Motomanų Diskusijos » Remontas » Honda VT1100 1997 remonto darbai

| 2015-05-20 Brutus | 8/4495 žinut.
 
 


 
Narys
400cc ***
Avataras
#1    

Honda VT1100 1997 remonto darbai

Pratarmė: tai mano motociklo taisymo darbų apžvalga ir Jūsų pagalbos prašymo vieta. Jei kam nepatinka ilgi rašinėliai, bet norėtų man padėti, pabaigoje suformuluosiu klausymus. Nuomonėms, kad nemokant nereikia kišti nagų, galiu tik priminti, kad nekišant nagų neišmokstama. Kylant klausimui, kaip galima leisti susikaupti tiek daug problemų - sysadmin'ai turi gerą posakį - „if it works, don't fix it“. Motociklas kūrėsi, važiavo ir traukė gerai.

Susipažinkite, tai mano gyvenimo džiaugsmas ir vargas - 1997 metų Honda VT 1100

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.


Turiu ją jau gerus 3 metus, parsivežiau iš Kaune gyvenančio jaunuolio ir vis tenka ką nors jai tvarkyti - spidometro dantratis rate (jei pirkdami motociklą girdite žodžius „yra spidometras, bet nepritaisiau dar kažkaip“, tai žinokit, kad ne pritaisyme klausimas), suplyšusi sėdynė, starteris, bendeksas, leidžiantis bakas (ir po jo sekęs savadarbis perdažymas iš blizgios juodos į matinę juodą), akumuliatorius...

Kurį laiką turėjau puikų metodą, kaip patikrinti, ar mano Hondos variklyje dar yra tepalų - „jei laša, galima važiuoti“ juokavau. Juokai juokais, bet pradėjus planuoti ilgesnę kelionę ir nusprendus visgi motociklo neparduoti supratau, kad tokiu motociklu toliau pajūrio važiuoti nesinori pačiam, o sodinti motociklu nevažinėjusią keleivę išvis neprotinga. Tad, atsiraitojęs rankoves, spjovęs į senolių išmintį („roges ruošk žiemą“)* ir susiveikęs pastogę pradėjau į gabalus plėšyti savo Amerikos japoną.

Darbų sąrašas buvo neilgas:
* Susitvarkyti tepalų lašėjimo problemą
* Pasikeisti galinę padangą
* Sutvarkyti/pasikeisti galinius (būgninius) stabdžius
* Pasikeisti aušinimo skystį
* Pasikeisti oro filtrą
* Gal šiek tiek papoliruoti variklį

Pirmoji problema, kurią dar bandžiau sutvarkyti silikoniniu sandarikliu, kilo dėl tokių įdomių „kamščių“ (kurių prasmės nesuprantu, nes esu atžagariarankis, kuriam išvis prie technikos lįst nereiktų) angliškai vadinamų „camshaft plugs“ (nuotraukoje pažymėtų raudonom rodyklėm). Jie yra metaliniai kamštukai, aptraukti guma.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.


Per du ar tris iš keturių (abu cilindrai) sunkėsi tepalas. Ir sunkėsi jo pakankamai daug, kad mano neperpildoma kantrybės taurė kažkodėl, kaip tie tepalai, pradėtų varvėti. Norint pasiekti tuos kamščius, reikia ištraukti variklį, ką savo ego džiaugsmui pavyko padaryti!

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.


Nuleidus tepalą jame jokių drožlių ar nuosėdų nepastebėjau, kas turbūt yra geras ženklas.
Kelioms valandoms prisėdau prie radiatoriaus tvarkymo (norint išimti variklį reikia nuimti radiatorių). Nežinau, ar nuo to yra naudos, bet tai buvo puiki meditacija.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.


Bandant ištraukti variklį ir nuimti cilindro galvos dangtį supratau, kad yra dar kelios problemos:

* Prairusi/pragriaužta (?) kuro šlangelė leido degalus (problema atsiradusi per žiemą)
* Kuro filtras nekeistas bent 3 metus
* „Sub-air cleaner“ filtro pakeitimas (net neįsivaizdavau apie tokio filtro egzistavimą)
* Joint pipe (cilindrų aušinimo kanalo sujungimas) kliba - visiškai nusidėvėję o-ring'ai

Ir labiausiai nustebinusi problema
* Variklis nebuvo aušinamas ir pilnas rudžių - bandant nuleisti aušinimo sistemą pasirodė, kad ji buvo tuščia (nors aušinimo skysčio rezervo bakelyje yra skysčio), o vietomis rūdys buvo užkimšusios vamzdžius...

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.


Neįsivaizduoju, kaip variklis neperkaito per tiek laiko (nors nežinia kiek laiko tai jau vyksta).

Vakar pagaliau pasiekiau vienos iš problemų vietą! Aplink kraštus matėsi balto silikoninio sandariklio (?) likučių, įtariu, kad tai nėra gamyklinis dalykas.

Kokybiškas nuotraukas mato prisijungę Motomanai.lt nariai.


* Tvarkymus šiltuoju metu pradėjau dėl to, kad garaže kuriam laikiau motociklą žiemą nebuvo vietos ardyti ir nebuvo šilumos, taip pat neturėjau transporto priemonės važinėti detalių, įrankių ir kitų gėrybių.

Klausimai

  1. Kaip Jūs utilizuojat variklio tepalą, aušinimo skysti ir tepalų filtrus?
  2. Tarp cilindro galvos ir cilindro galvos dangčio nėra jokios tarpinės (antra nuotrauka). Ar verta ten tepti sandariklio ar pasidaryti tarpinę iš tarpinių medžiagos, ar palikti taip, kaip yra (gerai apvalius)?
  3. Ar įstatant „kamščius“ (angl. camshaft plugs) verta juos taip pat apvesti silikoniniu sandarikliu? Šiaip to daryti nenoriu, nes tas pastovus sandariklio naudojimas atrodo kaip „hakinimas“ - taisymas lopais - bet rimtesniu tvarkymu nesu užsiėmęs dėl to būtų gerai sužinoti Jūsų nuomonę.
  4. Kaip patikrinti, ar vandens pompa veikia?
  5. Koks geriausias būdas iš variklio vidurių (aušinimo kanalų) išvalyti rūdis jo neardant? Taip ir ir iš radiatoriaus, jei jų ten yra (nors nesimato).
  6. Radau kelis sudžiuvusius ir nelaikančius o-ring'us. Ar yra pigesnė alternatyva pirktiniams iš moto prekių parduotuvių (3 o-ring'ai - 10 EUR, ir nežinia, kiek jų dar reiks + pristatymo laikas ir kaina)? Gal yra vieta Vilniuje su dideliu tokių dalykų asortimentu (santechnikos prekės?) kur būtų galima, atsivežus pavyzdį, paieškoti kažko? Ar geriau su tuo net neprasidėti?
  7. Praėjusį sezoną keičiau priekinę padangą - Heidenau prekinio ženklo. Šiemet noriu pasikeisti ir galinę. Ar vėl rinktis Heidenau (kuri yra pastebimai pigesnė už konkurentus) ar visgi rinktis kažką brangesnio (110 EUR vs 150 EUR)?


Dėkui už pagalbą ir nuomones!

Marčius
2015 Gegužės 20 13:36 redagavo Brutus 2015 gegužės 20 14:48
Plentinis endūrininkas
900cc *****
Avataras
#2    

Daugelio rusiu atliekas gyventojams pvz.: padangas, akumuliatorius galima nemokamai priduoti didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėse. Tiksliai del panaudotu tepalu , filtru ir kt. nezinau

http://www.vaatc.lt/aiksteles/
2015 Gegužės 20 14:26 redagavo Plasnart 2015 gegužės 20 14:26 Gyvenimas – tai judėjimas, o judėjimas – tai gyvenimas
Krapštukas
1100cc *****
#3    

I didziaja dali tavo klausimu atsako manualas, kuri matosi, kad turi.

Bent jau suzuki nurodo naudoti kazkoki silikona surenkant camshaft plugs. O ar tavo atveju reikia ji naudoti- pats zinai kur suzinoti.

Jei nori ardyt tik viena karta, tai keisk viska originaliom dalim ir surink kaip nurodo manualas. Jei patinka krustis, tai galima "taupyt" :D
Ir as buciau atsargus pirkdamas dalis net is moto daliu parduotuviu, nes neaisku ar neikis nekokybiskos aftermarket dalies.

O-ring'ai ne vien dydziu skiriasi, bet ir medziaga is kurios jie pagaminti.
2015 Gegužės 20 14:33
Narys
400cc ***
Avataras
#4    

Citata:
Cituoju: Plasnart
Daugelio rusiu atliekas gyventojams pvz.: padangas, akumuliatorius galima nemokamai priduoti didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėse. Tiksliai del panaudotu tepalu , filtru ir kt. nezinau

http://www.vaatc.lt/aiksteles/


Dėkui, reiks susisiekti, pasidomėti dėl filtrų ir skysčių.


Citata:
Cituoju: Edvardas
I didziaja dali tavo klausimu atsako manualas, kuri matosi, kad turi.

Bent jau suzuki nurodo naudoti kazkoki silikona surenkant camshaft plugs. O ar tavo atveju reikia ji naudoti- pats zinai kur suzinoti.


Jūs visiškai teisus, užbėgau įvykiams už akių, kadangi dar tik išrinkinėju, nepagalvojau pažiūrėt, ką rašo surinkinėjimo dalyje - „Apply liquid sealant to the camshaft plugs [...]“ ir „Apply liquid sealant to the mating surface of the cylinder head cover“. Dėkui už pagalbą.
2015 Gegužės 20 14:44 redagavo Brutus 2015 gegužės 20 14:45
Krapštukas
1100cc *****
#5   +1  

Del galines padangos, as siulyciau nemaisyti ir uzdeti priekines atitikmeni, kuria pagamino Heidenau.
2015 Gegužės 20 15:41
Narys
800cc *****
Avataras
#6    

Su ausinimu tai prajuokino vaizdelis. :D
Siaip radiatoriu galima i kokia vonele imerkti ir viska atplauti. neturetu kilti bedu. O variklio kanalus turbut reikia su kokiu plastikiniu, tvirtu bet tuo paciu lanksciu sampalu pramankstinti? Aliuminis, neturetu jis buti surudyjes. Nors ji aisku oksiduojasi nuo ilgo laiko, o aliuminio oksida, kad nusveisti, jau reikia pasistengti. Gal kas geriau ka parekomenduos.
2015 Gegužės 20 16:55 redagavo sandman^kfmf 2015 gegužės 20 16:57
Narys
900cc *****
#7    

O-ring'us gali nusipirkti parduotuvese pvz. HansaFlex. Pagal pavyzdi parinks, tik perspek, kad turi buti atsparus naftos gaminiams. Variklio ausinimo kanalus megink su oro kompresoriumi prapusti, gal pades. Keista, kad neperkaito, turbut kazkiek patekdavo skyscio. Sekmes remontuojant.
2015 Gegužės 20 19:57
Gatvinis
900cc *****
Avataras
#8    

ar čia tik kartais nebus radiatoriaus klijų privaryta į sistemą? labai jau panašus vaizdas
2015 Gegužės 20 20:13 Audrius
Narys
400cc ***
Avataras
#9    

Citata:
Cituoju: Edvardas
Del galines padangos, as siulyciau nemaisyti ir uzdeti priekines atitikmeni, kuria pagamino Heidenau.


Reiks tada užsisakyti ir baigus su camshaft plug'ais sėst prie galinio rato (stabdžiai, padanga, gal kardano tepalai). Brangus malonumas, tas remontas :)

Citata:
Cituoju: sandman^kfmf
Su ausinimu tai prajuokino vaizdelis. :D
Siaip radiatoriu galima i kokia vonele imerkti ir viska atplauti. neturetu kilti bedu. O variklio kanalus turbut reikia su kokiu plastikiniu, tvirtu bet tuo paciu lanksciu sampalu pramankstinti? Aliuminis, neturetu jis buti surudyjes. Nors ji aisku oksiduojasi nuo ilgo laiko, o aliuminio oksida, kad nusveisti, jau reikia pasistengti. Gal kas geriau ka parekomenduos.


Šampalas nebloga mintis, tik reiks paieškoti lankstesnio, dėkui.


Citata:
Cituoju: iXsas
O-ring'us gali nusipirkti parduotuvese pvz. HansaFlex. Pagal pavyzdi parinks, tik perspek, kad turi buti atsparus naftos gaminiams. Variklio ausinimo kanalus megink su oro kompresoriumi prapusti, gal pades. Keista, kad neperkaito, turbut kazkiek patekdavo skyscio. Sekmes remontuojant.


Dėkui, reiks nuvažiuot, gal pasiseks ir nereiks siuntų iš užsienio laukt :)

Variklio kanalai tai laisvi, su siurbliu siurbiau toje vietoje, kur su nuotraukos vamzdeliu susijungia, tai variklio apačioje nebloga trauka dar buvo. Reiks tik užkimšt joint pipe'ą, kad į kito cilindro aušinimo vidurius neįtraukčiau nuo kito vamzdelio. Galvojau gal koks skystis yra, kad būtų galima supilt ir kiek palaikius nuleidus su rūdimis išeitų, bet gal kaip sandman^kfmf pasiūlė, reiks su kokiu lankstesniu šampalu pažaist, jei pavyks rast.

Citata:
Cituoju: vabalaz
ar čia tik kartais nebus radiatoriaus klijų privaryta į sistemą? labai jau panašus vaizdas


Kaip tai patikrinti? Šiaip radiatorius neatrodo pažeistas, tai nebent variklio kanalų sujungimus ir o-ring'us cementuot sugalvojo kažkas.
2015 Gegužės 21 14:25
 




P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17