Visais ratais už gamtą » ES pasiūlymai dėl motociklų: daugiau saugumo ir mažiau taršos?
ES nori atgalinio ryšio iš mūsų! Sakyčiau labai sveikintina! Kas iš aktyvių motomanų nori sudalyvauti gyvoje diskusijoje? Apmaudu, tačiau
pats negalėsiu dalyvauti, reikia deleguoti kanors iš mūsų, turėsim informacijos nuo motomanų. Parašykit man. Prisegu kvietimą.
---------------
KVIETIMAS
Gerbiamieji,
Maloniai kviečiame Jus dalyvauti EP Informacijos biuro Lietuvoje organizuojamame pristatyme-diskusijoje „ES pasiūlymai dėl motociklų: daugiau saugumo ir mažiau taršos?“, kuris vyks š. m. gegužės 28 d. 11.30-14.00 val. „Trakų Dvarkiemyje“, Trakų r. (šalia kelio Vilnius-Trakai, 18-ame kilometre)
Pristatymo-diskusijos tikslas - supažindinti suinteresuotų šalių, visuomenės ir žiniasklaidos atstovus su ES pasiūlymais dėl L kategorijos (mopedų, motociklų, triračių ir keturračių) transporto priemonių tipo patvirtinimo sistemos supaprastinimo, saugumo didinimo ir taršos mažinimo.
Po pristatymo rengiamoje diskusijoje išsakytos nuomonės ir pastabos bus apibendrintos ir perduotos sprendimų priėmėjams Europos Parlamente. Renginyje pakviesti dalyvauti ir EP nariai iš Lietuvos.
Prisegame preliminarią renginio programą.
Prašome Jūsų informuoti mus iki š.m. gegužės 23 d., ar galėsite dalyvauti. Jei dalyvausite, prašome atsiųsti dalyvių kontaktinius duomenis. Renginys nemokamas.
Informacijos lauksime el.paštu epvilnius@europarl.europa.eu , tel. (8 5) 212 1530 arba faksu (8 5) 261 9828.
Pagarbiai,
Daiva Jakaitė
EP Informacijos biuro Lietuvoje vadovė
Tel. +370 5 212 0766, 212 1530
Pristatymas-diskusija
„ES pasiūlymai dėl motociklų: daugiau saugumo ir mažiau taršos?“
Pristatymo-diskusijos tikslas — supažindinti suinteresuotų šalių, visuomenės ir žiniasklaidos atstovus su ES
pasiūlymais dėl L kategorijos (mopedų, motociklų, triračių ir keturračių) transporto priemonių tipo patvirtinimo
sistemos supaprastinimo, saugumo didinimo ir taršos mažinimo. Kitas ne mažiau svarbus siekis — išgirsti
diskusijos dalyvių nuomones bei pastabas ir perduoti jas ES sprendimų priėmėjams.
Vilnius, 2011 m. gegužės 28 d.
Programa
11.30 - 11.35 Įžanginė dalis
11.35 - 12.15 ES siūlomos naujovės dėl L kategorijos transporto priemonių ir Lietuvos požiūris
Eirimas Pakalnis, Valstybinės kelių transporto inspekcijos Technikos skyriaus vedėjas
12.15 - 12.30 Motociklininkų nuomonės tyrimo rezultatų pristatymas
Rolandas Pyragis, EP Informacijos biuro Lietuvoje atstovas spaudai
12.30 - 13.00 Klausimai ir diskusija
13.00 - 14.00 Pietūs
ĮVADINĖ INFORMACIJA
ES keliuose nori matyti saugesnius ir ekologiškesnius motociklus
2007 m. Europos motociklų ir mopedų rinkos vertė siekė 4,1 mlrd. eurų. Kone šimtas gamintojų, kurių pusė priklauso europinėms kompanijoms, pagamino 1,136 mln. dviračių motorinių transporto priemonių. Motociklų ir mopedų gamybos, tiekimo, platinimo bei remonto srityse darbuojasi 184 tūkst. žmonių.
2011 m. pavasarį Europos Parlamentas pradėjo svarstyti naują ES reglamentą, kuriuo siekiama supaprastinti galiojančią teisės aktų sistemą, reguliuojančią mopedų, motociklų ir kitų L kategorijos transporto priemonių tipo patvirtinimo ir techninius reikalavimus.
Pagrindiniai reglamento tikslai — paspartinti pažangiausių saugumo ir taršos mažinimo technologijų diegimą motocikluose ir mopeduose, o taip pat palengvinti šių transporto priemonių patekimą į rinką.
Motociklų ir mopedų vairuotojų mirtis ar rimti sužalojimai kelyje tyko daug dažniau nei automobilių vairuotojų. Tesudarydami 2 proc. eismo dalyvių, jie sudaro 17 proc. keliuose žuvusių aukų. Siekiant sumažinti avarijų skaičių, siūloma įpareigoti gamintojus naujuose motocikluose montuoti antiblokavimo (ABS) arba kombinuotas (CBS) stabdžių sistemas bei automatiškai įsijungiančius žibintus, mažinti galimybes savavališkai modifikuoti transporto priemonę. EP nuomonės rengėjo teigimu, stabdžių antiblokavimo sistemos (ABS) įdiegimas visuose naujuose motocikluose 20 proc. sumažintų žūčių eismo įvykiuose skaičių. Nors ABS sistemos tebėra brangios, tiekėjų tvirtinimu, jų kaina sumažėtų iki 100 eurų už vienetą, jei išaugtų pardavimai.
Be to, sparčiai augantis dviračių motorinių priemonių skaičius didina CO2 išmetimą, todėl siūloma įtvirtinti griežtesnes maksimalias leistinas teršalų ribas. Nors mopedais ir motociklais nuvažiuotas nuotolis sudaro tik 3 proc. visomis kelių transporto priemonėmis nuvažiuoto nuotolio, jų tarša yra neproporcingai didelė. Todėl gamintojai, nedidindami kainos, turėtų imtis papildomų priemonių motociklų ekologiškumui didinti, mano EP nuomonės rengėjas. Tikimasi, kad diagnostikos sistemų montavimas ir prieiga prie remonto informacijos ne tik palengvins motociklų remontą, bet ir leis kontroliuoti kenksmingų dujų išmetimą. Be to, siūloma įvesti ekologinį ženklinimą, kad vartotojai galėtų lengviau pasirinkti aplinkai draugišką transporto priemonę.
EP Vidaus rinkos komitetas savo poziciją dėl naujojo reglamento tvirtins spalio mėn. Tuo tarpu visas EP dėl jo balsuos lapkritį.
Paskelbė: Antanas Petrauskas (AntanasP)
---------------
KVIETIMAS
Gerbiamieji,
Maloniai kviečiame Jus dalyvauti EP Informacijos biuro Lietuvoje organizuojamame pristatyme-diskusijoje „ES pasiūlymai dėl motociklų: daugiau saugumo ir mažiau taršos?“, kuris vyks š. m. gegužės 28 d. 11.30-14.00 val. „Trakų Dvarkiemyje“, Trakų r. (šalia kelio Vilnius-Trakai, 18-ame kilometre)
Pristatymo-diskusijos tikslas - supažindinti suinteresuotų šalių, visuomenės ir žiniasklaidos atstovus su ES pasiūlymais dėl L kategorijos (mopedų, motociklų, triračių ir keturračių) transporto priemonių tipo patvirtinimo sistemos supaprastinimo, saugumo didinimo ir taršos mažinimo.
Po pristatymo rengiamoje diskusijoje išsakytos nuomonės ir pastabos bus apibendrintos ir perduotos sprendimų priėmėjams Europos Parlamente. Renginyje pakviesti dalyvauti ir EP nariai iš Lietuvos.
Prisegame preliminarią renginio programą.
Prašome Jūsų informuoti mus iki š.m. gegužės 23 d., ar galėsite dalyvauti. Jei dalyvausite, prašome atsiųsti dalyvių kontaktinius duomenis. Renginys nemokamas.
Informacijos lauksime el.paštu epvilnius@europarl.europa.eu , tel. (8 5) 212 1530 arba faksu (8 5) 261 9828.
Pagarbiai,
Daiva Jakaitė
EP Informacijos biuro Lietuvoje vadovė
Tel. +370 5 212 0766, 212 1530
Pristatymas-diskusija
„ES pasiūlymai dėl motociklų: daugiau saugumo ir mažiau taršos?“
Pristatymo-diskusijos tikslas — supažindinti suinteresuotų šalių, visuomenės ir žiniasklaidos atstovus su ES
pasiūlymais dėl L kategorijos (mopedų, motociklų, triračių ir keturračių) transporto priemonių tipo patvirtinimo
sistemos supaprastinimo, saugumo didinimo ir taršos mažinimo. Kitas ne mažiau svarbus siekis — išgirsti
diskusijos dalyvių nuomones bei pastabas ir perduoti jas ES sprendimų priėmėjams.
Vilnius, 2011 m. gegužės 28 d.
Programa
11.30 - 11.35 Įžanginė dalis
11.35 - 12.15 ES siūlomos naujovės dėl L kategorijos transporto priemonių ir Lietuvos požiūris
Eirimas Pakalnis, Valstybinės kelių transporto inspekcijos Technikos skyriaus vedėjas
12.15 - 12.30 Motociklininkų nuomonės tyrimo rezultatų pristatymas
Rolandas Pyragis, EP Informacijos biuro Lietuvoje atstovas spaudai
12.30 - 13.00 Klausimai ir diskusija
13.00 - 14.00 Pietūs
ĮVADINĖ INFORMACIJA
ES keliuose nori matyti saugesnius ir ekologiškesnius motociklus
2007 m. Europos motociklų ir mopedų rinkos vertė siekė 4,1 mlrd. eurų. Kone šimtas gamintojų, kurių pusė priklauso europinėms kompanijoms, pagamino 1,136 mln. dviračių motorinių transporto priemonių. Motociklų ir mopedų gamybos, tiekimo, platinimo bei remonto srityse darbuojasi 184 tūkst. žmonių.
2011 m. pavasarį Europos Parlamentas pradėjo svarstyti naują ES reglamentą, kuriuo siekiama supaprastinti galiojančią teisės aktų sistemą, reguliuojančią mopedų, motociklų ir kitų L kategorijos transporto priemonių tipo patvirtinimo ir techninius reikalavimus.
Pagrindiniai reglamento tikslai — paspartinti pažangiausių saugumo ir taršos mažinimo technologijų diegimą motocikluose ir mopeduose, o taip pat palengvinti šių transporto priemonių patekimą į rinką.
Motociklų ir mopedų vairuotojų mirtis ar rimti sužalojimai kelyje tyko daug dažniau nei automobilių vairuotojų. Tesudarydami 2 proc. eismo dalyvių, jie sudaro 17 proc. keliuose žuvusių aukų. Siekiant sumažinti avarijų skaičių, siūloma įpareigoti gamintojus naujuose motocikluose montuoti antiblokavimo (ABS) arba kombinuotas (CBS) stabdžių sistemas bei automatiškai įsijungiančius žibintus, mažinti galimybes savavališkai modifikuoti transporto priemonę. EP nuomonės rengėjo teigimu, stabdžių antiblokavimo sistemos (ABS) įdiegimas visuose naujuose motocikluose 20 proc. sumažintų žūčių eismo įvykiuose skaičių. Nors ABS sistemos tebėra brangios, tiekėjų tvirtinimu, jų kaina sumažėtų iki 100 eurų už vienetą, jei išaugtų pardavimai.
Be to, sparčiai augantis dviračių motorinių priemonių skaičius didina CO2 išmetimą, todėl siūloma įtvirtinti griežtesnes maksimalias leistinas teršalų ribas. Nors mopedais ir motociklais nuvažiuotas nuotolis sudaro tik 3 proc. visomis kelių transporto priemonėmis nuvažiuoto nuotolio, jų tarša yra neproporcingai didelė. Todėl gamintojai, nedidindami kainos, turėtų imtis papildomų priemonių motociklų ekologiškumui didinti, mano EP nuomonės rengėjas. Tikimasi, kad diagnostikos sistemų montavimas ir prieiga prie remonto informacijos ne tik palengvins motociklų remontą, bet ir leis kontroliuoti kenksmingų dujų išmetimą. Be to, siūloma įvesti ekologinį ženklinimą, kad vartotojai galėtų lengviau pasirinkti aplinkai draugišką transporto priemonę.
EP Vidaus rinkos komitetas savo poziciją dėl naujojo reglamento tvirtins spalio mėn. Tuo tarpu visas EP dėl jo balsuos lapkritį.
Paskelbė: Antanas Petrauskas (AntanasP)
Narys
500cc |
Pasiulykit spresti tas nesamones del A1 kategorijos. Kiek laisku berasiau i „Regitra" niekas nesugebejo normaliai atsakyti kodel zmonems kurie vairuoja su A1 kategorija nekyla stazas, juk su A1 lygiai taip pat vazinejama tomis paciomis gatvemis, laikantys tu paciu KET. Dabar gaunasi jog zmogus kokius 30 metu vairuojantis A1 kategorijos technika teisiskai turi maziau patirties, igudziu ir maziau stazo (tikslaiu apskirtai neturi stazo) nei tas kuris issilaikes Aapr ir atlakstes tik 2 metus, kad jam nebegaliotu jokie apribojimai.
2011 Gegužės 21 20:40
|
Super'inis
1100cc |
IŠREIKŠKIME SAVO BALSĄ. Keletas ES rūpimų klausimų: http://www.motomanai.lt/uz_gamta/p-question_EU01.html
2011 Gegužės 22 00:21
Honda VFR800 - sportuojantis turistas.
|
Narys
50cc |
Šiaip labai sveikintinas renginys, turėtų būti įdomu jame sudalyvauti ir išgirsti ką pasiūlys abi pusės.
2011 Gegužės 22 00:58
|
Endūrinis balerinas
800cc |
Mano pasiulymas ES - tegu surengia prototipiniu varikliu konkursa (toki koks kazkada vyko graikijoj), kuri laimetu variklis pasiekes didziausia galia, maziausias emisijas ir butu varomas iskastiniu kuru. Tokis dalykas priverstu zmones pakrutinti smegenis, aisku jei pirmu vietu prizai butu padorus
2011 Gegužės 22 06:47
Mechanikos inžinierius
- Produkto dizainas - Industrinis dizainas - 3D modeliavimas - Brėžiniai gamybai |
Savižudis-entuziastas
125cc |
Taigi ir AM kategorija važinėjama tomis pačiomis gatvėmis, laikantis tų pačių KET , bet net neabejoju, kad niekas neduos to stažo...
2011 Gegužės 22 19:04
|
Keliauninkas
600cc |
O aš tiesiog pasiskambinau,kad abi pusės suprastų apie ką kalbama, ir paklausiau kaip ten yra. Man buvo atsakyta kad stažas skaičiuojasi Policija ir ta nežino,kaip yra iš tikrųjų.
2011 Gegužės 22 22:47
|
Narys
600cc |
Tu cia ritmai? Tai tarkim 16m issilaikau A1, po 2m issilaikau A ir tipo stazo nebereik? Ar tu cia apie tai kad stazas uzsiskaito tik masinai, tipo klevo nebereik? Nes kai A issilaikiau, ant teisiu gi raso tuos apribojimus, tai reiskia mocui neuzskaito..
2011 Gegužės 22 23:30
redagavo pawlius454 2011 gegužės 22 23:31
|
Rimtas
900cc |
Paanalizuokim pristatymą-diskusiją: „ES pasiūlymai dėl motociklų: daugiau saugumo ir mažiau taršos?“ Pristatymo-diskusijos tikslas: daugiau saugumo- pagal ES, daugiau saugumo, daugiau papildomų ribojimų bei pagalbinių priemonių, t.y. daugiau svorio, daugiau mechaninių ir elektroninių sistemų, daugiau diagnostikos, daugiau gedimų ir daugiau PAJAMŲ už viską aukščiau išvardinta. MOKĖTOJAS- VARTOTOJAS (pirmiem pirkėjams ABS CBS dovanų, lizingas 0%, pradinis įnašas tik 10%, parduok seną ir įsigyk naują ! ). Kaimynas nusipirko , o tu?! taršos mažinimo- analogiškai mechaninių-elektroninių sistemų įdiegimai (pinigų melžimo sistemos). Lietuva neturi taršos, net pagal KYOTO protokolą gali parduoti taršos leidimus. Kur gamybą? vėl vartojimas... Ir pačioj pabaigoje....tarp kitko. "Kitas ne mažiau svarbus siekis — išgirsti diskusijos dalyvių nuomones bei pastabas ir perduoti jas ES sprendimų priėmėjams. " O mums svarbu paprastos konstrukcijos, pigus ir pigiai eksploatuojamas motociklas plius (už papildomą kainą) pasirinkimo laisvė: +ABS, CBS, autopilotas (pavargai/nezinai kaip vairuoti? persijunk "balasto" režimą ir pan. +lego galios/sanaudų didinimo/mazinimo komplektas ir pan. ir t.t. "Programa" Pradžia smegenų plovimas 11.30 - 12.15. Skirta 45 min. "12.15 - 12.30 Motociklininkų nuomonės tyrimo rezultatų pristatymas Rolandas Pyragis, EP Informacijos biuro Lietuvoje atstovas spaudai." Kaip ir nuomonės pristatymas, bet pranešėjas šališkas, kuris atstovauja ES. Priskiriam 45 min ES. 12.30 - 13.00 Klausimai ir diskusija. Skirta 30 min kitai pusėj. Rezultatai: ES- 1 val 30 min. Plius neskaičiuojant laiko skirto reklamai; Jums- 30 min, kas sudaro 1/4 viso skirto laiko tai kur čia diskusija, kai vienas kalba, o kitas klauso? aaa? Dabar apie saugumą: Galima "prikišti" maksimaliai saugumo sistemų į motociklą,bet ar padės saugumui, jei smegenys paliekami namie, kad nebūtų smegenų sutrenkimo? Nežinai kaip spręst? užleisk kėdę kitam!
2011 Gegužės 23 11:32
Jauni bakeriai pasirenka vietą ir į ją keliauja. Seni baikeriai pasirenka pusę ir į ją keliauja
|
Keliauninkas
50cc |
1. nuo zioplumo vaistu nera, kas nori tas juos pasirenka jei bijo savo zioplumo 2. aftermarket uzdarbis ir visokios diagnostikos, pagal gamintoju uzmojus=daugiau uzdarbio is aptarnavimo nei is t.p. pardavimo, tiksliau-vartotojo smegenu pudrinimas, lietuviai kol kas per protingi tam, nors jau yra ir sunaivejusiu vakarieciais save laikanciu 3.CO reguliavimo ieskokite traukiniu, laivybos, aviacijos (didziausias tersejas) kroviniu auto. ir kt. ukio saku pramoneje, o ne pirdoskiu rinkoje. Taip pat kiekvienas CO blokavimo/mazinimo irenginys reikalauja resursu, kainuoja ir jo pagaminimas tersia gamta. Beje aciu, kad isnaikinot dvitakcius. 2 ir 3 argumentai-su pasipelnymo potekste. 4. sauguma kelti -nebutinai zaliuoti, galima pradet nuo awareness raising tarp autoshoperiu ir kt. eismo dalyviu. LT tas nevyksta. 5. paprastume genialumas-manau to dauguma mastanciu motomanu nori zbore dalyvaut negalesiu, jei kas norit-naudokites siais argumentais
2011 Gegužės 24 18:27
|
Rimtas
900cc |
2011 Birželio 7 14:00
redagavo dainius 2011 birželio 7 14:02
Jauni bakeriai pasirenka vietą ir į ją keliauja. Seni baikeriai pasirenka pusę ir į ją keliauja
|
71.040.604
+22.361
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |
Skiltis "Už Gamtą" bendrai finansuojama Europos regioninio plėtros fondo lėšomis. http://www.esparama.lt