Susipažinkime » Pirmasis senų motociklų nuotraukų konkursas "Moto SENELIAI" (2011 Rugsėjo 3)
Pirmąjį kartą Lietuvos motociklininkų bendruomenė Motomanai.lt ir asociacija "Senų vežimų" klubas paskelbė unikalų konkursą – "Moto SENELIAI".
“Nubraukime dulkes nuo tėvų, senelių, draugų, kaimynų nuotraukų albumų ir juos atverkime. Sugrįžkime į praeitį ir pamatysime, kokie jie buvo jauni, kaip rengėsi ir su kokia technika važinėjo!” – ragino R.D.Dulinskas, “Senų vežimų” asociacijos pirmininkas.
Konkurso sąlygos dalyviams:
Konkurso nugalėtojus išrinks komisija atsižvelgdama į nuotraukų populiarumą, svetainės Motomanai.lt lankytojų įvertinimą, istorijos ir užfiksuoto vaizdo unikalumą, bei idėją.
Pagrindinis prizas – įspūdingas ir unikalus, rankų darbo suvenyrinis senovinio motociklo modelis. Nugalėtojai bus apdovanoti per Lietuvos senovinių automobilių sezono uždarymą Vištytyje, Vilkaviškio raj. šių metų rugsėjo pirmoje pusėje (datą patikslinsime).
“Esant pakankamai įdomių senovinių nuotraukų su motociklais gausai ir nuotraukų autorių sutikimui – ieškosime galimybių išleisti nuotraukų albumą. Ši knyga gali būti visos Lietuvos motociklininkų projektas.” – teigė Antanas Petraukas, Motomanai.lt įkūrėjas.
Visas konkurse dalyvaujančias nuotraukas, galima bus pamatyti Moto SENELIŲ albume.
Skaitytojams suteikiame galimybę susipažinti su pirmosiomis unikaliomis nuotraukomis:
Būsimas stalius į mokslus važinėjo motociklu
“Ši nuotrauka mena stalių Bernardą Paukštaitį, gimusį 1904 metais. Visą savo gyvenimą žmogus staliavo savo namuose Vilkaviškyje, Kapų gatvėje. Ne vieną vilkaviškietį jis išmokė staliaus amato.
Dirbdamas su medžiu Bernardas nebuvo abejingas ir technikai. Amatų mokykloje Kaune laisvai išmokęs kalbėti vokiškai, vaikinas sumanė įsigyti motociklą Vokietijoje. Tais laikais technika buvo didelė prabanga ir kainavo daug pinigų. Vokietijoje įvairios prekės, kaip automobiliai, motociklai ir dviračiai, buvo kur kas pigesnės nei Lietuvoje.
Anuomet pasienyje taip pat klestėjo kontrabanda. 1912 metų gamybos NSU motociklą Bernardas iš Vokietijos, buvusio Karaliaučiaus krašto (dabar - Kaliningrado sritis, Rusija) parsigabeno kontrabandos būdu. Jis motociklą Vokietijoje išardė ir po dalį per sieną susinešė į Lietuvą. Šitaip į Lietuvą tais laikais keliavo ir kitos nedidelės transporto priemonės.
Būsimas stalius susitvėręs NSU firmos motociklą važinėdavo į mokslus Kaune. Sunku pasakyti, kiek tuo metu Vilkaviškyje važinėjo motociklų, tačiau galima numanyti, kad juos buvo galima suskaičiuoti ant rankos pirštų.” R.D.Dulinsko aprašymas.
Algimantas Laurinavičius, DNEPR MT-9 1972 Vilkaviškis
"Už geležinės užsklandos septintas, aštuntas dešimtmetis vakarų Europoje, Amerikos žemyne tuometinis baikerių, motociklistų gyvenimas buvo hipiškas bei laisvas. Tarybiniais laikais motociklas buvo pigi susisiekimo priemonė, pagalbininkas įvairiuose ūkio darbuose.
Ne išimtis ir Algimanto Laurinaičio motociklas Dnepr MT-9 su priekaba. Algimanto sunkiasvoris motociklas buvo puikus pagalbininkas sodo darbuose. Iš sodo suveždavo visas rudens gėrybes. Rekordas parvežti aštuoni bulvių maišai, perkrautas motociklas būdavo sunkiai valdomas. Savo motociklą prižiūrėdavęs, tuomet su juo išvystydavęs 50-60 kilometrų per valandą greitį. Prisiminęs Algimantas savo motociklą minėjo tik geru žodžiu - jis man buvo kaip traktorius. Per visą savo motociklisto gyvenimą Algimantas nė karto nebuvo sustabdytas milicijos, neturėjas avarijų, buvo tik keletas nutikimų.
Važiuodamas iš Vilkaviškio namo Žaliosios kaime nepastebėjo jį stabdančio milicininko, kuris stovėjo autobusų stotelėje. Pralėkęs keletą dešimčių metrų sustojo, įsijungė atbulinę pavarą ir pasuko akceleratoriaus rankeną. Važiuodamas per dideliu greičiu motociklo nesuvaldė priekaba atkilo nuo žemės ir motociklas apvirtęs ant šono prispaudė kojas. Kojas nuo įkaitusių išmetimo vamzdžių išgelbėjo iš armijos parsivežti chrominiai batai.
Kitas nutikimas nutiko taip pat netoli Žaliosio kaimo. Buvo jau tamsus paros metas. Važiuodamas su žmona iš Kudirkos Naumiesčio į Vilkaviškį ties Žaliosios kaimu pastebėjo šalikelėje stovinčias dvi dideles avis bei keletą mažų. Sumažinęs greitį pasignalizavo ir jas bandė apvažiuoti kaip viena iš jų staiga griebė už kojos. Koją spėjo pakelti, o smūgis į galinę padangą buvo toks didelis, kad motociklą sumėtė. Tik iš žviegimo suprato, kad tai buvo šernų banda kuri pasišalino link miško. Pravažiavę geležinkelio pervažą pajuto, kad motociklas nestabilus, šiek tiek mėtosi į šonus. Žmonos paprašė pažiūrėti ar nenuleista padanga. Moteriškė tamsyje nieko nepastebėjo blogo. Sustojus Vilkaviškyje apšviestoje vietoje pastebėjo, kad tuščia padanga. Pakeitę atsarginiu ratu grįžo namo. Kitą dieną numontavus padangą jos viduje buvo rasta 4-5 centimetrų ilgio šerno iltis kuri ir pradūrė motociklo galinę padangą.
Dabar šis jau turintis virš trisdešimt metų motociklas Senų vežimų klubo motociklų kolekcijos dalis." A.Dangyros aprašymas.
Juozas Jurkevičius su Iž 49 Kybartuose apie 1970 metus
"Juozas Jurkevičius gimęs Vievyje 1933 metais baigęs mokslus Vilniaus amatų mokykloje pagal paskyrimą suvirintoju įsidarbino Kybartuose.
Jaunystėje Juozas svajojo apie motociklą. Pirmas motociklas įsigytas šeštame dešimtmetyje. Turėdamas automobilį M-20 Pobeda pirmumą teikė motociklui. Su Iž-49 važiuodavo ir į žvejybą, ir parduotuvę jam motociklas buvo tiesiog gyvenimo dalis.
Prie senos Kybartų vaistinės pateko į avariją. Moters vadeliojamas vežimas nepraleido tuo metu važiuojančio Juozo. Motociklas įsirėžė į vežimą. Vežimui buvo išmuštas medinis ratas, o motociklininkas susilaužė mentę ir visam gyvenimui liko su kreivu pečiu. Šis nutikimas neatbaidė nuo dviračių transporto priemonių. Motociklams aistra degė iki pat gyvenimo saulėlydžio." p.Santakos aprašymas.
Zundapp motociklas, Vilkaviškis 1946 metai
"Tiksliai pasakyti, kurie tai buvo metai, yra sunku. Rusijos karininkai motociklą Zundapp gabenosi iš Vokietijos nelegaliu būdu. Kertant sieną motociklas tiesiog buvo konfiskuotas kaip kontrabandinis daiktas ir perduotas finansų skyriui, kuris įpareigojo "Apkoopsąjungą" jį parduoti.
Tuometinė organizacija "Apkoopsąjunga" šios technikos nepardavė ir pasiliko savo reikmėms. Motociklas buvo patikėtas vilkaviškiečiui Kęstučiui Skrinskui, kuris su Zundapp'u važinėjo po visą Vilkaviškio rajoną. Bent jau apskrityje toks motociklas buvo vienintelis.
Zundapp'ais per Antrąjį pasaulinį karą važinėjo vermachto kariai. Lietuvoje tai buvo retas motociklas, kuris dabar papuoštų kiekvieno kolekcininko technikos kolekciją."
Paskelbė: Antanas Petrauskas (AntanasP)
“Nubraukime dulkes nuo tėvų, senelių, draugų, kaimynų nuotraukų albumų ir juos atverkime. Sugrįžkime į praeitį ir pamatysime, kokie jie buvo jauni, kaip rengėsi ir su kokia technika važinėjo!” – ragino R.D.Dulinskas, “Senų vežimų” asociacijos pirmininkas.
Konkurso sąlygos dalyviams:
- Nuotraukos turi būti ne jaunesnės kaip 30 metų;
- Nuotraukoje turi būti užfiksuotas motociklas ar vairuotojas su ekipiruote;
- Konkurso laureatai komisijai turės pateikti nuotraukos originalą (kaip įrodymą, jog tai ne interneto platybėse rasta ir pasisavinta
nuotrauka);
- Prie nuotraukos reikia prisegti aprašymą – istoriją, susijusią su pateikta konkursui nuotrauka;
- Dalyviai nuotraukas gali talpinti Motomanai.lt svetainėje, Foto/Video skyrelyje, paspaudus nuorodą “Įkelti Foto/Video” ir pasirinkus
“Konkursų“ kategoriją.
Konkurso nugalėtojus išrinks komisija atsižvelgdama į nuotraukų populiarumą, svetainės Motomanai.lt lankytojų įvertinimą, istorijos ir užfiksuoto vaizdo unikalumą, bei idėją.
Pagrindinis prizas – įspūdingas ir unikalus, rankų darbo suvenyrinis senovinio motociklo modelis. Nugalėtojai bus apdovanoti per Lietuvos senovinių automobilių sezono uždarymą Vištytyje, Vilkaviškio raj. šių metų rugsėjo pirmoje pusėje (datą patikslinsime).
“Esant pakankamai įdomių senovinių nuotraukų su motociklais gausai ir nuotraukų autorių sutikimui – ieškosime galimybių išleisti nuotraukų albumą. Ši knyga gali būti visos Lietuvos motociklininkų projektas.” – teigė Antanas Petraukas, Motomanai.lt įkūrėjas.
Visas konkurse dalyvaujančias nuotraukas, galima bus pamatyti Moto SENELIŲ albume.
Skaitytojams suteikiame galimybę susipažinti su pirmosiomis unikaliomis nuotraukomis:
Būsimas stalius į mokslus važinėjo motociklu
“Ši nuotrauka mena stalių Bernardą Paukštaitį, gimusį 1904 metais. Visą savo gyvenimą žmogus staliavo savo namuose Vilkaviškyje, Kapų gatvėje. Ne vieną vilkaviškietį jis išmokė staliaus amato.
Dirbdamas su medžiu Bernardas nebuvo abejingas ir technikai. Amatų mokykloje Kaune laisvai išmokęs kalbėti vokiškai, vaikinas sumanė įsigyti motociklą Vokietijoje. Tais laikais technika buvo didelė prabanga ir kainavo daug pinigų. Vokietijoje įvairios prekės, kaip automobiliai, motociklai ir dviračiai, buvo kur kas pigesnės nei Lietuvoje.
Anuomet pasienyje taip pat klestėjo kontrabanda. 1912 metų gamybos NSU motociklą Bernardas iš Vokietijos, buvusio Karaliaučiaus krašto (dabar - Kaliningrado sritis, Rusija) parsigabeno kontrabandos būdu. Jis motociklą Vokietijoje išardė ir po dalį per sieną susinešė į Lietuvą. Šitaip į Lietuvą tais laikais keliavo ir kitos nedidelės transporto priemonės.
Būsimas stalius susitvėręs NSU firmos motociklą važinėdavo į mokslus Kaune. Sunku pasakyti, kiek tuo metu Vilkaviškyje važinėjo motociklų, tačiau galima numanyti, kad juos buvo galima suskaičiuoti ant rankos pirštų.” R.D.Dulinsko aprašymas.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Algimantas Laurinavičius, DNEPR MT-9 1972 Vilkaviškis
"Už geležinės užsklandos septintas, aštuntas dešimtmetis vakarų Europoje, Amerikos žemyne tuometinis baikerių, motociklistų gyvenimas buvo hipiškas bei laisvas. Tarybiniais laikais motociklas buvo pigi susisiekimo priemonė, pagalbininkas įvairiuose ūkio darbuose.
Ne išimtis ir Algimanto Laurinaičio motociklas Dnepr MT-9 su priekaba. Algimanto sunkiasvoris motociklas buvo puikus pagalbininkas sodo darbuose. Iš sodo suveždavo visas rudens gėrybes. Rekordas parvežti aštuoni bulvių maišai, perkrautas motociklas būdavo sunkiai valdomas. Savo motociklą prižiūrėdavęs, tuomet su juo išvystydavęs 50-60 kilometrų per valandą greitį. Prisiminęs Algimantas savo motociklą minėjo tik geru žodžiu - jis man buvo kaip traktorius. Per visą savo motociklisto gyvenimą Algimantas nė karto nebuvo sustabdytas milicijos, neturėjas avarijų, buvo tik keletas nutikimų.
Važiuodamas iš Vilkaviškio namo Žaliosios kaime nepastebėjo jį stabdančio milicininko, kuris stovėjo autobusų stotelėje. Pralėkęs keletą dešimčių metrų sustojo, įsijungė atbulinę pavarą ir pasuko akceleratoriaus rankeną. Važiuodamas per dideliu greičiu motociklo nesuvaldė priekaba atkilo nuo žemės ir motociklas apvirtęs ant šono prispaudė kojas. Kojas nuo įkaitusių išmetimo vamzdžių išgelbėjo iš armijos parsivežti chrominiai batai.
Kitas nutikimas nutiko taip pat netoli Žaliosio kaimo. Buvo jau tamsus paros metas. Važiuodamas su žmona iš Kudirkos Naumiesčio į Vilkaviškį ties Žaliosios kaimu pastebėjo šalikelėje stovinčias dvi dideles avis bei keletą mažų. Sumažinęs greitį pasignalizavo ir jas bandė apvažiuoti kaip viena iš jų staiga griebė už kojos. Koją spėjo pakelti, o smūgis į galinę padangą buvo toks didelis, kad motociklą sumėtė. Tik iš žviegimo suprato, kad tai buvo šernų banda kuri pasišalino link miško. Pravažiavę geležinkelio pervažą pajuto, kad motociklas nestabilus, šiek tiek mėtosi į šonus. Žmonos paprašė pažiūrėti ar nenuleista padanga. Moteriškė tamsyje nieko nepastebėjo blogo. Sustojus Vilkaviškyje apšviestoje vietoje pastebėjo, kad tuščia padanga. Pakeitę atsarginiu ratu grįžo namo. Kitą dieną numontavus padangą jos viduje buvo rasta 4-5 centimetrų ilgio šerno iltis kuri ir pradūrė motociklo galinę padangą.
Dabar šis jau turintis virš trisdešimt metų motociklas Senų vežimų klubo motociklų kolekcijos dalis." A.Dangyros aprašymas.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Juozas Jurkevičius su Iž 49 Kybartuose apie 1970 metus
"Juozas Jurkevičius gimęs Vievyje 1933 metais baigęs mokslus Vilniaus amatų mokykloje pagal paskyrimą suvirintoju įsidarbino Kybartuose.
Jaunystėje Juozas svajojo apie motociklą. Pirmas motociklas įsigytas šeštame dešimtmetyje. Turėdamas automobilį M-20 Pobeda pirmumą teikė motociklui. Su Iž-49 važiuodavo ir į žvejybą, ir parduotuvę jam motociklas buvo tiesiog gyvenimo dalis.
Prie senos Kybartų vaistinės pateko į avariją. Moters vadeliojamas vežimas nepraleido tuo metu važiuojančio Juozo. Motociklas įsirėžė į vežimą. Vežimui buvo išmuštas medinis ratas, o motociklininkas susilaužė mentę ir visam gyvenimui liko su kreivu pečiu. Šis nutikimas neatbaidė nuo dviračių transporto priemonių. Motociklams aistra degė iki pat gyvenimo saulėlydžio." p.Santakos aprašymas.
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Zundapp motociklas, Vilkaviškis 1946 metai
"Tiksliai pasakyti, kurie tai buvo metai, yra sunku. Rusijos karininkai motociklą Zundapp gabenosi iš Vokietijos nelegaliu būdu. Kertant sieną motociklas tiesiog buvo konfiskuotas kaip kontrabandinis daiktas ir perduotas finansų skyriui, kuris įpareigojo "Apkoopsąjungą" jį parduoti.
Tuometinė organizacija "Apkoopsąjunga" šios technikos nepardavė ir pasiliko savo reikmėms. Motociklas buvo patikėtas vilkaviškiečiui Kęstučiui Skrinskui, kuris su Zundapp'u važinėjo po visą Vilkaviškio rajoną. Bent jau apskrityje toks motociklas buvo vienintelis.
Zundapp'ais per Antrąjį pasaulinį karą važinėjo vermachto kariai. Lietuvoje tai buvo retas motociklas, kuris dabar papuoštų kiekvieno kolekcininko technikos kolekciją."
Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
Paskelbė: Antanas Petrauskas (AntanasP)
Super'inis
1100cc |
O, albumas po truputį jau pildosi!
2011 Birželio 16 12:07
redagavo DainiusM 2011 birželio 18 14:08
Honda VFR800 - sportuojantis turistas.
|
Super'inis
1100cc |
kai ka, greitai idejos kopijuojamos 15d. paskelbiam naujiena - 18'ta jau kazkas knyga leidzia
2011 Birželio 19 23:35
Honda VFR800 - sportuojantis turistas.
|
Narys
25cc |
Sitas konkursas man patinka nes galiu ideti savo senelio nuotraukas kuris buvo istikimas motociklistas , tais laikais turbut nebuvo baikeriu klubu ir suvaziavimu , greiciau motociklas buvo susisiekimo priemone nei pramoga , didziuojuosi savo seneliu jis buvo kietas ! Idejau i foto konkursa keleta savo senelio nuotrauku , ivertinkite .
2011 Birželio 23 23:30
|
71.040.604
+22.361
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |