Istorija » IMZ Ural Istorija

| 2004-09-05 | 17 koment.
1940 m Sovietų Sąjungoje buvo pagaminta 6800 motociklų. Mototechnikos gamybą vykdė nespecializuotos gamyklos. Pirmąja specializuota ir orientuota motociklų gamybai tapo Irbito gamykla.

1930 m. pabaigoje Sovietų Sąjungos gynybos štabe įvyko slaptas pasitarimas, skirtas ginkluotųjų pajėgų modelio išrinkimui. Sulyginus visų modelių pavyzdžius, tame tarpe ir užsienietiškus, už pagrindą buvo nuspręsta paimti BMW R-71, kuris tuo metu buvo Vokiečių armijos ginkluotėje. Kad išsaugoti slaptumą, 5 BMW markės motociklus nupirko Švedijoje. Specialistai technologai ištyrė cheminę kiekvienos detalės sudėtį, išnagrinėjo metalo paviršiaus apdirbimo būdus, ir gamybos ypatumus, ir nusprendė daryti analogišką variantą, išskyrus elektros sistemą.

 

Motociklų, gavusių pavadinimą M-72, gamybai buvo numatyta platus gamyklų tinklas. Konstruktorių biuras ZIS ruošė dokumentaciją varikliui, kurio masinei gamybai buvo sukurtas specialus cechas. Pavarų dėžės dokumentaciją ruošė dabartinė AZLK gamykla. Lopšių ir kardanų gamyba rūpinosi GAZ gamykla. Lempas užsakinėjo iš Kiržačio, elektros įrangą tiekė ATE-1 gamykla. Be minėtų gamyklų buvo į gamybą buvo įtrauktos ir kitų SSRS miestų gamyklos.
Po to, kai ankstyvą 1941 m. pavasarį bandomieji pavyzdžiai buvo parodyti Raudonosios armijos vadovybei, buvo nuspręsta pradėti masinę M-72 gamybą.

1941 m. Spalio 20 d. Maskva buvo paskelbta apsiausties miestu ir sekančią dieną liaudies komisarų taryba nusprendė evakuoti Maskvos motociklų gamyklą, o taip pat su šia gamykla susijusius cechus, už Uralo, į Irbito miestą. 1941 m. Lapkričio 17 d. Uralas pasitiko atvykėlius 30 laipsnių šalčiu.

Gamykla įsikūrė buvusios alaus daryklos cechuose. Gamyklai taip pat atiteko nebaigtas statyti 16 butų namas, aludės klubas, geležinkelio atšaka ir kiti cechai. O taip pat 2 vikšriniai traktoriai ir 6 mašinos.

Nežiūrint į visus sunkumus, 1942 m. Vasario 25 d. buvo išleista pirmoji M-72 partija, kurios pagrindą sudarė detalės, atvežtos iš Maskvos. Iš viso per karą į frontą buvo išsiųta 9799 motociklai.

1943 m. iš surinktų Irbito gyventojų aukų, buvo suformuoja 106 motociklų kolona ir išsiųsta į frontą. Greitai IMZ gamykla gavo Stalino padėkos telegramą.

1947 m. buvo sukurtas generalinis gamyklos vystymosi planas, po kurio įgyvendinimo gamyklos pajėgumai būtų 20000 motociklų per metus. 1950 m. IMZ išleido 30000-ajį motociklą.

Prekybinis ženklas "URAL" žnomas visame pasaulyje. 1953 m. prasidėjo Irbito gamykloje surinktų motociklų eksportas į užsienį. Pagrinde juos pirko rytų Europos ir besivystančių šalių armijos ir policijos reikmėms. Didžiausią lygį eksportas pasiekė 70-80 metais. 1980 m. pabaigoje prasidėjo reguliarus Irbito motociklų tiekimas į Prancūziją, Ispaniją, Švediją, Olandiją, Čilę, Venesuelą, Kolumbiją, Argentiną ir kitas šalis. Vokiečių kompanijos "Ivan Bikes" vertinimu, ten Uralai buvo pigesni nei Harley-Davidson, ir tuo pačiu leido labiau išsiskirti iš minios. Todėl juos ir pirkdavo paprasti žmonės: juristai, daktarai, inžinieriai. Šiandien Irbito gamykla - vienintelė gamykla Rusijoje, tiekianti sertifikuotą motoprodukciją į JAV.

1960 m. pradžioje be M-72, gamykla išleido motociklus M-61 ir M-62. 1955 m., kartu su gamykla "Nami", buvo pradėtas kurti originalus mikroautomobilis su vagono komponuote, pavadinimu "Belka" ("Voverė"), kuriam buvo numatomas motociklo variklis, su priverstiniu aušinimu. 1959 m. gamyklos konstruktoriai sukūrė visureigį "Ogoniok" ("Ugnelė"). Deja, šie modeliai į masinę gamybą nepateko. Nuo 1965 iki 1971 m. buvo sukurti ir išleisti į gamybą M-63, Patrulinis, Kross-650 ir "Strela" ("Strėlė").
Motociklų bandymams kelio sąlygomis ir skirtingose klimatinėse zonose buvo rengiami raliai ir ekspedicijos. 1986 m. IMZ gamyklos bandytojai dalyvavo laikraščio "Sovetskaja Rosija ("Sovietinė Rusija") ekspedicijoje, kurios maršrutas driekėsi nuo Karsko iki Kaspijos jūros. 1996 m. Irbito motociklai su vedamu lopšiu ir triciklai buvo bandomi Kazachstane ir vidurio Azijoje. 1997 m. buvo surengta ekspedicija nuo Vyborgo iki Dežniovo iškyšulio, kurioje dalyvajo ir IMZ motociklai.
1992 m. Madride Irbito gamyklai buvo įteikta tarptautinė auksinė žvaigždė už kokybę ir iniciatyvą.

1992 m. gamykla tapo akcine bendrove, 1998 m. pradžioje gamykla tapo korporacijos "Bioproces-NIPEK" nuosavybe.




Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Fergis Fergis
2010 Birželio 25 00:33

Idomu, as tokius du turiu, vieno orginala o kita jau "tiuninguota" :-]

redSun redSun
2009 Gruodžio 30 09:53

originalo gamintojai nepamiršti :) kur tu čia BMW pamirši. o gerai nukopijuoti irgi reikia mokėti ;)

Daranius
2009 Spalio 26 13:52

Stipriausia vieta tokiose istorijose, kad originalo gamintojai visiškai pamiršti, o kopijuotojai - garbinami :)

djus
2009 Birželio 3 11:21

nesustojo kopijuot. Tik technologinės galimybės neleidžia visko pagaminti. Nukopijavo USA Shuttle ir padarė "Buran" - atseit "mes irgi mokam sukurti savo daugkartinio naudojimo kosminį erdvėlaivį xD Viską ruskis kopijuotų, kaip ir kitaijcai daro. Kas nežinot, Vilniuje buvo gamykla, kuri pjaustydavo užsienietiškas mikroschemas ir bandydavo atsekti topologijas. Ir dabartinėje Vilniaus Kolegijoje buvo specialybė Mikroschemų gamyba.
Tarptautinis technologinis špionažas paplitęs ir tap atskirų šalių ir tarp gamintojų. Toks jau tas žmogus yra... Čia su bičiuliu juokėmės iš motociklinės atributikos: RUKKA originalas ~350 Eurų, o aš pirkau noname, bet viskas identiška pagal išvaizdą, tik nėr RUKKA uzrasu - 350 Lt...

Ramadanas
2007 Vasario 27 21:30

Idomu kodel sustojo kopijuoti, galetu dabartini koki Bemsa arba hondike nukopinti ir popigiaja poleisti :)

lauremt9
2007 Sausio 24 19:57

bet atkreipet demesi kad to BMW cilindru galvos yra kaip emkes o ne uralo kazkokia nesamone :D

lauremt9
2007 Sausio 24 19:54

uralas is tu triju dnepro emkes ir uralo mano manymu yra geriausias juk neveltui praktiskai cia yra vokieciu motociklas :)

yga
2006 Liepos 29 20:37

uralas galiu pasakyt dineprui nieko nenusileidzia

Low Rider
2006 Balandžio 5 11:00

nevezkit denepru i ispanus pardavinet jie patys tokiu jau turi... :D

Balzebubas Balzebubas
2006 Kovo 8 23:17

Ziurke tai kur Dnepr,o istorija ?

cilorack
2005 Birželio 10 16:02

Nieko tokia istorija.

Wolf Wolf
2005 Vasario 8 14:41

Aciu labai uz Uralo mazite istorija. Dabar as geriau supratau baeri, kai Dresdene karo musejuje pamaciau BMW moca, ir jis man primine Urala. As taip ir pagalvuojau, kad Uralas karo laikais nukopijavo BMW. Ir istorishkai patvirtinta!
Noretusi daugiau infos, o ypac kokie buvo isleisti modeliai, kaip jie atrode ir ju techniniai duomenys. Nes as bandziau ieskoti inteke infos, bet ten labai jau viskas ismetita, o www.uralmoto.ru puslapy taik apie naujus modelius rasho :(

Karolizz Karolizz
2004 Gruodžio 2 22:42

idomi istoryja noreciau dabar gaut nauja urala ar dnepra

galinskas
2004 Gruodžio 1 13:50

sita idomi, bet lab laukiu ka apie DNEPR papasakosi :D


2004 Lapkričio 2 09:48

Lauksiu dnepro istorijos... Turetu buti labai idomu....

mindazzz mindazzz
2004 Rugsėjo 13 21:57

ziurke, berods xemical jau turi DNEPR istorija, bet ten ne per ilgiausia ir ne pati geriausia, taigi gal ir reiktu taviskes ;) sekmes rashant (!) :-)

Ziurke Ziurke
2004 Rugsėjo 13 21:32

blin, einu rasyt DNEPR'o istorijos, ji zymej efektingesne, kaip ir patys mocai ;)
:D :D :D


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17