Istorija » Motociklų Evoliucija

| 2006-02-13 | 21 koment.
„Kas išrado pirmajį motociklą?“ Atrodo labai paprastas klausimas, bet atsakymas tampa sudėtingesnis nei jums gali pasirodyti. Dauguma įspūdingų egzempliorių palaidoti giliai „laiko smėlyje“.
Dviratis XIX amžiaus išradimas, yra ne koks nors mokslinių tyrinėjimų rezultatas, bet bandymų ir nesėkmių vaisius. Praėjo apie 80 metų (nuo 1810 iki 1890) kol dviratis iš „hobbyhorse“ išsivystė į saugesnį daiktą („velocipede“, „high – wheeler“, „safety bycycle“).


 

Kaip jau visiems žinoma, kad motociklo kilmė paprastas dviratis. Žmonės tingėdami minti pedalus bandė įdėti variklį įvairiausiose vietose. Kaip matome naujasis jų bandymų kurinys tikrai vykęs.
„Medinis arklys“ buvo pirmasis dviratis transportas. Vairuotojas sėdėdamas ant „arklio“ kojomis pasispirdavo pirmyn, ne tik tam, kad judėtų i priekį, bet ir norėdamas pusiausvyrą išlaikyti. 1816 vokietis Baron Karl von Drais‘as patobulino sėnajį modėlį pritaisydamas rankeną sujungtą su priekiniu ratu (pavadintas „Draisienne“).
1867 – 1868 metais Prancūzijoje buvo sukurtas „Michaux – Perreaux Steam“ kurį taip pat būtų galima pavadinti pirmuoju. Spėjama, kad agregatas su tokia „širdimi“ (stumoklio skersmuo ir eiga 58x100 mm) galėjo pasiekti nerealų 20 mylių per valanda greitį (32 km/h).
Tačiau didžiausią biudžetą pirmojo motociklo kūrimui turėjo Gottlieb Daimler. 1885 metais pasirodė „medinukas“. Kurinys turėjo du medinius ratus apjuostus metaline juosta, šonuose buvo itaisyti mažesni ratukai. Agregatas buvo varomas 264 cc, vieno cilindro „Otto – cycle“ varikliu, maitinamas tikėtina buvo purškiamojo tipo karbiuratorius, nes „Daimler‘s tuo metu dirbo prie purškiamųjų karbiuratorių išradinėjimo. Šis agregatas galėjo išspausti „net“ 0,5 a.g. prie 600 aps/min.

Maksimalus greitis buvo apie 7 mylias per valandą ar bent jau kažkas panašaus...
Kitas modelis pasirodė 1892 metais. Šis modelis buvo neįprastas tuo, kad buvo varomas 5 cilindrų varikliu, įtaisytu kaip stebulė galiniame rate. Cilindrai sukosi kartu su ratu, o variklio velenas sudarė galinę ašį.
1894 metais Miunhene buvo užpatentuotas pirmasis „Hildebrand&Wolfmueller” darbas. Vienaeilis dvieju ciclindrų, skysčiu aušinamas motoras buvo įtaisytas rėmo apačioje. Vandens bakelis buvo įtaisytas galinio sparno viršuje.
Galia iš variklio buvo perduodama per švaistiklį prijungtą prie alkūninio sverto ant galinės ašies. Taip pat cilindrų šonuose buvo tvirti elastiniai diržai.
1894 „Hildebrand&Wolfmueller” darbas
Prancūzų kompanija „DeDion – Buton“ pradėjo variklio skirto motociklams masinę gamybą. Tai buvo mažas, lengvas viencilindris keturių taktų varikliukas. Uždegimui buvo naudojamas baterija ir apvijos.
Prancūzų kompanija „DeDion – Buton“ pradėjo variklio skirto motociklams masinę gamybą. Tai buvo mažas, lengvas viencilindris keturių taktų varikliukas. Uždegimui buvo naudojamas baterija ir apvijos. Stumoklio skersmuo ir eiga – 50x70 mm, darbinis tūris – 138 cc. Tepimo sistema –vožtuvas įtaisytas taip, kad alyva lašėtų į karterį. Alyva sutepusi ir ataušinusi detales ištekėdavo ant žemės per alsuoklį. „DeDion – Buton“ jėgainė galėjo išspausti 0,5 a.g. Agregatą kopijavo, taip pat ir žymiosiso amerikietiškos kompanijos kaip „Harley – Davidson“ ir „Indian“.
1898 metais sužibėjo ir amerikietiškoji žvaigždė – „Metz Company“ (Waltham, Massachusetts) gaminys „Orient – Aster“. Jis turėjo „Aster“ variklį, kuris buvo prieštai minėto „DeDion – Buton“ kopija.
1898 „Orient – Aster“Pirmasis amerikietiškas gaminys
Mikael Pedersen‘as į dviratį įtaisė vieno cilindro Joe Barter‘io variklį. Deja parduoti pavyko tik keletą tokių egzempliorių. Kurie greičiausiai stovi godžių kolekcininkų prieglobstyje.
1904 „TT Motor Racing“ bandė suorganizuoti pirmasias „The Isle of Man TT” lenktynes. Deja Anglijoje uždaryti viešuosųjų kelių nepavyko, todėl pirmosios „TT“ („Tourist Trophy“) lenktynės įvyko tik 1907 metais.
1910 metai „FN“ (Belgų ginklų kompanija) pirmoji pasaulyje pagamino 4 cilindrų motociklą. Galia į ratą buvo perduodamas per kardaną („shaft drive“).

1914 metais pagamintas specializuotas motociklas. Specializacija – purvo trasos. Šie motociklai buvo skirti specialiai IOM („The Isle of Man TT”) lenktynėms. Šie motociklai buvo ginkluoti iš Prancūzų nukopijuotais „Aster“ varikliais (vieno cilindro, 4 taktų, 550 cc, su 3 pavarų greičio dėže). Šis agregatas turėjo reguliuojamus vožtuvų kumštelius, taip pat vienas šalia kito stovinčius vožtuvus.
1918 metais Clevland‘o motociklų kompanija pagamino lengvą, dviejų taktų motociklą – kuris buvo labai panšus į „Triumph Junior“.
Motociklas taip pat turėjo kibirkštį skeliančią ritę (uždegimo sistema), ir dviejų pavarų transmisiją (perjungiama ranka). Šis agregatas galėjo pasiekti 45 mylių per valandą greitį (72 km/val). Motociklo gamyba tęsėsi iki 1924 metų.

Štai tokia motociklo evoliucija nuo paprasto „medinio arklio“ iki eiklaus „plieninio žirgo".



Plačiau - Motorcycle.com puslapyje.

Straipsnį rašė Tomaz@s



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Katinasas
2009 Spalio 27 23:27

nepatiko straipsnis.... wien del to , kad nuo medinio iki brotvos peršokta..... galejo but aprasomi ir karo laiku motociklai , pokario ir t.t ..... butu bent sudeti paveiksleliai ir matytusi kas kaip pakito .....

Yeti Yeti
2009 Rugsėjo 8 15:08

Geras ,pažintinis straipsnelis.Ačiu.

stranger21
2009 Rugpjūčio 27 21:28

neblogas straipsnis, siaip smagu buvo pamatyti kokie moto buvo kai mano senelis gime 1905m. :)

ziogelis ziogelis
2009 Birželio 1 17:59

aha, idomu kur yra muziejus situ graziu daiktu :-)

ginciusR6
2009 Vasario 20 14:51

Tikrai puikus straipsnis,noreciau pomatyt tokius egzempliorius gyvai.

MaR3L!S MaR3L!S
2008 Rugpjūčio 11 22:47

Man patiko tas kuriame variklis rate :)

n00kie n00kie
2008 Rugpjūčio 5 16:00

http://waterpoweredcar.com/nz.html :D Netgi moto yra varomu vandeniu. Masinos jau nuo ~1810

valentinas
2008 Birželio 3 09:54

man .atrodo,pasauly kazakas ir vazinejas slapta ant vandens....pagautu ,blogai baigtus..tai matyt kariniai reikalai...Variklis gi tas pat

larrystanke
2007 Gegužės 19 12:08

nau vandeniu varomi varikliai yra sukurti seniai, tik nieks j neplatina, kol dar naftos yra :) .

Siaip straipsnis geras, as tai ne to medinuko noreciau o trecio arba ketvirto nuo virsaus :) graziai atrodo, bent pavazinet su tokias galima :D :D

Tauras^ Tauras^
2007 Sausio 20 13:35

tai kad veliau vendeni i bakus pilsimes

Aldas Aldas
2006 Gruodžio 26 13:42

Kuro yra tik 40 metu, reik greiciau pirkti ir kasti kokioj senelio sodyboj po zeme sandariai. Paskuj parduot gales uz milijonus.

spin spin
2006 Spalio 24 21:47

po 100m skraidysim baikais..nu gal ne mes :D ir juoksimes is r1 :D D

RENEW
2006 Balandžio 12 22:17

nu jo!

gizmow gizmow
2006 Kovo 16 22:37

SAR, o man atrodo kad po kokio 100m nebebus kuro , nesp agal ideja po 40 metu turetu pradeti trukti naftos, o gla ir nebebuti... tai manau elektra prades tobulinti ir kazi ar per tiek laiko kazka ispudingesnio gales isspausti nei benzininis kuras... :) na bet cia tik mano teorija :)

SAR SAR
2006 Vasario 15 14:32

Jaučiu po kokio 100 metų mūsų R1 ir tie 300km/h atrodys taip juokingai, kaip mums dabar medinukai :)

Balzebubas Balzebubas
2006 Vasario 14 22:30

Naudingas straipsnis.

Tomazix Tomazix
2006 Vasario 14 18:19

Talkee, visada prašom (h)
Kas čia pasidarė, kad kaikuriuos patraukė prie medinuko, o ne prie lietuviskojo etalono R1... nauja mada atėjo :D :D

EITVYS
2006 Vasario 14 17:37

geras pavadinimas moto - bone crusher :D

DT80
2006 Vasario 14 16:33

ash irgi imciau ta kaireja :)
jis ko gero 5 kartus brangesnis uz ta kur desinej :D

Shtrych Shtrych
2006 Vasario 14 10:20

.. imčiau baiką esamtį kairėje nuotraukoje. t.y. lėvą :D

Talkee Talkee
2006 Vasario 13 23:24

Ačiū Tomaz@i (h)


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17