Motociklų apžvalga » Ducati 1098 - gimęs lenktynių trasoje...
Kuriant naująjį „1098“, dėmesio ar kruopštumo netrūko nei vienai važiuoklės, apdailos ar variklio detalei. Kiekviena iš jų turėjo praeiti nuodugnią apžiūrą, ir, jei neturėdavo didesnės įtakos motociklo charakteristikai, detalės buvo tiesiog atsisakoma ir kuriama tobulesnė. Bent jau taip teigiama oficialiame „Ducati“ pranešime spaudai... Kita vertus, pažvelgus į motociklo charakteristikas, abejonių dėl galbūt per daug išpūsto muilo burbulo nekyla: 171kg sveriantis motociklas pasiekia 160 AG ir 122 Nm sukimo momentą. Pagal svorio ir sukimo momento santykį, tai – neabejotinas savo klasės, kuriuose dominuoja „litriniai“ motociklai, lyderis, ir neabejotinai pats galingiausias serijinis šio segmento motociklas su L-2 varikliu per visą istoriją! Didybės maniją galima būtų pavadinti žalinga savybe, bet tik ne motociklų sporte.
Subjektyvus grožis
Kai yra tik vienas užsibrėžtas tikslas, visada lengviau jį pasiekti, todėl visi lig šiolei iš „Ducati“ gamyklos išriedėję motociklai kaskart vienas kitą pralenkia. Kažkada buvęs itališkas technikos šedevras, dabar „999“ variklis vietą užleidžia tos pačios, „Testastretta“ kilmės agregatui – „1098“. Tiesa, lyginant su tikrojo pirmtako („Ducati 916“) padaryta įtaka, naujasis modelis gerokai nublanksta. Visų pirma, dėl perdėto konservatyvumo. Priekinis žibintas atrodo kažkur matytas? Gal „Honda CBR600RR“? O gal vienam iš „Triumph modelių“? Kadaise garsėję išskirtiniu dizainu, dabar „Ducati“ sportiniai motociklai panašėja į itališką picą su kinišku padažu: turi savo unikalius sprendimus, bet, rodos, elementariose vietose pritrūksta originalumo. Motociklas atrodo tvirtas, bet per daug sustabarėjęs ir neišraiškingas ties centrine dalimi. Kam gi reikėjo užslėpti tą nuostabų L-2 variklį? Kaip ten bebūtų, grožis yra subjektyvus ir, subjektyvia mano nuomone, jis visada bus tik antras po praktiškumo. Žinoma, malonu vien dėl to, kad „Ducati“ laikėsi tradicijų ir galinę švytuoklę paliko vienpusę, o 2 išmetimo bakelius „paslėpė“ po keleivio sėdyne.
„MotoGP“ palikuonis
Vieno dalyko aš taip pat nesuprantu: kodėl 1099 kub.cm darbinio tūrio variklį reikėjo pavadinti „1098“? „Ducati“ visada mėgo taip klaidingai ženklinti savo gaminius, ir šis – ne išimtis. Tačiau dabar atsiribokime nuo pamąstymų ir spėlionių ir pažvelkime į faktus: variklio bloko galvos, net ir tokios didelės kubatūros varikliui, atrodo neįtikėtinai mažos. Tai ne kas kita, kaip supaprastinta, „MotoGP“ kraujo turinčio „Desmosedici“ galvų kopija. Kiek nestandartinis stūmoklio skersmuo ir eiga buvo pasirinkti būtent dėl padidėjusio darbinio tūrio – net 104mm skersmens stūmokliai „vaikšto“ 64,7mm amplitudėje. Galvas uždengę iš magnio pagamintais dangteliais, „Ducati“ sugebėjo variklio svorį, lyginant su „999“, sumažinti trim kilogramais! Maitinti tokį „rajūną“ patikėta „Marelli“ elektroninei kuro įpurškimo sistemai su ovaliomis sklendėmis. Dėka šio sprendimo, taip pat pasiskolinto iš „MotoGP“, 30% padidėjo paduodamo oro kiekis, taigi ir galia „išaugo“ dar 5AG!
Iš vamzdelių suvirintas motociklo rėmas ir aliumininė, vienpusė galinė švytuoklė sudaro puikų tandemą. Gali nuskambėti kiek neįtikėtinai, bet rėmo svorį pavyko sumažinti kiek daugiau nei kilogramu, nuo 28mm iki 34mm padidinus jo vamzdelių skersmenį. Paslaptis slypi tame, kad „Ducati“ taip pat sumažino ir vamzdelių sienelių storį – ar tik neatsilieps toks sprendimas rėmo tvirtumui? Gamintojo atstovai teigia, kad ne: „Anaiptol, motociklo rėmo tvirtumas išaugo net 14%“.
Brangiausi komponentai
Ar žinot, kodėl „Ducati 1098“ ir „1098 S“ versijų kaina skiriasi daugiau nei 13000Lt? Iš pažiūros, tai identiški motociklai, kol nepažvelgiate iš arčiau ir nepastebite skirtingų prekinių ženklų... O skirtumas tarp „Showa“ ir „Öhlins“ tikrai didelis. Baziniame modelyje sumontuotos „Showa“ firmos 43mm apverstos priekinės šakės nei iš tolo neprilygsta „Öhlins“ produkcijai, sutinkamai „S“ versijoje. Panaši situacija yra ir su galine pakaba, kur šios 2 firmos bando suvilioti kuo daugiau klientu: viena - pasitelkdama kainą, kita – kokybę ir mažesnį svorį. Visgi nuvertinti pigesnio varianto nevertėtų – „Ducati“ suteikė vairuotojui galimybę reguliuoti sėdynės aukštį nekeičiant galinio amortizatoriaus darbo parametrų, o tai jau didelis pliusas tiems, kurie nori lenktynių trasoje surasti optimalius motociklo važiavimo parametrus.
Inovacijos
Vėlgi, „MotoGP“ sprendimą italai įdiegė į serijinį motociklą: pažvelgus į prietaisų skydelį gali kiek nuliūdinti minimalistinis vaizdas – jokių mygtukų. Skydelis labiau primena tą, kuris naudojamas „Ducati GP7“. Visus nustatymus, tame tarpe ir informaciją apie variklio darbą, vairuotojas galės pasiekti per rankenėlėse sumontuotus jungiklius. Unikalus sprendimas „S“ versijoje bus duomenų „nusiurbimo“ galimybė, vadinama „DDA“ (Ducati Data Analyser). Jums tereiks prijungti atminties kortelę per USB jungtį ir savo kompiuteryje galėsite analizuoti iki 3,5h trukmės savo važiavimo ypatumus: greitį, stabdymą, pavarų perjungimo intervalus, kuro suvartojimą ir dar daug kitų. Tik viliuosi, kad bus ir greito duomenų ištrynimo funkcija tiems atvejams, kai bandysite įrodyti policijos pareigūnui, kad greičio neviršijojte...
Šaltinis:
Autorius:
Mindaugas Šimėnas
Komentarai Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
YZF 6R
2009 Lapkričio 30 17:21 |
ar kas gali paaiskinti kas zino bent as ducacio nemates 4 cilindru jie visi dvieju ar tikrai as teisus? |
SportinisBU
2008 Lapkričio 24 18:07 |
Man visi Ducati nuostabus dizaineriai nepatingi padirbeti ne taip kai buna moto - kaliauses sukuria (cia aisq ne ducati) |
ArnY^
2008 Lapkričio 5 17:05 |
Brangokas Jau Geriau r6 |
jankus*old
2008 Rugsėjo 19 00:21 |
tikrai vertas demesio,bet nemanau ar kam is musu pavyktu ji nupirkt,ir kaina nejuokinga kazkas apie 200.000 lt |
Topas
2008 Rugsėjo 14 10:14 |
Desmo su V4 varikliu tikrai vertas demesio |
jankus*old
2008 Rugsėjo 5 00:53 |
tai ka jau kalbet apie ducati 989 cc,DUCATI DESMOSEDICI RR keturiu cilindru su 200 arkliu ,arba pakeitus ismetimo sistema ir cipsa imetus kuriuos gauni perkant ta aparatu,tada turi 220 ar daugiau arkliu moto |
Topas
2008 Rugpjūčio 13 23:44 |
o ka pasakysit apie 1098R su 180 kumeliu |
fCk
2008 Liepos 29 17:40 |
Man asmeniskai... Sitas Ducati modelis yra pats graziausias, bet vistiek Suzuki nekeisciau i nieka... |
Zilvitiz
2008 Birželio 2 19:02 |
Ducati - vertas kiekvieno isleisto lito. Tai auksciausios kokybes ir klases kurinys, jis toli nera skirtas placiajai auditorijai, juo privalo vazineti isskirtiniai zmones |
iirmis
2007 Balandžio 21 12:20 |
ducati rulz |
chille
2007 Balandžio 1 15:33 |
na kaina tai kaip kawasaki zx10r bet gauni dar du papildomus cilindrus ir dar 24 arkliukus uz ta pacia suma,nemanyciau kad kawasakio dizainas labai jau skurdesnis...kaip manot?? |
TopSpeed
2007 Kovo 19 13:39 |
Kazin kodel man tas prietaisu skydelis elektroninis ne prie shirdies.. Butu mechaninis tachometras butu liux |
mazas
2007 Vasario 13 13:40 |
vis del to 916 998s graziausi, sis labai panasus i japonus |
justas999
2007 Vasario 8 19:33 |
galetu but v6 |
Zilvitiz
2007 Vasario 8 11:11 |
priekis jau kazkur tarsi matytas nju bet vistiek ant sienos 998 atrodo graziau ir beja tikrai reliau o del tu cilindru tai as irgi uz 4 graziau dirba motoriukas |
meškinas
2007 Vasario 3 14:56 |
butu keturiu cilindru, tai taupyciau tuos 41000Lt |
ZLO
2007 Vasario 2 15:52 |
41000Lt |
andrius uk
2007 Vasario 2 13:52 |
ir kodel mane tie italai netraukia... |
Paranoid
2007 Sausio 31 15:11 |
geras, grazus, priekis turi CBR`o bruozu |
HarleyRR
2007 Sausio 31 09:10 |
super Ducati (grista prie 916 996 998 stiliaus ) |
Sennis
2007 Sausio 30 15:26 |
Mindazzz - |
mindazzz
2007 Sausio 30 13:04 |
Aš mačiau - BIC. Nu ir dar Gillette |
pawazzz
2007 Sausio 30 12:44 |
ducati 999r mano svajone ... sitas puikus,bet nemaciau nuostabesnes britvos uz 999 |
geRIMUKAS
2007 Sausio 30 00:30 |
dailus dideliu berniuku didelis zaisliukas........ |
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |