Motomanų Diskusijos » Klausimai / Pradedantiesiems » Kaip elgtis avarijos atveju?

| 2006-03-01 zaliasvelnias | 128/52132 žinut.
 
Puslapiai: 123..5


 
Pėsčiasis opozitas
50cc *
#1    

Kaip elgtis avarijos atveju?

Kazkaip sitas klausimas shove in galva, (b)

bendriausias situacijos modelis juk turetu buti, tagi:
Kaip elgtis pamacius kad neisvengsi avarijos?
ar ymanoma nusokti nuo moco?
kada guldyt ant shono?
ar sukalbet poterius?
gal kam teko "savo kailiu isbandyt"?

PS niekam nelinkiu
2006 Kovo 1 23:35
Donoras
1100cc *****
Avataras
#2    

Na mano toks pamąstymas daugiau būtų tai kokioj aikštelėj truputį pasidraskyt taip sakant.. pajaust kaip motas elgiasi blokuojant galinį ratą.. priekinį.. maneviringumą jo pažiūrėt..nes dažnas atvejis kad situaciją pasunkina dar labiau kai išsigasti pajuntęs motociklą slystant ar dar kaip nors važiuojant kaip dar niekad nebuvę..
poteriam laiko geriau nešvaistyk..( sukalbėsi po avarjos :D )
geriau aišku su motociklu į kliūtį nesitrenkt.. nušokt įmanoma jei ne sustingsi o sugebėsi valdyt situacija :)
2006 Kovo 1 23:57 Tiesiog Devis.
green frog team.
It's not how you look on your bike, it's how you ride your bike.
Pašėlęs
1200cc ******
Avataras
#3    

Įtariu, kad nušokt nesistengs niekas. Negi dabar pamatęs kad iš šalutinio kelio iššoko automobilis aš šoksiu nuo motociklo ir leisiu jam trenktis?? Juk elementaru, kad staigiai stabdysi, ir tikėsies, kad automobilis spustels gazą ir dings, arba tu spėsi sustot jo neprivažiavęs. Tad manau čia svarbiau išmokti maksimaliai išnaudoti savo motociklo stabdymo galimybes ir pan. žinoma reikia ir greitos orientacijos. Juk dažnos avarijos galima išvengti ją apvažiuojant. Tereikia greit sureaguoti. Kartą pats patekau į tokią situaciją ir tfu tfu aš vis dar čia. Judėdant antra juosta ~50km/h greičiu mieste prieš mano nosį iš pirmos juostos iššoko automobilis. Teko staigiai sukt kairėm, nes būčiau kalęs į vairuotojo dureles. Stabdžius vos spustelt spėjau. Esmė, kad stabdymu niekaip nebūčiau išsigelbėjęs, nušokt irgi laiko nebuvo. O priešpriešinė eismo juosta buvo....Ačiū Dievui tuščia... Tad manau viskas reikalinga. Tiek reakcija, tiek mąstymas, tiek aplinkos stebėjimas, ir motociklo galimybių žinojimas ;) P.S. ir protas žinoma (lekiant 100 toj situacijoj, jaučiu šansų nekalt būtų apytiksliai nulis....)
2006 Kovo 2 00:07 Gimę skraidyti mašinomis nevažinėja.
Donoras
1100cc *****
Avataras
#4    

Talkee, su praktika šansai didėja :-) nuo moto aišku nepradėsim šokinėt vos tik biški kas :-] bet yra situacijų, kur ant sėdynės atsistot dar gali suspėt o apvažiuot ar stabdyt nėra galimybių.. na bet čia kiekvienai situacijai savo..

P.S. vat ką labai mėgstu mieste naudot tai garsinį signalą :D jau šito tai nepagailiu :D ir aišku stengiuosi kiekvieno prieky esančio vairuotojo veiksmus numatyt prieš jam padarius nesąmonę.. :)
P.S.S loud pipes save lives (+)
2006 Kovo 2 00:31 Tiesiog Devis.
green frog team.
It's not how you look on your bike, it's how you ride your bike.
Narys
400cc ***
#5    

Citata:
Cituoju: devil_racer
Na mano toks pamąstymas daugiau būtų tai kokioj aikštelėj truputį pasidraskyt taip sakant.. pajaust kaip motas elgiasi blokuojant galinį ratą.. priekinį.. maneviringumą jo pažiūrėt..nes dažnas atvejis kad situaciją pasunkina dar labiau kai išsigasti pajuntęs motociklą slystant ar dar kaip nors važiuojant kaip dar niekad nebuvę..
poteriam laiko geriau nešvaistyk..( sukalbėsi po avarjos :D )
geriau aišku su motociklu į kliūtį nesitrenkt.. nušokt įmanoma jei ne sustingsi o sugebėsi valdyt situacija :)

devil manau 100 proc. teisus. :) geriau aikstelej pabandyt "imituot avarine situacija" ir mazdauk pasiruosht savo veiksmus.Ish liudnos savo patirties(7 avarijos 2 su mocu :( ) zinau kad viskas vyksta perdauk greitai kad spetum pamastyt ,veiki instinktyvei ,tad siulyciau reikalingus "instinktus uzashtrint" tada savisaugos instinktas suveiks anksciau nei spesi suprast kas ivyko :)
p.s. forume gal reiktu pradet tema "moto ivykis ir kaip jo galima buvo ishvengti?" cia juk yra dauk patyrusiu motodriveriu kurie tokiems "zaliems" kaip ash galetu papasakot kas kaip? Nezinia ar tai padetu avarinej situacijoj bet manau nepakenktu ... :)
2006 Kovo 2 08:06 Laimis
Gatvinis
400cc ***
#6    

Nušokti nuo motociklo (morališkai) padėtu ir draudimas turbut :-)
2006 Kovo 2 14:39 GSR 600
Praktikas
1100cc *****
Avataras
#7    

Labai priklauso nuo situacijos, jei matai, kad tvosi stačia galva į auto, tai bent kiek aš girdėjau, tai mažiau nukentėjo tie, kurie paskutiniu momentu šoko nuo moco. Bet, kita vertus, mocas mažiau nukenčia tada, kai prieš smūgį jį raideris paguldo ant šono ir mocas dalinai lenda po mašina. Tada mocas dažniau išlieka tinkamas remontuoti, o ne išmesti... Be to, gulant ant šono, mocas nulekia nuo raiderio žymiai greičiau, nes plastmasė ir metalas asfaltu slysta kur kas geriau nei apranga, taigi tai, kad tave mocas tokioj situacijoj prispaus, yra maža tikimybė. Tačiau, žiūrint iš kitos pusės, išliekant ant moco iki paskutinės akimirkos, turi daugiau laiko stabdymui, manevravimui, taigi, tvoji mažesniu greičiu. Ir nesvaikit, tokių situacijų nesumodeliuosit jokioje aikštelėje. O jei kalbat apie sugebėjimą manevruoti ekstremalioje situacijoje, tai visą laiką, kai važinėji mocu, prie jo pripranti, perkandi jo charakterį, valdymą ir elgseną. Tai nepasakyčiau, kad čia sprendimas glūdi vien aikštelėje. Bet koks važinėjimas pamažu ugdo patirtį, kuri vat ir išugdo tą automatizmą bei mokėjimą elgtis ekstremalioje situacijoje. Be abejo, ant aikštelės irgi nespjaunu, bet aikštelėje išmoksi manevruoti greičiu iki 30-40 km/h, o tokiu greičiu jau nėr labai daug šansų užsimušt... Šiaip bet koks elgesys ant moco veda link pažinimo - ir ekstremalus stabdymas, ir stuntai, ir kiti bajeriai.

Šiaip su Jawa dar kai važinėjau (kur priekiniai stabdžiai patys žinot kokie būdavo, kas važinėjot), tai man labai padėjo išvengti susidūrimo stabdymas užnešant galinį ratą. Buvau apakęs kaip efektyviai sustojau, nes jau beveik neabejojau, kad kalsiu ir dar smarkiai. Realiai iki kliūties liko apie metrą kai sustojau. Logiška, kad skersa padanga čiuoždama turi didesnį sukibimą. bet čia atvejis, kai priekiniai stabdžiai blogi arba jų nėra. O bet tačiau kai pabandžiau galą užmesti blokuojant galinį ratą britvai, tai supratau, kad to neužbaigti batonu, ypač ant didesnio greičio, man yra beveik kosmosas. Tas žemas vairas vis tik daro savo.
2006 Kovo 2 14:55 ZX10R '06
Juodulys
600cc ****
Avataras
#8    

Citata:
Cituoju: Liūtas
Bet, kita vertus, mocas mažiau nukenčia tada, kai prieš smūgį jį raideris paguldo ant šono ir mocas dalinai lenda po mašina.


Gal galima plačiau, kaip reikia guldyti?
2006 Kovo 2 15:20
Praktikas
1100cc *****
Avataras
#9    

Paprastai - paspaudi stipriai galinį stabdį ir nieko daugiau nedarai :)
2006 Kovo 2 15:23 ZX10R '06
Optimistas
900cc *****
Avataras
#10    

o kodel dazniausiai viems gulasi ant kaires puses?? :V :)
2006 Kovo 2 15:57
Classic'as
900cc *****
Avataras
#11    

Citata:
Cituoju: Suzis
o kodel dazniausiai viems gulasi ant kaires puses?? :V :)
Ant kaires dazniausiai gula todel kad galiniu stabdziu diskas buna desineje rato puseje.
2006 Kovo 2 16:45 LIETUVIS. IR TUO DIDZIUOJUOSI; :S K-650 DNEPR ,70(senelis) cioperis
Honda VT1100C ,86 ( )
Savižudis-entuziastas
900cc *****
Avataras
#12    

Citata:
Ant kaires dazniausiai gula todel kad galiniu stabdziu diskas buna desineje rato puseje.


Kad nelabai tas įtakos turi... nes ir tuo atveju kai stabdžiai būgniniai dažniausiai gulama ant kairės.
2006 Kovo 2 17:06
Optimistas
900cc *****
Avataras
#13    

gale desineje diskas stabdziu, bet tai neturi absoliuciai jokios itakos, nes ratas stabdomas vienas, ir koks skirtumas, ar tas diskas kairej ar nesinej ar bus bugniniais stabdziais... cia jauciu kokia tai psichologija jau losia :V
2006 Kovo 2 17:39
Savižudis-entuziastas
900cc *****
Avataras
#14    

Pilnai sutinku, pavyzdžiui į kurią pusę suktumėtės, jeigu norėtumėte apsisukti 180 laipsniu??? Kiek esu matęs ir pats tą pati darau, dažniausiai sukuosi į kairę... nors galiu laisvai sukti į bet kurią pusę.
2006 Kovo 2 17:49
Gatvinis
600cc ****
Avataras
#15    

Nes daugumai zmoniu i kaire sukti daug patogiau negu i desnia (h)
2006 Kovo 2 17:59 -
SAR
Pėsčiasis sunkiasvoris
900cc *****
Avataras
#16    

aš sukuosi per dešinę :V
2006 Kovo 2 18:20 Mažu akvatini kramtoškės?
Classic'as
900cc *****
Avataras
#17    

Citata:
Cituoju: Tomaz@s
Užsieniniams aš nežinau, bet sovietiniams tai kairėje :)
Pas Oppozitus desineje. O kalba eina ne i kuria puse suktumete bet i kuria puse pradeda mesti rata staigiai stabdant o tai jau ne nuo musu priklauso nebent esate kaspirovskiai ir pasamoneje pagalvojate ,,rateli, rateli pradek mestis i desine,, :D Bent jau kiek as zinau tai ivyksta butent del to kad stabdziu diskas stovi desineje (kiek teko ciuozti su Oppozitu tas pats ) Beje del tos pacios priezasties jeigu priekije stovi vienas diskas jisai visada statosi i priesinga puse. ;)
2006 Kovo 2 18:21 LIETUVIS. IR TUO DIDZIUOJUOSI; :S K-650 DNEPR ,70(senelis) cioperis
Honda VT1100C ,86 ( )
Savižudis-entuziastas
900cc *****
Avataras
#18    

Na aš ir neturiu galvoje, virtimo metu į kurią pusę suktum, o tiesiog norint apsisukti. Na o tada kodėl jawai, ar dar kokiam aparatui, kuriame stabdžiai yra kairėje, taip pat virsta į kairę???
SAR>Tu turbut išimtis :D
2006 Kovo 2 18:40
Optimistas
900cc *****
Avataras
#19    

Belzabubas - tada pagalvokime apie automobili: jei stabdytu tik desinys galinis ratas (kaip ir stabdziu diskas pas moca) tai ar mestu masina per kaire ar per desine puse? :V tikrai kad suktusi i desine puse (+) nes ji butu stabdancioji. tai kaip gali mesti moca i priesinga puse, negu stovi diskas stabdziu? :) vistiek manau, kad tas guldymas i kaire neturi nieko bendro su stabdziais, nes ir pats kiek esu blokaves rata galini - nemeta i kazkuria puse (-)
2006 Kovo 2 19:30
Classic'as
900cc *****
Avataras
#20    

Na gal as ir klystu bet, bent jau kiek man yra teke matyti tai pas visus priesingoje puseje, netgi kazkur skaiciau kad tai yra daroma del to kad stabdant netrauktu i viena puse. Ka as galiu pasakyti laukiam Munes jisai turbut zinos kaip ten is tikruju :-) Suzi tai rata ir traukia i desine nes ten stovi diskas o (blyn cia fiziku reiketu :D ) o kadangi rata traukia i desine o vairuotojas kaip ir truputi veluoja tai ir gaunasi kad griuni ant kairio sono net nezinau kaip cia aiskiau paaiskinti su auto tas pats jeigu stabdo tik galinis desinys ratas tai ir trauktu gala i desine, tiktai kadangi auto ant sono nepaguldysi tai tuo ir uzsibaigia.
2006 Kovo 2 19:31 LIETUVIS. IR TUO DIDZIUOJUOSI; :S K-650 DNEPR ,70(senelis) cioperis
Honda VT1100C ,86 ( )
Optimistas
900cc *****
Avataras
#21    

zodziu, pagal tave kaip supratau, stabdant galinis ratas metasi i desine (pagal laikrodzio rodykle)? tada.... tada vairuotojas kristu PRIEŠ motociklą, o jis čiuožtų paskui vairuotoja baku i priekį. bet juk taip nebuna :) :V ai, žodziu... ginčijames apie nieką ;) (h)
2006 Kovo 2 19:54
Classic'as
900cc *****
Avataras
#22    

:D Blogai supratai. Ratas metasi i desine pries laikrodzio rodykle, o i kaire griuna todel hmm pabandyk padaryti kam nors ta vadinama ,,patsecke,, kojos eis i viena sona galva eis i priesinga tas pats ir cia tiktai griuni ne tiesiai i sona bet sukdamasis i sona. Ai vienu zodiu tikrai del nieko :-) (h)
2006 Kovo 2 20:01 LIETUVIS. IR TUO DIDZIUOJUOSI; :S K-650 DNEPR ,70(senelis) cioperis
Honda VT1100C ,86 ( )
Optimistas
900cc *****
Avataras
#23    

blogai tik vienas kita supratom, that's all :D (h) nieko, tuoj cia adminai biski pravalys musu blevyzgas :)
2006 Kovo 2 20:10
Pėsčiasis narys
250cc **
#24    

Aš manau, kad jei mašina stabdytų tik galiniu dešiniu ratu, galą mestų į kairę, kadangi nestabdoma kairioji pusė bandytų toliau laisvai riedėti į priekį, o dėl dešinio galinio rato priešinimosi mašina pradėtų suktis kairiu šonu, nes nestabdoma kairioji pusė vistiek ją šiek tiek išneštų į priekį tik sukdama ją į kairį šoną.
2006 Kovo 2 20:30
Opozitas
400cc ***
#25    

Čia viskas yra ypratimas, nuo pat vaikystes kai dar budavom maži ir važinedavoma dviračiais(ir visad budavo noras ka nors išbandyti), i kura puse išmokome užnešti gala, ir i ta puse visad nešimes taspats ir su moto, aš tai pvz: visad noredamas užmesti gala suku y kaire nes y dešine nelabai kas gaunas... nu aišku čia tik mano nuomone. :-)
Ir nemanau, kad stabdziu diskai, ar bugnai gali kanors ytakoti..
2006 Kovo 2 22:10 Mindaugas
Dnepr MT-11
Praktikas
1100cc *****
Avataras
#26    

xixixixi, filosofai. Juk kelias visada būna pasviręs į kelkraštį žemyn, o į kairę iki kelio vidurio - aukštyn. Taip daroma tam, kad lyjant vanduo nubėgtų nuo kelio į kelkraštį ir neliktų ant kelio. Taigi, kai blokuoji ratą, jis praranda sukibimą su asfaltu ir elgiasi lygiai kaip vanduo - slysta link kelkraščio, tai yra, dešinėn, todėl mocas automatiškai gulasi ant kairės (h) O šiaip taigi aišku, kad savo prideda ir įprotis raiderio apsisukinėti per kairę pusę, nes ten paprasčiausiai daugiau vietos ir eismas pas mus yra pagal būtent tokią sistemą, kad apsisukinėji į kairę, kliūtį taip pat apvažinėji daugumoje per kairę pusę.
2006 Kovo 2 22:41 ZX10R '06
Optimistas
1100cc *****
Avataras
#27    

O niekas nepagalvojo apie tai: dazniausiai griunam ant kairio sono, nes dazniausiai esam desiniarankiai... instiktyviai taip gaunasi. Ir kazkas sake, kad sukames dazniausiai per kaire puse 180 laipsniu kampu irgi todel, kad esam desiniarankiai ;) tik SAR sukasi per desine puse :D

Tai dabar jeigu Arnas patvirtrins, kad jis yra kairiarankis, tai mano teorija vadinasi teisinga :-] ;)

Gal kas zino koksrankis Arnas yra? Idomu pasidare :V
2006 Kovo 2 22:53 '06 GSXR 750
SAR
Pėsčiasis sunkiasvoris
900cc *****
Avataras
#28    

Citata:
Cituoju: tomasssitas
Tai dabar jeigu Arnas patvirtrins, kad jis yra kairiarankis, tai mano teorija vadinasi teisinga :-] ;)


(-) (j)

Mano dešinė koja stipresnė, tai lėtai sukantis lengviau mocą išlaikyt, jei netyčia pusiausvyrą pameti :-]
2006 Kovo 3 09:05 Mažu akvatini kramtoškės?
Britvininkas
400cc ***
Avataras
#29    

Citata:
Cituoju: tomasssitas
O niekas nepagalvojo apie tai: dazniausiai griunam ant kairio sono, nes dazniausiai esam desiniarankiai...


Hehe, perskaites pirma msg tuo klausimu iskart norejau rasyt, ale pamaniau daskaitysiu iki galo ir va tai tau...
Buten, tai yra del desiniarankiskumo 90%, likusieji manau del to, kad pas mus eismas vyksta desinia kelio puse, o tai jau itakoja visa elgsena apsisukimo.
2006 Kovo 3 10:11 03' 600RR
Vln
Auksaburnis
1100cc *****
Avataras
#30    

Citata:
Cituoju: Balzebubas
kazkur skaiciau kad tai yra daroma del to kad stabdant netrauktu i viena puse. Ka as galiu pasakyti laukiam Munes jisai turbut zinos kaip ten is tikruju


Taip,teoriskai itakos turi vienas diskas(as irgi apie tai skaiciau,bet ten apie prieki rasyta buvo,nes gale sake bendra ir ratas nesikreipia,o priekine sake turi laisvumo),bet tai labai labai maza itaka,tad praktiskai motociklai griuna ant kairio sono del Liūto aprasytos situacijos.
Ps as daba retai rasau,nes motomanai.lt vos sukasi,tad rasyti reikia labai daug laiko ir kantrybes,tad mano komentaru laukt nereikia,nes jau buna i tai atsakyta ;)
2006 Kovo 3 10:28 Mune
Puslapiai: 123..5




P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17