Motociklų apžvalga » Kaip austrai "Buell 1125 R" variklį kūrė...
Slapta staigmena
Šių metų modelių gamoje didžioji dauguma motociklų dalijasi vieną ir tą patį – 1200 kub.cm. „Thunderstorm“ variklį, pasiekiantį 103 Ag. Nuo 2008 metų parduotuvių virtinose pasirodysiantis „Buell 1125R” situaciją turėtų gerokai sujaukti. Skaičiai aiškiai parodo, kad naujojo modelio variklio darbo tūris gerokai sumažėjo, tačiau techninės charakteristikos byloja apie prieaugį kitose srityse. Kokiose? Skaitykite toliau ir sužinosite.
25 metų pertrauka
Nuo pat 1983-iųjų, kuomet Erikas Buellis paliko „Harley-Davidson“ kompaniją, ir pats pradėjo kurti motociklus, išriedėjo vienas vienintelis skysčiu aušinamas motociklas po šios firmos emblema. Tai buvo RW750 – dvitaktis, Formulės-1 varžyboms dedikuotas motociklas, kuris gyvavo tik dvejus metus. 1985 metais Amerikoje uždraudus šios klasės varžybas, Erikas visas savo idėjas nukreipė į masinę gamybą. Visas, išskyrus vieną, skysčiu aušinamo variklio idėją... Prireikė beveik 25 metų, kol galiausiai šį techninį sprendimą buvo nuspręsta atgaivinti. Naujasis 1125R būtent tuo ir pribloškė.
Austriškas potepis
Kita vertus, visa tai laikyti Eriko nuopelnu buvo kiek sunku, kadangi šį modelį aprūpins jau nebe modifikuota „Harley-Davidson“ jėgainė. Motociklo variklis – tai absoliučiai naujas produktas, neturintis nieko bendro su „H-D“. Keista, kad tokia kompanija, puoselėjanti „amerikietiškąją“ idėją, variklio gamybą patikėjo... austrams!
Pavyzdžiui, dauguma, vairuojančių XB12 serijos motociklus, yra visiškai patenkinti jo siūlomu galios potencialu. Tačiau yra ir tokių, kuriems tos galios yra per mažai. Vienas iš mano tikslų buvo peržengti 5 skaitmenų ribą. Turiu omenyje tai, kad motociklas demonstruotų savo charakterį net ir tachometro rodyklei peržengus 10000 aps./min. ribą. Norėjau jėgainės, kuri vairą iš rankų plėštų nuo 3500 iki pat 10000 pas./min. Norėjau lygios sukimo momento kreivės, leidžiančios vairuotojui mėgautis važiavimu. Visa tai pasiūlė „BRP-Rotax“. Keisčiausia yra tai, kad važiuojant 1125R greičio beveik nesijaučia. Sukimo momento kreivė, ar netgi tiesė, tokia lygi, tarsi elektrinio motociklo. Tikslas – pasiektas.“
Patobulinta tradicija
Technologinė trilogija
Variklis, rėmas ir švytuoklė sudaro vieną tvirtą junginį, užtikrindami važiuoklės standumą visais gyvenimo atvejais. Pamenate kadaise Eriko ištartus žodžius, jog „Buell“ motociklai – tarsi „technologinės trilogijos“? Viena iš šios trilogijos dalių ir yra važiuoklės standumas. Tai akcentuoja ir masyvios, apversto tipo priekinės šakės, kurių skersmuo – net 47mm! Vieninteliai sportinių amerikietiškų motociklų gamintojai visada siekė sukurti motociklą, kurio valdymas nesukeltų rūpesčių net pradedančiajam. Netolygus svorio paskirstymas – didžiausias „peilis“ besimokantiems įveikti staigius posūkius. Su naujuoju 1125R šios problemos išvengti, ko gero, pavyks, kadangi kompaktiškas „Helicon“ didžiąją dalį savo masės sukoncentruoja būtent ties motociklo centru.
Papildomas svoris – ne bėda
Nulinė sukamoji apkrova
Trečioji trilogijos dalis – tai maža nespyruokliuojama masė. Kiekvieno sportinių motociklų gamintojo siekiama, ji ne tik užtikrina stabilumą, manevringumą, bet ir pagerina sukibimo su asfaltu savybes. Naujos kartos ZTL² stabdžių sistemos pagrindinis bruožas yra tai, jog priekinio rato ašiai, priešingai nei su įprastiniais stabdžiais, netenka jokios apkrovos. Visa stabdymo jėga iš karto perduodama ratlankiui, todėl sutaupytas efektyvumas leido atsisakyti antrojo stabdžių disko. ZTL, išvertus iš anglų kalbos, reiškia nulinę sukamąją apkrovą („zero torsional load“). Be to, šį 375mm skersmens diską tvirtai spaus net 8 stūmokliukų apkaba. Galinė apkaba, nors ir veikianti išvien su įprastiniu disku, bus tvirtai sumontuota tiesiog ant švytuoklės. Paskutinis taškas šioje trilogijoje – tai perdavimas. 480 g sveriantis diržas išdidžiai stovi greta konkurentų, kuriuos varo 2 kg sveriančios grandinės.
Dėmesys vairuotojo komfortui
Apibendrinus viską, ką paminėjau aukščiau, galiu drąsiai teigti – „Buell“ sukūrė lygiavertį konkurentą japonų „superbaikams“, tačiau net nesiruošiantį su jais konkuruoti. Visa šio kūrinio esmė slypi vairuotojui tenkančio malonumo kiekyje, o ne lenktynių trasoje pasiektuose skaičiuose. Bet ar tai vis dar amerikietiškas produktas? Ko gero, toks pat amerikietiškas, kaip ir H-D V-ROD...
Techninės charakteristikos
Variklis
Tipas: V2, DOHC, skysčiu aušinamas
Darbo tūris: 1125 kub.cm.
Stūmoklio skersmuo ir eiga: 103 x 67.5 mm
Galia: 146 Ag esant 9800 aps./min.
Sukimo momentas: 111 Nm esant 8000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių
Degalų tiekimas: El. kuro įpurškimas
Važiuoklė
Priekinė padanga: 120/70 R17
Galinė padanga: 180/55 R17
Priekiniai amortizatoriai: „Showa“, apversto tipo, 47 mm skersmens
Galinis amortizatorius: „Showa“
Priekiniai stabdžiai: 375 mm skersmens diskas (ZTL²), 8 stūmokliukų apkaba
Galiniai stabdžiai: 240 mm skersmens diskas, 2 stūmokliukų apkaba
Rėmas: Aliumininis, naudojamas kaip degalų rezervuaras
Matmenys
Ilgis: 1996 mm
Plotis: 716 mm
Sėdynės aukštis: 775 mm
Prošvaisa: 114 mm
Ratų bazė: 1387 mm
Degalų bakas: 21 l , 3 l rezervas
Sausas svoris: 170 kg
Kaina: apie 45000 Lt
Oficialus atstovas: UAB „PITSTOP LT“
Šaltinis:
Autorius:
Mindaugas Šimėnas
Komentarai Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Dread
2010 Spalio 10 11:08 |
ne veltui buell'iui kaputt, kakali gamindavo, tai bankrutavo |
2ratai
2009 Balandžio 7 14:35 |
"Neparagavęs" nesuprasi. Išvada - tas aparatas ne man. Man labiau patiko "atgyvenos", oru prapučiami Buell, ypač Lightning serijos. Gal jis patiktų tam, kuriam Buell Firebolt buvo per silpnas? |
StreetFigther
2008 Rugpjūčio 3 00:27 |
Nu bet Rotax nieko gero kaip ir nesukure su tokia savo patirtimi... Konkurentai is tu paciu kubu ispaudzia daugiau ir mazesnemis kuro sanaudomis taigi Variklis tik nauju techniniu sprendimu vertas demesiu bet ne daugiau.. Siaip KTM RC8 is naujai sukurtos Sirdies daugiau isgauna. nu bet kalbant apie pacio dviracio sandara tai jam lygiu nera!! |
reperiukeaaa
2008 Sausio 4 11:27 |
nju ce ti jo ;] |
2ratai
2007 Gruodžio 18 01:12 |
Buell'į galima mėgti arba nemėgti. Čia kaip ir V-ROD vadinamas urodu... Nepatinka "persijunk" kitą kanalą... |
mindazzz
2007 Gruodžio 16 23:52 |
Čia jau Rotax'o, ne Buellio šedevras |
Ziurke
2007 Gruodžio 16 21:14 |
reik but totaliu oluxu kad apie buelli pasakyt tokius zodzius. visas pasaulis pripazysta buelli kaip sedevra inzinierijos, o "kazkokie" profai matot lietuvoj gaidinasi. itariu jie net nebande su juo vaziuot |
geRIMUKAS
2007 Gruodžio 13 23:15 |
vienas pazistamas juo vaziavo .tai pasake kad GAIDYS totalus. tsakant |
mindazzz
2007 Gruodžio 13 22:06 |
Gyvas dizainas daug kartų gražesnis Tiesa, ne tobulas, bet nuo nuotraukų kaip diena ir naktis skiriasi. |
Liūtas
2007 Gruodžio 13 21:37 |
Duomenys tikrai neblogi. Bet jau dizainas Bet diržo masė lyginant su grandine tai yra argumentas... |
gampas
2007 Gruodžio 13 13:52 |
Justuti, kai reme benzas, bake dazniausiai visa elektronika montuojama:] |
charke
2007 Gruodžio 13 10:41 |
Noriu to zverouko!!! |
justutiz
2007 Gruodžio 13 00:49 |
O nafik bakas jeigu benzinas reme? |
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |