Motomanų Diskusijos » Bendrosios diskusijos » Straipsnis iš patirties naujokams apie motociklus

| 2014-03-16 matt | 32/25183 žinut.
 
Puslapiai: 12


 
Super'inis
250cc **
#1   -1 / +17  

Straipsnis iš patirties naujokams apie motociklus

Sveiki, esu Matas Rinkevičius, internete labiau žinomas kaip Matt, su motociklais vienaip ar kitaip buvau susijęs visą gyvenimą ir noriu pasidalinti savo sukaupta patirtimi su Lietuvos motociklų bendruomene. Galbūt informacija seniesiems motociklistams bus seniai žinoma ir neaktuali, tačiau naujokai ar net labiau pažengusieji gali rasti sau naudingos informacijos sėkmingam motociklizmui.
Šis straipsnis yra orientuotas į naujai motociklais besidominčius žmones, jo tikslas pasidalinti sukaupta patirtimi.
Renkantis motociklą iš praktinės pusės galiu patarti rinktis populiariausius japoniškus motociklus (Honda Yamaha Suzuki Kawasaki) dėl praktinių sumetimų: jų kaina dažniausiai atitinka kokybę , nėra problemų su naujų orginalių detalių tiekimu, taip pat nesunku rasti dėvėtų dalių ebay ar forumuose, visad rasi user manual ir service manual, yra pirkti aksesuarų motociklui ir laisvalaikiui ir kt. Europietiški motociklai - tik pažengusiesiems, kurie žino ko nori ir negauna to iš japoniško motociklo - Ktm, Ducati, Husqvarna, Bmw, Gas Gas, Husaberg ir kt. - dažniausiai šių markių motociklai turi ženklių privalumų prieš japoniškus konkurentus - inovacijos, išskirtinumas, dizainas - bet dažniausiai tai atsiliepia per motociklo pirkimo ir priežiūros kainą. Tad jeigu nesivaikai išskirtinumo ir dar tiksliai nežinai ką renkiesi - rinkis Japonišką motociklą.
Apie kinietiškus motociklus net nešneku - taupus moka du kartus, tad į juos dėl nepatikimumo, atsarginių dalių tiekimo neegzistavimo net neskirsiu dėmesio jiems.
Harley Davidson motociklai - kita tema, hate it or love it - siūlau paskaityti knyga Sonny Barger - Hells Angels, tuomet galbūt pasikeis nuomonė apie šitus motociklus, bent aš pakeičiau.
2. Motociklų stiliai - Čioperiai, Britvos, Krosiniai ,Enduro, Supermoto, Trial, Street, Motoroleriai, Keturračiai sportiniai, Keturračiai 4x4, Kelioniniai, Cafe Raceriai ir t.t. visų stilių neišvardinsi - kokį pirmą motociklą įsigyti nepatars niekas - nusiperki tą kuris arčiausiai širdies ir piniginės - turi atsipirties tašką, nuo kurio pasirinksi kas labiau patinka kai pavažinėsi. Išskirčiau keturias moto šakas: Čioperiai, Britvos, Kelioniniai ir Off-road. Off road motociklai - Krosiniai, enduro, Atv. Atv Motociklai: sportinukai (galu varomi) ir 4x4 varomi. Išsirinkus tinkamiausią stilių laikas rinktis motociklą ir aprangą
3. Motociklo ir aprangos pirkimas. Lietuvoje šiuo metu yra Yamaha, Honda, KTM, Harley-Davidson, Ducati, Polaris motociklų atstovybės(atsiprašau jei kažką užmiršau), kur galite įsigyti naujus motociklus (atkreipkite dėmesį į atstovybes prieš perkant motociklą, nes per jas lengviausiai gausite moto dalis). Perkant ne naują motociklą galite pirkti iš skelbimų autoplius, autogidas, skelbiu.lt bei forumų, ir kitas būdas yra pirkti iš užsienio aukcionų ar skelbimų jei nerandate norimo modelio Lietuvoje - mobile.de, scout24, ebay.com, ebay.co.uk, hbc.co.uk, copart.co.uk copart.com ir t.t. tačiau perkate katę maiše. Perkant motociklą iš Didžiosios Britanijos turėkite omenyje kad dažniausiai motociklai parkeliauja labai paveikti drėgmės - oksidacija, rūdys ir kt. Perkant motociklą iš Amerikos bus reikalingas atitikties sertifikatas, t.y. bus atliekama motociklo ekspertizė kuri iškels jo kainą. Dažniausiai motociklą iš JAV apsimoka pirkti kai jo kaina yra nuo 15 tūkst.lt, tuomet ženkliai sutaupoma.
Motociklo pirminė apžiūra perkant. Naujokams mano patarimas yra nebijoti didesnių kubaturų motociklų, kadangi nusipirkus motociklą iki 600ccm po keleto dienų ar savaičių jausis galios trūkumas, taip pat galingesnis motociklas mano nuomone yra saugesnis motociklas - eisme siūlyčiau visuomet pajudėti pirmam nuo sankryžos ir laikyti automobilius sau iš galo saugiu atstumu - jie apsaugoti skardomis - o jūs tik odiniu kombinezonu ir šalmu.
Perkant motociklą reikia įvertinti jo nusidėvėjimą: padangų būklė (naujos padangos ~5-6mm protektoriaus - naujų padangų kaina 400-1000lt), grandinės ir žvaigždžių nusidėvėjimą (patempus už grandinės ties galinės žvaigždės viduriu neturi būti laisvumo, žvaigždės dantys nenusmailėję -komplekto kaina 300-600lt), stabdžių kaladėlių ir diskų išsidėvėjimą. Patikrinkite guolius: rato guoliai, vairo kolonėlės guoliai, trišakio guoliai, amortizatoriaus guoliai ir kt.
Lietuvoje didelė dalis motociklų yra praeityje daužti ir sutvarkyti, tad svarbu patikrinti motociklo geometriją - bevažiuojant stebėti ar motociklas netraukia į vieną ar kitą pusę.
Brangiausias ir svarbiausias motociklo komponentas - variklis. Jeigu variklio varžtai yra 'nužįsti', sukinėti, variklis apsitepalavęs, skleidžia pašalinius garsus, sunkiai kuriasi, meta juodą dūmą akseleruojant, nepriima apsukų - tai ženklai dėl kurių vertėtų sunerimti
Taip pat praktinis patarimas įgautas dirbant moto dalių parduotuvėje - nusipirkus motociklą BŪTINAI pakeiskite tepalus, nes didelė dalis mano klientų pirkdavo pigiausius tepalus "ant pardavimo" - turėkite tai omenyje.
Padangos senumą galite pažiūrėti ant motociklo padangos šono - keturi skaičiai pvz: 1138 reiškia 2011 metus ir 38 savaitę. Padanga mano nuomonė ant motociklo turėtų būti ne senesnė negu 3 metai, kadangi nuo senumo pradeda kietėti ir praranda savo savybes - kaip sako posakis: niekad negailėk pinigų ant gumos - prezervatyvų ir padangų. Tačiau motocikle manau galioja šita taisyklė visiems komponentams.
Apranga: Perkant motociklą turite finansiškai atsižvelgti jog reikės investuoti į kokybišką aprangą, nesvarbu naują ar dėvėtą. Labai svarbu išsirinkti sau tinkamo dydžio ekipiruotę, nes netinkamai parinktas apsaugos dydis neužtikrins tinkamos apsaugos.
Šalmas: rinkitės šalmus kurie turi europinius sertifikatus ECU, DOT British Gold ir kt. Tuomet būsite užtikrintas kad šalmas nukritęs nuo motociklo rankenos nesuluš per pusę. Renkantis jo dydį stebėkite ar šalmas nėra per laisvas (papurčius galvą neslankioja laisvai) ir ne per ankštas (nespaudžia kietai galvos užsidėjus). Rinkitės šalmus su DD ring užsegimu - tai saugiausias užsegimas su dviejų žiedelių sistema. Šalmus rekomenduočiau žiūrėti nuo 500lt parduotuvės kaina.
Batai - renkantis batus svarbiausia atkreipti dėmesį į čiurnos apsaugą, brangūs batai nuo pigių skiriasi jog vieni tik atrodo kaip motocikliniai batai, kiti tokie yra. Batas turi apsaugoti čiurną nuo jos išsukimo, jų kainos prasideda nuo 500lt iki 1500lt ar daugiau. Renkantis Off-road batus rekomenduočiau renkantis tarp dydžių atlikti eksperimentą. Užsidėjus batą smarkiai spirti į žemę ir pažiūrėti ar padų pirštai liečia bato priekį ar ne, nes motokrose lengva nusidaužti batų pirštų galus.
Šarvai: nepriklausomai nuo motociklo stiliaus rekomenduoju visuomet dėvėti stuburo, pečių bei alkūnių apsaugas. Šiuo metu rinkoje yra šarvų ir su šonkaulių apsauga.
Oda ar tekstilė? Odos pranašumas yra didesnė apsauga slydimo atveju. Tekstilės pranašumas yra kaina, lengvumas, ventiliacija, tačiau mano nuomone tekstilė saugo daug praščiau nuo kontakto su asfaltu. Šį pasirinkimą padarykite patys atsižvelgdami į savo važiavimo stilių.
Motociklo priežiūra. Įsigijus motociklą pirmiausia pasikeiskite jo tepalus ir tepalo filtrą į naujus sintetinius. Automobiliniai tepalai netinka nes pradės buksuoti sankaba, o motociklinius tepalus rekomenduočiau pilti sintetinius Motul, Bel Ray, Maxima, Castrol, Maxima, Liqy Moly, Repsol, Ipone ir kt. Pasikeiskite oro filtrą, sureguliuokite motociklo grandinės laisvą eigą -kaip tai padaryti rasite motociklo Owners manual (google), patikrinkite padangų slėgį, išplaukite ir sutepkite motociklo grandinę po kiekvieno pasivažinėjimo - taip sutaupyste nemažai ilguoju laikotarpiu kai nereikės keisti grandinės ir žvaigždžių į naujas. Žiemai motociklą išplaukite, užsukite benzino kraniuką, sutepkite grandinę, išpurškite silikonu (tik ne padangas), pakelkite ant stovo, supilkite kuro stabilizatorių į baką, išimkite ir nuneškite akumuliatorių į šiltą patalpą ir uždenkite uždangalu. Atėjus pavasariui pasikeiskite tepalus ir žvakes (tepalus reikia keisti gatviniams motociklams kas 3000-6000km arba kas sezona - kas ateina pirmiau). Čia bazinė motociklo priežiūra, kas skiria ypatingą dėmesį motociklams žino tai.
Patirtis įgauta dirbant pardavėju BIKEPARTS įmonėje.
Keletas taisyklių išmoktų dirbant motociklų dalių parduotuvėje:
1. Niekad nepasitikėk motociklo pardavėju kurio garažas netvarkingas - toks bus ir jo motociklas
2. Nusipirkus motociklą pilk lauk tepalus nesvarbu ką tvirtina pardavėjas - tepalus pardavėjai perka pigiausią pusiau sintetiką
3. Niekados nepirk kinietiško, taivanietiško ar kitokio rytietiško motociklo ar aprangos išskyrus japonišką.
4. Motociklą duok tvarkyti tik geriausiems meistrams
Keletas naudingų puslapių motociklistams:
http://www.motul.com/lt/lt/products/recommendation - tepalų rekomendacija ir kiekiai tavo motociklui
http://www.ronniesmailorder.com/ - Orginalių dalių schemos daugumai motociklų - susirandate savo motociklą ir schemose matysite orginalių dalių kodus - taip galite užtikrinti jog motociklų parduotuvėje bus užsakytos Jums reikalingos dalys
www.Armoto.lt - mano nuomone kiečiausias servisas Kaune - po vienu stogu dirba keturi moto Meistrai(iš didžiosios raidės)
www.bikeparts.lt - mano papirkta nuomone - geriausia motociklų dalių parduotuvė Lietuvoje
www.motomanai.lt - moto forumas
www.enduroclub.lt/forum - enduro ir motocross forumas
www.ebay.com - dėvėtos moto dalys


Fizinis pasiruošimas: Automobilis sporte turi didesnę įtaką rezultatui negu žmogus, dviračių sporte žmogus turi didesnę įtaką rezultatui nei dviratis, o motociklų sporte įtaką rezultatui turi abu vienodai. Tad fizinis pasiruošimas norint važiuoti kiek greičiau ar savo jėgas išmėginti sporte yra labai svarbus. Pamirškite štangas ir svarmenis, pasigooglinkit kaip sportuoja pačiu sunkiausiu sportu pasaulyje tituluojami motokroso sportininkai - bėgiojimas, darbas su savo kūno svoriu, ištvermės, jėgos ir greičio didinimas ir kt.
Dažniausia bėda pasitaikanti moto sporte yra dilbių užpumpavimas, kai dilbio raumenys išsipučia tiek jog nebeleidžia pratekėti kraujui atgal. Tai nutinka dėl per smarkiai laikomo motociklo rankomis, o ne kojomis, kurios turi didesniu raumenis už rankų. Taip pat šitą problemą paaštrina svorių kilnojimas (bicepso ir tricepso didinimas), nes kuo daugiau turi raumenų rankose, tuo smarkiau spaudi vairą, tuo greičiau pavargsta ranka. Jeigu norite apeiti sportą - jums gali padėti maisto papildas Anti Cramp, ilgiau neleidžiantis raumeniui užspazmuoti. Artėjant varžybų savaitgaliui sporto intensyvumas turėtų mažėti, derėtų užhidrinti kūną vandeniu (2-3 litrai per dieną), taip pat užkaupti angliavandenių atsargų. Varžybų dieną stengtis gerti daug vandens, valgyti mažomis porcijomis angliavandenius - batonėlius, ryžius, taip pat virtą vištieną ir kt.
Motociklo paruošimas varžyboms: Mano nuomone važiuoti varžybose ypatingą dėmesį reikia skirti į motociklo pakabos paruošimą: Spyruoklių parinkimą pagal savo svorį, Race Sag (spyruoklės įtempimo) sureguliavimą, taip pat pakabos sureguliavimas pagal trasą (compression and damping). Ne ką mažiau svarbios yra padangos, nes tik jos gali perduoti visą variklio galią į kontaktą su žeme. Motociklo variklio forsavimas turėtų būti paskutinėje vietoje, kadangi išspausti net ir standartinio žiedinio ar krosinio motociklo variklį trasoje yra ką veikti (ne be reikalo 600cc ir 1000cc žiede ar 250cc ir 450cc motokrose motociklų laikai yra salyginai panašūs nors ir dėl didžiulio galios skirtumo - viską duoda svoris, pakaba ir įgūdžiai.
Motokrosas - šią moto sporto šaką norėčiau išskirti kadangi apie ją sukaupiau šiek tiek daugiau žinių negu apie kitas moto šakas. Šiuo sportu nepatarčiau užsiimti tiems kas neturi pakankamai lėšų, laiko ar fizinio pasiruošimo, nes mano nuomone tai yra vienas labiausiai žmogų "ėdančių" sportų. - Jeigu visgi nusprendėte sportuoti motokrose atkreipkite dėmesį į aprangą kurią dėvite - nepagailėkite gerų batų kurie apsaugos čiurną - Alpinestars Tech 8/10, Gaerne SG10/12, Sidi Crossfire, TCX 2.1 ir kt. Taip pat svarbi kelenų apsauga, daugelis pasimoko tai po keleno traumos - rekomenduoju įsigyti šarnyrines apsaugas kaip Pod K300 ar Asterisk Ultra Cell- kaina gali pasirodyti didelė, tačiau taip nebeatrodys kai nusitrauksite keleno raiščius.
Kaklo apsauga - asmeniškai važinėju su ja, nes jaučiu kad mano kaklas būtų apsaugotas labiau kritimo atveju, tačiau yra tendencija dažnesniems raktikaulio kaulo lūžiams su šia apsauga - spręsti palieku Jums kas svarbiau.
Krosiniai motociklai: esu išmėginęs įvairių gamintojų krosinių motociklų (honda suzuki kawasaki husqvarna ktm husaberg gasgas) bet šiuo metu rinkoje matau vienintelį optimaliausią gamintoją - KTM. Pamirškite mitą jog šitas motociklas per brangus, kad dalys per brangios, kad nepatikimas - visa tai netiesa. Dirbdamas su motociklais stebėjau rinką ir galiu pasakyti kad Lietuvoje šiuo metu verta važinėti KTM motociklais - puikus detalių tiekimas, puiki motociklo kokybė, o lyginant su japoniškais konkurentais - nėra net jokio lyginimo - WP pakaba, starteris, hidraulinė sankaba, aksesuarų pasirinkimas ir kt - viskas KTM naudai.
2t vs 4t? Išvardinsiu dvitakčio ir keturtakčio variklio pliusus ir minusus, o spręsti paliksiu Jums patiems:
Keturtaktis: Tolygi galios kreivė, mažos kuro sąnaudos, nereikia maišyti tepalo su kuru, tačiau brangi eksploatacija remonto metu - brangūs stūmokliai, brangūs vožtuvai, variklio grandinės ir kt)
Dvitaktis - lengvas, labai galingas, nebrangus variklio remontas nes mažiau judančių dalių, tačiau pastoviai reikia maišyti kurą su tepalu, kuris yra gana brangus, kuro sąnaudos bene dvigubai didesnės negu keturtakčio.

Saugus vairavimas Nesvarbu ar pirmą kartą išvažiuojate į gatvę, į motokroso trasą, į Kačerginės nemuno žiedą - įvertinkite savo ir savo motociklo galimybes. Prieš išvažiuojant įsitikinkite jog motociklas yra 100% paruoštas saugiam vairavimui, nes nuo to priklauso Jūsų pačių saugumas.

Apie save - man motociklai ir motociklų bendruomenė yra man davusi neapsakomai daug, tad laikas grąžinti skolą ir pasidalinti savo sukaupta patirtimi su kuo daugiau žmonių, kad ir jų patirtis su motociklais būtų kiek įmanoma turtingesnė. Praeityje esu dirbęs Motopress žurnalistu, Bikeparts įmonėje dirbau pardavimų vadovu, esu vienas iš Lietuvos Supermoto Asociacijos steigėjų bei čempionato organizatorių, užsiimdavau motociklų bei aprangų pardavimais, konsultacijomis perkant motociklus, aktyvus moto bendruomenės narys, dirbau Moto Marine servise mechaniku, JAV ruošiau motociklus pardavimui ir t.t.
Noriu padėkoti Žilvinui Kazakevičiui ir UAB Bikeparts
Mindaugui Šimėnui
Vygintui Šivickui
Arūnui Gelažninkui
Danui Andriuškevičiui
Arūnui Jarmalavičiui
Andriui Mockui
WD Looren RT
ir visiems kitiems ko nepaminėjau sąraše.
2014 Kovo 16 14:41
Narys
1100cc *****
#2   +4  

Perskaiciau puse - jau pliusuoju, skaitom toliau :-) (y)
Daskaiciau iki galo, aciu uz nuomones ir patarimus.

Jeigu Autoriui patinka rasyti sita tema, siulyciau suskaldyti sita posta i 4-5 naujas dalis, ir viska aprasyti placiau, su iliustracijom ir pan. Man asmeniskai tai butu labai-labai idomu.

Pavandinti "Заметки Мотоциклиста" ir leisti karta per menesi, ar 2 savaites :-)
2014 Kovo 16 15:07 redagavo Decoy 2014 kovo 16 15:30
Narys
900cc *****
Avataras
#3    

ir dar daugiau reklamos deti (y)

dabar museit tam moto servise Kaune remonto eiles pailges iki 3menesiu. nes puskalpiukas nuo perziuru skaiciaus jau uzluzo, arba maidanieciai ji nulauze ;)

o bike parts tik spes suktis su pardavimais :)
2014 Kovo 16 16:25 redagavo mozek 2014 kovo 16 16:27
Narys
400cc ***
#4   +1  

pasinaudodamas visuomenes nusistovejusia nuomone apie kiniecius nekalbejei, o tu pabandyk, galbut suzinosi kad dalis tiekia lietuviska el parduotuve, ju daliu daznai buna praduotuvese salia japonisku moto daliu, ju kainos neperdidziausios, detaliu kokybe ivairi, t.y. tiesa apie kinietiska kokybe bet galima ir gana aukstos kokybes detales pirktis. viskas pagal kaina ebay taspats variklis nuo 150 iki 750svaru koia kaina tokia kokybe
ir kitas aspektas sovietine mototechnika kuria tikrai daugkam teke patureti, ir dar ne vienas ir siandien turi ir savo jawa iza dnepra ir kita laiko motociklu vertu seimoninko laiko darbo ir investiciju, tai kodel taip niekinam kiniecius kurie tarnauja geriau ir detaliu gauti yra lengviau nei sovietiniams?

nu ir noreciau sakyti kad kinietis netinkamas ilgoms kelionems bet visi sekat evergreen postus, nors pats turedamas tris kiniecius tikrai nesiryzciau su kinieciu vaziuoti kazkur toliau.
2014 Kovo 16 16:26 redagavo tadasas99 2014 kovo 16 16:39
Kuvaldaliotas
2200cc *******
Avataras
#5    

Citata:
Naujokams mano patarimas yra nebijoti didesnių kubaturų motociklų, kadangi nusipirkus motociklą iki 600ccm po keleto dienų ar savaičių jausis galios trūkumas


vat su situo nesutikciau. jei prades jaustis galios trukumas, vadinasi ismokta tik vaziuoti tiesiai. ir jei klaida su 400-600 baigsis tik nubrozdinimais ir isgasciu, su 1000cc, ir dar sportbaiku, gali buti paskutine.
2014 Kovo 16 16:28 if you don't ride in the rain, you DON'T ride

Barry Sheene is in heaven watching us suck.
Narys
250cc **
#6    

Super tema ir labai teisingai išdėstytos mintys. A+ :)
2014 Kovo 16 16:30
Super'inis
250cc **
#7    

nesigincysiu ne vienu aspektu, kiekvienas turime savo nuomone ir neprivalome su ja sutikti. del kinieciu - ne vieno nemaciau nei ilgoke kelioneje, nei sporte, o tuos kurie ateina i bikeparts ar kokia kita parduotuve daliu - neturime jiems nieko pasiulyti, jokiu tunigniniu, net orginaliu daliu

del galingu motociklu: 600cc ar 1000cc britvos abudu begejasi panasiai iki 100, taciau uzmiestyje norint pralenkti automobili su 600cc turesi susizeminti begius kas uzims laiko, o su 1000cc uzteks prasukti rankena. Su tavim Cerber nedrystu gincytis nes zinau kad esi senas motociklistas, tai siuo atveju musu nuomones nesutaps :) As manau kad galingesnis = saugesnis.
2014 Kovo 16 16:51
Narys
900cc *****
Avataras
#8    

Citata:
Cituoju: tadasas99

ir kitas aspektas sovietine mototechnika kuria tikrai daugkam teke patureti, ir dar ne vienas ir siandien turi ir savo jawa iza dnepra ir kita laiko motociklu vertu seimoninko laiko darbo ir investiciju, tai kodel taip niekinam kiniecius kurie tarnauja geriau ir detaliu gauti yra lengviau nei sovietiniams?



kazkaip tamsta nesupainiojai kitaico ir ruso technikos su kokiu 30metu pagaminimo skirtumu?
manau jei paimtum koki kitaica 80-90 praeito amziaus metu gamybos kazin ar jie dar judetu ir apskritai ar butu funkcjonalus
2014 Kovo 16 16:52
Praktikas
1100cc *****
Avataras
#9    

Saika, Matt'as parase nuomone savo, daugumos, tam tikra poziuri. Paskaitykit ir zinokit ir tokia nuomone, o ne rekit kad jus manot kitaip. Kiekvienas turi teise manyti savaip, bet nebutina kiekviena karta rekti jei manai kitaip. Mattas tikrai senai ant moco sedi, daug mocu turejo, stiliu ismegino, moto versle sukasi, daug motociklininku pazista, todel tikrai zino apie ka kalba. Jis labai teisingai nekalbejo apie rususkus mocus - jie yra daugiau uzsiemimas, prisiminimas, suvenyras, ju beveik niekas nebelaiko kaip pagrindinio baiko, nekeliauja su jais. Del kitaicu lygiai tas pats. Kas turi kitaica visada reks, kad normalus. O realiai net japonu kokybes skirtumas jau kartais nervina, o su kitaicais ner net ka lygint. Be to, kiekvieno kriterijai skiriasi. As pvz planuoju keliones apie 5000 km per savaite ar dvi. Nei uz ka i ja nevaziuociau su jokiu kitaicu, net visiskai nauju. Bet esme yra ne tame. Straipsnyje sudelioti esminiai akcentai. Kad zinotumet. O kiek nuo ju noresite nukrypti savo klystkeliais - jau Jusu asmeninis reikalas :)
2014 Kovo 16 19:26 ZX10R '06
Narys
250cc **
#10   +2  

Citata:
Cituoju: CerBeR
Citata:
Naujokams mano patarimas yra nebijoti didesnių kubaturų motociklų, kadangi nusipirkus motociklą iki 600ccm po keleto dienų ar savaičių jausis galios trūkumas


vat su situo nesutikciau. jei prades jaustis galios trukumas, vadinasi ismokta tik vaziuoti tiesiai. ir jei klaida su 400-600 baigsis tik nubrozdinimais ir isgasciu, su 1000cc, ir dar sportbaiku, gali buti paskutine.

Taip teisingai kad su itin galingu mocu galima greiciau uzsimusti, bet nepamirsk kad ir su 50cc ir su 125cc galima nukeliaut anapilin. Mano manymu su galingesniu galesi siek tiek greiciau pabegti is situacijos kai stabdyt jau per velu. Vaziuokime saugiai, suprasdami vieni kitus ir avariju bus maziau ir visi laimingesni bus :)
2014 Kovo 16 19:47
Narys
600cc ****
#11   +1  

Citata:
Cituoju: matt
su 600cc turesi susizeminti begius kas uzims laiko, o su 1000cc uzteks prasukti rankena. Su tavim Cerber nedrystu gincytis nes zinau kad esi senas motociklistas, tai siuo atveju musu nuomones nesutaps :) As manau kad galingesnis = saugesnis.

Gali bėgius nusimesti, kol stabdai. Beje, per paskutinius porą metu keli motomanai iškeliavo amžinan atilsin motociklus į galingesnius pasikeitę... Gal sutapimas... Daudimas brangsta galingumui kylant - irgi gal sutapimas. O litras irgi mažai, jei jau pradedančiajam ką siūlyti - tai TurboBusą - ir ant 300 galima vienke pavaryt.
2014 Kovo 16 19:57 redagavo TomasJ 2014 kovo 16 19:57
Narys
400cc ***
#12    

Citata:
Cituoju: mozek
Citata:
Cituoju: tadasas99

ir kitas aspektas sovietine mototechnika kuria tikrai daugkam teke patureti, ir dar ne vienas ir siandien turi ir savo jawa iza dnepra ir kita laiko motociklu vertu seimoninko laiko darbo ir investiciju, tai kodel taip niekinam kiniecius kurie tarnauja geriau ir detaliu gauti yra lengviau nei sovietiniams?


kazkaip tamsta nesupainiojai kitaico ir ruso technikos su kokiu 30metu pagaminimo skirtumu?
manau jei paimtum koki kitaica 80-90 praeito amziaus metu gamybos kazin ar jie dar judetu ir apskritai ar butu funkcjonalus



nesupainiojau, tik ne taip mane supratai, as ju nelyginu kaip lygiaverciu, norejau pasakyti kad kinietiski turi savo nisa, kaip ir sovietiniai, nelb praktiski, nelb patikimi, bet yra zmoniu kurie juos perka zinodami koki daigta perka, vieni del pinigu stygiaus, kiti del to kad kakuo traukia, kiti noredami koji pigu projekteli prasukti ir pan, ir esme ta kad nu nemazai ju pas mus yra, tai gal butu laikas juos itraukti i motociklu sarasa?
2014 Kovo 16 21:51
Narys
600cc ****
Avataras
#13   +1  

matt, jau dvi pandoros skrynęlės atidarytos:
Kinietiški motociklai?
600cc ar 1000cc?
-
Ne visi su pan european'u važiuoja ant vieno rato, o naujokas pasirinkęs iš ZZR600 ir TL1000R, gali ir šviežių bulvių nesulaukti...
2014 Kovo 16 22:19
Narys
1100cc *****
#14   +1  

Kalbant apie kubatura, as manau, jis tikrai ne apie supersport raso, o daugiau apie kitus moto tipus.
2014 Kovo 17 00:14
Narys
900cc *****
#15   +1  

Dar viena Pandoros skrynia, alyva ar rudeni, po sezono, ar pavasari, pries sezona keist.
2014 Kovo 17 12:48
Narys
125cc **
#16    

Radau įdomu video apie posūkių darymą. "Twist of the wrist 2" iš youtube.
www.youtube.com/watch?v=Vr-Wqs37Ug4
Gal ir kitiem naujokam bus įdomu.
 
2014 Balandžio 24 02:54
Narys
900cc *****
Avataras
#17    

Dėl video, tai yra labai geri video apie važinėjimą mieste "Street smarts". Paėmiau juos iš linkomanijos filmų pack'o "Moto Films Pack-LM".
Kiek matau, seederių beveik nėra, jei bus tikrai norinčių gauti, reikės pagalvot kaip pasharint..
2014 Balandžio 24 08:18 redagavo klemkas 2014 balandžio 24 08:19
Narys
125cc **
Avataras
#18   +1  

Geri patarimai, tik norejau pataisyti, kad DOT skaitomas, ne MMSS, o SSMM.
2014 Balandžio 24 09:30
Narys
1200cc ******
#19   +2  

Citata:
Cituoju: klemkas
Dėl video, tai yra labai geri video apie važinėjimą mieste "Street smarts". Paėmiau juos iš linkomanijos filmų pack'o "Moto Films Pack-LM".
Kiek matau, seederių beveik nėra, jei bus tikrai norinčių gauti, reikės pagalvot kaip pasharint..


Ar cia tas pats filmukas:

https://www.youtube.com/watch?v=JIWBZv45gqg

Neblogi patarimai ir labai konkretus.
 
2014 Balandžio 24 22:03
Plentinis endūrininkas
900cc *****
Avataras
#20   +1  

Citata:
Cituoju: Aeromanas
Citata:
Cituoju: klemkas
Dėl video, tai yra labai geri video apie važinėjimą mieste "Street smarts". Paėmiau juos iš linkomanijos filmų pack'o "Moto Films Pack-LM".
Kiek matau, seederių beveik nėra, jei bus tikrai norinčių gauti, reikės pagalvot kaip pasharint..


Ar cia tas pats filmukas:

https://www.youtube.com/watch?v=JIWBZv45gqg

Neblogi patarimai ir labai konkretus.


Labai geri. Galiu tik paantrinti kol visiems dar aktualus. Nors vieno is esminiu patarimo nesilaikymas - tai tik laiko klausimas, kada gali atsidurti statistikoj. Daug vazineju mieste ir visi savo kailiu patirti incidentai tik "bandymai" rasti siuose patarimuose isimti. Taigi vairuokim kaip tik imanoma saugiau!
2014 Balandžio 25 13:50 Gyvenimas – tai judėjimas, o judėjimas – tai gyvenimas
Narys
900cc *****
Avataras
#21    

Citata:
Cituoju: Aeromanas
Ar cia tas pats filmukas:
Neblogi patarimai ir labai konkretus.

Jo, šitas! Tik yra dar dvi dalys. Iš viso trys, čia pirma. Papostinsiu šitą linką ir kitose temose, nes kuo daugiau važinėji, tuo labiau supranti kokie teisingi šie filmai. Tikrai padėjo man kelis kartus išvengti pavojingų situacijų. Kiekvieną žiemą pasižiūriu :)
Va antra ir trečia.
https://www.youtube.com/watch?v=bjhYHWQPBO8
https://www.youtube.com/watch?v=_AktidBf-bk
 
2014 Balandžio 25 15:07 redagavo klemkas 2014 balandžio 25 15:09
Narys
50cc *
#22    

Žiūriu pirmą video ir turiu klausimą. Ar tiesa, kad reikia stabdyti tik priekiniu stabdžiu? Man atrodo, kad tai labai pavojinga. Vien su dviračiais turbūt kiekvienas esam per priekį perskridę, su motociklu tai irgi įmanoma. Patirtis pas mane maža, tik su Jawa, dabar va UK teises laikausi.

Taip pat žinau, kad dabar motocikluose yra sistemos, kad spaudi vieną stabdį ir abu ratai iškart stoja (linked-brakes).

Galų gale, va ir kursuose buvau neseniai, tai mokino, kad pradedi stabdyti priekiniais, tada pradedi ir galiniais.

P.S. jawoj priekiniai niekad neveikė ;)
2014 Spalio 26 19:53
Pėsčiasis narys
400cc ***
#23   +1  

Citata:
Cituoju: PovilasP
Žiūriu pirmą video ir turiu klausimą. Ar tiesa, kad reikia stabdyti tik priekiniu stabdžiu? Man atrodo, kad tai labai pavojinga. Vien su dviračiais turbūt kiekvienas esam per priekį perskridę, su motociklu tai irgi įmanoma. Patirtis pas mane maža, tik su Jawa, dabar va UK teises laikausi.

Taip pat žinau, kad dabar motocikluose yra sistemos, kad spaudi vieną stabdį ir abu ratai iškart stoja (linked-brakes).

Galų gale, va ir kursuose buvau neseniai, tai mokino, kad pradedi stabdyti priekiniais, tada pradedi ir galiniais.

P.S. jawoj priekiniai niekad neveikė ;)


priklausomai nuo situacijos. bet kaip ir ant dviračio, taip ir ant motociklo, asmeniškai naudoju praktiškai vien priekinius. visai kitas stabdymo efektyvumas, beto galą lengviau blokuot ir nukrist :) pasibandyk po biški ir priprasi, jausi tą ribą. sakyčiau čia tas pats kas mašinoj stabdytum su normaliu stabžiu ir su rankiniu. na esmę supratai :) ps, atkreipk dėmesį, kad priekiniai stabdžiai visada dideli būna ir galingesniuose moto po 2 diskus, o gale žymiai mažesnis diskas, iš to galima pasakyt, kuris stabdys yra pagrindinis :) na, kolegos gal parašys normaliau :D
2014 Spalio 26 22:23
Kuvaldaliotas
2200cc *******
Avataras
#24   +1  

abiem ratais stabdant efektyvumas visada bus didesnis. nereikia per daug ziuret i motoGP zvaigzdes, ten kita opera, nors ir ten yra daug abiem ratais stabdanciu. as visad minu abu, pirma truputi prispaudziu gala, persiskirsto svoris, ir tada spaudziu prieki.
priekis irgi blokuojasi gan lengvai, ypac jei koks naujokas stabdzio svirti naudoja kaip dvieju padeciu jungikli - yra, nera.
2014 Spalio 26 22:41 if you don't ride in the rain, you DON'T ride

Barry Sheene is in heaven watching us suck.
Narys
Uždraustas
#25    

Netycia pirmam postui minusa ikaliau, bet tikrai netycia, narsykle sugrybavo xD

Kas liecia stabdzius, mano manymu geriausia stabdyti yra taip, kaip yra patogu na ir aisku stabdant prie dideliu greiciu dar reikia ismokti mazinti pavaras, mazdaug kas sekunde po pavara, kas labai padidina stabdymo efektyvuma. Naujokam siulyciau nemesti is karto is aukstos i pacias zemiausias pavaras, nes labai lengvai galima uzblokuoti galini rata. Na, bet jei jau taip atsitiko, tai uzhspaudus sankaba ratas vel turetu pradet suktis ;P
2014 Spalio 26 23:56 redagavo cheeky 2014 spalio 27 01:03
Narys
125cc **
#26   +3  

Sveiki

Puikus straipsnis! AČIŪ

Dėl stabdžių tai aš kaip naujokas gal net nebandysiu drumsti bandens per daug, bet mano nuomone kad kai smarkiai stabdaisi, ant ribos - garantuotai nusikrauna galas. Fizika, nieko nepadarysi :) Jei nenusikrauna galas ir priekis dar nečiuožia, reiškias per mažai priekiu stabdai kurio efektyvumas dėl užsikrovimo / svorio centro yra didžiausias :D Tai tu ten galu stabdyk, pavaras mažink ar pan. - naudos iš to nulis :) Beveik. Tai kam vargintis :) Bet galiu ir klysti.

Dėl galingumo tai kaip naujokas pasisakysu nes kalba būtent apie mane :D
Pavasarį nusipirkau 600'tuką. CBR. Galios sočiai! Nuvažiavau per 5000km, ir jos per mažai dar tikrai nepasidarė :) Kitus metus dar tikrai važinėsiu. Važinėju į darbą, comutinu. Bet niekada nejaučiau trūkumo, ar kad aplenkti sunku ar pan.
Litriniai - mano manymu naujokui gerokai per galingi ir per sunkūs. Ir tokie argumentai kad jie vistiek iki 100 įsibėgėja panašiai - kam tada tie litriniai reikalingi iš viso jei jie nėra greitesni už puslitrius? :)
Taigi manyčiau kad neklaidinam žalio jaunimo (panašiai kaip aš, žalias, bet deja nebe jaunimas :) ) ir nerekomenduojam iš karto lipti ant sunkaus ir beprotiškai galingo litro. Jei aišku kalba eina ne apie kelioninius ar čioperius. Su jais - kita kalba. Ten pritariu dėl galingumo, tik iš esmės aš kaip žalias motovairuotojas niekada pirmo moco nepirčiau kelioninio, sveriančio +250 kg ir pan.
2014 Spalio 27 13:22
Narys
Uždraustas
#27    

Pabandyk pastabdyt nuo 200 tik su stabdziais ir poto su stabdziais naudojamas dar ir pavaras, tikrai ne 0 skirtumas bus :P
2014 Spalio 27 14:26
Pėsčiasis narys
400cc ***
#28    

faktas, kad su pavara geriau stoja. jau vien dėl stabilumo kiek dadeda.
2014 Spalio 27 15:03
Narys
50cc *
#29    

Dėkui už atsakymus, dabar aiškiau :)
2014 Spalio 27 18:39
Narys
900cc *****
#30   +3  

Be slipper cluch (su paprasra sankaba, kuri nepraslysta) pametik begius nuo 200km/h be patirties...Galini rata greit gali uzblokuoti...geriau mokintis prie mazesniu greiciu begiais stabdyti.
2014 Spalio 27 20:13 redagavo iXsas 2014 spalio 27 20:22
Puslapiai: 12




P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17