Motomanų Diskusijos » Naujienos motopasaulyje » Susisiekimo ministerija neprieštarauja suvienodinti motociklų ir automobilių maksimalų leistiną greitį

| 2012-04-05 AntanasP | 101/32684 žinut.
 

 
Vakar gavome Susisiekimo ministerijos atsakymą į prieš keletą savaičių rašytą kreipimąsi dėl KET pakeitimo motociklams (Inicijuojam KET pakeitimus?).

Apibendrinimas:
- Susisiekimo ministerija iš esmės neprieštarauja siūlymui suvienodinti motociklų ir automobilių maksimalų leistiną greitį! Valio!
- Dėl motociklų statymo ant šaligatvių - sprendimas taip pat yra - esant poreikiui savivaldybės gali leisti motociklų stovėjimą ant šaligatvių įrengiant kelio ženklus. Tai puiki galimybė suinteresuotoms šalims (kavinėms, verslo įstaigoms ar institucijoms) pritraukti motociklininkus suteikiant jiems patogias sąlygas parkuoti motociklus.
- Tačiau Susisiekimo ministerijos nuomene motociklams važiuoti viešojo transporto juosta nėra priimtina saugaus eismo požiūriu.

Džiaugiuosi Susisiekimo ministerijos išsakyta pozicija į du pirmuosius pasiūlymus.
O dėl motociklų važiavimo viešajam transportui skirta juosta truputį trūksta argumentų.
Ar tikrai tai būtų mažiau saugu nei miesto kamčiuose motociklams manevruoti automobilių sraute? Kokia jūsų nuomonė šiuo klausimu? Gal esate matę statistiką, gal turite faktų susijusių su praktika kitose Europos šalyse?



Iš Susisiekimo ministerijos gautas atsakymas:

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA

2012-04-02 Nr. 2-1549(52)
VšĮ MOTO GRUPĖ


DĖL KELIŲ EISMO TAISYKLIŲ PAKEITIMŲ

Susisiekimo ministerija išnagrinėjo Jūsų 2011 m. gegužės 12 d. raštą, kuriuo siūloma keisti motociklų važiavimo tvarką reglamentuojančius Kelių eismo taisyklių reikalavimus.
Informuojame, kad 2012 m. vasario 29 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutarimu Nr. 224 (Žin., 2012, Nr. 29-1302) pritarė Susisiekimo ministerijos pasiūlytiems naujiems Kelių eismo taisyklių (toliau – KET) pakeitimams. Kitą KET pakeitimo projektą Susisiekimo ministerija planuoja rengti, kai Seimas priims Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 33 straipsnių pakeitimo ir papildymo 61 ir 271 straipsniais ir įstatymo priedo papildymo įstatymo projektą Nr. XIP-3408.
Teikiame Susisiekimo ministerijos nuomonę dėl Jūsų pasiūlytų KET pakeitimų:

1. Dėl maksimalaus leistino važiavimo greičio motociklais keitimo.
Susisiekimo ministerija iš esmės neprieštarauja siūlymui suvienodinti motociklų ir lengvųjų automobilių maksimalų leistiną važiavimo greitį automagistralėse ir greitkeliuose ir nustatyti, kad motociklais automagistralėse nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 130 km/h greičiu, nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. – ne didesniu kaip 110 km/h greičiu, greitkeliuose nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. – ne didesniu kaip 110 km/h greičiu, nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. – ne didesniu kaip 100 km/h greičiu. Susisiekimo ministerija, rengdama Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus įgyvendinantį KET projektą, papildys jį Jūsų pateiktu KET pakeitimu. KET projekto derinimo metu šis pasiūlymas turės gauti kitų suinteresuotų institucijų (Vidaus reikalų ministerijos, Kelių policijos tarnybos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos ir kt.) pritarimą.

2. Dėl motociklų stovėjimo ant šaligatvių.
Mūsų nuomone, savivaldybės, kurios yra atsakingos už eismo organizavimą miestuose, matydamos poreikį ir galimybes tam tikrose vietose (prie kavinių, senamiestyje ir pan.) leisti motociklų stovėjimą ant šaligatvių gali įrengti kelio ženklus Nr. 528 „Stovėjimo vieta“ su papildomomis lentelėmis Nr. 820 „Motociklai“ ir Nr. 831, 832, 834, 835, 837, 838 „Lengvųjų automobilių stovėjimo būdas“ (kurios galioja ir motociklams) ir numatyti norimą transporto priemonių stovėjimo būdą.

3. Dėl motociklų važiavimo visuomeniniam transportui skirta eismo juosta.
Susisiekimo ministerija nuomone, siūlymas leisti motociklams važiuoti maršrutiniam transportui skirta eismo juosta nepriimtinas saugaus eismo požiūriu.
Dėkojame Jums už pareikštą nuomonę ir pateiktus pasiūlymus.


Susisiekimo viceministras
Rimvydas Vaštakas

Paskelbė: Antanas Petrauskas (AntanasP)

Puslapiai: 1234


uRe
Gatvinis
500cc ***
Avataras
#2   +4  

Na bent jau matyti bendras vaizdas, jog kažkas kažką žiūri motociklistų naudai... smagu ir pagirtina (y)
2012 Balandžio 5 13:53
Pėsčiasis narys
25cc *
#3   +1  

Įdomi situacija. Pasiūlymo priėmimui argumentų gali trūkti, o atmetimui nepateikia nei vieno ir tai laiko kaip normą. Tai kuom Jie remiasi teigdami, jog tai yra nesaugu?
2012 Balandžio 5 14:00
Narys
800cc *****
Avataras
#4    

Liuks. tik seimas idomu ar nubalsuos, bet kadangi arteja rinkimai tai gal pritars :D
2012 Balandžio 5 14:02
Narys
25cc *
#5   +1  

Kaip supratau dar tik svarsto, dar siemet 130 gali ir neisigalioti zinant biurokratu greicius :) Todel spausdami visad idemiai stebekit salikeles policininku ieskodami :)
2012 Balandžio 5 14:03
Narys
Uždraustas
#6    

motociklu naudai bent jau kazkas,o del tos autobusu juostos,reikejo derint su tuo kad motociklininkai nevaziuotu tarp eiliu kas yra draudziama ir su tuo kad siaip jau motociklu yra gerokai maziau nei automobiliu,taigi,jai motoroleriai nesimaiso,tai dar vienas kitas papildomas motociklas irgi nesimaisytu,....
2012 Balandžio 5 14:03
Narys
500cc ***
Avataras
#7    

Taigi atlėks trūlas ir nutėkš tą besivelkantį motociklininką A juostoje :D juokas net ima. Bet progresas labai džiugina. Lieka tikėtis, kad kitos institucijos dėl dabar sutartų pakeitimų neprieštaraus
2012 Balandžio 5 14:05 LMK 247
Narys
600cc ****
Avataras
#8    

Visiskai nesuprantu kaip saugumas kertasi su motociklu vaziavimu viesojo transpoto juostomis, gal del dviraciu ir mopedu, bet autobusai ir taxi tikrai nera saugesni eismo dalyviai sia prasme.
Butu idomu isgirsti argumentus , kuriais rementis teigiama , jog "...siūlymas leisti motociklams važiuoti maršrutiniam transportui skirta eismo juosta nepriimtinas saugaus eismo požiūriu".
2012 Balandžio 5 14:06 MT-03: Poland 2011; fra Nordkapp til Lindesnes 2012; Alps2013. RE Thunderbird 500: Ladakh J&K through Spiti 2014. Iceland by bicycle 2015
Gatvinis
1000cc ******
Avataras
#9    

Ištrauka iš gazas.lt straipsnio, ką rekomenduoja policija:

Saugaus eismo principai motociklų ir mopedų vairuotojams:

Visada dėvėti šalmą – ši taisyklė taip pat galioja keleiviams.
Aprangoje turėtų būti fluorescencinių detalių.
Eismo juostoje rasti tokią poziciją, kuri leidžia jus lengvai pastebėti.
Pranešti apie savo ketinimus – visada naudokite posūkio rodykles ir pan.
Prisiminti, kad transporto priemonė manevruoja kitaip, kai vežamas keleivis.
Manau kad tikrai būsime pastebimi viešojo transporto juostoje, negu tarp mašinų kažkur gale, tai reikėtų tai pasiūlyt kaip argumentą.
2012 Balandžio 5 14:12
Asfaltinis
500cc ***
Avataras
#10    

Įdomu, kada priims šiuos pakeitimus. O dėl stovėjimo ant šaligatvių, kaip suprantu, kiekviena savivaldybė turi priimti sprendimą?
2012 Balandžio 5 14:13
Narys
600cc ****
Avataras
#11   -1  

Citata:
Cituoju: Laimonas
Įdomi situacija. Pasiūlymo priėmimui argumentų gali trūkti, o atmetimui nepateikia nei vieno ir tai laiko kaip normą. Tai kuom Jie remiasi teigdami, jog tai yra nesaugu?

tie mano kad nesaugu kurie nusiteikę prieš motociklus,smulkiau nebedėstysiu
2012 Balandžio 5 14:13
Narys
600cc ****
Avataras
#12    

mano nuomonė motociklams turėtų leisti važiuoti dar bent 20km/h greičiau nei automobiliams,patys suprantat ar taip ar taip mes už automobilius greičiau važiuojame,kad jiems netrukdyti ir mums netrukdytų,aišku pagal situacijas
2012 Balandžio 5 14:18
Narys
400cc ***
Avataras
#13   +1  

Del autobusu juostos, manau tiesiog zmones masto, kad ims ir prades visi lakstyti autobusu juostomis, o tada ims koks persirikiuos i autobusu juosta (kad ir sukdamas i desine) ir bum. Manau tame jie mato pavoju. Galbut galvoja, kad trukdys autobusam ir pan. Tad jei tokia tvarka galioja kur nors kitur, kitoj salyje, butu saunu surast kokios statistikos. :)
2012 Balandžio 5 14:19
Narys
400cc ***
Avataras
#14    

Del autobusu juostos, manau tiesiog zmones masto, kad ims ir prades visi lakstyti autobusu juostomis, o tada ims koks persirikiuos i autobusu juosta (kad ir sukdamas i desine) ir bum. Manau tame jie mato pavoju. Galbut galvoja, kad trukdys autobusam ir pan. Tad jei tokia tvarka galioja kur nors kitur, kitoj salyje, butu saunu surast kokios statistikos. :)
2012 Balandžio 5 14:20
Narys
Uždraustas
#15    

vidic tu kadanors vilniuj vazinejai??ar kaune??kamsty stovejai?ne?labai nekoks jausmas stovet valanda kamsty kai viena juosta stovi laisvut laisvutele ir net trulai nevaziuoja...o tu stovi ,smalkem kvepuoji ir sankaba pastoviai pjauni=D
2012 Balandžio 5 14:45
Narė
400cc ***
Avataras
#16   +2  

siaip, ziauriai jega, nes tokia neabejinga pozicija ir reakcija ziauriai kelia pilietini pasitikejima ir savimone. pagaliau kazkas grazaus ir demokratisko. Manau turetu ikvepti zmones, nes kaip ir kinta atsakymas i klausima - ar as galiu kazka pakeisti ;)

Del tos juostos siek tiek kvailoka, didziojoje dalyje EU, pirma juosta butent ir yra skiriama dviratem priemonem ir viesajam transportui.

Manau beda siuo klausimu - per daug konservatyvus poziuris. O kaip zinia, visi zinom seimo dauguma.. ;)
2012 Balandžio 5 14:48
Trauma
1100cc *****
Avataras
#17   +1  

svarbiausią punktą ir atmetė...
2012 Balandžio 5 14:49
Pašėlusi
900cc *****
Avataras
#18   +2  

Mūsų motociklininkai (didelė dalis) dar nepribrendę saugiai ir ramiai važiuoti autobusų juostomis. Bet ateityje - kodėl gi ne?
2012 Balandžio 5 14:59 Don't do your best, do it right.
Savižudis-entuziastas
400cc ***
Avataras
#19    

Ryškiai nebuvau ant tiek apsišvietes, kad motociklams yra limitas automagistralėse – ne didesniu kaip 110 km/h greičiu. Visada atrodė jog 130km/h. Gėda.
2012 Balandžio 5 14:59
Narys
400cc ***
Avataras
#20   +1  

Papildomai argumentacijai dėl trečio klausimo labai padėtų tas faktas, kad vakarų Europoje pirmąja juosta važinėja tik viešasis transportas ir motociklai/dviračiai. Aš to nežinojau. Jei tai tiesa, reik kuo daugiau tokių šalių-pavyzdžių surasti. Mūsų biurokratams dar vis didelis orientyras yra"Europos" praktika.
2012 Balandžio 5 15:16
Čioperistas
1200cc ******
Avataras
#21   +1  

Pagirtina Antanai, padaryta daug. Spaudziu desine.

Del A juostos, kelios zalios idejos, labai nesilazdavokit, juk kazka reikia sugalvoti :) :

1. Motociklas labai dinaminė transporto priemonė, gebantis greitai isibegeti is vietos, tokiu budu nesukeltu trukdziu, viesajam transportui dalintis ta pacia eismo juosta, pazymeta A. Net ir stovint prie raudono sviesoforo sankryzoje, uzsidegus zaliam signalui motociklas zenkliai greicau kirs sankryza nei kita viesojo sunkioji transporto priemone ir leis laisvai judeti viesajam transportui.
2. Motociklas yra kompaktine transporto priemone, neuzimanti visos vaziavimo juostos ir net du motociklai sekmingai isitengka vienoje juostoje to pasekoje net ir didesne motociklu grupe uzima mazesni juostos bendra plota nei toks pat skaicius automobiliu, todel kodel jiems neleidus naudotis A juosta, kur tikrai netrukdytu viesajam transportui.
3. Zinat situacija, kad motociklas yra siaura transporto priemone, ir net vaziuojant pagal taisykles, ne toliau, kaip 1m nuo kelio krasto, daznai automobiliai apvaziuoja motocikla toje pacioje juostoje arba sustoja su motociklu pasidalindami juosta pries sankryza nepalikdami erdves motociklui laisvai judeti, todel del paciu motociklininku saugumo jiems deretu leisti vaziuoti ir A juosta.
4. Uzsienyje (Italija) yra leistinas motociklu manevravimas tarp automobiliu, kol jie stovi ties raudonu sviesoforo signalu ir aplenkus visa srauta sustoja pries sankryza specialiai motociklams irengtoje juostos zonoje pries pat sankryza, kad uzsidegus zaliam signalui galetu pasinaudoti isibegejimo (dinamikos) pranasumu ir netrukdomai kitoms transporto priemonems kirsti sankryza. Lietuvoje tokiu specialiu zonu nera todel lengviausias budas butu leisti vaziuoti A zona. Nes mano galva manevravimas tarp stovinciu automobiliu nera saugus, kyla pavojus automobiliui neapsiziurejus persirykiuoti is juostos i juosta ar kas baisiausia del neaiskiu priezasciu atsidaryti dureles ir nusispjauti ant grindinio, tai jau pavojus kliudyti tuo metu tarp juostu manevruojanciam motociklui.
2012 Balandžio 5 15:17 Vilkolakiai (R) Ziemai priimam saugoti motociklus Vilniuje. Saugu, sausa, patikima, signalizacija akumuliatorių pakrovimas, gera kaina. Rezervacija i PM. Pirmenybe jau laikusiems :D
Narys
800cc *****
Avataras
#22    

tas vaziavimas tarp juostu tai visai protingai sugalvota kad leidzia kai stovi masinu kamstis.
2012 Balandžio 5 15:54
Narė
400cc ***
Avataras
#23    

na, galima paimti, kad ir DB, stai linkas, apibreziantis galimybes naudotis viesojo transporto juosta.
http://www.motorcycleparking.com/bus_lanes.shtml

suprantama, tokie miestai, kaip londonas turi tam islygu, kadangi yra suskirstytas pagal eismo intensyvuma. bet naujausioje pataisoje ( kolkas laikinoje) net ir paciose intensyviausiose miesto dalyse bus leidziama naudotis sia eismo juosta. -> http://www.tfl.gov.uk/roadusers/redroutes/10151.aspx

siaip apskritai del sios pataisos manau galima daugiau gincytis laisvai. reikia paprasciausiai nepatingeti ir labai atsakingai suformuluoti teigiamas sio aspekto puses. kaip pvz graziai isdestyti objectives sioje skiltyje -> http://www.cambridge.gov.uk/ccm/content/transport-and-streets/tra....

nes kai kurie argumentai, kadangi esame ES nare yra neatriamami, del ES propaguojamos politikos, kuria lietuva irgi yra isipareigojusi priimti. tiesiog akivaizdu, kad musu politikams reikia juos pabaksnoti pirstu,
2012 Balandžio 5 16:05
Narys
900cc *****
Avataras
#24   -1 / +1  

Džiugu, kad bent pirmas žingsnis žengtas.

Viskas kaip ir gerai, tik gal nereikėtų kaip argumento naudoti taisyklių pažeidimo. Ta prasme, "duokit A juosta, nes važiuodami tarp eilių keliam pavojų sau", tiesiog sakys, nepažeidinėkit ir nevažiuokit tarp eilių. Beje, tokių salelių priekyje kaip rašai apie Italiją, man atrodo mačiau youtubėj ir anglijoj.

O A juostos dėl saugumo, tai elementaru manau kodėl nenori. Kažkada gi buvo kai motociklas važiavo A juosta, ir jį nuskynė į dešinę sukantis automobilis. Papildomai įsivaizduoju, kad autobusams būtų sunku sužiūrėti motociklus juos lenkiančius ar važiuojančius po ratais. Nors motoroleriams juk galima jomis važiuoti.
Na bet labiausiai manau jie bijo, kad motociklai galės laisvomis A juostomis lėkti kaip bepročiai šalia transporto srautų, o tai, pripažinkit, sukels tikrai daug avarijų.

Pas mus iš tikrųjų žmonės dar ne ant tiek subrendę/sezonas per trumpas, kad motociklus pirktų kaip transporto priemones nuvažiuoti nuo A iki B, juos perka dažniausiai greičio/adrenalino manjakai lakstyt po miestą. O visi kiti prieš juos tiesiog nublanksta.. Niekas neatsimena 10 ramiai važiuojančių motociklų, bet visada prisimins vieną pralėkusį.
2012 Balandžio 5 16:05
Narė
400cc ***
Avataras
#25    

Na, as asmeniskai manau, kuo daugiau diskutuosim ir sieksim buti matomi, tuo labiau mus pastebes visomis prasmemis.

Cia panasiai kaip su reklama ir antireklama, svarbu kad apie jie snekam. Manau, tai labai didelis pliusas. Svarbu sneketi, kuo garsiau! ;)
2012 Balandžio 5 16:21
Teoretikas
600cc ****
Avataras
#26    

del greicio liuks, gal visai greitai tai turesim, o del statymo ant saligatviu jei tai paliks savivaldybems ir tik ten kur bus zenklai, tai oj kaip negreit pradesim ant saligatviu legaliai statyti...
2012 Balandžio 5 16:32
Narys
250cc **
Avataras
#27    

Citata:
Cituoju: T N T
Įdomu, kada priims šiuos pakeitimus. O dėl stovėjimo ant šaligatvių, kaip suprantu, kiekviena savivaldybė turi priimti sprendimą?


Geriausiu atveju bus priimtas kitu metu sezonui. Kai/jei Seimas priims s. m. pavasario sesijoje numatoma svarstyti KET pakeitima (i kuri nespejome), Susisiekimo ministerija inicijuos kita pakeitima, tures suderinti su suinteresuotomis institucijomis, pateikti Vyriausybei ir tik tada naujas projektas su musu prasomais pakeitimais keliaus i Seima :)
Del stovejimo ant saligatviu kaip supratau SM nuomone tokia, kad leisti statyti tik tam tikrose numatytose vietose. Del tokiu vietu nustatymo reiktu kreiptis i savivaldybes
2012 Balandžio 5 16:41
Narys
400cc ***
Avataras
#28   +1  

pasikartosiu, bet siūlau kreiptis į Vilniaus merą "prašant prisidėti". Kamščių problema Vilniuje yra opiausia, o skatinimas naudotis motociklais būtų vienas iš padėties gerinimo būdų. Be to įtariu tik Vilniuje tų A juostų yra pakankamai daug, kad tai duotų motociklininkams apčiuopiamos naudos.
Kas liečia argumentaciją dėl A juostos - reiktų atsakyti į klausimą kodėl tai leidžiama dviračiams ir mopedams, ir tada argumentuoti kad gabaritais motociklas be priekabos tikrai nežymiai skiriasi.
O dėl pavyzdžių, tai kiek žinau kai kuriose JAV valstijose (pvz. Kalifornijoj) leidžiama važinėt tarp juostų ir priekyje yra tos vadinamos salelės motociklams. Kaip ir kažkas sakė, kad nereiktų daryti tų salelių, pilnai galima tam išnaudoti A juostas.
2012 Balandžio 5 19:16 sin in ice.. live forever or die trying..
Narys
250cc **
Avataras
#29    

nu taip kaip ir maniau,greiti gavom.salygatviu ne,bet gautas leidimas leist irengt vietas.o del a juostos argumentu manau negreit bus surinkta.net del rengimo tu vietu bus dar daug rupesciu.
va del manevravimo tarp eiliu yra logiska :D DDDDDDDDDDDD greiciai nedydeli judant kamsciuose,galima pasiulyt padydint draudimo imoka kokius 2 kartus,tipo vertinant manevravimo rizika. :)

o motociklus ar motorolerius nevertink kaip moca.jis vaziuojant nuo ozo kalno antraja juosta net nesant kamsciam prisisyks i kelnes.dar ir siuntines visi.o tu a juostu beveik ir nera..bent jau tikrai ne tiek ka pakeistu
2012 Balandžio 5 20:18
Narys
25cc *
#30   -10  

Naujienos neblogos :)
Būtų dar visai malonu iškovoti teisę važineėtis be šalmo, manau visi "čioperistai" sutiktu :) Bent jau JAV paplitus tokia praktika, maždaug pusėje valstijų nuo 25metų galima be šalmo važinėtis, keliose jokių apribojimų, likusiose kažkoks stažas reikalingas. Gaėtų ir pas mus taip padaryti.
2012 Balandžio 5 20:41
Puslapiai: 1234




P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17