Motociklizmas » Kodėl mes važinejamės: Motociklizmo teikiami malonumai
Kas traukia zmones prie motociklu? Sutikus dideli skaiciu vairuotoju ir motociklu asmenybiu klausimas negali buti atsakytas vienareiksmiskai. Nepaisant skirtumu tarp kelioniniu vairuotoju ir kroso vairuotoju, chromuotu kruizeriu ir vikriu Grand Prix sportiniu motociklu yra universalus pozymiai kurie erzina motociklu vairuotojus ir maitina ju nora vazinetis motociklu.
Laisve daznai cituojama kaip potraukis, bet ka tai reiskia? Motociklas, lyginant su masina, siulo laisve nuo 4-raciu fizikos suvarzimu. Kai masina vaziuoja i posuki, ji verciasi i priesinga posukio puse stengdamasi islaikyti judejimo krypti. Motociklas lenkiasi I posuki.
Tai galbut neatrodo daug, taciau kol nepatirsite abieju vaziavimu, jus nesuprasite sitokio keliavimo budo neeilinio grakstumo ir paprastumo. Vaziavimas posukiu vietoje slikstaus megavimosi ir dantu bei nagu kovos su keliu tampa tiksliu judesiu simfonija skambancia su keliu harmonijoje.
Issilaisvinus is metalinio narvo jus istumia i platesni pojuciu pasauli kuriame pojuciai nesupancioti HEPA filtru ar kondicionieriumi. Jusu nosis suspiazins su turtingu lavoneliu ir dyzelio kvapu, bet taip pat atskleis kepamos duonos ir zydinciu geliu kvapa. Jusu kunas jaus tukstancius lietaus lasu atsitrenkimus ir sugers vejo pasipriesinima. Jusu oda jaus lengvai kylancia temperatura kai jus pakile i kalniuka pradesite leistis i sleni. Jus daugiau nesate sugrustas uz vairo ir atskirtas nuo gamtos. Tai tas pats kas ziureti dykumos panorama kine vietoje kupranugario kupros.
Visa sia laisve suviniokite maloniu charakteristiku kaspinu ir gausite tai ka ekspertai vadina malonumu. Ne suklastotas variklio dangcio gaubtas, chrominiai rata ar dvi sportines juostos per visa masina. Geriau isivaizduokite naikintuvo pakilima nuo lektuvnesio ir busite netoli to, jums net nereiks tarnauti 7 metu. Geriausia is visko, kad sios charakteristikos yra ziauriai pigios. Maziau negu uz puses daugelio masinu kainos jus galite nusipirkti nemodifikuota motocikla galinti 1/4 mylios vaziuoti per 9s.
Geriau nebandykite atspeti serijines masinos kainos kuri turetu panasias charakteristikas, todel, kad tokiu nerasite. AMG kartu su Mercedes padare masina galincia 1/4 mylia vaziuoti per 9.4s ir "tik" uz 1.000.000$. Sportines masinos turi geresnes aerodinamines savybes ir didesni greiti, bet joms jums reikia islosti teleloto ir autobano.
Visa sita laisve nera uz dyka. Pirmiausia jums reikia ismokti vaziuoti. Turint geras salygas mokinimuisi ir teisinga poziuri ismokti vaziuoti motociklu gali kiekvienas. Reikia irodymu? Vienas mano pirmu vaziavimu buvo su tevo 1975 Honda CB125s, toks lengvas vaziavimas, sunku patiketi kad motociklas is vis gali deginti kura. As buvau taip uzvaldytas, kad pamirsau kaip stabdyti ir pasinaudojau patogiai pastatytu pikapu tai padaryti.
O kaip del praktiskumo? Per daugeli metu su motociklu man teko vezti kalakuta, (velnias zino), tuzina roziu, ramentus ir knygu lentyna, bet as niekada nebandiau vezti kudikio ar didelio prietaiso. Bet kiek daznai jums tenka isnaudoti masinos bagazine? Nedaug, sprendziant is daugybes masinu tik su vienu vairuotoju springdanciu kelia, vejais leidziancu degalus ir laika savo 3/4 tuscioje plienineje dezeje.
Galu gale yra mylimiausias visu tevu ir motinu: pavojus. Ant motociklo jus esate labiau pazeidziamas ir jums geriau susitaikyti su siuo faktu ir vaziuoti atitinkamai. As visada vaziuoju taip lyg as esu nematomas masinu jurai aplink mane, todel kad per daznai tai yra tiesa. As visada uzsidedu salma, striuke, batus, pirstines nepriklausomai nuo temperaturos ar keliones ilgio. Jus galvotumete, kad tai per daug vargo nuvaziuoti iki kampines parduotuves ir tai uztrunka ilgiau negu uzsisegti dirza. Man tai svarbus ritualas, tai tarsi priminimas, kad as isiveliu i nemaza asmenine rizika. Salmo uzsidejimas tarsi sako man, kad turiu buti budrus jei nenoriu tapti masinos priekinio kapoto ornamentu.
Rizika motociklizme yra paveldima, bet su ja galima susitvarkyti ir paversti ja privalumu, tokiu kuris tikras ilgalaikis vazinejimo patrauklumas. Naujas motociklistas pirmiausia turi igyti patirti, nes pradzioje viskas yra isleidziama tam, kad motociklas nenuvirstu. Palaipsniui jungiant begius ir ieskant "Pacuko" pralekencio pro STOP zenkla reikalauja maziau pastangu, kadangi smegenys prisitaiko naujoje jausmu plokstumoje.
Kai vaziuojate motociklu jus vis tiek esate pilnai pasinere i aplinkini pasauli, bet likusi smegenu dalis yra laisva tyrineti kelius, kurie kitu budu yra neimanomi. Su jusu protu laisvu nuo prieziuros ir savimones ivairios problemos yra issprendziamos pasamoneje ir itampa isgaruoja. Visiskai priesinga nutinka masinoje. Vairavimui nereikalaujant pastangu musu protas ir kunas vairuoja autopilotu. Kiek kartu jus vaziavote pazystamu keliu ir atvazeve supratote, kad neatsimenate didziosios keliones dalies?
Norite dar dviracio stebuklo racionalizacijos? Motociklizmas yra didelis socialinis pliusas: sumazeja parkavimo problemos, taupo kura, maziau ismetamu duju. Motociklu turejimas turetu buti Zaliuju partijos preimone. Gaila bet sie privalumai yra pasimete tarp lietuviu (cia prikuriau). Bendras pujutis, kad esate atstumtas ir zinojimas kiek malonumo galima patirti vazinejant motociklu risa visus (beveik) motociklo vairuotojus. Ar kada matete, kad du automobiliu vairuotojai mojuotu vienas kitam tik todel kad jie vairuoja ? Mat tai nutinka praktiskai kiekviena diena. Baisu, baisu.
Laisve. Malonumas. Svarus protas ir sazine. Tai yra stiprios priezastys sedeti ant motociklo sedynes. Bet dar paprastesne tiesa vercia mane gryzti atgal: as visada jauciuosi geriau po pasivazinejimo motociklu.
Straipsnį iš anglų kalbos išvertė: Sector
Komentarai Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Quicker
2010 Sausio 25 16:12 |
Tie pamojavimai, pasisveikinimai ir panasus dalykai yra visose srityse, taciau tai skirta entuziastams! Motociklai siuo metu yra prarade savo paskirti kaip TP ir like tik kaip entuziastu pramoga, todel vieni kitus ir sveikina. Paimkit du akivaizdziai auto-entuziastus, tai pamatysit tuos pacius linktelejimus, pamojavimus ir persimetimus... |
ginciusR6
2010 Sausio 9 01:13 |
"Ar kada matete, kad du automobiliu vairuotojai mojuotu vienas kitam tik todel kad jie vairuoja?"cia labai geras klausimas,man dar neteko sutikt moto vairuotojo kuris nepamojuoto,nelinkteltu galva ar kitaip nepasisveikintu,ir visai nesvabu kas jis ir ka vairuoja.tarp auto vairuotoju to nera ir gal niekada nebus. |
ssss
2009 Lapkričio 4 19:22 |
idomus straipsnis |
Kaubejas
2009 Rugsėjo 20 21:55 |
|
Romantikas
2009 Rugpjūčio 10 00:54 |
Motociklas - geras daiktas. Tik jų procentas tarp automobilių būtų didesnis, jei tie žalieji pasirūpintų moto serviso išvystymu visur kur - ir provincijoj. Daugelis mieliau renkasi automobilį, nes lengviau su servisu (nors vasarą į gamtą ar kur nors - smagiau ir pigiau būtų važiuoti motociklu\mopedu\motoroleriu). Tik jeigu daug motociklistų bus patrakėliai, kaip kad man tenka matyti - tai tada nesinori, kad motociklų (ypač greitųjų) daugėtų. Smarkuolius reiktų priverstinai ne tik auklėt, bet ir gydyt psichiatrinėse. Kodėl tokie turi didint avaringumo statistiką ir gadint motociklizmo prestižą?!..Ir kas gi tokius laiko nenormaliais? L. mažai kas. Tokius reiktų nukreipt į kokias varžybas, kur pasimatytų, ko jie verti. Tik kas tokia veikla užsiims? Tik lygiagrečiai minėtais dalykais užsiimant, galima būtų agituot rinktis motociklą vietoj automobilio. |
Komjaunuolis
2009 Kovo 19 12:21 |
Vilko_peda > o Tu pabandyk taip pat paakseleruot ir pastabdyt su automobiliu kaip su mocu. manau kuro sanaudos bus gerokai didesnes su auto |
Vilko peda
2009 Vasario 10 15:41 |
Šiaip jau su vienu dalyku nesutinku. Kuro sunaudojimas motociklo nifiga nemažesnis nei automobilio jei laikstai su vėjeliu... |
WWycka
2009 Sausio 18 12:29 |
xjustas..... o tu pabandyk su masina palekiot 200km/h tada galesi sakyt ar moto taupiau waziuoja ar auto...... pwz as nematau jokio skirtumo kuro sanaudose ar as letai waziuoju ar greitai tik malonumas skirtingas....... |
saan
2008 Gruodžio 21 22:57 |
tvarkingai stiprus straispsnis |
larisz
2008 Gruodžio 3 12:11 |
GERAS STRAIPSNIS. PATIKO MAN MINTIS IR LBJ JAU DAUG TIESOS KO DAUGIAU VAZIUOSIM TO GERIAU GYVENSIM BET VAZIUOKIM TIK SAUGEJ |
crremos
2008 Liepos 23 22:34 |
nu neblogas neblogas straipsniukas daug skaitymo |
OTPABA
2008 Balandžio 15 11:50 |
Jo, net tada kai gyvenimas atrodo visai beprasmis užtenka sklandžiai prasivažiuot smagiu keliuku ir viskas grįžta į vietas. Jei bandau išryškint šitos aistros kontūrus viskas atrodo lyg migloje, tačiau vienas dalykas abejonių nekelia - reikia tiesiog važiuoti. |
justas999
2007 Birželio 18 21:17 |
bet tai tas "tik" buvo parasytas kabutese. taip kad teisingai |
Casic
2007 Birželio 4 14:17 |
man labiausiai patiko tas sakinys"Mercedes padare masina ir "tik" uz 1.000.000$ .Padare tik uz 1.000.000$ .Dar zodis nelabai suprantamas"padare" |
larrystanke
2007 Gegužės 18 17:24 |
"""Kai vaziuojate motociklu jus vis tiek esate pilnai pasinere i aplinkini pasauli, bet likusi smegenu dalis yra laisva tyrineti kelius, kurie kitu budu yra neimanomi. Su jusu protu laisvu nuo prieziuros ir savimones ivairios problemos yra issprendziamos pasamoneje ir itampa isgaruoja. Visiskai priesinga nutinka masinoje. Vairavimui nereikalaujant pastangu musu protas ir kunas vairuoja autopilotu. Kiek kartu jus vaziavote pazystamu keliu ir atvazeve supratote, kad neatsimenate didziosios keliones dalies?""" |
Maironis
2007 Sausio 23 12:38 |
Tikrai super straipsnis! Autorius pataike. Viena karta bandziau vienam irodineti kad mocas tai cool, bet jis nesuprato nekaip, net susigincijom. Nusiunciau linka sio straipsniuko, tai zmogus pakeite nuomone i geresne, kad mocas gerai, taciau ne geriau. Nu tokiems atleidziama... |
valentinas
2006 Gruodžio 15 18:36 |
Jo,netgi sulaukes solidaus amziaus motociklo mesti negaliu ir nezadu,nebent gilioj senatvej ant cioperio dasibaigti dar...Geras ir teisingas straipsnis. |
Ramunas
2006 Spalio 5 15:14 |
Liux straipsniukas, tikra tiesa Jį galima skaityti ir po metų ir po dviejų žodžiu begalę kartų |
DoPe
2006 Balandžio 23 22:52 |
super straipsnis, visiskai sutinku, dar beto adrenalinas , laisve,mmmm vasara, ko daugiau reikia ,aisku gero plieninio zirgo |
Ignas
2006 Balandžio 20 22:04 |
Mano bendramintis !MLDC |
Biciukss
2006 Balandžio 19 16:27 |
Daugiau nebepridesi |
Fruttini
2006 Balandžio 9 21:31 |
neimanoma paaiskinti to jausmo, tikrai ne... o kas ji zino, tai nieko aiskint ir nereikia liux straipsnis |
silainis
2006 Kovo 20 21:58 |
ne ziauriai geras straipsis ir viskas visiska tiesa. |
YZFAS
2006 Vasario 28 17:30 |
geras straipiukas bet gruzina nes negaliu pralekti dabar labai jau noreciau |
gpz750
2006 Sausio 21 08:12 |
be moto negaliu gyvent |
dovydas
2006 Sausio 6 20:39 |
taip plačiai aprašytas vienas sakinys-motociklu važiuoja tie - kas renkasi tikrą "kontaktą" gyvenime; taigi tie kas važiavimą motociklu lygina su sexu,gali būti teisūs,bet tada važiavimą autobusu galima vadinti m.......cija. |
sk8e
2005 Rugsėjo 17 11:33 |
As ir jau seniai buvau galvoju kad moto uz masina daug praktiskesnis. Kas butu jei visi kas vienas sedi masinoj ir vaziuoja i darba sestu ant motociklo, o masina naudotu tik tada kai reikia daiktus pervezt arba daugiau nei 2 zmones paimt? nebutu tu suknistu kamsciu, nebutu eiliu prie parkavimo ir t.t. motociklas man atrodo daug praktiskesnis, tik va jei nelytu ir nesnigtu lietuvelei tai isvis butu nerealu! |
xjustas
2005 Rugpjūčio 29 17:38 |
Sako mocas-liga, kurios gydyt nereikia. O dėl kuro taupimo-netiesa: koks ten taupumas, jei sėdi ant britvos ir leki >200 km/h. Malonumas kainuoja. |
raizys
2005 Rugpjūčio 1 23:11 |
vaziavimas mocu ir jeigu greitai tai lyg sexas su gera doze adrenalino jeee |
NIDA
2005 Gegužės 27 00:51 |
ziauriai gera foto su kawa. o kodel mocai traukia mane taip ir nesupratau.. |
fusantte
2005 Gegužės 9 18:09 |
ziauriai geras straipsnis...vis tai as noriu pajusti nusipirkes motocikla...gal ir juokingai skamba, bet tai yra tiesa... |
Wolf
2005 Kovo 16 13:32 |
Perskaicius ta straipsni, ash labiau supratau, kodel mane trauke motociklai. |
mune23
2005 Kovo 2 14:30 |
Si straipsni reikia perskaityt tiems,kad vis dar abejoja,pirkt moca ar ne...Jauciu abejoniu sumazetu. |
Baikas
2005 Vasario 24 20:55 |
Manau šį straipsnį turėtu paskaityti tie kas prieš motociklus ir motociklizmą. Gal jų nuomonė pasikeistu. Nuotraukėlė tai kaip tik o Kavasakiui žalia spalva labai tinka. |
2004 Rugsėjo 13 22:01 |
joo viskas taip - siandien kaip tycia buvo diena nekokia |
mindazzz
2004 Rugsėjo 13 21:55 |
Originaliam straipsny tai jokios foto nebuvo, tai kazkaip sita visai netycia radau butent tada kai dejau straipsni joo, gerule shita |
Ziurke
2004 Rugsėjo 13 21:28 |
be abejo, stengemes gi |
Lee
2004 Rugsėjo 13 20:01 |
ir nuotrauka teisinga ideta |
Ziurke
2004 Rugsėjo 6 22:51 |
stiprus straipsnis |
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |