Bendrosios diskusijos » Motociklo ergonomika (2013 Rugsėjo 12)
Krapštukas
1100cc |
Motociklo ergonomikaSezonas jau antroj pusej, bet ilgesniu pasivazinejimu skausmas dar nepasimirso, tad gal pats laikas padiskutuot apie motociklo patoguma, arba jo padaryma tokiu, arba taisyklinga sedesena. Enduro/cruiser didziausia problema turbut nugarkaulis, bet tai pataisoma su atlosu. Mane domina agresyvios street, sport touring ir sportbike sedesenos, kurios tikrai turi daug bendro tarpusavy. Pats vazineju Kawasaki GPZ1100, kuris pristatomas, kaip patogus vaziuoti visa diena ir kurio sedesena ytin panasi i VFR800, ZZR1100, CBR1100XX, Hayabusa ir kitu sport touring motociklu. Ar kas nors gali pasigyrt galintis issedeti 1000km be skausmu ant siu motociklu?Iprastai tokiems motociklams siuloma kibt keliais i baka, bet tai kiek veliau pasidaro skausminga, nes pradeda dirbt ne tik koju bet ir nugaros raumenys ir t.t.. http://bmwsporttouring.com/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat.... Cia rasoma apie viso svorio perkelima ant pakoju, sedejima sedynes gale ir pakankamai gulscia sedesena. Bet tai tiesiog neimanoma visuose moderniuose motocikluose, nes pakojai yra tiesiai po uzpakaliu ir tai vercia kristi savo svoriu i prieki. Tam kad tai ivyktu pakojai turetu buti 10-15cm panesti i prieki. Tokia poza turetu but ytin patogi, nes naudojama tustinantis kur nera klozetu Be to ir ka tik pradeje vaikscioti vaikai ja naudoja zaizdami (vadinasi squatting) (dar vienas faktas kad tam nereikia dideles raumenu jegos, prisegu foto). Kodel gamintojai tuomet nestato pakoju tokioj pozicijoj? Anksciau state, o dabar motociklai tapo kompaktiski ir su zemu vairu, kad sumazinti vejo pasipriesinima dideliu greiciu. To pasekoje aukstesniam zmogui keliai butu pazastyse, tikraja to zodzio prasme. Ir is to kita beda- vieno dydzio motociklas turi atitikti 160cm- 210cm ugio zmones. Dviraciai turi bent 5 dydziu remus ir daugybe daliu, kurios reguliuojamos pagal kiekviena vairuotoja individualiai. Ir tai padeda, savo plentiniu dviraciu galiu mynti visa diena be jokiu skausmu kune, nors sedyne vos delno dydzio. Pameginau ismatuoti jo geometrija ir palyginti su motociklo, rezultatai- tarp sedynes ir vairo atstumas identiskas, dviracio vairas 20cm zemiau. Didziausias skirtumas ne musu naudai yra tai kad pakojai motocikle 15cm pastumti atgal, lyginant su ta pedalu pozicija, kai ant ju yra minama. Tai tik patvirtina, kad motocikle nera tinkamos atramos kojoms. Taigi galimybe yra meginti stumti pakojus i prieki, arba praleisti ziema sporto salej ir sekanti sezona naudotis raumenimis, kas isties yra padeje, bet visiskai problemos neissprendzia. Kokia jusu nuomone ir kaip patys bandot issedet patogiai ant motociklo nuo ryto iki vakaro? Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Rugsėjo 13 00:50
|
Narys
400cc |
Man svarbiausia tureti galimybę kas kažkiek laiko poziciją keisti. Tam reikia fantazijos. Ant čioperio važiuodamas į Kroatiją važiavau kojas susikėlęs ir ant galinių (keleivio) pakojų - gaunasi sport sedėsena, ir ant jų atsistojęs, ir kojas ant bako užsikėlęs. Labai gelbėjo nugaros atlošas - keleivio vietoje pririšti kelionės daiktai (miegmaišis ir t.t.). Dabar su Fz6 problemų mažiau. Padeda vien priekinio stikliuko (aukštesnio) buvimas - nelupa nuo moco. Ant sėdynės subinė stumdosi pirmyn atgal - taip gaunant keletą skirtingų sedėsenų. Labai pavargus galima kojas kelti ant slaiderių, patogiai stovėti ant savo pakojų ir t.t. Kaip ir minėjau - svarbiausia rasti galimybę kas 20-30min kažkiek sedėseną pakoreguoti. Manau todėl populiariausi touringai turi iiiiilgus balnus.
2013 Rugsėjo 13 08:37
redagavo piktazJDS 2013 rugsėjo 13 05:38
|
Plentinis endūrininkas
900cc |
Kol kas labiausiai vargina vaziavimas mieste ir leciau su nelygiais ir lopuotais keliais. Del kietos pakabos kencia nugara ir rankos Naudoju tas pacias priemones: sedesenos keitima, vaziavimas atsistojus. Jau pradejau galvoti apie kita vaira (leidzianti vaziuoti labiau "sedimoje pozoje" nei palinkus i prieki)
2013 Rugsėjo 13 09:18
redagavo Plasnart 2013 rugsėjo 13 06:19
Gyvenimas – tai judėjimas, o judėjimas – tai gyvenimas
|
Narys
600cc |
Tai mano pirmas sezonas po 20 metu pertraukos. Vazineju su Banditu 1200 naked. Ilgiausia be sustojimo teko vaziuoti apie 2 valandas, taip pat zvyrkeliu su tarka apie 40 min. Nuovargio nepajutau, kai kazkiek buna nepatogumo jausmas, tiesiog, pakeiciu padeti ant sedine. Ji tai lengvai leidzia, nes yra ilga ir patogi. Su keleiviu dar neteko vazinetu kur toliau.
2013 Rugsėjo 13 10:33
|
Krapštukas
1100cc |
Del nelygumu ir ju perdavimo nugarai, tai reiktu elgtis priesingai. Jei sedesi vertikaliai, tai tik pablogins situacija, nes visi smugiai tiesiai stuburu persikels. Bandyk but pasilenkes i prieki, apatine ranku dali laikydamas horizontaliai su asvaltu, arba beveik horizontaliai. Ir svori perkeles ant pakoju, taip kad bet kada galetum nuo ju atsistot. https://www.youtube.com/watch?v=mK3flKxf41U Gera nuoroda, kaip pakaba susistyguot, ar bent pasitikrint kaip toli nuo tinkamos ji, tai nieko nekainuoja.
2013 Rugsėjo 13 10:42
|
Juodasis
400cc |
Edvardai, tavo palyginimas sedesenos tarp dviracio ir motociklo yra nevisai teisingas del vienos priezasties - dviratininkas nuolat juda/mina, motociklininkas sedi. Problema ir yra tame, kad zmogus vienoje pozoje gali istverti neilgai. Net miegodamas persiverti nuo vieno sona ant kito. Kai mini pedalus dviraciu kunas turi darbo, raumenys nenuobodziauja, vyksta normali kraujo cirkuliacija. Pabandyk namie atsisesti ant kedes ir perziureti daugmaz standartinio ilgumo (apie 1,5 val) filma visiskai nejudindamas nei koju nei ranku. Bent jau as neiskenciu ilgiau nei 20 min. Is to galiu daryti isvada, jog pakojai, rankenos, sedyne ir kiti "ribotuvai" motocikle turi buti iregngti prioriteta teikiant valdymo jautrumui ir astrumui. O kad nesijausciau kaip is bushido ringo po pasivazinejimo, as visu pirma keiciu padeti and motociklo - sedejimas arciau/toliau bako,sedijimas daugiau tiesiai arba labiau gulant. O labiausiai tai padeda nesidrovejimas daryti pertraukeles ir idomiu vietu lankymas. Ta prasme, vaziuojant ilgesni marsruta nematau problemos pamacius idomesne vieta sustoti pazioplineti ir tuo paciu pramankstinti raumenis. Tas padeda labiausiai. Be to, kartais padeda suzinoti visai naudingu dalyku Bet cia jau daugiau poziurio i vaziavima motociklu apskritai klausimas. Vienam tikslas yra max km skaicius ir cia mano receptas nepades. Kadangi vazineju savo malonumui, net turedamas labai konkretu tiksla, man veikia. Gero kelio
2013 Rugsėjo 13 12:06
CBR, BTR.
|
Krapštukas
1100cc |
Dekui uz patarimus. Is tiesu, reikes pradeti keisti sedejimo poza dar kol nera nepatogumu. Iki siol bandziau surasti ta viena teisinga poza, o jas keisti pradedavau tik antros dienos pusej, kai nebelikdavo ka jau ir bedaryti. Del pertraukeliu ir lankytinu vietu lankymo, tai tiesa. Daznai susiplanuoju marsrute pilna lankytinu vietu, bet kaip taisykle jas praleidziu ir lekiu kaip akis isdeges visa diena, manau be reikalo Klaida turbut susiplanuot 1000km vienai dienai, kai tam reiktu skirti tris. Nors paskutini karta kai vaziavau, tai nepatogumas jau kas 50km sugrizdavo, o kai buvau geresnes formos lengvai padarydavau dvigubai ilgesne distancija be nulipimo. Reiks pasportuot sekanciam sezonui.
2013 Rugsėjo 13 18:14
|
Plentinis endūrininkas
900cc |
Dekui uz nuoroda. Mano priekis nesireguliuoja bet pasitikrinsiu kaip turetu buti
2013 Rugsėjo 14 07:53
Gyvenimas – tai judėjimas, o judėjimas – tai gyvenimas
|
Krapštukas
1100cc |
Yra truputi priesingai, va galo tai normaliai nesusireguliuosi, nes tik preload reguliuojas. Nebent labai pasiseks. O prieky preload reguliuojasi keiciant vamzdzio ilgi/dedant poverzles virs spyruokles, o rebound keiciant tepalo klampuma. Nera sudetingas darbas, sugalvot kaip paremt motocikla su nurinktu priekiu sudetinga, o toliau ir telieka nuimt priekini rata ir istraukt sakes is tilteliu. Sakiu ardyt nereikia, pakaks tik nusukt po varzta ju virsuje ir viskas bus pasiekiama. Net jei ir pats nesiimsi ardyt, tai bent zinosi kad tai ne didelis darbas.
2013 Rugsėjo 14 11:49
|
Narė
400cc |
2013 Gruodžio 1 20:25
Horizons Unlimited#South America
save a horse, ride a cowboy |
Narys
600cc |
O gal kas naudojat avikailį (sheep skin) ar gelinį pasikniuka Po paskutinės kelionės pradėjau galvot , kad ir man tokio reikia , uzpakalis ne valdiškas Matau , kad daug adventure rider'ių naudoja , įdomu iš praktinės pusės kuris variantas geresnis. Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Gruodžio 1 20:55
MT-03: Poland 2011; fra Nordkapp til Lindesnes 2012; Alps2013.
RE Thunderbird 500: Ladakh J&K through Spiti 2014.
Iceland by bicycle 2015
|
Narė
400cc |
Patagonijoj maciau nemazai argentinieciu ir brazilu keliautoju su sheepksinsais, bet didesniais tokiais. Brazilai sake, kad dar ir del silumos juos dedasi tokie va: Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.
2013 Gruodžio 2 00:37
Horizons Unlimited#South America
save a horse, ride a cowboy |
71.040.604
+22.361
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |