Motociklų apžvalga » BMW G650-X 2007
Išvien su konkurentais
Tiesa, grynakraujais „bemsais“ vadintis jie tikrai negali – „G 650 X“ variklis, kaip ir pirmtako F650, yra tas pats austrų firmos „ROTAX“ gaminys, kurį naudoja keletas motociklų gamintojų, įskaitant „Jawa“ ir „Aprilia“. Ne kur kitur, o būtent pastarosios gamykloje, Italijos mieste Scorze, ir bus surinkinėjami naujieji modeliai, o jų pasirodymas rinkoje planuojamas 2007 metų pavasarį.
„G 650 Xchallenge“ po savo pavadinimu slėps „kietųjų enduro“ atstovą – motociklą, savo prigimtimi ir pravažumo savybėmis labai panašų į eksploatuojamus kroso trasoje, tik jau su tokiais privalumais, kaip elektrinis starteris, generatorius, apšvietimo sistema, bei patogesnė sėdėsena. „G 650 Xmoto“ – tai vis populiarėjančios „supermoto“ klasės atstovas, o „G 650 Xcountry“ primins 6-ame dešimtmetyje matytus dvejopos paskirties motociklus, dabartinių „enduro“ protėvius. Sprendžiant iš „BMW“ politikos, kai į pagalbą pasitelkiamos naujausios technologijos, netradicinis dizainas, ir netgi konkurentai, galima nesunkiai atspėti, į kurią visuomenės dalį bus orientuoti naujieji modeliai. Savo opoziciniais varikliais jau pelniusi vyresniojo amžiaus keliauninkų pasitikėjimą, „BMW“ naujaisiais „G 650 X“ taikosi į jaunimo gretas, ir į tuos, kurie vis dar „jauni širdyje“.
Sėkmingai debiutavęs „F“ serijos modeliuose, naujasis 652 kub.cm variklis pasižymės tomis pačiomis, vartotojus pritraukiančiomis savybėmis: patikimumu, paprastumu, ekonomiškumu bei optimalia galia. „G 650 X“ kūrėjai, spaudžiami vis didesnių pirkėjų reikalavimų mažinti svorį ir didinti galią, abiem reikalavimas uždėjo po dvejetą: 2 kg sumažėjo svoris, ir 2 kW padidėjo galia, taigi dabar variklis maksimalią 39kW/53AG galią pasieks esant 7000 aps/min, o didžiausią 60Nm sukimo momentą išvystys varikliui pasiekus 5250 aps/min ribą. Variklio darbo valdymu užsiims „BMW BMS-C II“ elektroninis modulis, be to, jis reguliuos ir naująjį įpurškimą, bei dvigubą uždegimo sistemą. Visgi, mano manymu, variklis galėtų būti dar „vikresnis“, jei ne išmetimo standartai... Su moderniu katalizatoriumi ir deguonies kiekis davikliu, motociklas atitiks Euro 3 išmetimo standartus. Tai teigiamas sprendimas, žvelgiant iš ekologinės pusės, bet vis dar nesuvokiamas paprastam galutiniam vartotojui, kuriam „kažkokie ten standartai“ rūpi tiek pat, kiek ir jo mobilaus telefono skleidžiama radiacija.
„Metalo dieta“
Pagrindinis motociklo rėmas, siekiant stabilumo ir minimalios kainos, pagamintas iš plieno, o daugumai kitų tvirtinimo elementų buvo pasirinktas aliuminis ir jo lydiniai. Beje, galinis rėmelis pagamintas iš itin tvirto aliuminio lydinio, todėl net ir esant didelėms apkrovoms galite būti užtikrinti, kad jis atlaikys visus sunkumus – pavyzdžiui, 140 kg sveriantį keleivį! Galinė dviguba švytuoklė taip pat pagaminta iš aliuminio, tik šį kartą liejimo būdu, o vėliau ir sustiprinta kaitinant. Visa tai prisidėjo prie motociklo svorio sumažinimo - dabar naujieji „BMW“ modeliai sveria nuo 156 iki 160 kg su pilnu baku degalų!
G 650 Xchallenge
Stichija – bekelė
Jau iš pirmo žvilgsnio galime spręsti apie konkrečią „G 650 Xchallenge“ paskirtį: ilga amortizatorių eiga, nei gramo papildomo svorio ir aukšta bei tiesi šoninė kontūro linija byloja apie galimybę praleisti labai smagią dieną motokroso trasoje. Neverta net kalbėti apie 45mm skersmens priekinės pakabos galimybes – apverstos, teleskopinio tipo šakės gali „susmigti“ net iki 270 mm, o galimybė pasukti vairą į šoną baigiasi ties 40° riba! Retas vairuotojas, įsigijęs tokį motociklą, važinės vien bekele – yra dar ir žvyras, smėlio karjerai, ir netgi pelkės, todėl visada galima sureguliuoti priekinės pakabos darbą konkrečiam važiavimo stiliui.
Pažvelgę į motociklo galą, nenustebkite išvydę jau matytų agregatų. Galinis amortizatorius – toks pat, kokį „BMW“ sėkmingai naudoja anksčiau išleistame „HP2 Enduro“, tik lengvesniam modeliui pritaikyti atitinkami nustatymai. Nuo įprastų jis skiriasi tuo, kad yra orinis – suslėgtas oras veikia panašiai, kaip ir spyruoklė. Be to, išvengiama nesklandaus pakabos darbo ir sutaupoma svorio atžvilgiu. Kaip ir su priekinėmis šakėmis, vairuotojas turi galimybę, priklausomai nuo svorio ar vežamo krovinio, savo nuožiūra sureguliuoti visas amortizacijos savybes. Netgi nenulipęs nuo motociklo, jo savininkas dėka po sėdyne esančio oro slėgio reguliavimo gali sukelti arba sumažinti slėgį ir taip išsirinkti idealias važiavimo sąlygas.
Be jokios abejonės, krosui skirtam motociklui reikia ir krosinių ratų. Taupant svorį, aliumininiai ratlankiai su stebule sujungti itin stipriais stipinais. Ant 21 colio priekinio ratlankio sumontuota 90/90 R21, ant galinio – 140/80 R18 padanga. Motokroso trasa – tai vieta, kur vairuotojas gali išbandyti ne tik savo, bet ir technikos galimybes. Kad vairuotojas „netyčia“ neperžengtų technikos galimybių ribos, priekinį 300mm skersmens stabdžių diską „valdys“ 2 stūmokliukų, o galinį 240mm diską – 1 stūmokliuko paslanki stabdžių apkaba.
G 650 Xmoto
Agresorius
Pažvelgus iš šono, į akį pirmiausiai krenta agresyvi motociklo išvaizda. Asimetriškas priekinis žibintas, krosinio tipo aliumininis vairas, lengvo lydinio, „Y“ formos stipinų ratlankiai ir ant priekinių amortizatorių pritvirtinti aptakai išduoda „BMW“ planus įsiskverbti į „supermoto“ klasės rinką. Su „G 650 Xmoto“ siūlomomis charakteristikomis, jis turėtų tapti rimtu konkurentu „Husqvarna SM610“, „Ducati Hypermotard“ ir „KTM 640 LC4“.
Kaip ir priklauso tikram „supermoto“, „BMW“ tiek priekinis, tiek galinis ratlankis yra 17 colių, todėl visada yra galimybė pasirinkti geriausią sukibimą siūlančias, sportiniams motociklams skirtas padangas. Priekyje rekomenduojama 120/70, o gale – 160/60, nors neabejoju, kad ant 4,5 colių pločio galinio ratlankio galima drąsiai sumontuoti ir žymiai platesnę padangą.
Tuo metu, kai „Xchallenge“ išsiskiria iš „G 650“ šeimos savo nepralenkiamomis pravažumo galimybėmis, „Xmoto“ būtų nepavejamas gatvėse ir užmiesčio keliuose. Priekinės šakės ir jų eiga, lyginant su „Xchallenge“, išliko tokios pačios, tačiau gatviniame variante jos tapo žymiai standesnės. Galinės pakabos darbas sutrumpėjo 25mm, o priekiniai stabdžiai gali pretenduoti į savo šeimos etalono titulą - 320mm skersmens diską stabdo net 4 cilindriukai, taigi mokytis „atplėšti“ galinį ratą nuo asfalto bus lengviau nei lengva.
G 650 Xcountry
Klasika sugrįžta
5-ojo dešimtmečio pabaigoje ir 6-ojo pradžioje Didžiojoje Britanijoje itin populiarus buvo „skramblerių“ („scrambler“) stilius. Tai įprastai būdavo gatviniai motociklai su patobulinta pakaba, kiek primenančia dabartinį „enduro“ stilių. „BMW“ nutarė atgaivinti šia seniai visų pamirštą ir retai išvystamą stilių su naujuoju „G 650 Xcountry“. Žodis „country“, išverstas į lietuvių kalbą, reiškia „kaimą“ – tarpinį variantą tarp asfaltu išklotų miesto gatvių ir užmiesčio bekelės. Šiandien šis atgimęs klasikas siūlo puikų kompromisą – gatvinio motociklo galimybes mieste, bei „enduro“ pakabos darbą, kai reikia staigiai „nušokti nuo kelio“. Reguliuojami galiniai amortizatoriai turėtų atrodyti itin patrauklūs vairuotojui – galima nustatyti ne tik važiavimo savybes, bet ir keisti sėdynės aukštį (nuo 840 iki 870mm).
Priedų gausa
Trys raidės pažymi unikalų sprendimą šiame segmente - ABS. Prieš keletą metų tai buvo tik „sunkiasvorių“ motociklų priedas, dabar jis prieinamas jau visiems. ABS privalumų būtų daug – nuo itin mažo svorio (1,5 kg) iki šveicariško laikrodžio preciziškumo: specialūs vožtuvai sukelia dirbtinį slėgi stabdžių sistemoje, ir vairuotojas jaučia tik silpnus stabdžiu svirties virpesius. Virpesius, jaučiamus rankomis, sumažina ir ant guminių movų pritvirtintas vairas. Galinis žibintas visuose modeliuose pagamintas iš ryškių diodų (LED), todėl net ir šviesiu paros metus vairuotojas gali būti užtikrintas, kad jį visi pastebės. LED taipogi taupo ir elektros energiją, o jei kada nepastebėtai akumuliatorius pradės išsikrauti, jūs pirmi tai pastebėsite skystųjų kristalų monitoriuje, įmontuotame į prietaisų skydelį. O dar lieka galimybė užsisakyti tokius aksesuarus, kaip titaninis išmetimo bakelis, kelioninis bagažas, variklio bei karterio apsaugos, 24 kW „paketas“ ir daug daug kitų...
Šaltinis:
Autorius: Mindaugas Šimėnas
Komentarai Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
kesamc
2008 Kovo 24 17:48 |
BMW-kokybe |
darvas
2007 Birželio 28 23:19 |
tas Xcountry tai tikrai gerutukas |
geRIMUKAS
2007 Vasario 9 19:56 |
aiiiiii......parodoj buvau uzsokes ant xcountriuko.......mmmmlaaabai smagiai sedisi.... |
geRIMUKAS
2007 Sausio 28 11:48 |
to mindazzz o tuos astuonis beturedamas galvoji dar dvylikos nenoretusi........ |
mindazzz
2007 Sausio 28 08:36 |
Senni, jei būtų mano valia, aš garaže dar kokius 8 motociklus turėčiau |
kaminkretys
2007 Sausio 28 03:08 |
smagu kai yra ka paskaityti... |
Skoo
2007 Sausio 26 19:03 |
Xcountry gerutis |
Sennis
2007 Sausio 26 09:19 |
Mindazzz, turi ne ką blogesnį ar apetitas ateina bevalgant? |
mindazzz
2007 Sausio 25 13:27 |
Mane kaiptik - Xcountry traukia... |
vpkl
2007 Sausio 25 12:30 |
G 650 Xchallenge idealus APL kelionei ir siaip pakatuskem... Noreciau tokio |
Tomukas
2007 Sausio 25 09:58 |
Malačius Daugiau. Ir eteinančio numerio išleidimo datą ir straipsnių anonsus galėtum |
AntanasP
2007 Sausio 24 22:41 |
kaip krosinis xchalange sunkus, xmoto negrazus; mano visos simpatijos xcountry |
geRIMUKAS
2007 Sausio 24 20:15 |
Jauciuosi to Xcountry paviliotas. |
Talkee
2007 Sausio 24 15:33 |
Xmoto man patikti, bet keista, kad jis 650 cc.... |
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |