau, tai kad mocas neuzskristu ant manes arba pats i medi neilekciau, bet gerai kad butent toje vietoje nebuvo medziu, o aplink vien medziai.. :D Bet viskas gerai baiges, ir kiek atsimenu, iskart atsitojes puoliau kelt moca.. :D Bet dabar pagalvojus, jei nebuciau issigandes ir nestabdes o daugiau guldes, buciau ramiai isemes ta posuki.. (t)
2009 Rugpjūčio 30 14:52
Ekstremalas
500cc ***
Avataras
#120    

o as vienke nuleidau ir iskart ant sono ir jau nieko nebuvo imanoma padaryti,maciau tik kaip mocas salia ciuozia :)
2009 Rugpjūčio 30 16:44
Puslapiai: 12345




P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17