Motomanų Diskusijos » Klausimai / Pradedantiesiems » Kaip aš teises laikiau

| 2013-09-13 Altayr2 | 47/20362 žinut.
 
Puslapiai: 12


 
Pėsčiasis narys
600cc ****
Avataras
#31    

Mano istorija su laiminga pabaiga. 2013m dar žiema užsirašiau į kursus, kad kuo anksčiau galėčiau laikyti A kategorija. Teises laikiau dėl savų priežaščių ir nieko panašaus į "žiauriai noriu moco". Pirmoje pamokoje supratau koks nuostabus dalykas tas motociklas, nors nevažiavau greičiau nei 20 km/h - o tada supratau, kad noriu vaziuoti. Instruktorius buvo rekomenduotas merginos ir šaiip visos merginos apie jį gerai atsiliepdavo. Pasirodo su vaikinais nieko panašaus, nes asmeniškai manęs jis nieko protingo neišmokė ko realiai reikia gatvėse, tik šiek tiek iš technikinės pusės, praktiškai visko mokiausi eksperimentiniu būdu. Mokantis, regitros maršrutais važiavau gal kokius 10 min, tad teko pasisukinėti su mašina ir apžvelgti visus ženklus. Apie tai, ką veiksiu praktikinio egzamino metu sužinojau paskutinę pamoką kuomet nuvažiavome į regitrą, tačiau apie teorinę dalį pasakyti pamiršo, apie ją pasiskaičiau motomanuose egzamino išvakarėse. Egzamino diena išsinuomojau moto iš mokyklos, nuvažiavimas iki regitros gavosi papildoma pamoka, pasiklausinėjau apie teorinę dalį, tačiau pamiršo pasakyti būtent tai ko paskui klausinėjo per egzaminą. Nuvažiavome per anksti, todėl instruktorius pasiūlė papildomai pasivažinėti- žinoma. Kas laikete kaune, tai žinote išvažiavimą iš regitros: kalnas, staigus posūkis ir intensyvus eismas - stoviu laukiu laukiu, mocas važiuoja atgal (pirma karta stoviu įkalnėje), stabdžiai nuspausti, žiuriu tarpas nedidelis tarp mašinu, duodu gaza, suku vairą ir staga netyčia užsigazavau, vairas vis dar susuktas, artėja griovys, todėl spaudžiu stabdį ir griūnu visa jėga ant žemės. Nulūžo veidrodėlis, iki egzo 45 min. tai čia instruktorius maladec, greitai nuvarė į šrotą, ten nerado originalaus, tačiau paemė kažkokį kitą, jis netiko, todėl pragramdė veidrodėlio laikiklyje skylę - žodžiu tikrai stengėsi. O aš visas apsistręsavęs, išsigandęs... Per tuos visus stresus ir instruktoriaus pagalba mano dokumentacija buvo netvarkinga (čia abiejų kaltė), tačiau plačiau nepasakosiu, nes egzaminuotojas pasigailėjo, realiai ne pagal taisykles laikiau. Žodžiu tada ta teorinė dalis prie moco - klausimus pirmą kartą girdžiu, buriu ten ir tik iš trečio karto atsakau į kiekvieną klausimą. Aikštelėje viskas ok, tik turbūt kaip ir visus apšaukia, nes visi persigandę nebesupranta ka daro. Mieste viskas gerai, tik audinė tiesiogine ta žodžio prasme išmete iš juostos, tai pilies žiede per ištisines mečiausi, tačiau instruktorius, manau, suprato ir nieko nesakė. Moralas tas, kad skaičiau daug komentarų kokie ten regitroj visokie ir anokie, o manasis buvo labai žmogiškas ir galėjo mane laisvai "pravaryti", tačiau to nepadarė. O aš paskui dvi savaites jaučiausi kaip supermenas :)
2014 Sausio 18 18:48 redagavo sakivduil 2014 vasario 15 17:55
Narys
400cc ***
Avataras
#32    

Na mane Klaipedos regitroje galejo nepraleisti bet pasake tik mokykis dar ir sekmes kelyje, o po keliu dienu teises jau buvo mano rankose :)
2014 Sausio 18 19:16
Narys
125cc **
Avataras
#33    

2013 balandis. Jau trys mėnesiai po Dakaro, o vis negaliu jo išmest iš galvos. Nueinu i "Dorkaną", sako: "dar šalta, dar sniego yra, bla bla bla" (nors tais metais tikrai vėlai pavasaris atėjo). Susitariau, kad pas juos mokysiuosi (nes daug kas rekomendavo jų instruktorių), davė knygelę. Po poros savaičių sugalvojau, kad reik netempt gumos ir pradėt skaityt ir išsilaikyt teoriją. Aišku, užsiregistravau egzaminui, dieną prieš egzaminą perskaičiau knygelę. Kadandi jau turėjau B kat., tai reikėjo tik updeitint info smegenyse ir jau buvau pasiruošęs. Nuvykau į Vilniaus regitrą - gerai, kad planavau vykti valanda anksčiau, nes dėl kamščių vos nepavėlavau. Atsisėdau spręsti testo, viską padariau per pusė laiko, o kitą pusę viską tikrinau. Buvo šioks toks jaudulys. Padariau dvi klaidas. Net dabar atsimenu, kad tai buvo ne KET klaidos, bet klaidos, kurių nesupratau. Kadangi nesikonsultavau su jokiais instruktoriais, tai turbūt ir nesužinojau, kad regitra turi parengusi suktų klausimų. Atsimenu, kad buvo kažkas panašaus į tokį klausimą: kodėl motociklininkų aprangos yra ryškių spalvų? Pažymėjau, kad todėl, kad jie būtų labiau matomi ir dieną ir naktį, ir sumažėja pavojaus tikimybė lenkiant. Pasirodo, atsakymas buvo, jei neklystu, tik kad jie būtų labiau pastebimi dieną. Nu tai čia nežinau, nelogiška, nes jei esi ryškiai apsirengęs, tai ir dieną ir naktį esi geriau matomas ir sumažėja pavojus lenkiant, nes esi geriau matomas. Nu žodžiu, esmę aš suprantu, bet klausimo formuluotė ir atsakymai tikrai idiotiški. Taigi, pasimoviau ir dar ant vieno klausimo, kuris buvo panašus (su atspindinčia apranga). Visus KET klausimus atsakiau idealiai. Teoriją išlaikiau ir einu į stotelę laukt autobuso, o prieš mane eilėje (turbūt tech. apžiūrai) stovi XRV650 gražuolė ir senis ant jos. Apsiseiliojau bile kaip ir nuvažiavau namo. Laimingas. Pakeliui nusipirkau keksą atšventimui.
2014 Kovo 9 21:31
Narys
125cc **
Avataras
#34    

Dorkanas davė instruktoriaus tel. nr. ir liepė nuo gegužės paskambint ir susitart. Paskutinę balandžio dieną paskambinau instruktoriui ir susitariau dėl pamokos rytdienai. Jė. Atvariau į aikštelę. Po teorijos egzo nusipirkau seną, lengvutį XL200, todėl jau buvau važinėjęs pirmu bėgiu truputį. Instruktoriaus paklaustas ar esu važinėjęs motociklu, nusprendžiau nemandravot ir pasakiau "ne";D Davė lengvą 125cc keyway ir viską paaiškino kas kaip. Liepė pavažiuot ir sustot n kartų. Po valandos liepė persėst ant horneto ir daryt tą patį. Stengiausi laiko nešvaistyt ir savo pavažiuot-sustot daryt ir į įkalnę ir į nuokelnę ir įsivaizduojamam posukyje. Kitas tris pamokas su hornetu/fazeriu važinėjau aikštelėje. Daug ko išmokau bandydamas visokias balansavimo technikas važiuojant lėtai. Nenugriuvau nė karto. Kasdien tikrindamas regitros puslapį radau, kad gegužės 9 d. yra laisva vieta praktikos egzaminui. Negalvojęs iškart užsirašiau. Pasakiau instruktoriui ir jis geranoriškai pakeitė planus ir paskutinę pamoką suplanavo anksčiau. Paskutinę pamoką išvažiavom į miestą ir dar pasizulinau aikštelėj. Dieną prieš egzą, gavau mokyklos pažymą ir susitariau su kita mokykla, kad nuomosiuosi iš jų moto A kategorijai. Aišku, galėjau daryti lietuviškai - registruotis Alytuje, ten nuomotis motociklą ir paprašyti, kad instruktorium būtų klasioko tėvas. Tuo labiau Vilniuje su auto beveik nevažinėjau ir regitros maršrutų nelabai žinojau. O Alytuj kiekvienas užkampis ir jo KET niunsai buvo žinomi. Kiek žinau, dau kas net iš didesnių miestų važiuoja į mažesnius laikytis teisių, nes ten eismas paprastesnis. Na, aš nusprendžiau nemyžčiot į kelnes. Egzo diena, ateinu, nuomojamas moto atvažiuoja laiku (iš www.motoakademija.lt). Staigmena: už nuomą sumokėjus 200 Lt, paprašo dar tiek pat užstatui. Nu ok, gerai, kad turėjau tiek pinigų, bet šiaip tai galėjo ir iš anksčiau pranešt. Su dokumentais viskas buvo ok, bet moto tai buvo netvarkingas žiauriai. Net instruktorius išpeikė nuomotoją, kad žibintas vos vos šviečia ir įspėjo, kad daugiau tokių bajerių nebūtų. Testuodamas motociklą supratau, kad to fazerio ne tik žibintas pridusęs, bet ir spidometras neveikia. Nutylėjau šitą, nes tikriausiai nebūtų manęs išleidę į gatvę su tokiu moto. Kokiu greičiu važiuot, teko gaudytis pagal aplinkinius auto. Po egzo teko pasikalbėt su nuomotoju. Pinigų nesusigražinau, bet už tai čia parašau, kad chebra, nerekomenduoju nuomotis moto iš motoakademijos.lt, nes ten nelabai mėgsta prižiūrėt moto. Ir po to gauni su neveikiančiu spidometru, vos šviečiančiu priekiniu žibintu ir pan. Taigi, egzaminui prasidėjus kojos drebėjo kaip reikiant. Aikštelę pravažiavau puikiai. Racija striginėjo, gatvėjėje neišgirsdavau kur sukti, bet orientuojantis pagal regitros automobilio posūkius, nepadariau nesąmonių ir egzą išlaikiau. Buvau laimingas, nes neišlaikymas man būtų kainavęs nervų ir stipriai kirtęs per piniginę... Pasisekė, kad oras buvo liuksiškas. Grįždamas namo vėl nusipirkau keksą išlaikymo atšventimui;D Likimo suktinis: prieš metus, balandį, laikantis teoriją, apsiseiliojau pamatęs prie regitros nuliovą Africą, laukiančią eilėje. Šiais metais tikriausiai jau pats stovėsiu eilėje su tokia pačia Africa. Taigi, mano mini svajonė, kuria net netikėjau, kažkaip išsipildė! Ir kitiems linkiu sėkmės mokantis ir laikant A kat. Man pasisekė, kad mokyklos instruktorius gerai suplanavo užduotis ir 95% laiko liepė važinėt aikštelėje, kas įgrįso iki gyvo kaulo, bet davė nerealiai daug naudos ne tik laikant egzą, bet ir važinėjant gatvėse. Aišku, jei bučiau neturėjęs B kat. tai būtų kitas dalykas.
2014 Kovo 9 22:25
Narys
250cc **
Avataras
#35   +1  

idomu skaityti kaip dabar zmones laiko A kategorija seniau viskas buvo paprasciau minskelis sureguliuotas kad vos judetu aikstelei su kreida nubrestas kvadratas ir mokaisi sukti astunkes.Egzamino diena atejo tada dar policinikas sako vaziuok sedu prasuku 3 astunkes ir ka sako islaikyta va taip seniau budavo :)
2014 Kovo 10 11:04
Narys
500cc ***
Avataras
#36    

2013 metų vasarą ant B kategorijos teisių pamačiau, kad šios rudenį baigia po dešimtmečio galioti.
Taigi sugalvojau, kad reikia evoliucionuoti iš automobilisto ir dviratininko į motociklininką. Oficiali versija:
Vis tiek teises reikės keisti, sutaupysiu pinigų ir iš karto A kategoriją išsilaikysiu :)

Pasirodo, kad tas pinigų sutaupymas mokantis eksternu, med. kursai, papildomos vairavimo pamokos, motociklo nuoma egzaminui atsiėjo -900 Lt asmeniniam biudžetui.

Mokinausi Motoakademijoje. Teorija - eksternu (tai reiškia, kad gauni KET knygutę ir prisijungimo kodus prie online KET uždavinių sistemos).
Teoriją išlaikiau be klaidų (dabar jau 35 klausimai), bet knygutę ir uždavinius mokinausi mėnesį kasdien prisėsdamas 30 - 60 min. Visgi nemažai naujovių palyginus su prieš dešimt metų laikytomis taisyklėmis. Labai rekomenduoju pasiskaityti naujausią KET.

Praktiką mokinausi pas instruktorių Kęstuti, jei neklystu.
Vilniuje po Valakampių tiltu.

Šioje vietoje turiu pagirti, kad technika buvo išties tvarkinga. Kadangi esu aukštas ir sunkus, tai mane sodino iš karto ant apynaujo Fazerio. Pirmą pasivažinėjimą gyvenime sapnavau dar kelias dienas. Instruktorius kelis ratus paskui pabėgiojo ir supratęs, kad nesiruošiu virsti, paliko važinėtis.
Aikštelėje praleidau beveik visą praktiką. Gerai išmokau, net mokino ant automobilinės rampos į įkalnę važiuoti, ačiū už tai.

Į miestą kartą važiavome dviem motociklais, tai buvo labai malonus jausmas. Pirmos pamokos metu ties Ozu mane automobilis jau spaudė prie bordiūro. Adrenalino buvo. :)

Po to dar kelias pamokas pasiėmiau važiavimui mieste. Kaip tik užsiroviau ant kamščių ir taip geras 20 min su visu eismu stūmiausi puskilometrį. Irgi patirtis ir pavargęs riešas.

Praktinis egzaminas vyko penktadienį rugsėjo 13 dieną.
Aikštelėje viskas praėjo be problemų. Džiaugiuosi, kad aštuonetui atlikti testovėjo du pilonai be pačių apsikirtimų.

Kadangi turiu pakankamą B kat. stažą egzaminuotojas liepė važiuoti normaliu automobiliniu greičiu, kaip nurodo ženklai. 70 km/h man negalioja. Va čia tai buvo strioko, kad mokindamasis važiuoti aš greičiau 70 ir nebuvau įsibėgėjęs. Esmė ta, kad jeigu važiuoji 15 km/h lėčiau nei leistinas maksimalus greitis, gauni kritinę klaidą ir keliauji namo.

Na, pasivažinėjimas ėjosi gerai. Ir nukreipė mane egzaminuotojas į Vilnius - Kaunas plentą. Toje vietoje 100 km/h.
Taip stipriai jokio vairo dar nelaikiau :) Garbingai pasiekiau apie 90 km/h greitį ir laikiausi.

Po to dar prie Gariūnų / Kauno plento viaduko du ratukus per visus įsukimus/išsukimus apsukome.

Grįžtu į Regitrą. Išlipa egzaminuotojas, mane ignoruoja, ir mano instruktoriui: .. kokia avarija buvo eik tu sau..!
Man širdis į kulnus.. kaip aš čia tipo avarinę situaciją kažkur sukėliau?

Egzaminuotojas atsisuka į mane: Ne, viskas gerai. Kažkas už tavęs sankryžoje išlindo furai po ratais ir susikalė.

Aš net nepastebėjau.

Egzas išlaikytas. :)

B kategorijos teisės kaip tik pasibaigė sekančią dieną. Dvi savaites pravažinėjau su Regitros patvirtinimu, kad egzus išlaikiau. Džiaugiuosi, kad policija nestabdė ir neteko bandyti aiškintis dėl tokio teisių pakaitalo.

Šiam momentui išlaidos:
1100 Lt - teorija, praktika, moto nuoma, egzai, teisės
2700 Lt - apranga, šarvai, šalmas, batai
5300 Lt - motociklas ir atvežimas
150 Lt - benzinas
214 Lt - draudimas
70 Lt (tiksliai nepamenu) - registravimas, techninė apžiūra

O tiesiog galėjau prasitęsti B kategorijos teises už 49 Lt ir kai normalus žmogus toliau ramiai gyventi, bet ne.... :)
2014 Kovo 10 21:39
Narys
500cc ***
Avataras
#37    

Sveikas istojes i kluba :) Gal kokiam ratuke susitiksim :)
2014 Kovo 28 12:40
Narys
500cc ***
#38    

praeitais metais tuo paciu budu B kat teises keiciau :)
2014 Kovo 28 12:54
Narys
500cc ***
#39    

tik toks pastebėjimas - jei tave būtų sustabdę be vairuotojo pažymėjimo (nesvarbu kad egzaminas išlaikytas) - būtum susimokėjęs baudą tūkstantinę. ir avarijos atveju būtų negaliojęs tavo draudimas civilinis ar bet koks kitas. taip kad - pamąstykime kitą kartą ar tikrai negalim palaukti tas kelias savaites. važiavau pažymėjimo motociklu pasiimti, ramiai, ir vistiek buvo neramu, kai žinojau kokios pasekmės laukia "jei kas"... :) just my 2 cents
2014 Kovo 28 14:18 redagavo asnedaigas 2014 kovo 28 14:19 suk suk suk vairą suk, tik į griovį neįsuk...
Narys
500cc ***
Avataras
#40    

Tuo metu buvo plastiko deficitas, nes visi keitėsi senas teises į naujas, o noro buvo daug. Bet kadangi nelaksčiau ir visur važiavau net lėčiau nei leidžia ženklai, tai dėmesio nepritraukiau.
2014 Kovo 28 22:48
Narys
250cc **
Avataras
#41    

Citata:
Cituoju: asnedaigas
tik toks pastebėjimas - jei tave būtų sustabdę be vairuotojo pažymėjimo (nesvarbu kad egzaminas išlaikytas) - būtum susimokėjęs baudą tūkstantinę. ir avarijos atveju būtų negaliojęs tavo draudimas civilinis ar bet koks kitas. taip kad - pamąstykime kitą kartą ar tikrai negalim palaukti tas kelias savaites. važiavau pažymėjimo motociklu pasiimti, ramiai, ir vistiek buvo neramu, kai žinojau kokios pasekmės laukia "jei kas"... :) just my 2 cents

Cia dar reiketu pasiaiskinti tiksliau.. Dristu nesutikti nors nesu 100 proc tikras.
Tikrai teisese yra nurodyta ta data kada laikei jas, o ne tada kada pagamino. As kai B laikiau 1998, islaikiau teises ir is to dziaugsmo issitraukiau senelio ziguliuka.. Kaip tycia policija sustabde.. Papasakojau situacija, kad teises bus pagamintos uz 2 d. Jie susizvalge, kadangi namai buvo uz 500m paleido ir pasake, kad supranta, bet ispejo nevazineti. Gavus teises irasyta buvo islaikymo diena. Tas pats 2012 kai islaikiau moto teises. Tad teoriskai bauda turi buti uz tai, kad neturi dokumento prie saves. O uz tai bent anksciau buvo berods 40 lt bauda, gal dabar pakele. Bet tikrai nesu 100% tikras.
2014 Kovo 29 01:39
Narys
1000cc ******
Avataras
#42    

Kam tikrai rupi, reiktu atsiversti Regitros puslapyje teises aktus ir rasti vairuotoju pazymejimu isdavimo taisykles (ar aprasa). Kazkurioje redakcijoje buvo parasyta, kad pazymejimas isigalioja nuo iteikimo datos. Kaip yra dabar, jau nepamenu :-/
2014 Kovo 29 07:31
Narys
125cc **
#43    

teoriškai taip...

aišku kol praktikoje nepabandysi nesužinosi.

Hipotetinė situacija:

išsilaikai teises, bet jas gamina tau savaitę ar net ilgiau.
Nusprendi važiuoti - sustabdo. Gauni šaukimą į svarstymą baudos, kuris dažniausiai būna po minimum savaitės (man rodos gi tie kurie formina klausia kada galėsi į svarstymą atvykt, tad gali atitolinti).

Per tą laiką tau išduoda teises ir nueini į svarstymą jau su teisėm - ant teisių išlaikymo data (šią vasarą keičiausi kategoriją, tad tiksliai žinau). Tad kaip ir "pažeidimo" metu tu teoriškai turi teisę vairuoti, bent jau iš loginės pusės žiūrint (aišku pas mus logika daug kur negalioja).

Aišku, jei Regitra fiksuoja ir perduoda info policijai kada atsiėmei teises - tada jau kita kalba. Tačiau labai abejočiau, kad jie tokią info perdavinėja.

p.s. pačiam teko laukt 2 savaites kol pagamins - ilgiausios 2 savaitės gyvenime :(
2014 Kovo 31 13:24 redagavo fujima 2014 kovo 31 13:29
Narys
500cc ***
#44    

žinau aš, ir domėjausi, ir ne tik draugų klausinėjau kaip yra. ir tas dvi savaites visgi laukiau, nors technika gulėjo ir dulkes rinko garaže, o rankos drebėjo.
2014 Kovo 31 15:40 suk suk suk vairą suk, tik į griovį neįsuk...
Narys
500cc ***
#45    

Praeitais metais kai regitra ivele jovala su naujais teisio korteles, regitroje isdave pazyma kuriuoje buvo surasytas tr.p.r. kategorijos kuriuoms suteikta teise vairuoti tai koki men vazinejau su tokiu popieriu.
2014 Balandžio 1 09:50
Narys
600cc ****
Avataras
#46    

Praeitais metais su draugais sugalvojom, kad reikia ruoštis vidurio amžiaus krizei. Pajuokavom, kad šiam "jautriam" peridui reikia pasiruošti iš anksto: ateis krizė - o jau turėsim A kategoriją, pirksim mocus ir važiuosim pasivažinėti. Na panašiai kaip laukiniai šernai filme.
Tada mintis atrodė gal nebloga - B turim po 16-18 metų stažą, kas čia būtų išsilaikyti naują kategoriją. Bet... taip ir liko neišpildyta.
Atėjo 2014 metai. Prisiminėm praeitų metų juokelius ir nusprendėm šiais metais rimtai - jei pažįstamo žmona turi A kategoriją, tai kodėl mes negalim?
Einu į vieną, kitą automokyklą, klausiu kokios procedūros. Pasirodo, kad net nereikia teorijos sėdėti ir klausytis. Žodžiu mokinamės savarankiškai, laikom teorijos egzą ir su egzo rezultatu prisistatom. Taip ir sutarėm visi trys.
Pirmiausiai pabandau internete spręsti KET testą. Buvau tikras, kad padarysiu max vieną gal dvi klaidas. Juk B stažas tai nemažas. Pyst - iš 5 demo klausimų 4 klaidos. Vos nepirstelėjau. Kaip čia taip. Pasirodo greičiai pasikeitė vasarą motociklams, ženklai, kurių nematai kasdien, pamiršti.
Išsitraukiu iš bordačioko KET knygelę. Žiū data - 2012m. pakeitimai tik. Manau reikia atsinaujinti literatūra, nes ji dažnai naudojama žinioms patikrinti. Ypač kai su kolegom ar žmona ginčijamės dėl vieno ar kito KET klausimo. Juk reikia įrodyti kažkaip kas teisus, o tai galima su KET knygelės pagalba.
Nusiperku naują KET knygelę, tuo pačiu ir KET bilietus. Pradedu spręsti KET bilietus. Randu vieną bilieto klaidą. Tas pats leidėjas, o prieštarauja KET knygelė su bilietų atsakymais. Antra klaida, trečia... Metu ją į šoną. Po to sugalvoju naują knygelės paskirtį. Ją atiduodu vaikams - galės paišyti ar karpyti - ten daug gražių paveiksliukų.
Perskaitau du kartus KET taisykles. Susirandu internete mokamus KET testus ir perku 2 savaitėms. Iš pradžių 6-8 klaidos, po to klaidų kiekis mažėja. Galiausiai atsakymai beveik visi mintinai išmokti, klaidų 0 arba 1 max. Savaitės mokslai duoda rezultatų. Kontroliniam patikrinimui ieškau ir sprendžiu kitų svetainių demo KET bilietus. O ten irgi klaidų viena max.
Dokumentai, popieriukai - pasiklausiu regitroj ar tinka 16 metų pirmos pagalbos pažyma, sako kad no problem. Išsišiepiu iki ausų: juk trūksta tik vieno popiero - daktaro pažymos dėl kategorijos. Sena netinka, nes galiojo tik 10čiai metų.
Pas daktarą patekau po kelių dienų, problemų nebuvo, viskas atlikta greitai ir be skausmo :) . Teisybė, kad iš venos kraują imti neskauda.
Klausiu kaip sekas draugams - jie taip pat mokinasi - teorija užsimiršo kaip ir man per tiek laiko. Rado senus dokumentus, pas daktarus eilėj laukia, viskas pagal grafiką.
Nusprendžiau, kad laukti daugiau nereikia, reikia laikyti teorijos egzą.
Tikrinu regitrą - ten artimiausias už savaitės teorijos egzas. Na ką - bus proga pasitobulinti per savaitę dar truputi. Pranešu kolegoms - jie nustemba ko taip greit noriu teoriją laikyt. Sakau, kad nėr ko laukti, juk balandis jau greitai ir prasidės sezonas, o jei sugalvosim koki mocą pirkti tai gali būt, kad nespėsi net užlipti ant jo, jei nukelinėsim viską. Tą šeštadienį dar buvo likusios 8 vietos egzui. Abu draugai taip pat užsiregistruoja tai dienai.
To šeštadienio laukiau nekantriai, skaičiavau dienas.
Susitinkam 30 min iki egzamino - visi pakylėti. Pažiūrim, pakomentuojam kaip kiti laiko praktinį B vairavimo egzaminą, einam priduoti dokumentus ir susimokėti už egzą. Laiko dar lieka, einam į lauką pažiūrėti kaip važinėja aikštelėje automobiliais būsimi vairuotojai.
Artėja ta lemiama egzamino akimirka. Visus pakviečia arčiau, kviečia pagal pavardes ir pasako prie kurio numerio sėsti. Kai visi susodinami, palinki gero egzo ir pradedam. Širdies pulsas padažnėja - čia padarius daugiau klaidų, iškart pakartoti negalėsi, kaip interneto testuose. Be to ir kiekis ne 30, o 35. Susikaupiu ir sprendžiu įdėmiai viena po kito klausimo. Klausimai beveik puse jų kartojasi iš mano tų, kuriuos mokinausi internete. Sprendžiu 34, girdžiu vienas vaikinas atsistoja ir gauna parašą, kad išlaikytas egzas. Nesidairau - pastebėjau, kad yra dvi kameros lubose - gal pamanys jog noriu nusirašyti nuo ko nors :) . Visi klausimai atsakyti, dar kartą peržiūriu paskutinius 5 klausimus - lyg viskas ir teisingai pažymėta. Spaudžiu baigti ir laukiu. Laukimas ilgas - tas "loading" besisukantis ženkliukas rodos užstrigo ilgam... Ir pasirodo užrašas "Išlaikyta". Padariau tik 1 klaidą. Peržiūriu kokia klaida. Et nepažymėjau vieno papildomo teisingo atsakymo. Bet tai jau nebesvarbu - juk išlaikyta. Su šypsena iki ausų prieinu prie egzaminuotojo ir gaunu ilgai lauktą parašą. Draugai dar sprendžia, einu į lauką jų palaukti. Po kiek laiko išeina vienas - padarė tik 2 klaidas, kitas vėliau išeina su 3 klaidom. Visi laimingi - durys į kitą etapa atidarytos.
Tęsinys vėliau.
2014 Balandžio 3 13:55
Narys
600cc ****
Avataras
#47    

Tęsinys.
Dėl kitų priežasčių nesigavo visiems kartu praktikos mokytis. Man pavyko susiderinti laiką anksčiausiai.
Pasiimu egzo lapuką, pinigus ir keliauju į auto mokyklą. Pasirašau sutartį, duoda instruktoriaus numerį. Susiskambinu - galima mokytis tik darbo dienomis. Na jie irgi žmonės, suprantu. Niekas nenori savaitgaliais dirbti. Sutariam dėl laiko ir skaičiuoju vėl dienas. Atėjo pirmadienis - pirma praktikos diena. Prisistatau laiku, jau matau iš toliau - mocas paruoštas. Pasisveikinam ir iškart pasakau, kad ant moco nė karto nesėdėjęs. Tik dviračiu važiavęs. Bet pats suprantu, kad dviratis - visai kita kategorija. Kaip pirmam kartui paruoštas 125cc honda. Po trumpo instruktažo užsidedu apsaugas, liemenę, sėdu ir pasiruošiu važiuot. Visi jutūbės filmukai - tik teorija. Ten ką pasakoja neperduoda to jausmo ir įgūdžiu, kuriuos reikės dabar lavinti. Pirma užduotis - pajudėti iš vietos iki aikštelės galo ir apsisukti, sustoti. Pradedu važiuoti, lygsvarą išlaikyti didesnis iššūkis, nei tikėjausi. Kojomis einu asfaltu, mocas linguoja. Bandau antrą kartą, trečią - pagaliau kojomis nesiekiu asfalto. Po penkto karto sugebu kojas laikyt ten kur reikia. Prisideda papildoma užduotis - ilgi zigzagai. Pradedu jausi kaip reikia valdyti motociklą. Vėliau prisideda ir aštunkė. Vėl į aikštelę - su antra pavara dabar pervažiuoti visą aikštelę. Taip 3 pagrindines užduotis šlifavau. Galiausiai aštunkę išmokau apvažiuoti taisyklingai be klaidų, zigzagai - jau rodės grybų dainos. Trumpi zigzagai - dar iššūkis, su sankaba ir greičių rankena lyg ir susidraugavau.
Laikas praėjo labai greitai. Nulipus jaučiu, kad kojos pavargo. Po manęs atėjęs vyrukas gauna yamaha. Instruktorius užsimena, kad kitą dieną sėsiu jau ant šito. Pasirašau ten kur pamokos rezultatai, paklausiu kaip man sekės ir kokios klaidos, patarimai bendrai. Lieku patenkintas - pirma pamoka tokia kaip ir tikėjausi.
2014 Balandžio 3 13:56
Narys
600cc ****
Avataras
#48    

Antra diena.
Atvažiavęs gaunu Yamaha. Užduotys tokios pačios kaip pirmą kartą: apsipratimui su nauju mocu startuoji iš vietos, iki galo ir sustoji, poto zigzagai, aštunkė ir pan. Tik viskas atliekama pirma pavara. Iškart jaučias, kad galios daugiau. Akseleratoriaus rankena jautresnė, greičiau bėgėjasi. Iš pradžių į aštunkę vos tilpau. Kame reikalas? Dieną prieš tai viskas taip gerai sekėsi. pasirodo laikysena daug lemia. Kad geriau valdyti mocą, reikia pasilenkti į priekį truputi daugiau nei buvau įsivaizdavęs. Bandom dar, ir dar - viskas gaunas beveik idealiai. Tik vieną kitą kartą koją pasispirti tenka. Po kelių pratimų padarau tris kart aštunkę neliesdamas kojomis žemės. Valio.
S vingiai lėtai sunkiai sekas: iš 5 tik 3 apvažiuojami. Bet praktika duoda rezultatų.
Vėl užsiėmimas prabėgo greitai, o noras praktikuotis tik auga.
Trečia diena.
Pasiruošiu, apšilimui praeito užsiėmimo užduotys. Viskas pradeda sektis, kai prisimenu, kad reikia pasilenkti į priekį labiau. Čia juk ne čioperis.
Instruktorius supažindina su naujovėm iš regitros: važiavimas lėtai žmogaus žingsniu. Negalvojau kad taip lėtai žmonės eina. Pats dažniausiai sparčiau einu. Arba tuo momentu taip įsivaizdavau. Bet užduotys turi būt padaromos. Sakė, kad prieš tai mokinys padarė. Praktikuojamės, bandom. Lygsvara, vairas, sankaba ir stabdžiai. Automobiliu tą padaryti būtų be problemos. Galvoj kilo mintis - pagalbinių ratukų reikia prie galinio rato :) .
Kita užduotis - kliūties apvažiavimas važiuojant 50km/h. Tokį greitį pasiekti tikrai neleido. Pradžiai iki 30 tik. Kai važiuoji greičiau tai ir lengviau valdyti motociklą.
Trečia užduotis - išvažiavimas iš vietos į posūkį. Pradedi važiuoti, suki, kojos į vietas jau turi būt padėtos ir ... nesigauna. Arba užgestu arba neišsuku. Sakau neįmanoma. Plius taip niekas nevažiuoja - pasispiria gi koja jei reikia. Na bet regitros specialistai gal ir padaro tokius pratimus. Instruktorius sako padaroma. Tikiu, praktikuojuos. Po kokio 20 karto išvažiuoju posūkį išsišiepęs - pavyko. Tikrai įmanoma.
Po manęs kitas vyrukas atlieka tokias pat užduotis. Už tvoros dar pažiūriu kaip jam sekas. Kas antras išvažiavimas idealus. Tai ir man pavyks. Reikia tik praktikos.
Ketvirta diena.
Instruktorius rekomenduoja dar 2-4 užsiėmimus užsirašyti. Praktima nepamaišys ir būsiu tikresnis kad egzaminą išlaikysiu. Sutariam, kad tikrai bent 2 pamokas imsiu. Ok tuomet miestas palauks. Pirma manevravimas ir figūrų važiavimo šlifavimas.
Apšilimui jau įprasti užsiėmimai, prisideda T sankryža, greitas kliūties apvažiavimas. Staigus sustojimas pakėlus ranką. T išvažiavimas pavyksta beveik visada. Pasilenkiu į priekį, pradedu važiuot, mocas į dešinę, pats į kairę, laikom lygsvarą, dirbam su sankaba ir pavyksta. Į kitą pusę analogiškai. Aštunkė beveik idealiai, jau pats pastebiu kokias klaidas darau. Instruktorius tik parodo kokias užduotis daryt. Jis irgi mato kaip sekas kokia užduotis.
Lėtas sliekas (lėtas kūgelių apvažiavimas) jau kaip ir įvykdomas. Klaidų pasitaiko bet ne taip dažnai kaip ansteniais kartais. Savim patenkintas.
Dar prisideda sustojimas įkalnėje. Pirmą kartą bandžiau, atleidi stabdį ir riedi atgal - blogai. Reikia kojų stabdį naudot. Ok. Sustoju, laikau koja stabdį, didinu apsukas, atledinėju sankabą, kai pradeda griebti, po truputi atleidžiu stabdį pradedam judėti. Tik šį kartą į priekį. Valio. Antras, penktas kartas - pasidaro lengviau. Nors ir nebus šį užduotis egze, tačiau pačiam tai mokėti reikia. Jei su auto moku, tai su mocu tikrai reikia mokėti. Tik auto turi rankinį :) tokiam reikalui.
Laukiu kito užsiėmimo.
2014 Balandžio 3 14:26
Puslapiai: 12




P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17