Motociklų apžvalga » Yamaha Tenere - devyni nežinios metai
Nepateisinti lūkesčiai
„Yamaha“ nebuvo išimtis. 1983 metais, sekdama konkurentų pėdomis, ji pristatė pirmąją „Tenere“, varomą 600 kub.cm. darbo tūrio variklio. Po gausybės išbandymų raliuose ir netgi Paryžiaus-Dakaro maratone, darbo tūrio kitimo nuo 600 iki 660 kub.cm., šis vardas staiga prapuolė iš naujų motociklų sąrašų. 1991-1999 metais leista ketvirtosios kartos „Tenere“ spėjo pasenti ne tik estetiškai, bet ir technologiškai. Be to, pirmųjų modelių sėkmės pakartoti nepavyko – savininkai išreikšdavo per daug pastabų vairuotojo ergonomikai. Vis dar tinkama bekelei, „Yamaha“ asfaltuotuose keliuose nebesugebėjo lygiuotis į analogiškus kitų gamintojų produktus. Nenorėdama rizikuoti pardavimais, „Yamaha“ 1999 metais nutraukė „Tenere“ gamybą.
Naujas žaidėjas smėlio dėžėje
Sugrįžimui prireikė net 9 metų. Per tą laiką dauguma konkurentų, sekdami BMW pavyzdžiu, pamažu vis didino transkontinentinių motociklų darbo tūrius ir mažino jų pravažumo galimybes. Pasaulį išvydo „Honda XL1000 Varadero“, „Suzuki DL1000 V-Strom“, „Aprilia ETV1000 Caponord“, „KTM LC8 Adventure“. Per 9 metus lygiaverčio atsako „Yamaha“ jiems taip ir negalėjo pasiūlyti - „XT660R“ nebuvo pajėgus šioje klasėje. Tačiau 2008-ieji žada permainų. Siekdama susigrąžinti bent dalį buvusių ištikimų klientų, „Yamaha“ nutarė nuo pagrindų atnaujinti senąją „Tenere“. Tai – lyg sūnaus išleidimas pažaisti smėlio dėžėje kartu su vyresniais berniukais.
Jau, ko gero, pastebėjote, kad „smėlio dėžėje“ jėgos nebus lygios. Tenka pripažinti, kad konkuruoti su „litriniais draugais“ išvystomos galios atžvilgiu bus labai sudėtinga. „Tenere“ tvirčiau jaustųsi, jei šalia pastatytume „KTM LC4 Adventure“ ar „Suzuki DL650 V-Strom“. Norisi susimąstyti, kodėl „Yamaha“ nusitaikė ne į populiariųjų „litrų“ gretas, o į šešėlyje esančius mažuosius jų brolius? Atsakymo Japonijos inžinieriai nepateikė, bet galima nuspėti, jog dėl didelių naujos platformos kūrimo kaštų. 2008 m. pasirodysianti „Tenere“ jau turėjo platformą – „XT660“ variklį, naudojamą „enduro“ ir „supermoto“ modeliuose.
Paslėpti skaičiai
Panašumai tarp „XT660R“ ir „Tenere“ baigiasi ties varikliu. Nors „Yamaha“ dar neskelbia tikslios galios ir sukimo momento, apie identiškumą galima spręsti pagal sutampančius kitus duomenis. 1 cilindro, 4 vožtuvų „Tenere“ variklyje išliko skysčio aušinimo sistema, tolygų darbą užtikrinanti kuro įpurškimo sistema, bei ta pati, 5 laipsnių pavarų dėžė. Nematytų pojūčių dinamikos atžvilgiu vairuotojas nesulauks. Tai reiškia, kad ir dabar variklį reikės „išsukti“ iki pakankamai didelių apsisukimų, ir tik tada atsiskleis jo savybės. Ši savybė neatrodo itin viliojančiai ne vien dėl galimo „liūdesio“ autostradoje, aukšta pavara lenkiant automobilius. Deklaruojamas motociklo pritaikymas bekelei bus kiek apkartintas nuolatinio sankabos svirtelės maigymo, ieškant optimalios traukos. Jei „Yamaha“ kai kuriuos skaičius visgi slepia dėl jų prieaugio, tikėtina, kad viskas krypsta gerąją linkme.
Pakabos kompromisas
Lyg ralio dalyvis
Pabrėžiant ilgų kelionių galimybę, sukurtas ir atitinkamos paskirties degalų bakas. Tokios klasės motociklui, jis – vidutinės talpos (22 l), tačiau reikia atsižvelgti ir į kuro sąnaudas. 1 cilindro variklis, maitinamas kuro įpurškimo sistemos, jo suvartoja vidutiniškai apie 5 l/100 km. Pats bakas dizainerių sumaniai „įlietas“ į ekspresyvių formų priekinį spoilerį . Žvelgiant iš priekio, motociklas atrodo labai artimas „KTM LC8 Adventure“, taip pat Dakaro ralio dalyviams. Tokį įspūdį sudaro aukštai iškeltas spoileris bei didelis, kampuotas žibintas. Jame ilgųjų ir trumpųjų šviesų lemputės sumontuotos viena virš kitos. Iškart virš žibinto - siauras, bet aukštas priekinis stiklas. Ilgų kelionių mėgėjai įvertins dėl sumažėjusio vėjo pasipriešinimo atsirandantį komfortą.
Priedų gausa
Techninės charakteristikos
Variklis
Tipas: 1 cilindro, 4 vožtuvų, skysčiu aušinamas
Darbo tūris: 660 kub.cm.
Stūmoklio skersmuo ir eiga: 100 x 84 mm
Suspaudimo laipsnis: 10.0:1
Galia: n/d
Sukimo momentas: n/d
Degalų tiekimas: Kuro įpurškimo sistema
Pavarų dėžė: 5 laipsnių
Pakaba
Rėmas: Plieninis
Priekiniai amortizatoriai: Teleskopiniai
Priekinio rato eiga: 210 mm
Galiniai amortizatoriai: Mono-amortizatorius
Galinio rato eiga: 200 mm
Priekiniai stabdžiai: Du 298 mm skersmens diskai, 2 stūmokliukų apkabos
Galiniai stabdžiai: 245 mm skersmens diskas, 1 stūmokliuko apkaba
Priekinė padanga: 90/90 R21
Galinė padanga: 130/80 R17
Matmenys
Ilgis: 2246 mm
Plotis: 865 mm
Aukštis: 1477 mm
Sėdynės aukštis: 895 mm
Prošvaisa: 245 mm
„Sausas“ svoris: 183 kg
Degalų bakas: 22 l
Oficialusis atstovas: UAB „Armiservisas“
Šaltinis:
Autorius:
Mindaugas Šimėnas
Komentarai Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Trenktas
2010 Rugpjūčio 27 11:29 |
Jau pralekiau nemazai, man jis patinka ir kelis metus tikrai nekeisiu i kita Yra siek tiek kur tobulinti, bet cia gi jamaha, nereikia noreti kosmoso uz maza kaina |
Trenktas
2010 Birželio 3 14:37 |
Kas isgyvena del svorio ar del silpnumo, ipratus ir pasipraktikavus jis labai smagus. Turejau visokiu, taciau pastarasis tinka ir kelionei ir kaip enduras. Tiesa, mazai dar su juo pralekiau, taciau nusivilti neteko |
Remigijus
2009 Lapkričio 5 20:31 |
Atrodo jis tikrai gerai, o ir ne tik atrodo! Teko pavaziuoti su naujuoju isdykeliu ir pabendrauti su savininku, kuris pakeite ne viena endurka. Mano nuomuone kad jis tikras, grynaveslis enduriukas, siek tiek silpnokas, taciau reikia pastebeti jog jis tikrai neskirtas esfaltui!! o kas yra vazineja kalnuose miskuose ir siaip visokiuose bekelese, tai zino jog ten greitis, tikrai ne pirmoje vietoje... Fainas aparatas, taciau ne keliauninkas.. bent jau europos salygomis.. per daug asfalto. |
valentinas
2007 Gruodžio 27 23:45 |
I lc-4 tur but nekeisciau |
vatas
2007 Gruodžio 23 22:50 |
Taip,atrodo gerai,bet pagal tokia kubatura galetu buti lengvesnis. |
Tomukas
2007 Gruodžio 18 19:11 |
Atrodo jis super |
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |