Motomanų Diskusijos » Kelionės ir poilsis » Mano pirma ilgesne kelione: Vilnius-Riga-Parnu-Tallinn (sumoje 1370km)

| 2014-06-28 Decoy | 14/6901 žinut.
 
 


 
Narys
1100cc *****
#1   +17  

Mano pirma ilgesne kelione: Vilnius-Riga-Parnu-Tallinn (sumoje 1370km)

Nezinau ar kazkam tai bus idomu, bet nuspnredziau pasidalinti savo pirmos (ir tikrai nepaskutines) ilgesnes keliones "ataskaita" ir foto archyvu.

Pagrindinis tikslas buvo pati kelione, papildomas - Coffee Racers TrackDay Auto24ring trasoje Parnu

Motociklas: Yamaha FJR1300
Keliauninkas: Pats, vienas.
Bagazas: lengvas - maistas, antras drabuziu komplektas, foto/video iranga, kompas, kompaktiskas irankiu komplektas, visokie pakrovejai ir didelis skietis.
Laikotarpis: 3 dienos (Penktadienio kelias su vakaru Parnu, Sestadienis - Auto24ring trasa ir vakaras Parnu, Sekmadienis - Talinas ir kelias namo).

Taigi planavau isvaziuoti 8 ryto, taciau pajudejau tik 9:30. Lietuvoje buvo pasirinkta vaziuoti idomesniais keliukais, bet del lietaus tai tapo beveik pragaru. Planuotas tempas stipriai suletejo, o linksmi posukiai tapo konkreciu vairavimo galimybiu isbandymu. Viena karta, salia Alantos, teko pavojinai isvaziuoti i priespriesine juosta, nes iskart uz aklo posukio, vdury kelio juostos, manes lauke sustojes traktorius.

Nuo Kupiskio tie keliukai pasidare maziau vingiuoti ir, stebuklingai, vede aplink tamsius debesius. Vaziavau beveik be lietaus. Todel tempas padidejo, ir, mazadug 13:30 jau buvau Rygoje.

Ten norejau pravaziuoti centra - 3 grazius ir placius tiltus, be sustojimu. Taciau, Latvijos sostineje vel sulaukiau gan stipraus lietaus, ir, apie ka visai pamirsau, siaubingu penktadienio kamsciu. Rygos centre jie yra itin nepalankus - senamescio gatves siauresnes uz Vilniaus ir ju dauguma padengta plytele. Rezultate - jokio filteringo.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Is esmes vaziavau be navigacijos - ta darau pastoviai ir sekmingai, isnagrinejus kelius per google maps ir street view. Bet, savo kailiu patyres eimo ir oru bukle, nusprendziau vaziuoti tiesiai. Galiu drasiai teigti jog lyginant su Vilnium ir Tallinu, Rygos marsrutu zenklinimas yra tiesiog tragiskas: ilgam centriniam kelyje ir pries didelius ziedus radau vos viena-du zenklus, kurie rodo i kokius uzmiescio kelius ar greitkelius tas kelias veda. Svarbiausia nurodyti ne tolimesni didieji miestai, o keliu numeracija. Taigi, jeigu nezinai kokiu keliu tau reikia vaziuoti, be kitu pagalbos, navigacijos, arba dideles sekmes ten greitai neisvaizuosi. Du kartus teko pasinaudoti roaming'o patvirtinimu, jog vaziuoji teisinga kriptimi.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Zodziu, seip bet taip isvaziavau is Rygos. Ties Salacgrivos pirma karta pamaciau saule! Ne itin silta, bet po ankstesniu salygu jinai suteike labai daug energijos ir otimizmo. Susotjau apsiziureti grazioje vietoje su vaizdu i jura, kad persiauti pilnai pramirskusius batus ir kojines. Uz valandos ivaziavau i Estija.

Kad esi "labiau skandiviskoje" salyje pasijuto iskart: Mandagus vairuotojai traukesi i sona kai iki ju likdavo mazdaug simtas metru, o ne kai "atsisedi ant subines"; is akies, senai kloti, keliai yra lygus ir visiskai be duobiu; eismas juda pagal taisykles - uzmiesti 90, mieste 50. Karts nuo karto pralekia skubancios masinos, dazniausiai tik 10 ar 15 km greiciau uz leistina greiti. Nemazai motociklininku, 90% turistiniu, pagrinde Hondos ir BMW.

17:30 buvau dviem dienom uzrezervuotame kambaryje 'sveciu namuose'. Suprantama, jog moku pinigus, bet, vistiek labai patiko savininke. Ji itin maloniai papasakojo ne tik apie viesbucio tvarkas ir kur ka rasti, bet ir apie Parnu idomybes, savaitgalio sventes ir renginius. Nustebino jog jinai paklause ar as atvaziavau i salia esanti zieda, kur visa savaitgali irgi "kazkas vyksta" :) .

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Vakare Parnu buvo labai salta (vos 7-10 laipsniu silumos) ir vejuota. Po slapios keliones tai pasirode nebaisu, bet pasivaikciuojus 30 min teko greitai gryzti ir apsivilkti motocikline neprapuciama striuke. Bendria, kaip ir dera, netgi uzkampiuose, teritorija labai tvarkinga - jokiu siuksliu, viskas sudeta savo vietose. Mieste ypac daug sportuojanciu zmoniu. Upeje desimciai ivairiu valciu. Ji galima lyginti su Palanga, bet Parnu yra dalinai pramoninis, todel musu pajurio sostine yra kur kas grazesne, turi zymiai daugiau idomybiu, parku ir kitu graziu ramaus laiko praleidimo vietu.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Patiko ir isgasdino Parnu molai. Patiko nes 4km (2 iki galo, 2 atgal) pasivaiksciuojimas yra valandos pramoga, o isgasdino - kad net nestiprus vejas sukelia bangas, kurios aptasko praeivius ir padaro akmenys itin slydziais. Esu tikras, jog del to susizalojo ar nenoriai issimaude ne vienas turistas.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Sekancia diena, sestadeni, 9 valanda ryto planavau pajudeti link Auto24ring. Del lietaus isvaziavau tik 10:30. Atsiprasau visu motosporto entuzaistu, taciau kaip ziurovui - ziedas man pasirode labai nuobodus. Taip - viskas grazu ir tvarkinga, renovuoti pastatai, asfaltas, auksciausio lygio saugumas, taciau del trasos lygumo ir placiu posukiu - ziurvams visiskai nesimato/nesijaucia greicio. Aisku, nuotaika labai skaidrino pazystami veidai. Oro salygos, eilini karta, pasitaike itin kraupios. Visu pirma vejas - uz pitlane'o jis pute i viena puse, antram aukste jau i kita, o debesys judejo i trecia. Ar tuoj bus daugiau lietaus, ar laukti saules, paprasciau buvo suzinoti metus moneta. Vidury dienos sulaukem ir krusos. Labai atspejau paemes dideli skieti, po kurio galima buvo pasislepti ne tik nuo lietaus, bet ir nuo mineto vejo. Esu tikras, jog vaziuojantiems, sita diena turetu buti kaip tik idomi tuo, kad saugiausioje pabalcio trasoje jie galejo pasivazineti ir paeksperementuoti bogiausiom oro salygom. Kazkas prasuko kelis ratus ir pasislepe po palapines stogu, kazkas ta aplinka isnaudojo iki paskutines sekundes, paskutinio laso. Pabaigoje buvo planuojamas "Vrooam Oil Trophy" etapas ir Latviu "Durka Racing" vaziavimas, taciau pirma atsauke, nes dauguma lietuviu neturejo lietaus padangu. Latviai kaip tik pilnai pasiruose savo lenktynem, todel vaziavo, ir ta dare labai drasiai. Kaip ir tiketasi - Coffee Raceriai pademonstravo puikia organizacija ir planavima. Buvo pasirupinta net karstu maistu.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Vakara praleidau su futbolo chempionatu ir karstos arbatos puodeliu, svarstant ar, del tokiu oru, rytoj verta vaziuoti i Talina. Viska supakavau rytdienos keliui.

Nors ir be saules, sekmadienio rytas pasitaike itartinai grazus. Kaip iprasta, vietoj 9, is 'namu' isvaziavau 10 val. Nuo Parnu iki Talino yra 130 km. Po 30 pirmu sausu kilometru, vel prasidejo lietus, ne itin stiprus, bet demoralizuojantis. Pravaziavau dar 20 km svarstant ar apsisukti, likus 80 iki tikslo, nusprendziau kad 'kiek jau cia liko - vaziuojam'. Estijos sostine pasiekiau mazdaug 11:30. Tisklu buvo daug. Eilini karta, del oru, nusprendziau pasirinkti svarbiausius, ir per krantine nuvaziavau tiesiai prie TV boksto.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

TV bokstas isoriskai yra kaip musu. Apzvalgos aikstele kazkiek auksciau, bet pastatytas 10 km atstumu nuo centro. Todel apzvalga ne tokia idomi - pagrinde matosi miskai, tolimoje esantys dangoraiziai ir ilanka su stambiais keleivianisi laivais. Iejimas kainuoja 8 eurus. Vidus pilnai restauruotas - atrodo labai jaukiai ir idomiai. Savitarna, niekas uz ranku nevedzioja, daryk ka nori kiek nori (oficialiai - sveciui yra skiriama viena valanda). Irengti interaktyvus info ekranai, juose kruva filmuku ir nuotrauku. Medziaga pateikta estiskai, so anglu ir rusu subtitrais. Pirmame aukste siuloma paziureti 3D kina. Seansas, berods, 15 minuciu. I apzvalgos aikstele, be abejo, kelia liftas. Grazus erdvus, su dar vienu infoscreenu. Gali pasirinkti 21 auksta - apzvalgos aikstele arba 22 - restorana. Isejus is lifto labai nustebau - apzvalgos aikstele yra padaryta 'ateiviu' styliuje, kazkas panasaus i Half-life zaidima. Is lubu ir grindu kaba 'grybai', daug minkstu pufu, labai erdvu. Grybai irgi interaktyvus - patys juda, issitiesia, pasisuka ir pan. Juose, atspejote! irgi irengti ekranai, salia pakabintos ausines. Zodziu pateikiama dar daugiau informacijos. Patiko tai, kad ji 'suviniuota' labai nenuobodziai, linksmai, netgi netradiciskai.Yra vieta kur vaikai gali nupiesti savo ispudzius, o rezultata pakabint tam pritaikytoje lentoje. Piesimo irankiai irgi sudeti i 'ateiviu sporas'. Vienu zodziu viskas atrodo labai originalu ir verta demesio.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Prisifografavus, paskaicius ir paziurejus visokiu filmuku pajudejau link uosto. Kaip ir Auto24ring jis yra ypac saugus. Todel "praeiviui" prieiti prie kelto ar kruizinio laivo yra neimanoma. Tiksliau, ne tai kad prieiti, neiseis net pamatyti pruo uosto langa. Kol vaikciuojau aplink, prie manes priejo gerai apsirenges ir nesmirdantis benamis, paprase malones. Del geros nuotaikos ir tuo kad jis gerai sneka rusiskai, pasidalinau 2 eurais su salyga kad jis man papasakos apie usta, kaip kur praeiti ir pan. Tokiu budu suzinjau is kokiu terminalu ir kaip daznai juda kokie laivai, kad prie ju prieiti tikrai neimanoma, kur yra artimiausia parduotuve ir kaip isvaziuoti atgal i parnu :D Manau cia yra naudingiausiai isleisti 2 eurai.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Turisto akimis, kaip ir bet koks Estijos miestas, Talinas yra itin tvarkingas ne tik isoriskai, bet ir logistiskai. Dvi pagrindines sankryzos, placios ir erdvios gatves, tvarkingai sustatyti zenklai. Kaip ir Vilniuje - lengva nuvaziuoti/isvaziuoti ten kur tau reikia. Apie pakrante daug nerasysiu, jinai tokia pat tvarkinga ir grazi. Malonu stebeti judancius 9-aukscio namo dydzio keltus ir kruizinius laivus. Jie, vienas kita keicia vos ne kas valanda.

Talino "Zalias koridorius". O tevai, kad visi zali koridoriai veiktu taip pat kokybiskai: laikant 50km/h puse miesto gali pravaziuoti uzmerktom akim. 50 metru iki raudono sviesoforo - 2 sekundes ir zalia, 50 metru iki kito - 2 sekundes ir zalia. Yra ir vienas niuansas: musu sviesoforai zalia sumirksi 3 ir 4 kartus, tada jungia geltona ir raudona, Estijoje zalia mirksi tik 2, man tai pasirode labai neiprasta, todel kelis kartus ivaziavau i sankryza be tos teises.

Zodziu, kadangi Talinui skirtas laikas ejo i pabaiga, nupirkau pora bandeliu, pasisavinau kelis maisiukus batams ir, del viso pikto, pasiemiau pigias siltas kojines. 14:30 pajudejau link Rygos pro Parnu be jokiu sustojimu. Silpnas lietukas lydejo iki pat Salacgrivos, o nuo ten, kaip ir kelyje i Estija, stebuklingai dingo ir atsirado saule, todel dar karta sustojau grazioje vietele nufotografuoti zirga ir, pirma karta, sauleta papludimi.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Benzino sanaudu paskaiciavimais, vaziuojant 'pensininko tempu' 90-100 km/h, turejau pasiekti Ryga neisijungus rezervui, ten uzsipilti ir keliauti tiesiai i Vilniu. Taip viskas ir vyko. Uzsipilus salia Latvijos sostines netycia pakliuvau i Rygos HES. Idomiausia jog kelias vede aukstyn, pro tiltuka su kazkokius keistus elektriniais irenginiais, o poto, uz posukio, staigiai atsirado placiausio vandens rezervuoaro vaizdas - likau tiesiog apstulbintas.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Toliau kelias buvo tiesus ir nelabai idomus, dorojau "Via Baltica" kilometrus, lietaus nebesutikau. Nuo Panevezio, pradejo tamset, o benzino turejo daugiau nei puse bako, todel magistraleje jau paspaudziau. Vilniuje buvau dar pilnai nesutempus, mazdaug 10 valanda vakaro.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Zodziu, taip praejo mano pirma ilgesne kelione. Pirma diena prasukau apie 550 kilometru, antra apie 850. Sumoje sudeginau apie 75 l kuro ir kelyje praleidau 14 valandu. Gal ji ir netapo tokia grazi ir idomi, kaip tikejaus, bet patirties igauta tikrai nemazai.

Kadangi pasiemiau is anskto paruosto naminio maisto, o nakvinej buvo ir saldytuvas ir mikrobangine - parduotuvese isleidau vos 15 euru. Sumoje, visos keliones biudzetas tilpo i 700 litus.

Beje, ir Latvijoje ir Estijoje benzinas yra pigesnis, kainuoja 1.28 euro. Mano universali "Statoil" nuolaidu kortele, bent jau Estijoje, negaliojo...

Keliones foto archyvas yra cia:
https://www.dropbox.com/sh/ile8j5209gzus5n/AABfes3Ze2wgqd3KOdjSHxima

Aciu uz demesi, atsiprasau uz translita ir klaidas, tikiuosi skaityti buvo idomu :-)
2014 Birželio 28 22:28 redagavo Decoy 2014 birželio 29 03:23
Narys
1100cc *****
#2    

Visia pamirsau pridurti, jog 'keliones tikslas - kelione' buvo butent tam, kad suzinoti ir pajusti:
1) Kiek galima pravaziuoti per diena,
2) Koks turetu buti keliones biudzetas,
3) Ka galima nuveikti uzsieni per 'laisva' nuo kelio diena.

Rezultatas: sekmadieni, be didelio nuovargio prasukau apie 850 km per puse dienos, o antra puse praleidau ant koju. Vaziuojant be stutojimo, pirmus 150km skaudejo uzpakalis, bet veliau, matyt, adaptavaus ir trukde tik saltis/triuksmas. Taigi pasiruosus, su sustojimais, per pilna diena galima pravaziuoti kaip minimum pusantro karto daugiau. Be abejo, kalbu apie sport-turistini motocikla, kitu savininkams, ta iveikti butu sunkiau (arba lengviau!).

Kalbant apie technika: pasitaike idomus gedimas/streikavimas - po stpriu lietum, vienu momentu, reikejo stipriau spausti rankena kad suveiktu sankaba, bet po sekanciu 50 sausu kilometru viskas atsistate. Veliau, nors ir labia dregnais orais, tai nebepasitaike.
2014 Birželio 28 22:35 redagavo Decoy 2014 birželio 29 01:13
Narys
900cc *****
Avataras
#3    

(y) Įdomiai ir turiningai praleistas savaitgalis. :)
2014 Birželio 28 23:20
Optimistas
400cc ***
#4    

Labai faina kelione, ir vienas isvaziuoti sugalvojai taip toli.
2014 Birželio 28 23:28
Narys
1000cc ******
Avataras
#5    

Sekmes keliaujant ir ilgesnes keliones. :D
P.s. Rasyk.
2014 Birželio 28 23:29
Britvininkas
800cc *****
Avataras
#6    

Decoy, bliamba taip norejosi kad apie trasa daugiau... kaip gali but ziedas nuobodus?? vaziavai? va kad sudinas oras tai matyt
2014 Birželio 29 02:51
Narys
1100cc *****
#7    

Citata:
Cituoju: Zilvinas
kaip gali but ziedas nuobodus?? vaziavai?

Zilvinai, taigi rasau "taciau kaip ziurovui - ziedas man pasirode labai nuobodus" ir "Esu tikras, jog vaziuojantiems, sita diena turetu buti kaip tik idomi" :-) Kazkaip nedaskaitei...

Del trasu patikslinu: Kacerginej ir Bikerneki ziurovai yra arciau vaziuojanciu, todel viskas vyksta ekstremaliau - jauti technika, jos ir vairuotoju darba. Parnu viskas super saugu, prie trasos neprieiti, viska stebi is 100 metru ir toliau. Per atstuma tokiu ispudziu nera. Butent todel, pabreziu, ziurovams ir yra ne taip ispudinga. Dalyviams - atvirksciai, cia jie turi dauviau laisves, didenis pasitikejima technika ir didele laisve su klaidu atleidimu (didziausi lygus buferiai). Gal cia mane Kacerga islepino, nezinau :-)

Citata:
Cituoju: Zilvinas
Decoy, bliamba taip norejosi kad apie trasa daugiau...

Foto 4/5 trasos ;)
2014 Birželio 29 03:01 redagavo Decoy 2014 birželio 29 03:16
Britvininkas
800cc *****
Avataras
#8    

Decoy, tikrai visko iki galo neperskaiciau, viska skaitysiu su malonumu ryt pusryciaudamas :) , apie trasa norejos daugiau ;)
2014 Birželio 29 03:08
Narys
500cc ***
Avataras
#9    

Autoriui techninis klausimas. Matau ant stiklo yra spoileris. Spėju, gamintojas MRA. Kiek jis veiksmingas? Gal teko palyginti su/be spoilerio?
2014 Birželio 29 17:29 redagavo montezumijus 2014 birželio 29 17:32
Pašėlęs
900cc *****
Avataras
#10    

Šaunuolis, gaila tik, kad tiek daug lietaus šią vasarą...
2014 Birželio 30 10:51 Free Rider
Narys
1100cc *****
#11    

Citata:
Cituoju: montezumijus
Autoriui techninis klausimas. Matau ant stiklo yra spoileris. Spėju, gamintojas MRA. Kiek jis veiksmingas? Gal teko palyginti su/be spoilerio?


Mazesniu greiciu (iki 150~) labai veiksmingas, didziausias privalumas - sumazina triuksma ir labai placiai reguliuojamas skirtingam vaziavimo stiliui. Pradedi gerai girdeti varikli o ne veja. Vaziuojant greiciau - pradeda vibruoti (nors galima pareguliuoti atsizvelgiant i isgaunamas skirtingo oro slegio zonas).

Gamintojas MRA, taip, kainuoja apie 300, pirkaju is Luiso.
Dabar tokius parduoda Bikeshop (taigi gauti galima ir galeciau ir, tikriausiai, pigiau)
Man jis yra labai naudingas nes esu didelis ir aukstas - 195 cm~
Jei ugis butu 10-15 cm mazesnis, manau, FJR'ui papildomai nereiketu.

Del vibracijos - kalbu konkreciai apie FJR, nes jo gamyklinis stiklas yra labai laisvas (prisispaudzia vaziuojant), ir su papildomu tom salygom iseian rezonansas sioks toks. Jei kito motociklo stiklas tvirtesnis (nereguliuojamas), sitas priedas laikytusi kaip ikaltas. Tvirtinimas is akies paprastas, bet praktikos labai tvirtas ir patikimas.
2014 Birželio 30 18:12 redagavo Decoy 2014 birželio 30 19:23
Narys
500cc ***
Avataras
#12    

Labai informatyvus atsakymas :) Panašu, kad vertas savo pinigų daiktas. Reikės imti. Dėkui.
2014 Birželio 30 20:20 redagavo montezumijus 2014 birželio 30 20:21
Paparacis
900cc *****
Avataras
#13    

ir as laukiau sito atsakymo , nes uzsidejau ant varadero padidinta stikla kuris nesireguliuoja kaip pas FJR bet jei buciau mazesnis jau nekauktu vejas ,dabar biskiuka stugauja tai jei galva i pecius itrauki viskas saunu jei ne ubauja siaurys :)
2014 Birželio 30 22:37
1WD
Narys
400cc ***
Avataras
#14    

Ačiū Decoy už kelionės aprašymą. Sėkmės ir mažiau lietaus kitose.
2014 Birželio 30 23:04
Narys
400cc ***
Avataras
#15    

Puikiai susiskaite, fainos foto, grazus motociklas :)
2014 Liepos 2 22:06
 




P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17