Motociklizmas » Svarbiausia saugumas

Pavasaris, žymintis motociklininkų sezono pradžią, linksmai prasidėjo ne visiems. Medikų draugystės jau prireikė ne vienam dviračių transporto priemonių vairuotojui. Žinoma nukentėjusių yra žymiai daugiau negu pas medikus apsilankiusių, ar į policijos atąskaitas papuolusių vairuotojų. Visgi slystelėję ant po žiemos užsilikusio smėliuko, ar iš po sniego išlindisios šiukšlės ir kelius nusibrozdinę jaunuoliai žaizdas vadina menkniekiais ir skuba tvarkytis “sužeistas” transporto priemones, kad vasaros metu nereiktų slampinėti pakampėmis, o būtų galima važinėtis ir džiaugtis moto transporto teikiamais privalumais.

Balandžio 5-ąją dieną Europos Motociklų Gamintojų Asosciacija išleido 92-puslapių knygelę “Saugesnių kelionių motorizuotomis dviratėmis transporto priemonėmis rekomendacijos”, kurioje bandoma apžvelgti ne tik būdingiausas avarijų schemas ir jų priežastis bet ir norima atkreipti į tai, kaip eisme jaučiasi ir ką mato motociklų vairuotojai. Taip bandomas atkreipti automobilių vairuotojų dėmesys į motociklų vairuotojus.
Kadangi kiekvienais metais motociklų vis daugėja (žmonės pradeda suprasti jų pranašumą prieš automobilius), tai visų eismo dalyvių supratimas apie transporto priemonių valdymą, bei jų savybes yra būtinas saugaus eismo rodiklis. Reikia keisti visų žmonių požiūrį į eismą. Dažnas, nevairuojantis nei automobilio, nei kitokios transporto priemonės yra įsitikinęs, kad jam užtenka žinoti kaip eiti per pėsčiųjų perėją. Deja tokia logika jau yra pasenusi. Intensyvėjant eismui staigūs pėsčiųjų veiksmai gali būti labai skausmingi. Net jei jis žinodamas, jog motociklo sustojimui užtenka gerokai trumpesnės distancijos žengs į važiuojamąją dalį, nukentėti gali motociklo vairuotojas, kuriam sustojus į motociklo galą įvažiuos sustoti nesuspėjęs automobilis.
Patarimai vairuojantiems motociklus.
Pavasarį, nutirpus sniegui ant kelio dangos lieka daug nenuvalyto smėlio, kuris žiemą buvo naudojamas slidžių vietų pabarstymui. Toks smėlis ypač pavojingas posūkiuose, sankryžose ar įkalnėse, kur motociklas greitėja, kadangi galiniam ratui praradus sukibimą su kelio danga, jis pradeda slysti, ir neturint įgūdžių, ar išsigandus išbandyti asfalto dangos tvirtumą gali tekti ne vienam.
Tą patį galima pasakyti ir apie šiukšles. Saulei pradanginus paskutiniuosius sniego požymius, lauk išlindo ir visos per žiemos šalčius sukauptos šiukšlės. Jos yra pavojingos ne tik tuo, kad pasitaiko pačiose netikėčiausiose vietose, ir ant jų galima paslysti kaip ir ant užsilikusio smėlio, bet ir tuo, kad stiprus pavasarinis vėjas jas gainioja kur tik nori. Važiuojant motociklu prieš akis “praskridus” šiukšlei ar jai sumirgėjus ant asfalto dangos, nesunku išsigąsti ar šiukšlę palaikyti kokiu nors kitu daiktu. Staigiau pakeitus važiavimo trajektoriją vėlgi galima nesunkiai pajusti žemės trauką...

Vėjas gainiojantis šiūkšles yra ne tik rimtas faktorius pilotų gyvenime, bet ir neypatingai mėgiamas motociklininkų tarpe. Kadangi vėjas šiuo metų laiku yra gana stiprus, reiktų atsargiau įveikti vietas, kuriose išvažiuojama iš “uždarų” teritorijų į “atviras”. (pvz. Iš mišku apsupto greitkelio į atvirą vietovę, išvažiuojant iš miesto, ar pačiame mieste važiuojant iš siaurų gatvelų į plačiąsias).
Motociklininkai eisme dalyvauja ne vieni. Reiktų atkreipti dėmesį į tai, kad automobilių vairuotojai per žiemą atprato matyti motociklus, kai kurie jų tik neseniai gavo teises, tad apie motociklus gatvėse išvis neturi jokio supratimo. Net ir prieš lenkiant ta pačia kryptimi važiuojantį automobilį būtų pravartu įsitikinti ar jis neketina atlikti kokio nors manevro. Vis daugiau vairuotojų pradeda ignoruoti posūkių signalus, tad reiktų būti gerokai atidesniems važiuojant paskui “įtartinus” automobilius.

“Taigi jis nedidelis, truputį pasuks kairiau, ir laisvai apvažiuos...”
Norėtųsi atkreipti dėmesį ir į sunkiasvores transporto priemones. Kartais atrodo kad jie tyčia važiuoja viduriu kelio. Deja kaip teigia patys šių mašinų vairuotojai, taip jie priversti elgtis dėl žemai nukąrusių ar neprižiūrimų medžių šakų. Taip pat reiktų atsižvelgti į tai, kad jie sėdi gerokai aukščiau nei įprastas automobilio vairuotojas, tad ir matomas kelias yra visiškai kitoks.
Patarimai vairuojantiems automobilius.
Galbūt žiemą ir atrodė, kad gatvėse važinėja visai nedaug automobilių, mažai pėsčiųjų, dviračių transporto priemonių išvis nėra, bet orui šylant padėtis gerokai pasikeičia. Automobilių daugėja, eismas intensyvėja, gatvėmis pradeda važinėti dviratininkai, motociklininkai, padaugėja pėsčiųjų ir vasaros pramogomis besidžiaugiančių vaikų lakstančių riedučiais, riedlentėmis, paspirtukais ir t.t...

Vasarą galinio vaizdo veidrodėliai taip pat turėtų būti stebimi gerokai dažniau. Visgi išsiblaškiusių vairuotojų tik daugėja, o neapdairus vairo suktelėjimas kairėn ar dešinėn gali sukelti, kad ir nedidelę bet labai nemalonią avariją.
Mąstymą, kad visi motociklai laksto labai greitai irgi reiktų keisti. Motociklas sveria 6-9 kartus mažiau nei įprastas automobilis, tad jam įsibėgėti ir sustoti reikia žymiai mažiau laiko ir distancijos nei automobiliui. Tad patartina laikytis saugaus atstumo iki priešais važiuojančio motociklo, kadangi nespėjus sustabdyti automobilio, tiek jums tiek motociklo vairuotojui kelionę teks nutraukti.
Nepamirškite, kad motociklininko matymo laukas yra visiškai kitoks, nei automobilyje sėdinčio žmogaus. Ir nors jis sėdi aukščiau nei automobilio vairuotojas, bet į staigesnį jūsų manevrą gali ir nesuspėti sureaguoti.
Kasmet kelių eismo policininkai primena, kad Lietuvoje eismas vyksta dešiniąja kelio dalimi, tad esant laisvai dešiniajai eismo juostai, būtent ja ir reikėtų naudotis. Dažnas pasakymas, kad pirmoji eismo juosta yra labai duobėta jau turėtų būti pamirštas, kadangi kiekvienais metais kelių būklė vis gerėja, ir po žiemos atsirandančios duobės yra gana greit sutvarkomos. Žinoma išvydus duobėtą kelio ružą, juo važiuoti nepatartina, bet visąlaik važiuoti antrąja juosta nėra mandagu kitų eismo dalyvių atžvilgiu. Reiktų pripažinti, kad ir specialiosioms tarnyboms pasiekti nukentėjusius bus žymiai paprasčiau.

Nors vasarą norisi rengtis kuo plonesniais ir šviesesniais rūbais, tamsiu paros metu, patartina naudoti vis populiarėjančius atšvaitus. Visgi būtent šiltuoju metų laiku nukenčia tikrai nemažai žmonių, kurie buvo nepastebėti važiuojamojoje kelio dalyje.
Patartina neskubėti eiti per pėsčiųjų perėją pastebėjus kad automobilis lėtėja. Eiti per perėją reiktų tuomet, kai jūs esate įsitikinęs, kad automobilio ar kitos transporto priemonės vairuotojas jus mato ir stabdo tranporto priemonę.
Keista, kai pastebi, jog šaligatviu lėtai ėjosios močiutės per perėją tiesiog “perbėga”, o žvalios merginos pasipuošę trumpais sijonėliais eina taip, lyg būtų išėję pasivaikščioti po laisvės alėjos parduotuves.
Natūralu, kad važiuojamoji dalis, nėra saugi vieta pėstiesiems, tad kuomet jūs einate per pėsčiųjų perėją, nestabčiokite ir sparčiu žingsniu eikite.
Kadangi vasarą padaugėja atostogaujančių vaikų, jų tėvams reiktų pasistengti vaikams suteiti bent šiokius tokius kelių eismo pagrindus, kad tiek jie, tiek ir kiti eismo dalyviai jaustųsi saugiai, ir jiems nereiktų rizikuoti savo gyvybe išvydus į gatvę išbėgusį vaiką.
Atminkite, kad kuo saugiau elgiatės jūs, tuo saugiau jaučiasi ir kiti eismo dalyviai.
Straipsnio autorius - Talkee
Informacija iš:
Motomanai.lt Forumo
ACEM knygelės
Gyvenimiškos patirties
Komentarai Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Aleksas O
2009 Gegužės 3 12:15 |
pritariu |
Grief
2007 Spalio 18 18:57 |
jau geriau visi sliauzia kaip su trumpais sjonukais |
vibo666
2007 Balandžio 30 14:46 |
"Keista, kai pastebi, jog šaligatviu lėtai ėjosios močiutės per perėją tiesiog “perbėga”, o žvalios merginos pasipuošę trumpais sijonėliais eina taip, lyg būtų išėję pasivaikščioti po laisvės alėjos parduotuves " |
![]() 2007 Balandžio 12 14:50 |
Gal kur nors ta knygute kuri straipsnio pradzioj pamineta galima atsisust ar paskaityt? |
MrGorgeous
2007 Kovo 21 12:10 |
saunuolis autorius manau tokiu straipsniu pavasari reiketu daugiau |
raaamus
2006 Gruodžio 12 12:06 |
Verta ne tik perskaityt,bet ir isimint kiekvienam. |
DoPe
2006 Balandžio 24 22:18 |
puikus ir teisingas straipsnis, man kaip pradedanciajam tikrai naudingas. |
![]() 2006 Balandžio 21 12:04 |
Talkee - tikrai geras straipsnis. Taip ir toliau |
![]() 2006 Balandžio 14 13:54 |
Faina, šiandien per Lietuvos Radiją (bendradarbiai klauso radijotašką |
![]() 2006 Balandžio 12 19:14 |
Sindbaad> kalbėjau apie bendrą sistemą\principą, o ne apie kažkokį išskirtinį ar vieną atvejį (tavo minėtą girtuoklį autostradoje). jei tokio dalyko ką aš sakiau nėra išvis, taip ir sakyk, kad nusišneku, bet būk malonus neklaidink žmonių su išimtimis ar vieninteliu pvz. beto čia vieta komentuoti, o ne aiškintis kuris daugiau kodeksų sugraužęs. vat dabar tai ryšio pabaiga |
Sindbaad
2006 Balandžio 12 14:10 |
Tiesiog norėjau pasakyt, kad visko plakti į vieną, jei kažką girdėjai, bet tiksliai nežinai. Bet kokiu atveju, esant įskaitiniam autoįvykiui bus pradedamas ikiteisminis tyrimas, o ar jis taps baudžiamąja byla, nagrinėjama teisme, priklauso nuo aplinkybių. Pavyzdį jau pateikiau - girtuoklis autostradoj. Kitu gi atveju, jei yra kaltė, pvz, nutrenktas pėstysis pėsčiųjų perėjoje, žalos atlyginimas su tavo paminėtuoju "didesnio pavojaus šaltiniu" niekaip nesusijęs. Tiek žinių, konec sviazi. |
![]() 2006 Balandžio 12 13:58 |
Sindbaad> nenorėčiau sutikti. visiškai teisingai, žalos atlyginimą reguliuoja CK, bet tai tik pačios žalos atlyginimo klausimas. padaręs autoįvykį vien civiliniu procesu (kuris iš principo priklauso nuo nukentėjusio) "neprasisuksi", kadangi būsi nubaustas dar ir administracine tvarka (už eismo įvykį, pažeistą atitinkamą KET punktą ir pan.) . o jei įvykio metu bus sužalotas asmuo tai garantuoju, kad bus iškelta ir BB dėl tyčinio ar netyčinio atitinkamo sunkumo sužalojimo (čia jau kvalifikacijos plonybės), kas veda link teistumo. garantuoju, kad nevienas pažįstame žmogų kuris turėjo tokių nemalonumų (kam tada tie visi taikymaisi ir pareiškimų rašymai, kad pretenzijų neturiu ir t.t.). |
Sindbaad
2006 Balandžio 12 13:21 |
To Iceman: |
DaviD
2006 Balandžio 12 12:02 |
talkee - gut |
![]() 2006 Balandžio 12 08:17 |
na palyginimas su Nissan'u ir Ninja nėra visiškai tikslus, kadangi tai abi transporto priemonės ir yra didesnio pavojaus šaltiniai, beto aš nenorėjau lyginti kas yra pavojingiau. tiesiog trumpai stengiausi paaiškinti kaip veikia sistema/principas. dar vienas pvz. gal bus aiškiau: įsivaizduokite lekia per miestą nutrūktgalvis su tuo Nissan'u/Ninja ant kokio 100 km/h ir nutrenkia bobutę (tfu tfu tfu), kuri ėjo ne per perėją. kaltė kaip ir būtų abipusė (tas lėkė, o ta ėjo ne per perėją), bet nesitikėkite, kad taip ir bus. kaip jau minėjau aukščiau, preziumuojama, kad kaltas bus ir atsakyti turės Nissan'o/Ninja'os vairuotojas. su visomis iš to išpaukiančiomis pasekmėmis (baudžiamoji byla, teistumas irgi garantuoti |
![]() 2006 Balandžio 12 08:08 |
straipsnis neblogas, tik reiktų rašybos klaidas ištaisyti - žodis "šiukšlės" rašosi su u, ne su ū, kaip kad čia keliose vietose parašyta |
![]() 2006 Balandžio 11 22:54 |
Liuks |
![]() 2006 Balandžio 11 21:50 |
Teisingas straipsnis, tikrai labai naudingas |
![]() 2006 Balandžio 11 21:44 |
čia dėl tų pavojaus šaltinių tai idėja originali bet |
![]() 2006 Balandžio 11 21:43 |
Geras straipsnis ir manau, jai visi juo vadovautusi labai daug gyvybiu pavyktu issaugoti. |
![]() 2006 Balandžio 11 21:30 |
Hmmm... aciu wheel_Man uz pastabuma. Kazkur prateriojau zodeli "kaip" |
![]() 2006 Balandžio 11 21:25 |
labai teisingas paskutinis sakinys: |
wheel man
2006 Balandžio 11 21:12 |
''Kadangi motociklas nėra toks didelis automobilis'' -- geras pasakymas |
BoomBoom
2006 Balandžio 11 20:36 |
Teisingas straipsnis |
![]() 2006 Balandžio 11 20:22 |
Talkee, tai kur šį kartą spausdinsi straipsnį - Lietuvos Ryte, Kauno dienoj, delfi.lt ?? |
![]() 2006 Balandžio 11 20:07 |
Nusiunčiau šį straipsniuką Lietuvos Rytui. Bet labai abejoju ar jie norės jį spausdinti. Visgi nelabai limpa toki straipsneliai Lietuvos skaitytojams. Tad ir laikraščiai nėra suinteresuoti juos spausdinti... |
![]() 2006 Balandžio 11 19:58 |
Protingas straipsnis, ir nereikia galvoti kad jam cia ne vieta, protingu straipsniu ne tiek ir daug. |
![]() 2006 Balandžio 11 19:43 |
Šį straipsniuką reikėtų išspausdint viešojoje spaudoje, kad ir pėstieji, ir dviratininkai, ir automobilistai jį paskaitytų. Gal susimąstys apie tai, apie ką anksčiau nepagalvodavo |
![]() 2006 Balandžio 11 18:15 |
Manau, kad teisingas straipsnis |
![]() 2006 Balandžio 11 17:31 |
Gerbiami motomanai. Tiesiog šiandien grįžau iš paskaitų ir pamatęs šiandieninę situaciją keliuose panorau tai paašyti. Jei nepatiks, ar manysit, kad šiam straipsneliui čia ne vieta, parašykit komentarą ir jį išimsiu. |
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |