Motociklizmas » Kas tai Harley-Davidson?

| 2006-01-06 | 34 koment.
Kaip jūs įsivaizduojate Harley-Davidson? Kai išgirstate šį pavadinimą, tikriausiai į galvą ateina kelios asociacijos:

• Firma, gaminanti motociklus
• Motociklai, gaminami firmos
• Firmos gaminamus produktus gaubianti istorija ir tradicijos


 

Yra ir dar kai kas – Harley-Davidson aura. Vieni tai vadina Harley-Davidson manija, kiti Harley-Davidson kultūra. Jei jums sunku tai suprasti, pabandykite įsivaizduoti: kasmet šimtai tūkstančių Harley-Davidson fanų renkasi miestuose kaip Sturgis, Pietų Dakota (rugpjūtis), Myrtle Beach, Pietų Karolina (gegužė) ir Daytona Beach (kovas) visai savaitei šventimo, linksminimosi ir technikos demonstravimo. Šie žmonės atkeliauja ant savo motociklų šimtus, o gal net tūkstančius mylių kad galėtų dalyvauti.
Skirtingai nuo kitų motociklų rūšių, Harley-Davidson turi kažką. Tai galėtų būti paprasčiausiai didelio V-2 variklio garsas, besiveržiantis iš tiesioginio išmetimo vamzdžių – tai akcentuojama ne viename filme. Bet mes manome kad Harley turi daugiau nei tai. Jei norite, galite tai vadinti mistika. Jis tikrai kažką turi.
2003-ųjų Screamin‘ Eagle Softail Deuce
Šiame straipsnyje jūs turėsite galimybę susipažinti su variklių evoliucija, dabartiniais gaminamais motociklais ir perdarymu. Sekantį kartą, kai jūs sustosite šalia Harley-Davidson, jūs į jį pažiūrėsite visiškai kitomis akimis.
Prieš jums pradedant gilintis į Harley mistiką, jums reikia bazinių žinių bendrai apie motociklo sandarą ir veikimo principą.

Kas yra motociklas?



Jei pasakyti paprasčiausiai, motociklas yra dviratis su varikliu. Sugrįžus į Harley-Davidson istorijos pradžią, į 1903 m., pirmieji Harley buvo kaip tik tokie – dviračiai sustiprintu rėmu, kad būtų lengviau montuoti variklį. Odinis diržas perduodavo sukimą iš variklio į galinį ratą. Šie motociklai turėjo pedalus, taigi Jūs galėdavote juos minti, jei tik norėdavote. Stabdžiai buvo kaip parasto dviračio – minant pedalus atgal.
Pirmasis Harley-Davidson buvo ne kas kita kaip motorinis dviratis.
Originalus Harley-Davidson motociklas turėjo 405cm3 vieno cilindro variklį, aušinamą oru, su F formos vožtuvo sistema. Variklis svėrė apie 22 kg.
Dabartiniai motociklai nėra tokie panašūs į dviračius. Du ratai – tai vienintelis panašumas. Du veiksniai įtakojo motociklų tapimą tokiais dideliais, kokie jie yra šiandien:

1. Variklis vis didėjo, taigi motociklas didėjo atitinkamai, kad galėtų išlaikyti variklį. Didėjant motociklo masei, didėjo ir stiprėjo ratai ir padangos, rėmas, stabdžiai ir pan. Kuro bakas taip pat tapo didesnis.

2. Didėjant varikliams, motociklai tapo žymiai greitesni ir galėdavo nuvažiuoti vis didesnius atstumus. Dideli greičiai sąlygojo važiuoklės pasikeitimus. Vairuotojo komfortui ir saugumui atsirado amortizacijos sistemos, minkštos sėdynės, platesnės ir didesnės padangos.
Šių dienų motociklai turi tik užuominas buvusių motorinių dviračių.
Šis motociklas nėra Harley – tai Harley tipo savadarbis, maksimaliai apnuogintas kad išryškintų visas motociklo esmines dalis. Pavyzdžiui šis motociklas turi variklį ir perdavimo sistemą:
1450cm3 V-2 variklis
Nerūdijančio plieno išmetimo vamzdžiai išeina tiesiai iš cilindrų
Šiuo atveju tai 1450cm3, V-2 variklis. Cilindrai sujungti 45 laipsnių kampu. Išmetimo sistema – tai paprasčiausiai pora nerūdijančio plieno vamzdžių, sujungtų su cilindrų išmetimo angomis. Duslintuvo nėra.
6 laipsnių sekvencinė mechaninė pavarų dėžė yra iškart už variklio. Variklis perduoda sukimą nuo alkūninio veleno į pavarų dėžę per pirminę pavarą. Tada sukimas iš pavarų dėžės perduodamas į galinį ratą per galinę pavarą, kuri šiuo atveju yra grandinė kaip matoma paveiksle:
Pirminė pavara šiuo atveju platus guminis diržas, galutinė pavara – grandinė.
Visa variklio galia perduodama į šį ypač platų galinį ratą.
Čia taip pat matosi rėmo konstrukcija – akivaizdu, kad ji gali būti neįtikėtinai paprasta.
Šio motociklo rėmo konstrukcija paprasta dėka to, kad jo galinė dalis neturi amortizacijos.
Rėmas nėra keli sulenkti ir suvirinti vamzdžiai. Motociklas neturi amortizacijos gale, todėl vadinamas “hard tail”. Vienintelė amortizuojanti detalė šiame motocikle – priekinė šakė.

Galite pastebėti, kad priekinis ratas gerokai mažesnis už galinį. Priekyje tėra vienas stabdžių diskas. Priekinė šakė amortizuoja ir sugeria smūgius. Viršuje prie jos tvirtinasi vairas ir žibintas.
Iš tiesų šis motociklas nėra toks paprastas kaip Harley 1903 m., bet jis taip pat nėra pernelyg sudėtingas. Tai minimalistinė benzininė transporto priemonė. Taigi, palyginkime Harley su šiuo motociklu….

Harley ypatumai



Pradėkime nuo variklio. Čia pateikiami keli variklio požymiai:
• Iki 2001 m. Harley gamino išskirtinai V formos 45 laipsnių kampu sujungtus dviejų cilindrų variklius.
• Varikliai oru aušinami
• Varikliai turi vožtuvus cilindrų viršuje, valdomus paskirstymo velenėlio karteryje
• Naudojama “sauso karterio” tepimo sistema
• Stūmokliai turi didelę eiga, todėl varikliai yra žemų sūkių ir turi didelį sukimo momentą. Paprastai 5000 aps./min. yra maksimumas.
• Harley alkūninis velenas turi vieną švaistiklio kaklelį abiem švaistikliams.

Harley-Davidson šimtmečio jubiliejinė emblema
2001 m. Haley-Davidson žengė radikalų žingsnį. Variklis buvo pavadintas Revoliuciniu. Šis variklis taip pat V-2 bet cilindrai sujungti 60 laipsnių kampu, jis yra skysčiu aušinamas, turi 4 paskirstymo velenėlius ir yra didelių sūkių (9000 aps./min. maks.)
RevolutionTM variklis dabar naudojamas tik viename Harley modelyje – VSRC. Abu 2003 VSRCA V-RodTM (viršuje) ir 2002 VSRC sport turi RevolutionTM variklius.
Be variklio, Harley motociklai turi savą išvaizdą ir jausmą. Dėl didelių variklių, patys motociklai yra pakankamai dideli. Didžiausi Harley sveria netoli 450 kilogramų ir yra retro stiliaus.

Harley garsas



Nekyla abejonių, kad Harley-Davidson motociklai turi unikalų garsą, ypač jei pašalinti duslintuvai. Garsas kyla dėl unikalios variklio sandaros. Jei žinote, kaip dirba keturtaktis benzininis variklis, tai bus nesunku įsivaizduoti. Cilindre vyksta keturios fazės: įsiurbimas, suspaudimas, degimas ir išmetimas. Garsą sukelia dujos, išeinančios iš cilindro, kas įvyksta kas antrą alūninio veleno apsisukimą. Todėl garsas gaunamas maždaug toks: pop-pop-pop-pop – kiekvieno išmetimo ciklo. Kiekvienas “pop” girdimas kiekvieno išmetimo vožtuvo atsidarymo metu.

Dviejų cilindrų opoziciniame variklyje cilindrų ciklai sureguliuoti taip, kad jie dirba pakaitomis – išmetimas vyksta kiekvieno alkūninio veleno apsisukimo metu viename iš cilindrų. Tai atrodo logiška ir variklis atrodo subalansuotas. Kad tai įgyvendinti, alkūniniame velene yra du kakleliai kiekvienam iš švaistiklių pritvirtinti. Tvirtinimai yra išdėstyti 180 laipsnių kampu ant alkūninio veleno.

Harley variklis turi du cilindrus. Skirtumas yra tas, kad abu švaistikliai tvirtinami prie vieno kaklelio ant alkūninio veleno. Tokia V-2 variklio sandara sąlygoja tai, kad stūmokliai juda nelygiais intervalais. Vietoj to, kad kiekvienas cilindro ciklas vyktų kas 360 laipsnių, Harley variklis dirba kitaip:
• Uždegimas
• Uždegimas kitame cilindre ties 315 laipsnių
• 405 laipsnių pauzė
• Uždegimas
• Uždegimas kitame cilindre ties 315 laipsnių
• 405 laipsnių pauzė
ir ciklas teęsiasi.

Laisvais sūkiais dirbantis variklis skleidžia maždaug tokį garsą: pop-pop……pop-pop…..pop-pop. Tai ir yra unikalus Harley motociklo garsas.

Harley varikliai



Japonų variklių gamintojai pagamina po naują variklį beveik kiekvienais metais. Harley-Davidson dirba lyg kitokiu laiku. Tarp 1936 ir 2003 m. Harley-Davidson gamino ir tobulino tuos pačius V-2, 45 laipsnių, oru aušinamus variklius. 2001 m. Harley išleido visai naują variklį, bet vis dar V-2. Jei nežiūrėti kelių pirmų metų Harley istorijoje kada buvo eksperimentuojama, tai iš viso buvo tik 7 esminiai variklių pakeitimai.
Varikliai plokščia galva (Flathead) – gaminti nuo 1929 iki 1974. Plokščiagalviai neturėjo vožtuvų galvutės viršuje. Vietoj to, vožtuvai buvo išdėstyti lygiagrečiai su stūmokliu. Plokščiagalvio privalumas – paprastumas. Vožtuvams valdyti užtenka tik spyruoklės, o galvutėje tereikėjo skylės su sriegiu uždegimo žvakei. Tipiškas plokščiagalvis variklis buvo 742 cm3 ir turėjo apie 22 AG.

Krumpliagalvis variklis (Knucklehead) – gamintas nuo 1936 iki 1947 m. Jis buvo 990 cm3 ir 1200 cm3 ir turėjo 40-45 AG.

“Panhead” varikliai gaminti nuo 1948 iki 1965 nuo krumpliagalvių skyrėsi tik aliuminine galvute ir vidiniais tepalo kanalais (vietoj išorinių). Buvo 990 ir 1200 cm3 modifikacojos, su 50-55 AG.

“Shovelhead” varikliai buvo gaminami nuo 1966 iki 1985. Jie buvo 1200 cm3 ir turėjo 60 AG.

“Evolution” varikliai gaminti nuo 1984 iki 1999. Jų tūris 1340 cm3 o galia apie 70 AG. Bet Evolution 1340 jau nebegaminami. Sportster modeliai dabar komplektuojami su 1200 cm3 tūrio varikliais (gaminamais nuo 1986 iki dabar).

“Twin cam 88” varikliai pradėti gaminti 1999m. Pavadinimas Twin Cam atsirado dėl to, kad karteryje yra du velenėliai vožtuvams valdyti. Su 1450 cm3 darbiniu tūriu tai yra didžiausias Harley pagamintas variklis ir jo galia yra 80 AG. Tai oru aušinamas variklis, turintis vožtuvus galvutės viršuje, valdomus strypeliais. 88B variklio modifikacija buvo išleista 2000 m ir turėjo balansyrus ant alkūninio veleno kad sumažinti vibraciją.

Revolution varikliai buvo pradėti gaminti 2001 m. Šiuo metu Revolution varikliai montuojami į vieno modelio Harley motociklus – VSRC. Nors visi anksčiau paminėti varikliai yra didesne dalimi panašūs, tik turi kelis patobulinimus, bet Revolution variklis yra visiškai kitoks. Šis variklis yra skysčiu aušinamas, V kampas yra 60 laipsnių (ne 45). Jis turi 4 velenėlius (vietoj dviejų) ir kuro įpurškimo sistemą. Šis variklis mažesnis – tūris 1130 cm3. Jis turi kurkas trumpesnę eigą, leidžiančią pasiekti maksimalius 9000 aps./min. sūkius ir 115 AG.

RevolutionTM variklis
Iš anglų kalbos vertė: Night

Šaltinis: www.howstuffworks.com



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
bandic
2009 Rugpjūčio 18 21:34

Jeigu nori tureti problemu kelyje, pirk HD, jei nori vaziuoti be problemu, pirk japona. pasikeitei tepalus, stabziu trinkeles ir vazineji sezona.

Cunca
2009 Rugpjūčio 14 10:51

Hd - geri mocai, bet kuo prastesnis pvz: Honda VTX ?

3rn1ux4s
2009 Kovo 20 14:01

neblogai atrodo tie harliukai :D

SIGIOKAS SIGIOKAS
2009 Kovo 3 00:44

Harley-Davidson yra NICE!
O SIAIP TAI TUPAS KLAUSIMAS !

Abbath Abbath
2009 Sausio 30 12:31

Va del zurnaliuku ivertinimo cia gerai pastebeta :) o tai pas mus daug tokiu... realybe jiems neegzistuoja...

Ramiai Ramiai
2008 Gruodžio 25 02:08

daug laiko esu praleides forumuose apie BMW GS,RT,KTM adventure,Honda varadeo ir HD.Galiu drasiai teikti nera motociklu be trukumu visi turi savo pliusus ir minusus.

kIEKVIENAM galiu teigti , svarbiausia rasti sau tinkanti baika o ne vaikytis mados ar zurnaliuku ivertinimo.


Lone Wolf Lone Wolf
2008 Lapkričio 17 10:52

Negaliu 100% teigti kad HD marke yra pati paciausia, nes neesu visu mocu isbandes ir beabejo neisbandisiu, bet siai dienai HD man arciausi, vibracijos(tokios abaldennos, kad net varztai krenta) nera, garsas tikrai specifinis ir malonus, sedimo kampas man patogus, be to kai kam tei ir pristizo klausimas. :)

kesamc
2008 Kovo 24 17:32

Ziurke papildyk,o tai ziuriu kai kam ir karve merga...

totoris totoris
2008 Sausio 24 23:22

Ziurke, papildyk idomu butu :)

Ziurke Ziurke
2007 Spalio 14 19:25

kadangi dirbu siuo metu su HD , galeciau gana stiprei papildyti straipsni. nes labai daug esmines info nepamineta. ypac tiems kas kritikuoja HD :D

sane
2007 Rugpjūčio 31 23:38

....snargliai-davidson.....................................................................................
.................................., bet jei patinka , kodel ne?...........

mano KAWA ir gi ne idealus moto - silpnas ir barska, bet man patinka tai juo ir vazineju. ir net nebandyciau irodyt ,kad tai geriausias mocas pasaulyje.............

kesamc
2007 Rugpjūčio 6 21:13

paaiskinimas.HD yra motociklas,o kitos visos pirdos yra motociklo kopijos

sierasss
2007 Liepos 26 20:39

mano nuomone lai vaziuoja visi tuom ko nori,man taip pat patinka hd,garsas malonus ir drebantis motoras atrodo ispudingai.ilgai masciau ka pirkt japona ar amerikona,bet priejau nuomones kad kol kas honda vtx-13000.nesiskundziu nei per plauko juodima.o HD lai lieka ispudingi,tik kad daug girdejau negero apie juos.

jonas2000
2007 Gegužės 14 18:36

Važiuoju hd, nieko negaliu padaryt.... tegu visi varžtai iškrenta, - vistiek patinka...

Abbath Abbath
2007 Vasario 26 09:53

man tai labiausiai patinka kad visi tikrai suprtanta ir zino ka sako......
loxai... bl...
vazinekit savo panasonicais ir nerasinekit nesamoniu....

Ziurke Ziurke
2007 Sausio 1 15:16

amrikoj gaminama kalnai custom detaliu, bet ne harliui, gaminamai customV2 neturi nieko bendro su HD marke. harlis tik reklama ir muilo burbulas. visi senai renkasi tiesiog Custom V2 motociklus kuriuose nera nei vienos HD detales,tiesiog juos is yprocio vadina harleis... ;) tas tai jau senai aisku. :D

labai mazai vartotoju isvis bent zino is kur tas garsas ir kuom HD motorai skiriasi nuo iprasto tarkim japonisko V2 juk abu V2 o garsas tai skiriasi, ir kas keisciausia kad nieko tolkam nezinodami bando kazka irodyti pranasumus, kas keisciausia kad arsiausiai reiskiasi kas net nera vazinejes normalei ;)

ezzy
2006 Gruodžio 16 22:58

harley world jau seniai nebedirba lietuvoje.
dabar harley atstovauja www.pitstop.lt

mazas
2006 Spalio 10 13:32

as nieka preis neturiu pries harli. Inzineriniai sprendimai seni bet patikimi. Vaziavimas labai skiriasi nuo japono, bet as pirkau harli ne del pavadinimo, o del kaifo vaziavime, jis turi kazko ko kiti mocai neturi

scardeep
2006 Gegužės 13 15:39

gal kas zinot spec. HD platintoja LT, jo/ju www ?

scardeep
2006 Gegužės 13 15:38

jus kolegos nesupykit bet didziuju japonu varikliu garsas ligus mergaiciu horo sopranu balsams skambantiem is po zemiu. jei man patinka variklio riaumojimas tai as beabejo rinksiuos HD. kaina tikrai ne kasdieniska nes preke nekiekvienam. del svajones papluset reikia,tada ir svajone saldesne. as uz svajone! vaziuosiu HD arba BUELL'u!

gsx1400
2006 Gegužės 2 10:31

del patikimumo tai tikrai ,man atrodo ,kad su japonu mocais nera ko lyginti....

gsxr
2006 Balandžio 21 09:17

Oro burbulas tas HD , eiline amerikosu apgaule kaip ir zipo, kaip ir kobar :) )))

sauliuzr sauliuzr
2006 Sausio 28 15:48

cituoju :"hd populiaruma manau lemia galimybe customizint. Ne vienam japoniskam cruiseriui nerasi tokio custom daliu pasirinkimo."
Tai yra tiktai dar viena HD mito dalis - Kompanija didesnius pinigus darosi ish maikuciu , kepureliu , blizguciu ir chromuotu skardeliu , nei ish parduodamu motociklu .

Liūtas Liūtas
2006 Sausio 16 08:57

ajoooo, iš 1.1 L motoro su 9000 apsukų išspausti 115 arklių tai čia jau jooooooo, ypač turint omeny, kad "stūmoklio eiga sutrumpinta", taigi prarastas tas išliaupsintas sukimo momentas.... Straipsnis tai išverstas liuksiškai, bet jį paskaičius taip ir neranti nieko tokio, kas tikrai užkabintų... Ko gero, luxor buvo teisus. VSRC yra vienintelis Harley kuris yra bent jau gražus, visa kita jame daugiau nei kasdieniška už nekasdienišką kainą ;) Nepykit, mylėtojai, tai tik mano nuomonė. Tiesa, pastebėjimas. Customai jau kiek tko girdėt, nebeperdarinėja harlėjų, rimtuose customuose paprastai nebuna nei vienos Harley detalės, jau net nekalbant apie variklį... Nors, pritariu iš dalies ir Ezhiukui, komentarai dažnai yra šališki.

ezhiukas ezhiukas
2006 Sausio 15 20:24

ilysk i HD forumus ir rasi daug neigiamos info apie japonus :D Visi giria tai ka patys turi...

Meduz Meduz
2006 Sausio 13 15:12

Pritariu djus.
Rinkdamasis pirkti aparatą perskaičiau daugelį specifinių forumų. Tai susidariau gana neigiamą įspūdį apie H-D. Kas netingit, įlyskit į Hondos, Yamahos, Kawa, Suzuki specifinius kruizerių vartotojų forumus- rasite tiek gerų įspūdžių apie mylimus savo modelius ir daug neigiamos info apie H-D. Ko gero šlovingos dienos lieka tik prisiminimuose.

Maiden Maiden
2006 Sausio 8 16:17

Dar skaičiau vieną baiką apie "unikalų" Harlėjų skleidžiamą garsą: pasirodo, jie tą garsą užpatentavo, ir kažkada buvo padavę į teismą (nebeprisimenu dabar) kokį motų gamintoją, kurio gamybos čioperiukas skleidė laaaabai jau panašų į Harley garsą :-] Atseit, juos nukopijavo :-] Bylos rezultatas- Harley atstovai liko nieko nepešę :-)

ezhiukas ezhiukas
2006 Sausio 8 10:12

hd populiaruma manau lemia galimybe customizint. Ne vienam japoniskam cruiseriui nerasi tokio custom daliu pasirinkimo. Be to ir pati konstrukcija savo paprastumu palengvina perdirbinejima - jokio ausinimo vandeniu, galine pavara dirzas, pavaru deze atskirai nuo variklio. Vibracijos jei imt twin cam 88b tai jau visai normalios. Siaip jei ruosiesi vazinet grynai gamykliniu motociklu turbut geriau imt japona - bus ir pigiau, ir patikimiau.

mindazzz mindazzz
2006 Sausio 8 01:23

Harley-Davidson - pats patikimiausias būdas paversti degalus triukšmu, be kenksmingo pašalinio efekto, vadinamo arklio galiom :D

djus
2006 Sausio 7 20:32

Brangus motociklas, kurio kainos negalima paaiškinti normaliais kriterijais: patikimumu, ilgaamžiškumu ir kt. Specifinis garsas nėra tai, kas nustelbtų jų tradicines bėdas: dėl vibracijų atsisukinėjančius varžtus, ganėtinai brangias dalis ir kt.
Beje, maždaug 2000 metais teko skaityti amerikiečių (labai rekomenduoju patiems pasiskaityti: http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/opencruisers.html) palyginimą. Tai vienareikšmiškos nuomonės nebuvo. Ir butinai peržiūrėkit komentarus - vėlgi labai idomiu nuomonių karas!
Todėl visuomet reikia įvertinti, kokias dideles marketingines ir reklamines išlaidas kompanija H-D turėjo, kol daugeliui įskiepijo nuomonę "Harlis - etalonas". Čia kaip tarybiniais laikais daugelis tikėjo ir Leninu ir visu kitu šlamštu, ką girdėdavo diena iš dienos. O iš tikro tai, kaip sakė mano pažįstamas baikeris (jam jau netoli 50 metų) iš Britanijos, anksčiau vairavęs Harli (dabar BMW R1150GS): "tai ganėtinai brangus motociklas, kuris turi savo bėdų ir juo pagrinde važinėja tie, kas nori pasipuikuoti prieš kitus ar užrietus nosį pravažiuoti pro merginas tokiu būdu tikintis jų dėmesio." Aš jam pasakiau kad vairuoju Shadow'a, į ką jis pasakė: "Shadow'ai turi labai gerus ir ilgaamžius variklius. 100-150 tkm ir jiems vis dar nereikia remonto, savaime suprantama jei naudosi aukštos kokybės variklio alyvą".
Papildymas
Tiesa, dar dėl kainų - koks gi palyginimas kalbant nekonkrečiais faktais. Tai va, 1995m. Vokietijoje H-D FAT BOY kainavo 30620DM, HONDA SHADOW VT1100C2 ACE kaina buvo 20335DM, už KAWA VN15 SE prašė 17960DM, 670DM pigiau kainavo Intruder'is - 17290DM.
Skirtumas tarp brangiausio japono (Shadow'o) ir H-D (Fat Boy) yra 10285DM. T.y. trečdalis. Arba kitaip kalbant, nusipirkęs Shadow'a, už likusius pinigus žmogus drasiai galėjo nusipirkti nuostabią 600ccm vieno cilindro enduro YAMAHA XT600 (8590DM) ir jam dar liktų abiejų mocų draudimui ir kelioninių čemodanų porai. Ir dar dėžei BECK alaus, kad aplaistytų pirkinius.

HarleyRR HarleyRR
2006 Sausio 7 17:45

Harley-Davidson :-)

Night
2006 Sausio 7 14:07

Teko išmesti keliolika sakinių amerikoniško savo "legendos" liaupsinimo :D

Talkee Talkee
2006 Sausio 7 10:46

And that's why some of us like them...


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17