Motociklizmas » Motociklo pirkimo ypatumai - kaip išsirinkti ir nusipirkti pirmąjį motociklą?

| 2005-12-30 | 88 koment.
Na ką gi, kadangi atsirado daug žmonių norinčių įsigyti plieninius žirgus ir dauguma iš jų tai daro pirma kartą, tad būtinai kreipiasi į motomanus su gausybe klausimų. Kad nereikėtų atsakinėti kiekvienam atskirai ir nebūtų kuriama per daug besikartojančiu temų, pabandysim nupasakoti motociklo pirkimo ypatumus.

Kur pirktis motociklą? Variantų yra daug, bet pats populiariausias ir didžiausia pasiūlą turintis - tai internetinis skelbimų puslapis. Žinoma, motociklus siūlantys žmonės bei firmos išsimėtę po visą Lietuvą, tad jei pradėt važinėt pas kiekvieną patikusį motociklą turintį žmogų, pinigų motociklui gali greit nebelikti. Tad kaip atsirinkti tuos motociklus, kuriuos vertėtų apžiūrėti gyvai?


 

Visų pirma reikia išsirinkti savo kišenę atitinkantį motociklą ir tada jį susiradus pradėti įdėmiai, kiek leidžia foto kokybė, studijuoti. Žinoma pagal foto daug nesužiūrėsi, bet bent jau ar jis nėra perdažytas galima įžiūrėt. Paprasčiausias būdas, susirasti internete ar kituose informacijos šaltiniuose, tokį pat motociklą, tik originalaus dažymo ir taip galima bus palyginti jūsų pasirinkta modelį su tokiu koks jis turėtų būti originalus. Žinoma kiekvienų metų, tas pats modelis, turi po keletą spalvų kombinacijų, bet tos spalvos ir užrašai būna vienodai išdėstyti, tad bet koks nesutapimas su jūsų pasirinktu motociklu, byloja, kad jis perdažytas. Beje europiniai ir amerikietiški dažymai skiriasi, tad tai reikia irgi patikrinti, nes gal jus žiūrite ir lyginate skirtingus modelius. O kodėl jis perdažytas, tai jau daug klausimu ir atsakymą dažnai galima surasti tik motociklą truputi praardžius .Tad šitą darbą reiktu atlikti nuvažiavus i vietą,o mes juk dar sėdim akis įbedę į monitorių. Beje, kai kurie motociklai būna vienspalviai, tad jai nėra jokių primarginimų, tai dar nereiškia kad taip neturi būti, bet beveik kiekvienas motociklas ant bako turi turėti gamintojo pavadinimą arba logotipą.
Taigi jai jau turime iškapstę kažkokią informaciją apie originalią, pasirinkto modelio išvaizdą, žiurime ar nėra kokių nors detalių skirtumų. Taip, Lietuvos auksarankiai sugeba prikonstruoti ne tik kad kito modelio, bet ir kito gamintojo detaliu, tad toks grubus neatitikimas jau sako, kad geriau apie šitą motociklą pamiršt ir ieškotis kito varianto, nes jis greičiausiai buvo stipriai sudaužytas ir sulipdytas iš ko pakliuvo. Žinoma, yra motociklų, kurie specialiai perdirbinėjami ir toks perdirbimas vadinamas stylingu arba tiuningu, bet tai jau kita tema.
Taipogi iš foto kartais galima pasakyti apie rėmo būklę, bet tai tik maždaug, nes daug kas priklauso nuo to, kokiu kampu buvo fotografuojama. Bet jai jau nuotraukoje matote, kad priekinis ratas beveik remiasi i išmetimo kolektorių, arba spoilerį, tai 50 procentu kad gyvai apžiūrint motociklą tai pasitvirtins. Ir dar kažką pasako poliruoti aliuminiai rėmai, nes irgi apie 80 procentų rėmų poliruojami tam, kad paslėpti jo remonto žymes. Bet būna žmonių, kurie tai daro, nes taip jiems gražiau, tad tai tik užuomina, kad i rėmą reikia atkreipti ypatingą dėmesį.

Tęsiant virtualią apžiūrą, reiktu atkreipti dėmesį i tai, ar netrūksta kokiu detalių, nes tikrai pasitaiko, kad žmonės po remonto nesurenka visko, ir bando pardavinėti nesukomplektuotą motociklą - tai veidrodžių, posūkių, keleivio pakojų, ar net tokiu agregatu, kaip spidometras nebuvimas. Tad reiktų neapsidžiaugti labai žema kaina ir prisiskaičiuoti išlaidas tokioms detalėms, nes posūkiukai dar nėra baisu, bet kai kurių modelių spidometrų kaina gali tik prasidėti keturženkle suma.
Na jei po tokios apžiūros motociklas vis dar atrodo tinkamas, telieka paskambinti jo pardavėjuj. Beje iš pokalbio su pardavėju irgi galima kažką sužinoti, tik reikia nepatingėti daug klausti, ir netgi būtų gerai susidaryti klausimų sąrašiuką, nes kartais pasitaiko tokių pradavėjų, kurie puola įkyriai kažką balbatuoti girdami motociklą, ir jūs pamirštat ką ir norėjot paklaust. Skambinant reiktu pasidomėt kaip senai motociklas Lietuvoje ir jai jis senai, tai galima ir per forumus paieškot info apie tą motociklą. Gal net pasiseks rasti nuotraukų su įrodymais, kaip buvo motociklas eksplotuojamas. Vienareikšmiškai teigti, kad ilgas buvimas Lietuvoje tai minusas, negalima, nes pakankamai žmonių motociklus eksplotuoja pagarbiai ir nuo tokio naudojimo jiems nieko nenutinka. Beje, dažnas lietuvaitis per metus nuvažiuoja kelis kartus mažiau, nei europietis, tad kartais vieni metai pvz. Prancūzijoj, pagal motociklo sudrožimą, atitinka 5 metus Lietuvoje. Bet niekam ne paslaptis, kad lietuvaičiai labai mėgsta važinėti maksimaliai droždami motociklus (važinėjimai ant vieno rato ir t.t.), tad čia jau prasideda loterija, nes ne visąlaik gali sužinoti motociklo praeitį. Ir dar svarbus dalykas - būtinai pasidomėti, kaip reikalai su dokumentais, nes kartais motociklai i Lietuvą atkeliauja greičiau, nei sutvarkomi dokumentai, o tai reiškia, kad net ir patikusio motociklo kurį laiką negalėsite nusipirkti.
Taigi po pokalbio telefonu, viskas vis dar atrodo liuks ir galima važiuoti jo tikrajai apžiurai. Žinoma būtinai reikia liept savininkui, kad jis jokiu būdu nešildytu variklio nes jūs norit jį apžiūrėt šaltą. Tad jai po tokio prašymo jūs vis vien randate motociklą su šiltu varikliu, tai jau garantuotai variklis turi kažkokių problemų . Jos gali būti susijusios su užvedimu, arba šaltam girdisi pašaliniai garsai ir t.t.

Taigi atvykus į vietą, pirmiausia apžiūrėkite bendrą vaizdą - ar nėra spalvų skirtumų ir anksčiau , nuotraukose nepastebėtų defektų. Atkreipkit dėmesį i chromuotu detaliu, chromo lyguma, nes gamyklinis jis būna labai lygus, be jokios spalvų kaitos. Tokią kokybę labai sunku išgauti remontuojant duslintuvą ar kitas chromuotas detales. Jai važiuodami įsigyti motociklo žinojote, kad jis perdažytas, tai dabar galit pasigilinti kodėl. Beje nebijokite to paklusti pas pardavėją, gal jis paskys, kad motociklas buvo tik apibrozdintas, tad tokį dalyką galima dalinai patikrint. Reikia apžiūrėti įvairias detales, tokias kaip pakojai, variklio gaubtai, duslintuvai ir kitas labiausiai atsikišusias detales. Beje, ant originalių metalinių duslintuvų visąlaik būna išgraviruota informacija apie to duslintuvo gamintoją, paskirtį ir t.t, tad jai jūs nerandate tokio teksto, reiškia jis apvilktas nauju metalo sluoksniu, arba jai aliuminis-poliruotas. Tad jai jūs ant apžiūrimų detalių nerandate remonto pėdsakų ar labai gilių nubrozdinimu, tai gal tikrai motociklui reikėjo tik kosmetinio remonto. Kas liečia „kruizerius“, tai juose sunku paslėpti čiuožimo žymes, nes jie turi labai daug chromuotu detaliu, tad labai lengva pastebėti, kas pažeista.
Kas kita su plastmasėm (spoileriais) dengtais motociklais. Beje, plastikus reiktų kiek leidžia galimybes apžiūrėti iš vidines pusės. Iš gamyklos jie būna grubiu paviršiumi ir tik dalinai dažyti, tad jai jūs matote kad jie blizga ir vidinėje pusėje, tai byloja kad jie rimtai tvarkyti. Nors nesunkiai galiama ir originalu grubuma atkurti, bet daugelis į tai nesigilina, juk tai nematoma pusė. Beje matomose vietose, abi plastiko puses būna dažomos vienoda, gera kokybe, tad reikia gilintis giliau. O geriausia,jai savininkas neprieštarauja ir motociklas turi galimybe lengvai ardytis, galima apžiurai nuimti šoninius varikli dengiančius spoilerius. Pas dauguma R klases motociklų jie būna su greito atsukimo varžtais ir toks ardymas tikrai nepalieka pėdsakų ir yra numatytas gamyklos, nes net keičiant tepalus, kai kuriems modeliams būtina nuimti spoilerius. Bet ne visiems motociklams lengvai nusiima spoileriai, tad jai savininkas nenorėtu ardyti, tai dar nereikštu, kad jis kažką slepia, juk kai kuriems modeliams varžtai veržiasi i plastika, tad kiekvienas sukiojimas palieka žymes. Galinio plastiko būkle galima pažiūrėti be jokio ardymo, tereikia nuimti sėdynę, tokio dalyko negali neleisti joks pardavėjas, juk pas motociklus dažniausiai po sėdyne būna šioks toks bagažo skyrelis. Taigi jai iš vidinės puses plastikai turi matomu remonto pėdsaku (virinimas ir t.t) arba iš vidaus blizga kaip išore, reikia gilintis kiek buvo pažeistas motociklas. Pirma reiktų atkreipti dėmesį i rėmą.
Rėmo stovis slidus ir įgudusios akies reikalaujantis dalykas. Tad reikia bent jau pažiūrėti ar nesimato virinimo žymiu, o tada pasimatuoti motociklo bazę (ilgis nuo vienos rato ašies centro iki kitos). Apžiurimo motociklo bazę nesunkiai galima susirasti internete. Beje, jei grandine jau sena ir galinis ratas tempiant grandine nustumtas atgal, tai matavimas bus netikslus. Tokiu atveju reiktu paskaičiuoti ir tą atstumą, kuriuo nustumtas ratas. Bet kokiu atveju tai nebus 100 procentinis patikrinimas, bet bent jau labai kreivo motociklo neįsigysite. Nepamirškite ir ratlankių tiesumo! Jei motociklas turi centrinę kojelę, tai labai paprasta, tereikia atkėlus nuo žemes, pasukt ratą ir žiūrėt ar tiesus (žinoma pastebėt ar ratas nebuvo remontuotas jau reikia įgūdžių). Beje, jei motociklas turi centrine kojele, tai labai patogu ir vairo kolonėle patikrint. Toks pat tikrinimas ir šoninę kojelę turintiems motociklams, tik sugebėjimas kilstelėti motociklą, kiekvieno fantazijos reikalas. Tereikia, kad priekinis ratas butu pakilęs nuo žemės ir įsitverus už rato, reikia ji patraukinėt i prieki. Jai jausis klebėjimas, tai gali būti arba išsimalusios guoliavietės (labai blogai) arba paprasčiausiai tereikia paveržt, tad geriausia būtu tai išsiaiškinti iki motociklo nusipirkimo. Jai neturite galimybes patikrinti vairo kolonėlės klebėjimo, pasikėlus motociklo priekį, mėginkite atremti ratą i kliūtį ir stumdyti motociklą. Tik nereikia to daryti užspaudus priekinius stabdžius, nes dauguma motociklu turi plaukiojančius stabdžiu diskus, taipogi stabdžių trinkelės (kaladėlės) suportuose turi kažkokį laisvumą, taigi jus gali klaidinti jų taukšėjimas.
Ką gi, kiek leidžia galimybės apžiūrėjus motociklo išorę ir truputi giliau, reiktų pasigilinti į įvairias smulkmenas. Nors jos ir atrodytu smulkmenos, bet pinigine išraiška tos smulkmenos pasirodo gan nemenkos, tad reiktų ir tai priskaičiuoti.(kainas nurodau naujų detalių, apytiksles). Žiūrim padangų būklę, nes tai tikrai nėra pigus malonumas (200-700lt. komplektas), stabdžių trinkelės (priekis 40-160lt jai du diskai dauginam iš dviejų. Ir 30-150 galas) Jai motociklas senesnis, reiktu atkreipti dėmesį ir i stabdžių diskus, nes ir jie gali būti susidėvėję.(300-800lt vienetas), būtinai užmesti akį į žvaigždutes ir grandinę, nes jai jau jos sudilę, tai reiks keisti visa komplektą (200-800lt komplektas. Abi žvaigždutes ir grandinė). Ką reikia žiūrėt kardaninę pavarą turinčiuose modeliuose, nepatarsiu, nes neteko turėt reikalų su tokiais motociklais. Toliau žiūrim amortizatorių riebokšlių (salnikų) sandarumą. Jai šakės apibėgę tepalais, tai jie leidžia, jai motociklas labai švarus (nesenai nuplautas) tai būtinai vėl pažiūrėt riebokšlių sandarumą po motociklo testavimo.(~140lt 2 tepaliniai 2 dulkiniai riebokšliai + tepalas ~50lt + darbas servise ~150lt) Jai tepalo prasiskverbimo priežastis mechaninis plunksnų (štokų - tai ta chromuota priekiniu amortizatorių dalis, į kurią trinasi riebokšliai) pažeidimas, tai belieka tik juos keisti (300-800lt vienetas). Beje plunksnos (štokai) tai dažna bėda, nes avarijos atveju, beveik visad jos pažeidžiamos ir nelabai kas jas keičia, o paprasčiausiai tiesina, tad reikia i tai atkreipt dėmesį ir žiūrėt, ar nėra tiesinimo žymių. Beje, „kruizeriams“ tai dažna bėda, jie dažniausiai atvežami su tokiais daužimais, nes kitokius brangoka remontuot, juk tai ne „sport baikas“, kuriam defektus paslepia plastikai. Žinoma nepamirštam ir akumuliatoriaus (30-350lt). Geriausia vedant motociklą sujungti visas šviesas, ir jai akumuliatorius geras, tai jam nesudarys jokių sunkumų. Tepalų keitimas irgi nėra labai pigus (~50-180lt su filtru ir darbu). Na žinoma reiktų pažiūrėt ar neteka kur tepalai. Nors tai sunkai apsakoma pinigine išraiška, bet vis tiek nemalonus dalykas ir ne lengvai sutvarkomas, juk norint sugaudyti tepalus, besiskverbiančius per variklio bloko sudūrimą, gali tekti pilnai išardyti varikli.
Taigi jai jau tiek išoriškai, tiek truputi giliau nerandam nieko, kas atbaidytu nuo pasirinkto motociklo, reikia išgirsti kaip plaka jo plieninė širdis. Kaip anksčiau minėjau, geriausia kad variklis būtų šaltas, nes motociklą rytais teks užvedinėt šaltą. Taigi jis turėtų užsivesti nesunkiai ir jei jis nestovėjo labai ilgą laiką, (keletas mėnesių nėra ilgas laiko tarpas) turėtu iš karto dirbti visi cilindrai. Jei šaltam užvedus varikli iš duslintuvo eina baltas dūmas, tai ne bėda, nes tai ne dūmas, o garas. Jis dings įšilus varikliui ir išmetimo sistemai. Jai šiltam varikliui pagazavus matosi melsvas dūmas (4 taktų varikliai), tai reiškia kad tepalas patenka i degimo kameras. Beje ir tepaluotas duslintuvo galas išduoda apie bedas variklyje (tai netinka 2 taktų variklius turintiems motociklams, nes pas juos dėl variklio tepimo sistemos ypatumų, tepaluotas duslintuvo galas yra norma.). To neturi būti ir tai reiškia, kad kažkurie variklio mazgai (žiedai, cilindrai, geriausiu atveju paskirstymo vožtuvų riebokšliai) susidėvėję. Toks remontas brangus, tad tokio motociklo geriau atsisakyti. Jai daug užgazavus iš duslintuvo eina juodas dūmas - per riebus kuro mišinys. Tai reiškia, kad reikia sureguliuot karbiuratorius. Beje, ta pati diagnoze ir jeigu staigiai pagazavus variklis pridūsta, tai dažniausiai reguliavimo, arba žvakių bėdos. Tokie gedimai nėra baisūs, ir brangūs (100-500lt.). Beje, visus apsukų bei dūminimo testus reikia atlikt pilnai įšilusiam varikliui, nes šaltam, karbiuratoriniam varikliui natūralu nereaguot i staigų gazavimą, bei išmesti juodą dūmą. Na ir žinoma variklis neturi skleisti jokiu pasaliniu garsu, tiek šiltas tiek šaltas. Nebent tai Italas, nes kai kurie jų modeliai, dėl savo netradiciniu konstrukciniu sprendimu taip barška, kad sunku šalia jų susišnekėt. Jiems tai normalu, bet japonas turi dirbti praktiškai be garso, tik išmetimas turi girdėtis. Šiaip dėl variklio darbo įvertinimo galima paprašyti pagalbos auto motoristo, nes tiek motociklai, tiek auto, naudoja tokiu pačiu principu veikiančius, vidaus degimo variklius. Beje senesni motociklai mėgsta truputi pabarškėt, bet jai išmynus sankabą šitas garsas dingsta, tai nėra gedimas, bet paprasčiausiai natūralus, pasidėvėjusių sankabos detalių garsas. Beje šitas garsas labiau pasireiškia darbinę temperatūrą pasiekusiems varikliams. Tad dėl šitokio pobūdžio silpno barškėjimo, neriktu per daug sukti galvą.
Taigi pabirbinus vietoj galima mėginti pavažiuoti. Važiuojant iš pradžių reiktu susipažinti su stabdžiais, o tik po to akseleravimu (gazavimu). Būtina testuojant motociklą perjunginėti kiek galima dažniau pavaras, tiek aukštyn tiek žemyn, tiek laisvai judant, tiek duodant didesnę apkrovą. Geriau jau atrasti pavarų dėžės defektą iki nusipirkimo, nes jos remontas kainuoja nemažai laiko ir pinigų. Būtinai reiktu pavažiuoti tiesiai, paleidus vairą. Taip įsitikinsite, kad motociklo netraukia i šoną, nes važinejimas tokiu motociklu, tai mirties ieškojimas. Beje, kai važiuojate keliu, būtų labai gerai jei kas galėtų sekti jus kita transporto priemone, taip būtų galima pažiūrėti ar motociklas nėra kreivas, ar abu ratai stovi vienoje linijoje. Jai yra galimybe tai testuokite motociklą kiek galima ilgiau, nes dažnai iš laimės užsimirštama ir norima jį kuo greičiau įsigyti, o po to įsigijus išgirstama ir garsų, ir dar visokių defektų išlenda. Žinoma po testavimo būtina vėl apžiūrėti motociklo hermetiškumą, ar nepasirodė kur nors tepalai, ar nevarva aušinimo skystis
Na jai net po testavimo motociklas jus domina, tada lieka formalumai iš kurių svarbiausias - indentifikavimo (rėmo ir variklio) numeriai. Kiekvienas gamintojas turi savo specifinius šriftus, kurios galima susirasti internete. Tad tereikia įdėmiai apžiūrėti, nes labai daug motociklų su suklastotais indentifikavimo numeriais. Jeigu jums nekyla jokiu įtarimų dėl numerių, derėkit kainą ir būtinai su moto šeimininku važiuokit jo registruotis, ir sumokėkit pinigus tik tada, kai gausit dokumentus savo vardu, nes dažnoki atvejai, kai motociklai po „Regitros“ darbuotoju apžiūros būna siunčiami į ekspertizę, tad geriau nerizikuot ir prašyt motociklo savininką atlikti šią procedūrą, juk jai jis neabejoja motociklo „švarumu“, tai jam nėr ko bijot.


Ilga rašliava gavosi, nors ir ne viską iki smulkmenų aprašiau, bet manau, kad kam nors ji padės įsigyti svajonių motociklą. Ir dar pridėsiu, kad net patys didžiausi „specai“ kartu vežasi draugus, nes pora akių ir pora ausų blogiau už keturias. Tad bet kokiu atveju rekomenduoju prieš važiuojant pirkti motociklo prisikalbinti išmanantį tą reikalą žmogų.
Straipsnio autorius: mune23



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Tenkešas Tenkešas
2012 Rugsėjo 21 13:35

Ačių. Tarp nežinančių dabar profas būsiu :)

supermario supermario
2012 Kovo 11 14:50

Praktiškos ir naudingos informacijos pasisėmiau, butinai pasinaudosiu :) , dėkoju.

mkalkius mkalkius
2012 Vasario 19 13:21

neblogas straipsniukas

Aiwis54321 Aiwis54321
2011 Spalio 24 21:16

kad anksciau buciau mates :E :A (z) :-/ :-( :F

Shaggy
2011 Kovo 30 03:57

Dėkui už labai išsamų straipsni, tikrai padės perkant. :) Dar tik vieną dalyką norėčiau paklausti, kuriose vietose ieškoti identifikavimo numerių rėmui ir varikliui ?

mune23 mune23
2011 Vasario 8 10:22

Siame straipsnyje tik pateikiau kaip i ka paziureti, o su kokias defektais susitaikyti-tai kiekvieno asmeninis reikalas. Ir nieks nesake, kad negalima pirkt perdazyto ar dar kazkaip remontuoto moto. Esme ta, kad nenusipirkti viso sulipdyto moto uz idealu, nes taip daznai pardavejai apibudina netgi savo kotletus prikeltus antram gyvenimui.

Linkus
2010 Liepos 21 22:50

pirkau is amerikos nematydamas matco vazineju keturi metai ir vargo neturiu o jeigu ateitu toks pirkejas pasiulyciau salona arba pasigydyt nes zmones normalus masinos taip neziuri perkant

irmeckis irmeckis
2010 Kovo 22 15:22

geras straipsnis, ypac apie numeriu iskalimus :)

ZIRGU
2010 Sausio 21 20:23

jo...apsiseilėji....ir viska pamiršti......bet kai perki už mažesnę nei rinkos kainą, tai straipsnis netinka. Nes susitaikai su viskuo....

stonkyzzz stonkyzzz
2009 Spalio 16 18:29

Tikrai geras ir pravartus straipsnis :) mldc

Aleksas O
2009 Liepos 13 13:53

mldc

Dunce 624 Dunce 624
2009 Birželio 16 20:48

geras straipsnis tik noretusi dar tixlesnios info apie remu patikrinima, kad nebutu sumesti, ir varikliu darbo ypatumus,pvz kaip del dumu raso taip del karbu reguliavimo pasaliniu garsu,starteris jei ilgai suka ir pan, o beto pradziai pakanka info. Saunuolis!

smindes
2009 Gegužės 5 21:17

straipsnis kaip staipsnis, bet apie remo ir variklio nr. tai naudinga info... dekui

beginner
2009 Vasario 23 21:14

Aš tik sužinojau ką gi tokį reikės imti apžiūrai ;)

Kyler
2009 Vasario 2 22:01

Va cia tai padirbeta visai kaip zurnalisto tyrimai Dekui

woketizzz22
2008 Gruodžio 27 14:59

Dekui ;)

erneztazz erneztazz
2008 Gruodžio 11 21:30

aciu tikrai pades ;)

giheris giheris
2008 Lapkričio 26 23:41

PUIKUS STRAIPSNIS

sport
2008 Lapkričio 11 17:04

tikrai naudingas straipsnis! ;)

Yamahondaz Yamahondaz
2008 Spalio 31 22:15

Visiems perkantiems mota labai padejai ;)

zelwiux zelwiux
2008 Rugpjūčio 25 17:14

daug info,dekuj ;)

puliu1
2008 Liepos 17 00:10

:)

puliu1
2008 Liepos 17 00:09

Aciu! Tikiuosi pades!

RmN
2008 Birželio 7 18:59

dekui uz naudinga info :)

Man tas Man tas
2008 Gegužės 28 18:00

Super straipsnis, dekui mune23, tikrai i daug ka atkreipsiu demesi.

valentinas
2008 Balandžio 18 09:28

Na vis pirkt ir pirkt,o kaip paruost motocikla pardavimui,tokiu straipsniu nebesutinku,gal kas apsiimtu isspauzdinti,nes pilnas tvartas tuoj ju bus....

saan saan
2008 Balandžio 15 20:47

sirdingai dekoju o as motomanus kalbinu i kalbinu kad padetu kaip kas kur ir tt o cia viskas isresta kaip turi buti tikrai labai aciu uz informaciaj ir didelis sorry ka sutrugdizau klausimais del moto

Cwekaz
2008 Vasario 24 22:43

DIJA Data: 2007-12-08 20:06:19
reik zmona vestis arba pana

Zmonos arba panos isleistu motui pinigus pavers i parfumerijos, rankinuku arba batu ekvivalenta ir teks arba nepirkt moto arba issiskirt su zmona/pana ;) :D

kawasakisky46 kawasakisky46
2007 Gruodžio 19 19:13

tikrai naudingas staripsnis

DIJA
2007 Gruodžio 8 20:06

reik zmona vestis arba pana :)

mazuxx mazuxx
2007 Lapkričio 11 12:46

dar reikejo parasyt, kad vaziuojant apziuret motociklo reikia veztis zmogu, kuriam motociklai visiskai NEPATINKA, tuomet jis i motocikla ziuri kritiskai ir neapsiseilejes ir mato daugiau trukumu(aisku jis gali ir perlenkt), kiuriuos bet kada gali patikrint. ?
O straipsniukas tai (y) , gerai, kad nepatingejai paieskot paveiksleliu su remo numeriais.

Gausmas
2007 Rugpjūčio 22 20:43

geras straipsnis... bet jau skaitytas moto+ pirmam numery... nors cia, zinoma, jis atsirado gerokai anksciau

gixer
2007 Rugpjūčio 21 02:49

SUPER STRAIPSNIS!!!!!!!!!!

Dan Peal
2007 Rugpjūčio 10 01:14

dekuij uz begalo naudinga straipsniuka

MOZĖ MOZĖ
2007 Gegužės 19 17:28

Nukopinta ir išsaugota į HDD, kad nepasimestų. :)
Respect!

poIe
2007 Gegužės 17 21:08

puiku. saunus darbas. labai pravers visiem perkantiems savo pirmaji moca ;)

almas
2007 Gegužės 10 23:49

taip issamiai nupasakojai,kad net as geriau nemokeciau :) )suveliai visiskai tikriausiai ir as dabar varysiu i salona zvalgytis...

pradedantysis1
2007 Balandžio 23 23:53

gerai padirbeta

woketizzz22
2007 Balandžio 21 21:15

gerai mune

senolis senolis
2007 Balandžio 5 18:13

Tikrai vertas demesio ir be beletristikos straipsnis... Rytoj vaziuoju ziureti savo pirmojo motociklo, tai manau labai pravers... Jei ka, tai kaltu laikysiu straipsnio autoriu :D

petrovič
2007 Balandžio 5 14:29

kokia apžiūrėjimo specifika perkant būtent soft enduro, tarkim transalpą arba dominatorių? kokie ypatingesni momentai. ir kokia specifika perkant iš Fokietijos motociklą

neoR1
2007 Kovo 31 06:54

geras straipsniukas,tikrai daug ka suzinojau...

Djharry
2007 Kovo 11 17:00

Mmmmm... Nezinojau... :D dekuj, kad informavai.. (y)

orange R6
2007 Sausio 26 22:26

superinis,vienas geriausiu straipsiu kokius esu skaites.

peugeot
2007 Sausio 18 18:09

neblogas straipsnis kai pirksiu andura pravers;D

geRIMUKAS geRIMUKAS
2006 Gruodžio 4 23:42

straipsnis kaip straipsnis........neblogas - rasyta prirasyta ........be galo be krasto........as dar siulyciau ir tu klausimu keleta pavyzdziu parasyti .......nes jei zmogeliukas perka pirma baika gyvenime ir tam reikale siek tiek aleniekaip tai manyciau kad bent zinotu apie ka paklausti ir kaip nors sukciau kad neatrodytu liauliau ir kad pardavejas butu priverstas ir blogus dalykus papasakoti........nes pardavejas kaip pardavejas jam tik vienas galvoj kuo greiciau kuo brangiau ji parduoti........prades gyrti liaupsinti pasakoti.........o tu stovesi .....akelem klynkt klynkt .........akytes akimirkai uzmerki ir jau matai save ant jo skriejanti gatve........apsiseileji ......tik tekst plekst ir nusiperki...................o paskui gali staugt kaip vilkas.......

smayl
2006 Lapkričio 15 12:52

labai padejo straipsnis

bambalas
2006 Lapkričio 10 14:15

thanx

RobkeM
2006 Rugpjūčio 24 15:47

Tikrai geras ir naudingas straipsnis, Saunu !

nightlord
2006 Rugpjūčio 17 17:24

na del dazu is flakonelio tai nesamone nes kai nusiperki motocikla kurio kaina virs 4000 eur ir ji dazyti su flakoneliais tai kvailyste motociklas turi buti paruoztas profu as pac buvau nusivartes tai po perdazymo dazykloje jo atspalvis nesiskyre nei kiek o lipdukus pagal uzsakima pasidariau tai po remonto liko tik ant duselio ibrezimas. o flakono dazai yra vienas dalykas prasti spalva netiks pats dazydamas prisigaudisi dulkiu ir patioku ir dar vienas dalykas visi nauji motociklai dazomi su specialiais dazais ir zemo slegio pulveriu jei tu bandysi dazyti moca su aukstu slegiu jo atspalvis keisis ir jis nebebus koks buves. tai va geriau remonta palikite profam. jei ka domina Panevezyje yra viena dazykla kurioje jums padaris moca toki koks buves. jei ka rasykit man duosiu kordinates

zilwis zilwis
2006 Liepos 11 20:35

naujo moco tik del to kad jis pabraizytas nepirkti kvaila, nes virte motociklai daznai buna gerokai pigesni, o susiremontavus nieko nebuna matyti. pats 3 virtusius turejau ir dabar su tokiu vazineju, tik aisku svarbiausia kad jisbutu virtes o ne kales tiesiai i siena, nes sakiu tiesinimas ir remelio keitimas uzknisantis ir brangus darbas. plastikai gli buti braizyti ir lauzyti, jei mocas buvo su slaideriais tai daznaisia itrukimus ir nuskilimus pats gali susilipdyti, o perdazymas irgi ne fantastiskai kainuoja, tiesa puikiai gali perdazyti moca pats naudodamas dazus is flakono ir laka, gruntuoji, trini, dazai, lipdukai, lakas, lakas lakas... man net ant CBR 125 R spalva raudona flakono(motip) tikslaiu pasirinko nei parinko "baltvos" meistrai ir sumaise. ale ir pigiau is flakono zymiai o kokybe nenusileidzia pulverizatoriui.
tik svarbiausia moca registruoti kartu su pardaveju kad neisigytum vogto, kas man yra nutike, tad gauni moca ir niekur jo nepadesi :) tai va ir ismeciau :)

Dinas Dinas
2006 Liepos 9 16:10

taip tikrai geras straipsnis

greitis
2006 Liepos 6 19:00

firma is anksto dekui

greitis
2006 Liepos 6 19:00

jo geras straipsnis ar gali parasyt man i pasta ko ki moca galiu nusipirkt uz 1000 euru jai nesunku mano pastas cenpijonas@nkm.lt

marcius
2006 Liepos 1 23:34

speco vertas straipsnis. pagarba mune

articool
2006 Birželio 20 12:48

dabar niekas neparduos savo motociklu :D o jei rimtai liuks straipsnis

Jaunelis
2006 Gegužės 28 21:56

JEGISKI PATARIMAI :) gal kas patars koki moca galima isigiti ~1000 euru (butu gerai kad parasitumete tikslu pavadinima ir modeli) nedaugeu 125 cm3 (nesijuokit man tik 16 :) ir netrukus issilaykysiu neises)

Gang
2006 Gegužės 22 18:35

jooo...zveris.Turbut sunku isigyt tau motocikla jai tiek zinai :) .Dabar bus sunku ir man isigyti :D .GERAS STRAIPSNIS.Kad butu daugiau tokiu kurie netingetu padeti.Aciu.

DoPe
2006 Balandžio 28 22:36

dar beje, tai mocu, padevetu parduotuve yra Ignalinoje ;)

Ledinukas Ledinukas
2006 Balandžio 25 14:30

bet tu cia daugiau atkreipei demesi perkant i brangius motociklus, jei pigus, tai perdazymas gali buti tik privalumas.

Dainiuzas
2006 Balandžio 22 15:34

Siaip tai dauguma moto atvezta is USA,tad kai perki aukcione juk buna nuotraukos,tad pirkdamas moto gali pareikalaut tu foto ,nes jos tikrai ilgai buna inete pagal ID ,o gal paziurejes jau foto persigalvosi jy pirkt.Teko man paciam matyt ,kai kurie daro moto pardavimui ,na tai as pasiurpes buvau ,is 5 detaliu viena sulipdo ,oi oi ,kazkaip bijociau net lekt dideliu greiciu su tokiu moto,nes pametyt detales galima.

DoPe
2006 Balandžio 16 12:07

labai aciu mune23 ,beveik visas diplominis darbas :) , sito man labai reikejo. ;)

Noxert
2006 Balandžio 10 16:32

joooooooo mldc mune23 naudinga informacija ;)

SraiGiuZ
2006 Kovo 17 21:59

Labai geras darbas ;)

pulses
2006 Kovo 5 19:00

jo daug prirasyta daug pamokymu duota liuks ... ;) kai pirksiu tikrai reiks pasinaudoti patarimais... bet manyciau geriausia tureti rimtu draugu kurie ilga laika turi moto ir gali padeti issirinkti.... ;)

gizmow gizmow
2006 Vasario 27 22:50

dekavoju, labai geras straipsiunkas

Tingoten
2006 Vasario 27 22:21

Dekuj atkreipsiu demesy, daug ko nezinojau :)

Crusader
2006 Vasario 25 18:48

Jo Mune pavariai. jei pas man atvyktu toks pirkejas isspirciau pro duris :D
Geras straipsnis, ir netingeg tu man tiek prirasinet.

A P E X^
2006 Vasario 19 17:35

man tai sitas nerupi pirksiu NEW motocikla ;)

regie regie
2006 Vasario 3 09:14

Puikus darbas!

carlos carlos
2006 Sausio 24 01:58

as kiek pirkau tai vezdavausi gauja "expertu", tai anglai bijojo is namu iseit, galvojo "russian mafia", atims moca, ir dar i galva duos :)

gudaviciux
2006 Sausio 13 21:56

Informatyvus ir geras straipsnis. Jei pirma karta perkant vertinsi kaip parasyta -mazesne tikimybe apsigaut. Pats kasdien taisau motociklus....

vaikas
2006 Sausio 11 23:32

kodel anksciau as sio straipsnio neperskaiciau :( , dauk ziniu cia pateikta

Agidas Agidas
2006 Sausio 4 12:31

straipsniuka liux (y) , daug suzinojom daug panaudosime ;)

gsx1400
2006 Sausio 3 10:32

JOOO....liux straipsnis,vat del to ir pirkau nauja

Maiden Maiden
2006 Sausio 1 18:09

Laaabai informatyvus ir naudingas (y) (+)

Talkee Talkee
2006 Sausio 1 18:06

Tai va kuris berniukas Munes žirgelį daboja :)

dovydas dovydas
2006 Sausio 1 13:21

isvada galetu buti:pirk motociklą is munes- jei ir buvo defektų- ju nerasi :) ;
gerai,kad kai pirkau motociklą nieko nesivežiau kartu,mune butų juokęsis net susirietęs iš mūsų "testavimų" ;) Šaunus srtaipsnis.

Nauuka
2005 Gruodžio 30 22:41

Šaunuolis, daug kam gyvenimą palengvinai :)

Talkee Talkee
2005 Gruodžio 30 17:29

O kai aš motociklą pirkau, tai mune tiek dalykų nepasakė. :P Sakė tik pirk... Geras motociklas... Kyla vienke :D
O jei rimtai, tai vos ne papunkčiui viską išdėstė.
"Resepta" ;)

maximanas maximanas
2005 Gruodžio 30 10:45

liuks straipsniukas :)

DaviD
2005 Gruodžio 30 10:15

amen... :P
tikrai padeka uzh toki straipsni...

Sennis Sennis
2005 Gruodžio 30 07:48

Šaunuolis, Mune23. Pirmą Motomanų biblijos skyrių jau parašei (+) lauksim tolimesnių skyrių ;) (h)

devil^racer devil^racer
2005 Gruodžio 30 00:28

tie draugai kartais dar tam reikalingi, kad apžiūrėtų motociklą, kai pats seiles varvini ir jokių trūkumų nebematai :-]

Ixis
2005 Gruodžio 29 23:45

geras.....

bikeristaz bikeristaz
2005 Gruodžio 29 21:24

tikrai labai labau kietas straisniukas. gavau daug patarimu. be galo aciu :D

Misiute
2005 Gruodžio 29 19:31

niu neblogai ;)

Shtrych Shtrych
2005 Gruodžio 29 17:40

Super mune (y)


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17