Remontas » Poliravimas

| 2004-09-17 | 20 koment.
Na kadangi dar niekur nemačiau straipsnių apie poliravimą, tai nusprendžiau kažką apie tai parašyti. Iškart atsiprašau už klaidas nors gal tinklapio moderatoriai jas ir pašalins, kur kablelius reikia dėti niekad ir nežinojau  tai dedu juos ten kur man patinka. Na žodžiu prie reikalo. Ane?

 

1. Darbo vieta

Poliruot nesiūlyčiau tame pačiame garaže kur vyksta visi kiti darbai. Nes 5 metrai aplink darbo vietą viskas pasidengia centimetro storio metalo dulkių sluoksniu. Dabar pamėginsiu papaišyt kaip turėtų atrodyti darbo vieta - parašyti privalumus ir trūkumus.
Variantas I. (Šitą variantą turiu pas save garaže).
1. Stalas
2. Variklio laikiklis.
3. Variklis
4. Diskelis
5. Tai įsivaizduojamas laukas aplink diskelį (laisva vieta). R yra jo spindulys. Kuo R didesnis tuo įvairiau galėsite pridėti detale prie diskelio, tuo laisviau.
6. Išilginimas. Jis patraukia diskelį toliau nuo variklio. Kuo jis ilgesnis tuo patogiau, bet tuo lygesnis ir tvirtesnis jis turi būti. Nes jei bus nelygus tai bus vibracija, o jei netvirtas tai greit pasidarys nelygus ir bus vibracija ir bus neįmanoma dirbt.

Šio varianto privalumai yra tie, kad jūs sėdėsite. Jei detalė didesnė ir sunki dilbius galėsite atremti į kelius ir nebus sunku laikyti. Poliruojant detalę ją užtenka patraukti nuo diskelio ir matosi ta vieta kurią šveičiate. Nereikia detalės pasukti. O pasižiūrėti i tą vietą kurią šveičiate reikia tikrai dažnai.
Variantas II. (Šis variantas yra paprastesnis, pagrinde naudojamas visuose garažuose )
1. Variklis
2. Stalas
3. Išilginimas
4. Diskelis.

Komentarai kokie: darbas stovint. Kai sukasi diskelis, o tu žiūri iš viršaus, išcentrinė jėga meta pagrindini srautą dulkių tiesiai į akis. Detalę kiekvieną kartą reikia pasukti 90 laipsnių kampu kad matytum ką šveiti. Čia sunkesnes detales galima parišti prie lubų ant gumos pvz. dviračio kameros, kad būtų lengviau laikyti.
Na dar esu matęs variantų kai variklio ašis žiūri į viršų. Pvz. žmonės paprasčiausiai pritvirtina diskelį prie jau turimo šmirgelio ar pan. Teko taip poliruot, labai nepatiko užtai ir nesiūlau.

Apšvietimui naudokite dienines lempas nes kai valysite seną chromą nuo detalių nematysite ar iki galo viską nuvalėte, be to toks apšvietimas vartoja mažiau elektros.
2. Apranga

Poliravimas darbas tikrai purvinas, dulkes prilenda visur kur tik gali. Įsivaizduokit kas darosi kai pasiimi lygią didesne detalę ir valai nuo jos dažus 120 nr. švitriniu popierium prie 3000 apsisukimų. Tada pakyla dulkių kalnai ir sukasi debesys sukasi debesys . Tikrai neperdedu. Iš tiesų tai geriausiai manyčiau tinka dažytojo kombinezonas. Ant jo nėra nereikalingu ertmių, kurios leistu dulkėms sėsti ant kūno. Rankoves ties galais gerai užspaustos. Kaklas uždengtas, o galva dengia kapišonas. Jis pagamintas iš gana patvarios maišinės medžiagos. Kainuoja apie 20 litų. Jei kombinezoną ir turėsite vis vien siūlyčiau dirbti su kepure, liaudyje vadinama „gandonke“. Ir užsidengti su ja ausis.

Respiratorius BŪTINAS!!! Tai ko gero svarbiausias dalykas. Nepirkite statybinių medžiagų parduotuvėje tu vienkartinių daiktų kurie ten kainuoja 2 litus. Ir išvis nepirkite nieko pigaus. Na nebent ruošiatės išpoliruot kokią vieną ar dvi mažas detales. Žodžiu pirkite ne pigesni kaip už 20 litų. Ir kad būtų keičiami atskirai angliniai ir atskirai dulkiniai filtrai.

Dar vienas dalykas. Jei nenorite kad po ilgo poliravimo darbo atrodytų, kad esate pasidažęs akis dėkitės akinius . Nes metalo dulkes sėda ant akių, vokai jas nuvalo ir akys atrodo kaip apipieštos pieštuku . Ir jos nenusiplauna kurį laiką.

3. Darbo įrankiai ir priemonės

1. Variklis. Pradžiai aišku reikia gauti variklį. Jis turėtų būti 3000 apsisukimų. Tai patys optimaliausi apsisukimai darbui. Galingumo didelio čia nereikia - 500 vatų per akis.
2. Švitrinis popierius (Škurkė). Patariu šiuos numerius: 80, 120, 220, 320, 500.
3. Guminiai diskeliai. Parduotuvėse yra pirkt 2 esminiai variantai. Va tik dabar tiksliai neatsimenu diametro, bet jei neklystu jie abu yra 12cm skersmens. Šiaip jų paskirtis būti įsuktiems į drėlę. Vienas variantas yra kai švitrinis popierius tvirtinasi metaline plokštele per vidurį diskelio, o kitas, kai popierius lipinamas su ta lipučka kaip ant batų būna . Dar vieną diskelį nusipirkit ir sumažinkit maždaug iki 10cm (kad iš standartinio škurkės lapelio išeitų 4 blynai).
1. Guminis diskelis.
2. Lipnus padas.
3. Varžtas prisukimui prie variklio.
4. Variklio ašies prailginimas su sriegiu.

Kitas diskelio variantas yra lygiai toks pats tik neturi lipnaus pado.
4. Škurkės paruošimas darbui

Dirbant su lipniu diskeliu:
Reikia nusipirkti keletą paruoštų švitrinio popieriaus blynų skirtų būtent šitam diskeliui, paprasto švitrinio popieriaus, kuriuo dirbsite kai sutrinsit tuos originalius ir klijų „Moment“. Paprastą švitrinį popierių iškart susikarpykite skrituliais. Nieko nepaišykite, papraščiausiai dėkite originalų diskeli ant škurkės ir kirpkite. Jei ruošiatės šveisti lygias detales be vidinių kampų kirpkite lygiai tokio pat dydžio kaip ir originalusis. Jei ruošiatės šveisti vidinius kampus tada popierių kirpkite iš kraštų užleisdami apie 0,5cm ir ne daugiau kaip 1cm, nes tada jūsų popierių labai plėšys. Popierių susirūšiuokite į krūveles pagal numerį. Darbo metu imkite originalų blyną ir jūsų kirptą. Abu ištepkite klijais (taupiai), svarbiausia gerai ištepkite kraštus kad neliktų sausų plotų ir palikite padžiūti. Kol jūs šveisite vienu blynu jūsų ruošinys apdžius. Kai sušveičiat blyną imat tuos du išteptus klijais ir suklijuojat. Kuo lygiau bus iškirpta ir priklijuota tuo mažiau plėšys popierių. Naują blyną prilipdot prie guminio diskelio ir pasiruošiate sekantį. Taip suksis jūsų darbas.

Dirbant paprastu diskeliu:
Reikia nusipirkti švitrinio popieriaus, kartono ir lipalo. Lipalo nepirkit latviško. Švitrinį popierių susikarpykite skrituliais. Čia jau kirpkite visus lapelius platesnius už jūsų guminį diskelį, kad iš kraštų liktų apie 0,5cm. Ant smulkaus popieriaus karpydami iškart rašykite numerį ant gerosios pusės tų pačių žirklių smailiu kampu. O ką, netikit kad žirklės rašo?  Pabandykit . Kai jau turėsite susikarpę popierių tada imkite ruošinius ištepkite lipalu ir klijuokite prie kartono lapų. Lapus iškart spauskite kažkuo lygiu, kad ir knyga kokia. Džius šie lapai gan ilgai. Kol jie nebus gerai išdžiuvę nekarpykite jų. Tik tada kai jie bus gerai išdžiuvę iškirpkite apskritimus iš kartono lapų. Tada imkite kiekvieną blyną perlenkite pusiau ir įkirpkite per vidurį apie 2cm (iš akies). Tada perlenkite pagal įkirpimą ir daugmaž padalinę į lygias dalis padarykite dar 3 įkirpimus taip pat apie 2cm. Va jūsų popierius ir paruoštas. Darbas šiuo diskeliu turi 2 trūkumus. Tai kad apačioje visada yra neuždengtas varžtas kuriuo neatsargiai dirbant galima subraižyti poliruojamą detalę. Ir antras tai, kad klijuojant ir karpant popierių sugaištama nemažai laiko. Aišku jūs visada galite pirkti jau pagamintus diskelius parduotuvėje, bet kaina yra didesne ir pačių smulkiausių numerių nėra pirkt.

Kokį popierių pirkti? 80 ir 120 numerius pirkite medžiaginį kur parduotuvėse stovi dideli rulonai. Medžiaginio popieriaus galite ir neklijuoti prie kartono. Kitus numerius pirkite tuos maždaug piešimo lapo dydžio (Waterproof), nes kiek bebandžiau kitų variantų visi buvo nekokybiški.
5. Šlifavimas

Jei detalės paviršius yra labai suraižytas ar duobėtas imkite 80 numerio popierių ir šveiskite. Kuo popierius stambesnis tuo greičiau jis ėda metalą, žodžiu nepratrinkite kiaurai. Šveiskite tol kol paviršius bus visas vienodas, kad liktų tik švitrinio popieriaus subraižymai. Stenkitės išlaikyti vieną šveitimo kryptį, kad kai šveisite smulkesniu numeriu galėtumėt subraižymus kryžiuoti. Paėmus smulkesnį numerį po 80 galima imti iškart 220. Šlifuokite jei įmanoma statmenai prieš tai šlifuotiems rėžiams, tada labai gerai matosi kada tie rėžiai dings ir liks tik 220 popieriaus subraižymai. Vėlgi kai detalė pasidarys visa vienoda, šveiskite ją sekančiu numeriu 320 arba 400. Nušveitus šiais numeriais jau galima būtų ir poliruoti, čia jau jūsų noras kokio lygio norite. Jei norite, kad pirštais niekas nerodytų: aha va tingėjo pašveist tada baikite 500 numeriu geležį, o aliuminį galite ir 800. Bet praktiškai baigus šveitimą 320 numeriu skirtumą matysite jei žiūrėsite iš kokių 30cm atstumo. Optimaliausias variantas baigti šveisti 320 numeriu ir pašlifuoti dar 500 numeriu rankomis. Jei detalės naujos jų paviršius lygus, bet nudažytas pradėkite nuo 220 numerio, jei dažų daug nuo 120. Svarbus dalykas poliruojant aliuminį yra jo neperkaitint, neskubėkite dirbkite be pirštinių tada geriau jausite kada reikia detalei duoti ataušti. Jei perkaitinsite jį jis pasidarys tąsus ir nelabai gražiai išsipoliruos. Šveičiant detalę jinai niekada neturi stovėti vienoje vietoje, rankos plastiškais judesiais turi priliesti ir šlifuoti, taip nepridarysite duobių ir geriau šlifuos švitrinis popierius. Baigiant šlifavimą kartais sunku sugaudyti visus subraižymus. Tada šlifuojant paskutiniais numeriais kai nesat įsitikinę ar jau gana galite detalę nupoliruoti ant veltinio (vailoko).
6. Poliravimas

Kai detalės yra nušlifuotos jas reikia poliruoti ant vailoko. Tą geriausiai atlikti gręžimo staklėse. Vailoko ir pastos dažniausiai galima nusipirkti Gariūnuose, anksčiau ir Kalvarijų turgui būdavo, bet paskutiniu metu neteko sutikti. Pasta dabar net tiksliai nežinau kaip turi rašytis ar goy ar goj liaudyje dažnai vadinama žaliu akmeniu. Parduodama plytelėmis. Būna ir skysta, bet su ja nepatogu dirbt. Dabar galima nusipirkti ir užsienietiškų poliravimo pastų, kurios netgi yra skirstomos numeriais. Vailokui ištekinkite specialų laikiklį kad galėtumėte įsukti jį į gręžimo stakles. Poliruokite padidinę staklių apsukas bent ant antrojo skriemulio ar trečiojo skriemulio. Aliuminį poliruokite mažesnėmis apsukomis ir švelniau. Kai veltinis jau suksis staklėse ištepkite jį pasta. Paprasčiausiai paimkite pastos plyta ir prilieskit prie besisukančio valoko. Jis turi pasidaryti žalias. Poliruos geriausiai kai detalę prispausite ir jinai įkais. Pastos negailėkite, nes jei vailokas bus sausas ji paprasčiausiai nepoliruos. Poliruojant vailokas turi teplioti detalę juodai žaliu metalo drožlių ir pastos mišiniu. Gerai paspauskite detalę. Detales išvalyti galima bet kokiu skiedikliu, vaitspiritu, 646 ir pan.

Aliuminis poliruojamas truputį kitaip. Aliuminiui reikia turėti atskirai 2 minkštesnius vailokus, nors iš bėdos galite naudoti ta patį kur ir geležiai. Aliuminis kaip minėjau poliruojamas mažesnėmis apsukomis, kad neperkaistų. Aliuminę detale jau poliruokite žymiai atsargiau ir švelniau, nes aliuminis kaip suprantama metalas minkštas. Čia poliruojant pastos jau neturi būti perdaug. Išpoliravus detalę išvalykite ją antruoju vailoku, jo pasta netepkite jis turi būti švarus, truputi pastos jis gaus nuo jūsų poliruojamos detalės.
Jei nežinote ar pakankamai gerai paruošėte detalę chromavimui, atminkite paprastą dalyką: kaip detalė atrodo prieš chromavimą taip atrodys ir po jo. Chromo uždedamas per mažas sluoksnis kad jis sulygintų nors menkiausius nelygumus ar subraižymus. Paprasčiausiai nuchromavus detalė visa įgaus vienodą ir truputį baltesne už blizgančios geležies spalvą.

Va, nežinau gal ir viskas. Jei kas neaišku rašykit moto@mafija.lt

Straipsnio autorius: Kryzius



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Evalds Evalds
2011 Balandžio 30 18:00

Gali padengt su bespalviu laku, nes be apsaugos aliumininės detalės oksiduojasi ir praranda savo blizgesį. Lakas nuo to apsaugo :)

mt32 mt32
2010 Lapkričio 13 13:16

O nupoliravus aliuminio detale su taip vadinamo "zalio akmens" gabaleliu reikia ta detale kazkuo dar padengt? ar ji jau kazkiek apsaugota yra? nusipirkau "autosol" ir mastau ar dar kart su vailoku reikia per detales praeiti ar uzteks ir su skudureliu patrint? ar isvis nieko nedaryt?

Chipsas
2010 Gegužės 16 21:12

Kaip dirbti su skystom pastom? Aciu ;)

VXR 200 VXR 200
2009 Rugpjūčio 8 23:46

neblogas straipsnis

NightRider^
2009 Liepos 15 10:51

nueinat i bet kokia parduotuve dazimo reikmenu ten parduodami tie angalei kaip sakot diskeliai su lipuskom ir iskart galit ir poperiaus su lipuckom pirkt. angalis 15lt ligtais o skurkes po 2lt

Dainys
2008 Rugsėjo 30 20:41

Kaip atpoliruoti ratlankius kokia reriausia pasta naudoti

Zilvis
2008 Kovo 10 19:01

man atrodo jinai skirta lakui poliruoti o cia turi but speciali metalo poliravimo pasta,vakar pirkau senukuose 60,120,180,400 grudetumo pastas tai 3 litus su centais palikau uz keturis 120g buteliukus bet dar deimantines pastos skirtos poliravimo uzbaigimui pirkau tai uz ja 19lt palikau bet rezultatu tikrai nenusivyliau ir isleistu pinigu negaila ;)

mazuxx mazuxx
2007 Lapkričio 2 19:44

o su porolonine saiba ir specialia pasta kur masinas poliruoja negalima? ta pasta tokia balta su smulkiais grudeliais sonax firmos. gal kas bandet?

Abbath Abbath
2006 Gruodžio 19 14:41

kato glushai :D variklis pas tave ne i ta puse sukasi jei varztas atrisuka...
nesugeba faziu pasikeist ir pizdelina.....
Ten del visu klijavimu.... as kiek prisimenu aprasiau pigiausia varianta, kai skurke klijuojama ant storesnio popieriasu kad neplisinetu... pats naudoju gumini diskeli su varztu ir moment klijus.... skurke klijuoji klijuoji vis ant virsaus kai labai kieta pasidaro nulupi.... cia priklauso koki pavirsiu poliruoji ir kokio kietumo reikia.... o tos skurkes kur limpa pacios labai brangiai gaunasi...

...........Aišku jūs visada galite pirkti jau pagamintus diskelius parduotuvėje, bet kaina yra didesne ir pačių smulkiausių numerių nėra pirkt.

kato
2006 Lapkričio 26 13:18

tas diskelis kur nupaishytas( tas kur su varztu prisisuka) nieko vertas,nes su juo dirbant daznokai atsisuka varztas ir reikia reguliariai priverzinet,geriau naudoti vientisa shvitrinimo diskeli,tai tiek tam kartui shventu zodziu,amen :-) )))

spin spin
2006 Lapkričio 11 15:39

manau naudingas straipsnis ;)

wings
2006 Spalio 22 19:18

Veiloko (veltinio) Senukuose yra prie siltinimo medziagu, porolonu. 27 uz kvadrata.

Barzda
2006 Rugsėjo 11 14:39

Kur pirkti vailoka? Niekur nerandu

ferari ferari
2006 Birželio 24 19:41

naudingas tekstas :)

^ r1v3r
2006 Kovo 5 15:17

Yra pirkt lipnus padai. jieisisuka i griebtuvus. Pada nusiperki svitrinio su medziagine apacia. Tada labai lengvai prilipini ir nuplesi kadanori. Tik nezinau ar yra tu smulkiu labai ant jo..

pica
2005 Gegužės 31 21:20

siaip su dvipuse izoliacija patogiau,nes nereik laukt kol sudzius o ir prikimba tikrai ne blogiau :) jinai toks geltonas ritinelis buna,kainuoja 4 ar 5 lt :)

pica
2005 Gegužės 30 23:08

dirbant paprastu diskeliu koki tu kartona turi omeny? :) as manau kad skurke reik klijuot ant ispjauto fanerinio diskelio dvipuse lipnia juosta,nu bent pats esu taip dares.. arba tu tai ir turejai omeny,gal nesupratau :) gal gali tiksliau pasakyt?

galinskas
2004 Gruodžio 1 14:05

:D
seip patogu ta diskeli uzsimetus ant dreles sveisti :) bet ka daryt kur tas diskeli neprieina? pasieus svitrinio gabala su nagajs sveisti (?) :D


2004 Rugsėjo 27 20:50

tai as tik del to ir parasiau kad atsibodo aiskint... :)


2004 Rugsėjo 27 00:06

nu galu gale apie poliravima paporino kryzius.. :D :D
bo visi tik ir klausineja kur poliruoja...rejk atydaryt kooperatyva.. ;)
:D :D


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17