Motomanų Diskusijos » Remontas » Dėl grandinės įtempimo?

| 2005-01-10 cbr600 | 37/36772 žinut.
 
Puslapiai: 12


 

25cc *
#1    

Dėl grandinės įtempimo?

Nupirkau mota (britva) , ir dabar ruošiu sezonui,keičiu kai kurias detales į naujas tame tarpe ir grandinę,gal kas žinot kiek rikia ją itempti,ar ji turi būti labai įtemta ar truputi laisvoka?,gal kas nusimanot, iš anksto ačiu... (?)
2005 Sausio 10 14:40
Auksarankis
400cc ***
#2    

Pasistatyk mocą ant ratų,pasisodink bugajų 80-100 Kg ant galinės sėdynės ir įtempk grandinę tiek, kad būtų laisvumas 1- 2 cm spaudžiant grandinę iš apačios į viršų per vidurį. Kai nulips bugajus ir atsisėsi pats bus viskas okei. Sėkmės darbuojantis, tik nepamiršk, kad reikia abi puses galinio rato nustatyti pagal žymes vienodai.
2005 Sausio 10 20:18
Pliurpomanas
25cc *
Avataras
#3    

Citata:
Cituoju: yamahaxxx
Pasistatyk mocą ant ratų,pasisodink bugajų 80-100 Kg ant galinės sėdynės ir įtempk grandinę tiek, kad būtų laisvumas 1- 2 cm spaudžiant grandinę iš apačios į viršų per vidurį. Kai nulips bugajus ir atsisėsi pats bus viskas okei. Sėkmės darbuojantis, tik nepamiršk, kad reikia abi puses galinio rato nustatyti pagal žymes vienodai.


Cia visiems motams toks budas taikomas???
2005 Sausio 10 22:21 JAWA 250 1967m. original (bet siap laukiam pavasario)
Narys
125cc **
Avataras
#4    

Nebutina ten ka nors sodinti. Itempk taip, kad laisvumas per viduri butu 2-3 cm.
2005 Sausio 11 01:24

25cc *
#5    

Supratau,ačiu visiems kad padėjot išsiaiškint (h)
2005 Sausio 11 13:57
Auksarankis
400cc ***
#6    

2-3 cm per vidurį laisvumas per mažas,kai susėsit dviese ant moco grandinė bus įsitempus smarkiai ir sudroši ją labai greitai,tad geriau sodintis ant galo bugajų,paprasčiau ir tiksliau bus.
2005 Sausio 11 19:16

25cc *
#7    

Supratau,einu jieskot bugajaus :D
2005 Sausio 11 22:30
Narys
125cc **
Avataras
#8    

Na, nesu tikras del to bugajaus :) Bent jau mano GSXr manuale parasyta, kad sureguliuoti taip, kad grandines laisvumas per viduri butu 20-30mm. Apie bugaju ten neuzsimenama ;)
2005 Sausio 12 00:53
Auksarankis
400cc ***
#9    

Apie grandinės sureguliavimą manuale rašoma,kad mocas stovėtų ant ratų ir būtų su apkrova,t.y su bugajum.
2005 Sausio 12 11:46
Auksarankis
400cc ***
#10    

jeigu priekine, galine zvaigzdes ir sakes tvirtinimo asis yra vienoje tieseje, arba sudaro kampa kuris sakes darbo metu nebuna didesni uz neapkrautoje busenoje esanti kampa, tai bugajaus nereikia - kitose padetyse grandine tik laisves
2005 Sausio 17 19:12 IZH Planeta 4http://www.psybbs.info/style_emoticons/default/pooh_go.gif
Auksarankis
50cc *
#11    

motcas turi stoveti ant ratu su draiveriu o itempimas skiriasi nuo 1.5-5cm jei grynakrauje britva su kieta vaziuokle ir trumpu majatniku tai kaip kolega minejo jei sporturingas minkstesnis baikas ilgesnes bazes tai net iki 5cm su buhajum ant baiko. jei teisingai pamenu fzr1000-1.5cm R1-2cm r6-2cm fazeris 1000-5cm (siulyciau pasitikslinti nes mano atmintis gali apgaut) ir dar kad tiesiai pastatyt rata liaudis stato pagal liniuote ant suniuku, o teko matyt sportininkus ir kai kuriuos meistriukus kad stato su slankmaciu.
2005 Sausio 21 19:38
Gatvinis
600cc ****
Avataras
#12    

Nu nežinau, kad buhajų sodint tai tiksliai.
Bet niekad cm nematuoju (-)
Kiekviena grandinė, net narelis išsidėvi skirtingai todėl išmatuot įtempimo lygį be šansų.
Prieš tempiant reiktų prasukti ratą ir pažiūrėt kokiam taškie koks įtempimas.
Po to imi vidurkį nuo didžiausio iki mažiausio ir psio (+)
2005 Sausio 25 17:03 Suum cuique
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#13    

O as darau paprasciausiai,tiksliausiai ir be niekieno pagalbos(ta prasme nesisodinuosi nieko).Kaip Enduro Man rase,nezinai su kokia pakaba nusiperki moca ir todel gamykliniai matavimai netinka.
Todel as isigijes moca,visalaik atlieku matavima,kuris tikslesnis uz dvieju zmoniu pasisodinima.Ir to uztenka atlikti viena kart ir tada zinau kiek mano turimo moco grandinei reik laisvumo.Taigi as pasistatau moca taip,kad galinis ratas truputi kabetu ore(cia sunkiausias darbas)ir atpalaiduoju galini amortizatoriu.Tai galima padaryt dviem budais,arba atsukt ir istraukt mortiko apatini varzta,arba atjungt mortiko svirtis(priklausomai nuo moco konstrukcijos.Mocam su 2 amortikais reiktu atjungt abu mortikus.Taip atsipalaiduoja galine sake ir ja kilnojant,labai lengvai galima surasti ta momenta,kada grandine labiausiai isitempia(keliant sake daugiau,grandine pradeda vel atsileist)Tada,kai grandine labiausiai isitempusi,pakisi ka nors po sake(neuzremdamas rato,kad galimetu ji laisvai prasukt)ir itempi grandine palikdamas koki 1,5-2 cm laisvuma.Tokioj padeti labai patogu prasukti rata ir patikrint ar grandine nepertempta,nes ratas kabo ore.Kai grandine itempta,galima sustatyti i vieta amortizatoriu ir jau normalioje busenoje(be keleiviu ir vairuotojo)pasimatuoti koks ira laisvumas.Taigi tokiu budu suzinai optimalaiusia savo moco grandines laisvuma,kuri nustatineji kiekviena kart itempdamas grandine.Amortiko daugiau atlaisvint nereikia,taipogi nebereiks ieskoti ir dvieju storuliu kurie suspaustu mortikus.


Cia as nukopinau savo senai rasyta tema is kito forumo,tad kai kuriu asmenu minejimas neturi jokios reiksmes.Toks grandines budas patikrintas tiek sporte(motokrose)tiek kasdieniame naudojime ir jokiu neigiamu pasekmiu nebuvo pastebeta.Taigi galiu drasiai teigti jog tai patikrintas variantas ir beje atitinka gamyklos rekomenduojama laisvuma.(irgi isbandyta)
2005 Sausio 26 23:41 Mune
Kuvaldaliotas
900cc *****
Avataras
#14    

Citata:
Cituoju: Polariz
Nu nežinau, kad buhajų sodint tai tiksliai.
Bet niekad cm nematuoju (-)
Kiekviena grandinė, net narelis išsidėvi skirtingai todėl išmatuot įtempimo lygį be šansų.
Prieš tempiant reiktų prasukti ratą ir pažiūrėt kokiam taškie koks įtempimas.
Po to imi vidurkį nuo didžiausio iki mažiausio ir psio (+)


Man atrodo kai jau aiskiai jauciasi tam tikruose pasukimu taskuose grandines isitempimas ir atsipalaidavimas, jau butu laikas ta grandine ir pakeisti - jinai jau persitempusi.
2005 Sausio 27 22:35
Gatvinis
600cc ****
Avataras
#15    

Citata:
Cituoju: Marrijuss
Citata:
Cituoju: Polariz
Nu nežinau, kad buhajų sodint tai tiksliai.
Bet niekad cm nematuoju (-)
Kiekviena grandinė, net narelis išsidėvi skirtingai todėl išmatuot įtempimo lygį be šansų.
Prieš tempiant reiktų prasukti ratą ir pažiūrėt kokiam taškie koks įtempimas.
Po to imi vidurkį nuo didžiausio iki mažiausio ir psio (+)


Man atrodo kai jau aiskiai jauciasi tam tikruose pasukimu taskuose grandines isitempimas ir atsipalaidavimas, jau butu laikas ta grandine ir pakeisti - jinai jau persitempusi.

Tada faktiškai reiktų grandines keist kas antram mocui ;)
Po kilnojimo ant galinio rato ta grandinėlė labai jau greit išsitampo :(
2005 Sausio 28 11:18 Suum cuique
Gatvinis
600cc ****
Avataras
#16    

Citata:
Cituoju: mune23
O as darau paprasciausiai,tiksliausiai ir be niekieno pagalbos(ta prasme nesisodinuosi nieko).Kaip Enduro Man rase,nezinai su kokia pakaba nusiperki moca ir todel gamykliniai matavimai netinka.
Todel as isigijes moca,visalaik atlieku matavima,kuris tikslesnis uz dvieju zmoniu pasisodinima.Ir to uztenka atlikti viena kart ir tada zinau kiek mano turimo moco grandinei reik laisvumo.Taigi as pasistatau moca taip,kad galinis ratas truputi kabetu ore(cia sunkiausias darbas)ir atpalaiduoju galini amortizatoriu.Tai galima padaryt dviem budais,arba atsukt ir istraukt mortiko apatini varzta,arba atjungt mortiko svirtis(priklausomai nuo moco konstrukcijos.Mocam su 2 amortikais reiktu atjungt abu mortikus.Taip atsipalaiduoja galine sake ir ja kilnojant,labai lengvai galima surasti ta momenta,kada grandine labiausiai isitempia(keliant sake daugiau,grandine pradeda vel atsileist)Tada,kai grandine labiausiai isitempusi,pakisi ka nors po sake(neuzremdamas rato,kad galimetu ji laisvai prasukt)ir itempi grandine palikdamas koki 1,5-2 cm laisvuma.Tokioj padeti labai patogu prasukti rata ir patikrint ar grandine nepertempta,nes ratas kabo ore.Kai grandine itempta,galima sustatyti i vieta amortizatoriu ir jau normalioje busenoje(be keleiviu ir vairuotojo)pasimatuoti koks ira laisvumas.Taigi tokiu budu suzinai optimalaiusia savo moco grandines laisvuma,kuri nustatineji kiekviena kart itempdamas grandine.Amortiko daugiau atlaisvint nereikia,taipogi nebereiks ieskoti ir dvieju storuliu kurie suspaustu mortikus.


Cia as nukopinau savo senai rasyta tema is kito forumo,tad kai kuriu asmenu minejimas neturi jokios reiksmes.Toks grandines budas patikrintas tiek sporte(motokrose)tiek kasdieniame naudojime ir jokiu neigiamu pasekmiu nebuvo pastebeta.Taigi galiu drasiai teigti jog tai patikrintas variantas ir beje atitinka gamyklos rekomenduojama laisvuma.(irgi isbandyta)

Nu čia geras, dar nebandžiau :V
2005 Sausio 28 11:59 Suum cuique
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#17    

Citata:
Cituoju: Polariz

Nu čia geras, dar nebandžiau :V



Cia ne geras,o cia faktas.Taip pat grandines laisvuma nustato ir gamintojas,tik kad jie tai padaro kitokiu budu. ;)
2005 Sausio 30 11:13 Mune
Gatvinis
600cc ****
Avataras
#18    

Mano mocui amortika atsukt tai :V
Reiks senuoju metodu, nors 6iaip būdas įdomus (+)
2005 Vasario 1 10:26 Suum cuique
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#19    

Citata:
Cituoju: Polariz
Mano mocui amortika atsukt tai :V
Reiks senuoju metodu, nors 6iaip būdas įdomus (+)



Taigi rasiau,kad nebutina mortika,galima ir mortiko traukes,zodziu kas patogiau.Maniskiam irgi traukes patogiau.Ten ar mortikas ar traukes,abiem atvejais tik vienas vienintelis varztas.Jai nori,pavasari galesi atlekt,as tau nustatysiu laisvuma. (h)
2005 Vasario 2 11:08 Mune
Narys
250cc **
#20    

Mune, pas TL'a gi rotorinis amortikas (i) , ten isvis nesuprasi kokios traukes ir kokie varztai ir ka po velniu atsukt reikia :) TL'a geriau reguliuot senu metodu su bugajais ;)
2005 Vasario 3 01:06
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#21    

Nesvarbu kad mortikas po baku,vistik jis egzistuoja,tai reiskia atsukt galima. :-) O su bugajais,tai sunku rast sunkiasvoriu kad artitiktu tokia pkrova,kad sake butu butent toje vietoje kur pats tempimas,o dar tas faktorius,kad grandine nevienodai susidevi ir tam tikrose vietose daugiau tempiasi/atsileidzia?Zinoma"bugajinis"budas geras ir tikrai patikrintas,bet kodel turint laiko ir noro nepasidaryt 100%'tinio varianto. ;)
2005 Vasario 3 11:05 Mune
Narys
125cc **
Avataras
#22    

GRANDINE

atsakykite i sius klausimus:
Per laisva grandine. Pasekmes?
Per stipriai itempta grandine. Pasekmes?
Isvis nera grandines. Pasekmes? ;)
Itempiau siektiek savo grandine ir atsirado gan nemazas garsas is variklio matyt is pavaru dezes.Kodel? Gal perstipriai itempiau?na kad ne palikau koki 1cm laisvuma. :S
2006 Balandžio 7 15:37
Stunter'is
600cc ****
Avataras
#23    

Trumpai - per daug įtempta grandinė sudils žynmiai greičiau nei normali. padidintas guolių susidėvėjimas.

laisva - "malsis", pjaus šakes, sugadins žvaigždes ir t.t.

CItata:

"This brings up the matter of chain adjustment or rather, chain mal-adjustment, the main culprit for "well-done" chains. Surprisingly an over tightened chain is a far worse than a loose one. Informed riders know that suspension movement increases chain tension, and what is a fairly tight chain at standstill becomes impossibly tight when the suspension bottoms. These added and unnecessary tensile loads can exceed the chain's capacity and the increased friction will raise the chain's temperature sky-high.

A new, too-tight chain can, in no time at all, turn into history. The best way to check chain tension, the one used by many race teams, is too ask two of your biggest friends to sit on the bike and compress the rear suspension to the point where the wheel spindle, swing-arm bearing bolt and the front chain-sprocket centerline are all in line. That is the point of maximum chain tension. Or you can compress the bike's rear end with a ratcheting tie down. Free up and down movement at the middle of the chain's bottom run should be about half an inch (13 mm) with the suspension compressed.

Of course, a loose, dragging-on-the-floor chain is not too good either. A loose chain will rub on many static parts of the bike such as the swing arm rubber buffer and frame spacers. Besides, with the chain's ability to saw through anything in its path, the added friction will again raise temperatures. Also the sprockets will suffer. A loose chain will "ride up" into the higher and weaker areas of the sprocket teeth and slowly bend them into a wicked hooked shape. Proper tensioning as explained above is the remedy.

Also, proper tensioning means a straight and true running rear wheel. A cockeyed, sideways rear wheel will place uneven stress on the chain, making one side of it work harder than the other. That is bad. A quick check can be made by sighting the chain's top run, back to front. A badly misaligned rear wheel will show as a notable kink in the chain's run line. For more exact results you can pick two eight foot (2.5 meters) straight-edged wood boards and place each on on either side of the bike, about 4" (100mm) above the ground. On a properly aligned wheel, the edges should touch the rear tire sidewall and leave equal gaps on both sides of the front tire. Adjust your chain tensioner accordingly. "

visas staripsnis (citata prasideda nuo14 paragrafo):
http://www.motorcycle.com/mo/mcnuts/chain.html
2006 Balandžio 7 16:13 Karolis
'05 Suzuki GSX-R 600 linksmam pasivėžinimui
EX - '99 Honda CBR900RR Fireblade SC33 - gerulis!
EX - '91 Suzuki GSX600F - nostalgija..
...esmė ne greityje, o mus( i )ų kiekyje!!!...
Narys
250cc **
#24    

kas ka manot apie regina, izumi o gal kas galetute parekomenduoti kokia nebloga firma. reiks pirkti visa komplekta nesvakar truko grandine vaziuojant 190km/h gerai kad viskas laimingai
2006 Birželio 11 13:42
Works for food
900cc *****
#25    

gereusjos grandines ira EK Japonu gamibos

ei kas bandis gincetis ir sakis kad Tsubaki arba RK ira gereusjos
tai nusipirk EK kita karta ir suzinosi kas ira gera grandine

ei neturi pinigu pirk Regina
2006 Liepos 26 18:35 Better to understand a little than to misunderstand a lot.
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#26    

Geriausi pasaulio moto gamintojai naudoja tik DID ir RK ,tad tokiu grandiniu daugiau nei pakanka. Ir visai negaleciau peikt Reginu.
Visa esme ne gamintojuje,bet to gamintojo modelyje,nes visi garsus gamintojai turi daug modeliu,kurie skirti atitinkamoms apkrovoms.Tad jai uzidet ant litro grandine,kuri skirta per pus silpnesniam motui,tai ne nuostabu kad ir DIDas grei isitampys.
2006 Liepos 27 10:50 Mune
Narys
250cc **
Avataras
#27    

kas kiek laiko mazdaug jus patempiat savo grandines? :) turiu uomeny kiek nuvaziuojat po patempimo iki kito kart kai jau vel reik itempt :)
2010 Gegužės 26 14:53
Narys
1000cc ******
#28    

Citata:
Cituoju: Falck
kas kiek laiko mazdaug jus patempiat savo grandines? :) turiu uomeny kiek nuvaziuojat po patempimo iki kito kart kai jau vel reik itempt :)


Patempiam kai atsileidzia, tokie dalykai kilometrais neskaiciuojami. Pasitikrini nuolat grandines itempima,tam reikia tik pasilenkt ir pirstu ja pakilnot. Kai itempimas bus netinkamas - koreguoji.
2010 Gegužės 26 19:01
Britvininkas
400cc ***
Avataras
#29    

Manau dabar youtube'i galima rasti daug atsakymu i rupincius klausimus, taigi dalinuosi nuoroda, kuri pagelbes jums kaip tinkamai atlikti grandines reguliavima: http://youtu.be/zB4DsHV8SAQ
2012 Rugpjūčio 19 21:05
Narys
50cc *
#30    

Sveiki, itempineju dabar grandine ir susiduriu su tokia problema - vienoj pozicijoj grandinė yra pakankamai laisva, pasukus ratą kelis kartus grandinė tampa labai įsitempusi... kas gali būti, ir kaip spręsti?
2016 Kovo 28 17:57
Puslapiai: 12




P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17