Motociklizmas » Ar tikrai esate pasiruošęs vairuoti?
![](http://www.motomanai.lt/design/images/editable/1017161409_motorcycle-inspection.jpg)
Išvalykite savo mintis netgi prieš užvedant savo motociklą. Mes visi užimti ir susirūpinę darbais, problemomis namuose, netgi krepšinio varžybų rezultatais. Kai esate ant motociklo – jūsų dėmesys turi būti sutelktas į vairavimą. Kiekvieną kartą pasukus degimo raktelį – taip pat įjunkite ir savo smegenis.
Treniruokite save kaip išvengti bėdos nuo to momento kai išvažiuojate į kelią: tyrinėkite (skanuokite) viską aplink save, atpažinkite potencialius pavojus, numatykite kas gali atsitikti, nuspręskite kaip išvengti problemų ir vykdykite savo sprendimus. Darykite tai kiekvieną kartą ir jūs ženkliai sumažinsite pavojingų situacijų, su kuriomis jums tenka susidurti, skaičių.
Kitas ypač naudingas metodas, o taip pat ir vienas iš paprastesnių: žiūrėkite kur jūs norite važiuoti, nes motociklas važiuos ten kur jūs žiūrite. Nespoksokite į artėjančią duobę - pažiūrėkite į lygią kelio dangą šalia duobės. Neužsižiūrėkite į mašiną, sukančią į kairę prieš jus, vietoje to, susikoncentruokite ties erdve, kuri atsiveria mašinai pravažiavus, nes tai jūsų “pabėgimo” kelias. Kartais reikia daug psichinių pastangų, kad atitraukti akis nuo kliūties, bet jeigu jūs matote kaip išvengti bėdos – reiškia turite ir šansų ten nuvažiuoti.
![](http://www.motomanai.lt/design/images/editable/1017161635_motorcycle-diaries-5.jpg)
Nereikia nei sakyti, kad nesėskite motociklo, jeigu esate neblaivus, nes jūsų šansai pakliūti į nelaimingą atsitikimą nepaprastai padidėja.
Jeigu esate ant motociklo, kurio nepažystate, t.y. jis jums naujas arba važiuojate sąlygomis, kuriomis neteko vairuoti motociklo (kalnų keliai, lietus ir pan.) – pagal avarijų statistiką tokiomis sąlygomis, jūs esate arčiau pavojaus. Sulėtinkite greitį, susikoncentruokite ir imkitės papildomų saugumo priemonių.
Reikia prisiminti vairavimo įgūdžius po “žiemos miego” arba labiau apsiprasti su nauju motociklu? Raskite tuščią aikštelę ir pasitreniruokite sukinėdami “aštuoniukes”, atlikite keletą stabdžių testų prieš išvažiuodami į gatves. Treniruokitės kol pajusite, kad pilnai kontroliuojate motociklą.
![](http://www.motomanai.lt/design/images/editable/1017162013_image001.jpg)
Turėdami omenyje jau išvardintus pavojus, pažaiskite žaidimą pavadinimu “o kas jeigu?”. O kas jeigu mašina, paskui kurią jūs važiojate, kirs per stabdžius? O kas jeigu mašina susikertančioje gatvėje nesustos užsidegus draudžiamam šviesoforo signalui? O kas jeigu sunkvežimis jums iš dešinės staiga mesis į jūsų eismo juostą? Ar galėjote šito išvengti?
Kokią poziciją eismo juostoje geriausia pasirinkti važiuojant? Laikytis dešinės pusės? Labiau laikytis kairėje? Centre? Galima krūva atsakymų, tačiau teikti pirmenybę kažkuriai pozicijai eismo juostoje nereikėtų visai. Tai turėtų vadintis “pozicija bendrame eismo sraute” (traffic positioning), t.y. sukurkite aplink save erdvės ratą, burbulą. Jeigu prieš jus mašina išvažiuoja iš šalutinio kelio – pasitraukite į kairę. Jeigu priekyje važiuoja mašina kuri gali pasukti į kairę – pasitraukite į dešinę. Jeigu aplink jus intensyvus eismas – užsiimkite tokią poziciją, kurioje turėtumėte maksimaliai erdvės iš abiejų pusių.
Greitkeliuose, kur intensyvus eismas, pavojingiausia eismo juosta dažniausiai yra dešinioji, nes būtent joje mašinos įvažiuoja ir išvažiuoja į pagrindinį kelią. Jeigu nesiruošiate išvažiuoti iš greitkelio, geriau laikykitės kairės eismo juostos (-ų), toliau nuo įvažiuojančių/išvažiuojančių mašinų. Tačiau rikiuokitės į kairę, jeigu bendras eismo greitis neverčia jus jaustis nepatogiai ir nesaugiai. Geriau jau rinkitės įvažiuojančių ir išvažiuojančių mašinų pavojų vietoj dideliu greičiu lekiančių mašinų, kurios gali ramstytis į jūsų duslintuvą.
Dažniausiai eismas juda grupėmis, atskirtomis atvirais intervalais. Vietoj to, kad riedėti grupės viduryje, pagreitėkite arba sulėtinkite greitį, kad patekti į vieną iš tokių atvirų intervalų.
Vietą bendrame eismo sraute (traffic positioning) galima naudoti ir kitokiais būdais. Intensyviame eisme nespoksokite į mašinos galą, kuri stovi prieš jus – geriau raskite tokią padėtį, kurioje per mašinos langus galite matyti kuo toliau į priekį. Arba pakeiskite padėtį į tokią, kuri jums leistų matyti kas dedasi už sunkvežimio ar mašinos kuri užstojo jums vaizdą.
![](http://www.motomanai.lt/design/images/editable/1017162150_image004.jpg)
Persirikiuojate eismo juostose? Visada naudokite galvą, ne vien veidrodžius. Pasukite kaklą, kad patikrinti akląsias zonas ir nepersirikiuoti į “ką nors”.
Bendrai sakant, daug lengviau pakeisti eismo kryptį į vietą, kuri yra prieš jus, negu į esančią už jūsų. Pasirinkite vietą, įjunkite posūkio signalą, panaudokite galvą :] ir greitėkite į ją.
Prisimikite, kad visos kitos transporto priemonės taip pat turi akląsias zonas. Tai ypač aktualu tarp vilkikų. Jeigu jūs nematote vilkiko vairuotojo galinio vaizdo veidrodėlių – vairuotojas jūsų nemato.
Norite padidinti savo šansus, kad kiti vairuotojai jus pamatys? Nedėvėkite juodos aprangos. Ryškių spalvų važiavimo apranga daro jus labiau matomus bet kokiu metu. Geltonas ar oranžinis lietpaltis su atspindinčiomis juostomis padės jums būti gerai matomam kai matomumas yra blogas (čia turbūt pėstiesiems?…).
![](http://www.motomanai.lt/design/images/editable/1017162443_motorcycle.jpg)
Taisomo kelio atkarpos tai dar viena pavojaus rūšis vasarą. Jeigu atsidursite kelių juostų kelyje, kuriame klojamas asfaltas ir viena eismo juosta yra šiek tiek aukščiau už kitą, pasistenkite važiuoti aukštesniąja juosta. Lengviau nuvažiuoti nuo aukštesnės ant žemesnės negu atvirkščiai.
Taip pat ne mažiau reiktų saugotis pavojų, kurie ateina kartu su skirtingu paros laiku. Ankstų rytą saugokitės rasos ir šalnos ant kelio. Dienos metu tenka susidurti su saulės spiginimu ir intensyviu eismu. Saulėlydis tai metas kada gyvūnai yra aktyviausi, o vakare ir nakties metu yra didžiausias neblaivių vairuotojų pavojus. Šį sąrašą ko gero galite papildyti ir savo pavojų sąrašu.
Saulėlydis ir saulėtekis sukuria keletą matomumo problemų. Jeigu matote savo šešėlį prieš save – atvažiuojančios mašinos vairuotojai žiūrės į saulę. Tikėkitės ir manykite, kad jie jūsų nemato.
Lietus, žinoma visada yra pavojingas. Saugokitės, nes kelias taps slidžiausiu tuoj po lietaus pradžios kai vanduo susimaišo su tepalu, esančiu ant kelio paviršiaus. Ypatingai slidūs tampa kelio žymėjimai (juostos ir kiti ant kelio paviršiaus esantys žymėjimai).
![](http://www.motomanai.lt/design/images/editable/1017162629_zebra_motorcycle.jpg)
Jeigu jaučiate, kad šokinėjate aukščiau bambos važiuodamas vienas arba grupėje – greičiausiai taip ir yra. Back off!
Kokie pavojingiausi gyvūnai Amerikoje? Meškos? Vilkai? Rykliai? Net ne arti. Daugiausia žmonių žūsta avarijose su stirnomis. Atminkite, jeigu pamatėte vieną stirną kertančią kelią, daug šansų, kad ten iš kur atsirado pirmoji, jų yra ir daugiau. Sulėtinkite ir saugokitės antrosios, trečios ar ketvirtos grupės narės.
Pavojingiausios vietos gatvėse yra sankryžos. Kai prie jos artėsite, apžvelkite visas kryptis, kad žinoti ir numatyti kas gali įvykti. Prieš stabdant nepamirškite pažiūrėti kas vyksta už jūsų.
Ypatingai saugokitės situacijos kai važiuojate iš paskos mašinai, kuri sankryžoje ruošiasi sukti į kairę. Atvažiuojančios mašinos gali jūsų nematyti ir labai tikėtina, kad pasuks kairėn prieš jus.
![](http://www.motomanai.lt/design/images/editable/1017162805_TankCrossing.jpg)
Papildomai tobulinkitės ir treniruokitės. Netgi geriausi vairuotojai gali turėti naudos lankydami ir/ar išklausydami mokomuosius kursus ir/ar programas.
Galiausiai, jeigu jaučiatės pavargęs po ilgos dienos kelyje ir negalite nuspręsti ar sustoti ir pailsėti – tai ženklas, kad jums tikrai reikia sustoti ir pailsėti.
Vertimas: Geralt
Šaltinis: www.intruderalert.ca
Komentarai Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
![]() 2008 Spalio 11 15:05 |
Straipsniukas geras, daugiau tokiu juk tobulejimui ribu nera |
![]() 2008 Rugpjūčio 3 00:21 |
Buvau skaites pries pusmeti. Perskaiciau ir dabar. Verta paskaityti geru patarimu!! Kaip tik A kategorija dabar laikausi ir mokytojas isvis nieko neaiskino kaip vaziuoti r t.t tik parode kaip uzsivesti ir ka aiksteleje veikti... ten 8 sukti ir.t.t Is pat pradziu 8 buvo man sunku nes visa zvilgsni pries save nukreipes buvau ir negalejau matyti toliau nei 1m |
![]() 2008 Gegužės 1 22:38 |
vetras demesio straipsniukas |
![]() 2008 Kovo 16 15:42 |
Labai gerai! ypac mintis "Vairuokite taip lyg kiti vairuotojai jūsų nematytų, nes tai gali būti tiesa." |
![]() 2008 Vasario 5 11:21 |
KA tik perskaiciau! |
Malossi^
2008 Sausio 24 22:20 |
Tikrai geras straipsnis |
![]() 2007 Birželio 29 01:08 |
tikrai naudinga.. |
nastipana
2007 Birželio 16 13:53 |
geras |
![]() 2007 Birželio 2 15:28 |
NEBLOGAI... |
![]() 2007 Gegužės 31 21:50 |
tikrai geras straipsnis |
staska
2007 Gegužės 17 11:27 |
Patarimai tikrai pravers kelije. |
Tadikas007
2007 Gegužės 8 20:54 |
geri patarimaj,prawers. |
Tadikas007
2007 Gegužės 8 20:53 |
liuks!!! |
![]() 2007 Balandžio 25 11:33 |
Da best article ever!!! |
![]() 2007 Kovo 27 12:28 |
super!!! galbut daugelis musu visatai zino ir daro taip kaip cia parasyta, bet |
MrGorgeous
2007 Vasario 26 16:48 |
va todel visada saugiau yra kamstyje atsistoti priekyje sustartuoti ir vaziuoti vienam pimam viso srauto kad nebutu priekyje masinu ir kitu kliuciu |
ripix
2007 Vasario 16 01:16 |
tikrai geras ir vertas demesio straipsnis |
![]() 2007 Vasario 3 12:11 |
Vaizdine agitacija prideta nuo adminu :] |
Vladas
2007 Sausio 27 06:04 |
Solidžiai išverstas informatyvus straipsnis. Pagarba! |
peugeot
2007 Sausio 17 21:58 |
ta fotke zeuri kur moto golve |
orange R6
2007 Sausio 10 20:08 |
kaminkriety zinau kodel blyno nebuvo.nes ne vienas vaziavai.tikrai,o siaip idomu pasiskaityt visai buvo |
![]() 2006 Lapkričio 18 13:03 |
o tas "beveik perpjautas golfukas" daugeli privers susimastyti ir vaziuoti atidziai, bei jaustis nematomam ir saugotis kitu eismo dalyviu... |
![]() 2006 Spalio 30 01:36 |
"Taisomo kelio atkarpos tai dar viena pavojaus rūšis vasarą. Jeigu atsidursite kelių juostų kelyje, kuriame klojamas asfaltas ir viena eismo juosta yra šiek tiek aukščiau už kitą, pasistenkite važiuoti aukštesniąja juosta. Lengviau nuvažiuoti nuo aukštesnės ant žemesnės negu atvirkščiai." |
![]() 2006 Spalio 24 17:30 |
straipsniukas tai tikrai geras.Dekui.....bet to beveik perpjauto golfuko tai nereikejo rodyti pripazinkit kad vaizdelis tikrai nekelia apetito.... |
![]() 2006 Spalio 21 22:15 |
Cia buvo anekduoc forume: |
![]() 2006 Spalio 20 18:53 |
Šaunuolis, geralt, geras straipsnis. |
kingas
2006 Spalio 20 16:36 |
neblogai |
egoiste
2006 Spalio 19 14:37 |
geras straipsnis |
![]() 2006 Spalio 19 01:49 |
|
![]() 2006 Spalio 18 14:44 |
Geras straipsnelis. Parasyti paprasti, bet teisingi ir naudingi dalykai |
![]() 2006 Spalio 18 12:58 |
Maiden ----> Bingo! |
![]() 2006 Spalio 18 11:09 |
Nemanau, kad čia vertimas iš UK spaudos. Angluose įvažiavimas į ir iš šalutinių kelių (pvz greitkeliuose, su skiriamąja juosta) yra kairėje pusėje. Lėtesnė eismo juosta- kairioji, greitesnė- dešinioji. Geralt straipsniuke- atvirkščiai (anglams), taigi visam kitam normaliaim pasauliui turi būti gerai |
![]() 2006 Spalio 18 09:45 |
ilgesne cit.: "Greitkeliuose, kur intensyvus eismas, pavojingiausia eismo juosta dažniausiai yra dešinioji, nes būtent joje mašinos įvažiuoja ir išvažiuoja į pagrindinį kelią. Jeigu nesiruošiate išvažiuoti iš greitkelio, geriau laikykitės kairės eismo juostos (-ų), toliau nuo įvažiuojančių/išvažiuojančių mašinų. Tačiau rikiuokitės į kairę, jeigu bendras eismo greitis neverčia jus jaustis nepatogiai ir nesaugiai." - cia nebus vertimas is UK spaudos? |
![]() 2006 Spalio 18 09:28 |
Butent į kairę. Autorius turejo omenį "toliau nuo pirmos juostos" kur vyksta įvažiavimai, išvažiavimai ir stabdymai norint pasukti is kelio. Karuoč šalutinių kelių pavojus į kuriuos ir iš kurių išnyra automobiliai. |
![]() 2006 Spalio 17 21:28 |
geras patarimu rinkinukas |
![]() 2006 Spalio 17 20:27 |
neblogas straipsnis :} |
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |