Motociklų apžvalga » Yamaha FZX 750 Fazer

| 2005-12-23 | 6 koment.
Motociklai, paruošti greito starto varžyboms išsiskiria išplatintu galiniu ratu, didele ratų baze ir spoilerių nebuvimu, kitaip tariant, tokie aparatai vadinami dragsteriais. Tarp motociklų savininkų nemažai tokių, kurie nesiruošia leistis su motociklu į ilgas keliones nepravažiuojamais keliais, tačiau startuojant nuo šviesaforo nori būti pirmi. Deja, ne visiems patinka nulaižytos sportinių motociklų formos, nekalbant apie prigulusią sėdėseną. 1985 metais YAMAHA išleido naują modelį FZX-750 FAZER, tapusiu dragsterio ir čioperio mišiniu. Aišku tikras baikeris, HARLEY-Davidson stiliaus šalininkas, tik juoksis iš tokių kalbų apie amerikietišką svajonę. Tačiau sėdėsena atsilošus atgal ir ištiesus kojas į priekį patogi tik prie nedidelių motociklo greičių.

 

Mūsų testuojamas Fazeris - greičio ir patogumo kompromisas.

Pabandau atsisėsti. Sėdėsena tiesi, patogi. Jaučiasi, kad motociklas skirtas nedidelio ūgio žmogui, nes vairas pakankamai arti, žemoka sėdynė. Spidometras sugraduotas tik iki 180km/h, reikalas tame, kad motociklų skirtų japonijos rinkai, sumažintas ne tik alkūnio veleno sūkių skaičius, bet ir maksimalus greitis. Tachometro skersmuo kažkodėl mažesnis už spidometro, o kontrolinės lempos išdėstytos ant bako. Posūkio signalo lemputę ar neutralios pavaros lemputę galima matyti tik palenkus galvą. Tokie dalykėliai galimi ant čioperio, tik ne ant motociklo, skirto agresyviam važiavimo stiliui. Priekinė šakė hidropneumatinė, vintiliai oro primutimui paslėpti plunksnų viršuje po dangteliais. Oro pripūtimas amortizatoriams duoda progresyvių charakteristikų. Smulkius nelygumus pakaba sugeria lengvai, tačiau neturi suveikti susidūrius su stambiais. Keičiant slėgį plunksnose pakabą galima prisitaikyti prie kelio sąlygų.

Įstatau raktelį į degimo spynelę ir pasuku. O kur „padsosas“? Randu kairėje po baku, tarp kitko - patogu. Patempi rankenėlę, užvedi variklį, o sėsdamas ant motociklo kelėnu sustumi jį atgal. Variklis užkuriamas elektriniu starteriu. Po trumpo pašildymo jis dirba lygiai, dvidešimt vožtuvų vos šlama. Pajudu, bandau motociklą eigoje, darau posūkius. Važiuojant nedideliu greičiu atsiranda nemalonus priekinio rato siūbavimas, atrodo, kad motociklas priešinasi pasūkimui ir stengiasi važiuoti tiesiai. Vairą reikią sukti į posukio pusę. Akivaizdu, kad vairo kolonėlės geometrija paskaičiuota didesnio stabilumo pasiekimui, kas aišku gerai, bet sumažina manevringumą.
Bėgėjuosi pirma pavara. „Gazo“ rankeną ant savęs: Oi kokia „trumpa“, iki „dugno“ mažiau - kaip ketvirtis apsisukimo. Motociklas galingai bėgėjasi, tahometro rodyklė greitai juda į dešinę, dar akimirka – pasiekiami aukšti sūkiai ir aš nuslystu sėdyne atgal. Tačiau Fazeris pats ant galinio rato nesistoja - žemas svorio centras ir ilga bazė to neleidžia padaryti. Pati sunkausia motociklo dalis – variklis - paverstas į priekį, kas stipriai nuleidžia svorio centrą ir kartu pernaša jį į priekį. Dėka tokio sprendimo motociklas nekyla bėgėjantis kaip trumpos bazėz sportiniai motociklai. Geras aparatas, jis neišmes iš balno kaip įsiutęs eržilas, tačiau nervus patampys ir labai išlepintam vairuotojui.
Dėka tikslaus pavarų dėžės detalių pagaminimo ir surinkimo pavaras galima perjunginėti ir neišminant sankabos. Pavara persijungia tik tada,kai sutampa krupliaračių kampinis sukimosi greitis, dėl to nėbūna jokių trūkčiojimų transmisijoje.
Pripratęs prie vairavimo išvažiuoju į gatvę, prie šviesoforų motociklas lekia į priekį. Esant dideliems sūkiams variklis skamba kaip sportbaiko, girdėti tik ašių šlamėjimas. Prie viso ko YAMAHA gerai traukia ir prie žemų apsukų. Aš pakankamai gerai bėgėjausi ir nuo 1500 aps/min šešta pavara.
Pradžioje šis variklis buvo sukurtas sportiniam motociklui FZ 750. Dėka paskirstymo velenėlių, kurie pailgino išmetimo ir padavimo fazes, jis pasiekia 98 AG prie 10250 aps/min., tačiau blogiau traukė mažose apsukose. Kai variklį perdėjo į FZX 750 rėmą, jį deforsavo, pavarų dėžė pasiliko ta pati šešių laipsnių. Mano nuomone 87 AG variantui geriau būtų tikusi 5 laipsnių pavarų dėžė su išgreitinta penkta ekonomine pavara. Visa kitą vertintina aukščiausiu pažymiu. Vien ko verta 5 vožtuvų sistema su dviem įsiurbomo ir trim išmetimo vožtuvais. Jos dėka variklis puikiai maitinamas mišiniu bet kokiose apsukose.

Tarp kitko, sukimo momentas beveik toks koks pas HD 1200 Sporsterį. Vibracijos nėra, variklis puikiai išbalansuotas. Važiuojant mieste vos spėji junginėti pavaras, tai žemyn, tai aukštyn, tokiame motocikle norisi matyti pavarų indikatorių. Ne visada pavyksta rasti laisvą, pvz: važiuojant atskirti trečią bėgį nuo ketvirto labai sunku.
Pagaliau išvažiuoju į autostradą, jungiu pavarą viena po kitos. Oras darosi tankus, o greičio rodyklė slenkasi į dešinę. Motociklas puikiai laikosi ant kelio, pakaba puikiai sugeria nelygumus. Gretai persirikuioju iš juostos į juostą, isibėgėju, stabdau. Pamatęs raudoną šviesoforo šviesą numetu gazą. Dar vienos laisvos pavaros pas Japoniškus motociklus, deja, nėra, ji būtų labai patogi riedėjimui. Variklio stabdymas mažas, tai reiškai mažą trintį, degalų sanaudos turi būti labai nedidelės.
Skirtingai nuo „mažojo brolio“, V-max atleidus gazą stipriai sėda, reikia išminti sankabą arba įjungti laisvą. Tai paaiškina variklis: pirma esant didesniam darbiniam tūriui išauga mechaniniai ir įsiurbimo nuostoliai, antra: pas FZX variklio cilindrai stovi eile, o pas V-max V formos, tai reiškia dujų paskirstymo mechanizmas padvigubėja, kas padidina mechaninius nuostolius. To pasekoje V-max degina net iki 12 litrų šimtui kilometrų.
Na štai užsidegė žalia, duodu gazo ir plaukiantis sulėtėjimas pereina į energingą bėgėjimasį. Gaila, kad kelio būklė neleidžia paguldyti spidometro rodyklės. Manevruoju tarp mašinų, važiuoju per sankryžas, suku kilometrus. Ne, Fazeris netinka augalotam vairuotojui ilgom kelionėms. Pradėjo pavargti kojos, sėdynė galėtų būti platesnė ir minkštesnė. Tai tikro miesto motociklo koncepcija. Motociklo aukščio ir pakabos eigos užtenka važiuoti per bordiūrus, bet, aišku, motociklas netinkamas važiuoti per dideles duobes ir palaidu žvirkeliu. Važiuojant asfaltu motociko savininkas gali išnaudoti visas motociklo galimybes.
Po pasivažinėjimo apžiūriu save ir motociklą. Kojos liko sausos ir švarios, nors kelis kartus pravažiavau per balą. Dėl žemo motociklo centro motociklą nesunku paversti ant šono ir pakelti. Atsargiai paguldau jį ant šono ir pažiūriu ar liko vietos kojoms, liko. Konstruktoriai pakaičiavo, kad kritus motociklui jis čiuoš ant vairo rankenos, galingo duslintuvo ir padangų. Kojelės užsilenks, o veidrodis nusisuks.
Dabar testuojamas FZX Fazer jau išimtas iš gamybos. Naujas Fazer FZS suvienija sportines ir klasikines linijas. Motociklas gavo nedidelį spoilerį, variklis tapo 16 vožtuvų, tačiau buvo išforsuotas. Dabartinis modelis man priminė JAWA-638, papuošta kooperatyvo darbo spoileriu. Tam, kad nudžiuginti litriniu 145 AG galios varikliu iš sportinio motociklo Yamaha YZF1000, firma apsiribojo mažais 400 ir 600 kub. cm varikliais. Taip kad palikuonys netapo geresniais nei jų tėvukas.

Techniniai duomenys:



Bendri duomenys:
Yamaha modelis: FZX 750 Fazer
Išleidimo metai: 1985-1994

Variklis:
Tipas: keturtaktis, keturių cilindrų, išdėstytų eile.
Darbinis tūris: 749
Cilindrų skersmuo: 68
Stūmoklio eiga: 51,6
Suspaudimo laipsnis: 11,2
Maksimalus galingumas: 87 AG prie 9500aps/min;
Maksimalus sukimo momentas: 76,3 Nm prie 8000 aps/min;
Dujų paskirstymo mechanizmas: DOCH, 5 vožtuvai cilindrui;
Aušinimo sistema: skystis;
Uždegimo sistema: elektroninė;
Maitinimo sistema: Karbiuratorinė, difuzoriaus skersmuo 34 mm;
Užvedimas: elektrinis starteris;
Akumuliatorius: 12 V, 14 A;

Transmisija:
Pirminis perdavimas: tiesiakruplinė;
Sankaba: daugiadiskė, šlapia, hidraulinė;
Pavarų dėžė: šešiabėgė;
Perdavimas į galinį ratą: grandinė;

Pakaba:
Rėmas: sudvigubintas plienas;
Priekinė pakaba: įprastinio tipo teleskopinė šakė 39 mm diametro, reguliuojama oro pripūtimu;
Priekinė padanga: 110/90-16
Galinė padanga: 140/90-16;

Stabdžiai:
Priekiniai: ventiliuojami diskiniai;
Galiniai: ventiliuojamas diskas;

Masė ir matmenys:
Sausa masė: 204 kg;
Ilgis: 2245 mm;
Bazė: 1525 mm;
Sėdynės aukštis: 750 mm;
Aukštis: 150 mm;
Degalų bako talpa: 13 l;

Dinamika ir benzino sanaudos:
Maks. greitis: 215 km/h;
Įsibėgijimas: 0-100km/h - 4 s;
Degalų sanaudos:5-8,4 l/100km.

Straipsnio autorius: Yoshimura



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
wizby
2009 Balandžio 16 01:03

gal kas toki pardavinejat? domina visi variantai.

Liūtas Liūtas
2005 Gruodžio 24 18:50

Mune, pritariu :)

mune23 mune23
2005 Gruodžio 24 10:12

Labai geras mocas,tiek dizaino,tiek charakteristiku atzvilgiu,juk daugelis motomanai lt nariu dar triratukais vazinejo, kai sis modelis raize po gatves,o jo dizainas visiskai patrauklus ir siai dienai(bent jau man)

Yoshimura Yoshimura
2005 Gruodžio 23 22:42

Geriau būtų du apvalūs lęšiai :D

mindazzz mindazzz
2005 Gruodžio 23 22:18

Čia jau stabiliai Yamaha nuo V65 Magnos nukopijavo :P

Talkee Talkee
2005 Gruodžio 23 22:16

Nepatinka man tos keturkampos lempos. Gaila, kad ir pas patį tokia :|


 
P
A
T
K
P
Š
S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 
 
 
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17