Motociklizmas » Saugus važiavimas mieste

| 2008-04-03 | 41 koment.
Aš gyvenu Los Angel’e nuo 1984, ir mano kasdieninis važinėjimas iš San Ferdinando į Hollywood’ą privertė mane studijuoti saugaus važiavimo mieste su motociklu meno. Tie kurie važinėja mieste privalo kovoti su vairuotojų nuotaikomis, slidžiomis juostomis, neprižiūrimomis mašinomis, bei begale netikėtų situacijų. Gaila, kad labai maža dalis Amerikoje registruotų motociklų yra naudojami kasdieniniam važinėjimui į darbą, ar mokyklą, ogi teisingai vairuojamas motociklas yra puiki transporto priemonė mieste.
Galimybė kontroliuoti motociklą yra puiki pradžia saugiam vairavimui mieste, pagrindiniai važinėjimo motociklu įgūdžiai tokie kaip stabdymas ir vairavimas turėtų būti aštrūs. Bet yra keletas kritinių išlikimo punktų, kuriuos motociklo vairuotojas privalo žinoti: nuolat stebėti eismą, gebėti jį prognozuoti, būti matomas, nevažiuoti aklojoje zonoje ir visada žinoti veiksmų planą, jei atsitiktų kasnors neįprasto.


 

Šis skyrius skirtas suprasti, kad motociklai gali pakeisti mašinas kasdieniniam važinėjimui į darbą. Taip pat didesnis motociklų naudojimas sumažintų energijos suvartojimą, sumažintų oro taršą, atsirastų daugiau vietos parkavimui, netgi sumažintų greitkelių susidėvėjimą. Žinoma, kad motociklus lengviau parkuoti, ir jie gali nuvažiuoti daugiau kilometrų nei daugelis mašinų, o taršos sumažėjimo argumentas išplaukia iš kamščių sumažėjimo fakto, kuriose stovėdami automobiliai su įjungtais varikliais išmeta į atmosferą didelį kiekį teršalų. Mano nuomone nuvažiuoti į darbą motociklu yra perpus greičiau nei tai padaryti mašina, taigi ir oras bus teršiamas mažiau.
Keli argumentai
Yra keletas argumentų prieš važinėjimą motociklu mieste. Svarbiausias iš jų - pavojus gyvybei. Motocilkų vairuotojai turi atsižvelgti į oro sąlygas, rūpintis motociklo apsauga nuo vagysčių, bei turėti specialią aprangą, kuri gali būti netinkama dėvėti darbe, tačiau pagrindinis interesas yra tiesiog išgyvenimas kasdienio važinėjimo į darbą, parduotuvę ar koncertą metu.Tačiau daug metų važinėdamas Los Angel’e, aš supratau, kad pasivažinėjimas mieste gali būti prognozuojamas, valdomas, bei išgyvenamas. Šiame straipsnelyje išsiaiškinsime rizikas, bei pateiksiu visus reikalingus įgūdžius važinėjimui motociklu, bei padėsiu suprasti kaip galima saugiau važinėti pasitelkus protinį išradingumą.
Saugaus važinėjant motociklu pradėti mokytis galima važuojant mašina. Reiktų įsivaizduoti, kad važiuojama motociklu, tik su savo įgūdžiais, savo protu ir technika kuri saugo tave. Svarbiausia reikia atkreipti dėmesį į fizinį santykį su kitomis mašinomis, bei kaip jų vairuotojai tave mato, ir ar išvis mato. Reikia pradėti mastyti kaip motociklininkui prieš sėdant ant jo.
Pradžių pradžia - įgūdžiai
Pradėkite nuo motociklo valdymo įgūdžių studijavimo, ypač nuo gebėjimo stabdyti. Ateis toks laikas, kai gebėjimas sustabdyti motociklą kiek įmanoma greičiau, ar gebėjimas pastebėti girtą vairuotoją, išgelbės jūsų gyvybę. Tyrimai parodė, kad netikėtose situacijose motociklistai dažnai priima klaidingus sprendimus, tokius kaip rato užblokavimas, ar neapvažiavimas objekto, kurį gana lengvai buvo galima aplenkti. Aš manau, kad važiavimas intencyviame eisme be pagrindinių vairavimo įgūdžių yra labai pavojingas. Staigus ir netikėtas stabdymas turėtų virsti įpročiu. Reiktų tai kartoti kiekvieną pasivažinėjimą, aišku netrukdant eismui. Redaktoriai, su kuriais aš dirbau motociklų laikraščiuose, niekada nevažinėjo su tuo pačiu motociklu daugiau nei 4 dienas, taigi mes turėjome galimybę ištirti motociklų stabdymo galimybes. Pasižiūrėdavom ar nėra mašinų už mūsų ir staigiai stabdydavom prie šviesoforo ar Stop linijos. Mes išmokome visada lakyti vidurinį ir rodomąjį pirštą ant stabdžių rankenos, nes tai sumažina reakcijos laiką susidūrus su netikėtumais. Taip pat mes išmokome vengti slidžios vidurinės kelio juostos dalies. Purvas krintantis nuo automobilių dažniausiai atsiduria viduryje kelio juostos, netgi mašinų padangos išvalo purvą iš kraštų į vidurį, taigi norint pasiekti geriausią sukibimą, reiktų važiuoti išoriniuose kelio juostų trečdaliuose.

Tinkama apranga ir greitis
Kad ir kada pamatytumėt laikraščio apie motociklus redaktorių važiuojantį į darbą, jis visada bus apsirengęs tinkamą aprangą. Jis žino, kad apsauginė apranga negali būti per karšta, nes jis jos nedėvės, tuo labiau apranga turi būti tinkama dėvėti betkokioms oro sąlygoms. Daugelis redaktorių dėvi minkštą nailoninį kostiumą ant kasdieninių drabužių. Taigi jei nori varžytis su redaktoriais, vilkėk savo aprangą nuolat.
Vyrukai iš laikraščio daro dar vieną dalyką: “Mes gerbiame ir laikomės greičio apribojimų mieste”. Greitis nežudo, bet jis padidina reakcijos laiką, bei stabdymo kelią. Jei kada buvote išgąsdintas eismo mieste galiu lažintis kad važiavote didesniu nei 60 km/h. Tai lyg bėgti per prekybos centrą ieškant greito maisto užkandinės, kai tavo greitis neleidžia perskaityti visų iškabų. Viršydami greitį mieste mes neturime pakankamai laiko eismo sekimui bei reagavimui į jį, o eismo sekimas yra pagrindinis kriterijus važiuojant mieste. Taigi vienas dalykas aiškus: prilėtinkit mieste!
Išmokite stebėti aplinką
Išmokti naudoti akis efektyviai yra esminis aspektas saugiai dalyvaujant eisme. Tuo momentu kai jūsų akys nustoja judėję ir užsifiksuoja į kažokį objektą, ženklą, ar pėsčiąjį, jūs prarandate galimybę matyti aplinką, šis momentas gali skaudžiai nustebinti. Važiuojant mieste, jūsų akys nuolat turi skenuoti, tikrinti, judėti - maitindamos smegenis informacija apie laukiančius pavojus, bei takus reikalingus išsisukti iš netikėtų situacijų. Įsitikinkite, kad girdite garsinius signalus, sirenas ir eismo signalus, taip pat nosimi galima užuosti dyzelino ar tepalo balas, tačiau daugeliu atvejų akys tarnauja kaip pagrindinė įspėjamoji sistema.
Jei girdėjote pakankamai avarijų istorijų, tada dažnai girdėjote žodžius, “ Aš buvau labai pavargęs ir ...” Pavargusios akys per ilgai sustoja ties vienu objektu. Jos išlieka užfiksuotos į vieną galimai pavojingą daiktą, o motociklas juda pirmyn, šis susitelkimas į vieną vietą, padidina reakcijos laiką reikalingą kitam įvykiui pastebėti. Mes visi retkarčiais būname priversti važiuoti nuvargę, labai svarbu tingias akis nuolat varinėti. Jei treniruotumėtės tai daryti kai nesate pavargę, šis įprotis taptų neatskiriama važiavimo motociklu dalimi, netgi važiuojant namo vidurnaktį.
Testukas - "Ar jūs galite vairuoti motociklą?"
Jei atvirai, tai kai kurie automobilių vairuotojai niekuomet neturėtų vairuoti motociklo. Atsakykite į testo klausimus tik tie kurie nori būti motociklininkais:
1. Ar tavęs dažnai nepastebi kiti vairuotojai? Jei taip, tai jūs perdažnai važiuojate “aklojoje zonoje” ir nežinote kaip reikia “važiuoti veidrodyje”.
2. Ar jūs naudojate automobilio signalą kasdien? Jūsų signalas turėtų būti paskutis gynybos įrankis. Jeigu jūs nuolat jį naudojat, kad dalyvauti eisme saugiai, jūs nesekate eismo ir esate blogoje vietoje - tikriausiai aklojoje zonoje.
3. Ar visi vairuotojai kelyje turi pasitraukti, kad praleistų jus? Yra gerai manyti jog kiti eismo dalyviai pasitrauks, kad jus praleistų, tačiau vairuotojai kurie iš tikrųjų tuo tiki, vairuoja bauginančiai. Jie neišlaiko savo vietos bendrame transporto sraute, ir nuolat elgiasi agresyviai.
4. Ar sustojęs eismas dažnai nustebina tave, priverčiantis tave nuolat staigiai stabdyti? Jei taip, tai jūsų akys yra per žemai, jūs žiūrite nepakankamai toli į priekį.
5. Ar jūms sukelia problemų akseleravimas greitkelyje, įsiliejant į eismą sklaindžiai? Jūs neišliksit važiuodami motociklu be sugebėjimo įsilieti į eismą sklandžiai.
6. Ar jūs nuolat girdite signalą, iš už jūsų stovinčios mašinos? Vairuotojai kuriems nuolat signalizuoja kiti vairuotojai nesugeba susikaupti, ar yra užsisvajoję į eismo šviesas ar keičiate juostas neapsižvalgęs aplink ar be posūkio signalo. Jei jums nepavyksta visiškai sukaupti dėmesio į vairavimą, geriau nevažinėkite motociklu.
7. Ar jūs nuolat pervažiuojate kelio nelygumus, duobes...? Vairuotojai labai pyksta, kad yra kenkiama jų saugumui, o vairuotojai kurie nuolat nepastebi kelio nelygumų, daro tai kas kenkia normaliam eismo srautui.
8. Ar jūs vairuojate viršydami nurodytus greičio apribojimus? Tie kurie neįsivaizduoja kaip eismo srautas teka, maišo greitį su saugumu.
9. Ar jūs visada rodote posūkio signalą? Bendravimas su kitais vairuotojais sumažina siurprizų skaičių, o posūkio signalas yra pagrindinis bendravimo įrankis. Jei jūs jo nenaudojat mašinoj, jūs iš tikrųjų nedirbate su eismu aplink jus.
10. Ar jūs tikite, kad visi vairuotojai kelyje yra pamišę, ir tai tik laiko klausimas kada vienas iš tokių vairuotojų įvažiuos į jus? Jei manote, kad avarijos kelyje yra neišvengiamos, tai ir toliau vairuokit savo Passat’ą.

Jei atsakėte Taip į 1 ar 2 klausimus - jus dar galima treniruoti. Jei Taip atsakymų buvo daugiau nei keletas - jums nepatiktų važinėjimas motociklu intensyviame eisme. Gerai būti paranojiku ir galvoti, kad visi vairuotojai yra blogi vairuotojai, bet jei šit požiūris blaško jūsų dėmesį, tada reiktų keisti prioritetus ir nustoti jaudintis dėl to ko negalite pakeisti, bei susikoncentruoti į tai ką galite.
Nuo sunkvežimio iki dviračio
Didelių sunkvežimių vairuotojai mato kelią visai kitaip, nei jį mato dviratininkas. Sunkvežimių vairuotojai energingai skinasi kelią eisme, kai dviratininkai tarsi šliaužia juo. Sunkvežimio vairuotojas visada turi pirmumą jei jis yra kitai transporto priemonei iš dešinės, kai dviratininkui tenka nusileisti. Sunkvežimio vairuotojas įsitikinęs, kad jį visi mato, kai dviratininkas važiuoja tarsi nematomas eismo dalyvis. Saugiam ir sėkmingam važiavimui mieste, motociklininkas turi suderinti šiuos 2 kontrastus.
Mums nuolat sakoma “Važiuok ramiai”, bet realiame pasaulyje ramus ir neagresyvus vairuotojas yra ignoruojamas. Agresyvus vairuotojas yra tokiame pačiame pavojuje, tačiau dėl kitokių priežaščių. Agresyvus vairuotojas dažnai nesupranta, kad kiti vairuotojai nuolat klysta, ir jo agresyvumas įvelia jį į pavojingas situacijas. Reikėtų surasti balanso tašką tarp ramumo ir agresyvumo, o apie šį tašką kaip tik ir kalba sunkvežimio/dviračio teorija. Toliau skaitydami turėkite tai omenyje. Užsiimkite vietą kelyje kaip sunkvežimio vairuotojas, o nusileiskit kitiem vairuotojam, kaip dviratininkai.
Sunkvežimis
Būti matomam kaip sunkvežimiui yra labai įdomi užduotis, kadangi tai priklauso nuo “važiavimo veidrodyje”, užsiimant tinkama poziciją eismo juostoje, mašinos tipo, vairuotojo tipo, aklųjų zonų, kelio sąlygų, važiavimo atstumų, protinio požiūrio ir netgi nuo paros laiko.
Pagrindinė užduotis yra būti aiškiai matomam, tačiau mintyse reikia įsivaizduoti, kad niekas jūsų nemato. Būti matomam padeda įvairūs faktoriai: pradedant nuo jūsų aprangos, šviesos prietaisų, signalo naudojimo, bei vietos kelio juostoje pasirinkimas. Vairuojant motociklą galima išmokti užsiimti vietą kelyje taip, kaip tai daro sunkvežimio vairuotojai. Jūs privalote mokėti būti matomi.

Dviratis
Jūs galite įsivaizduoti, kad esate sunkvežimis, tačiau realybėje privalote suprasti, kad vairuojate dviratį. Elkitės kaip “fūristai” persirikiuodami kelyje. Prisiminkite, kad jei jūs esate kitai transporto priemonei iš dešinės - jūs turite pirmumą, tačiau nepiktnaudžiaukite tuo. Reikia išmokti nusileisti įvykus netikėtai ar ekstremaliai situacijai, bei išvengti susidūrimo ir visada būti supratingam.
Judėjimas eisme
Eisme jūsų turite būti agresyvūs, aišku nepamirštant supratingumo bei reagavimo į situacijas. California’os greitkelių policija, vairuojanti motociklus, yra mokoma važiuoti šiek tiek greičiau negu bendras eismo srautas, nes tai padeda geriau kontroliuoti situaciją, bei padeda greičiau pastebėti kitų klaidas. Tai leidžia mažiau dėmesio skirti esantiems už jūsų, reiškia galima daugiau dėmesio skirti priekyje, ar šonuose esantiems eismo dalyviams. Tačiau tai nereiškia, kad reikia lėkti kaip akis išdegus, lenkiant visus kitus vairuotojus, tai reiškia - apie 10 km/h daugiau nei leidžiama riba. Gi jūs norite vairuoti tik šiek tiek agresyviau, o ne visiškai nepaisyti kelių eismo taisyklių.
Daugumai motociklininkų greitis, bei atstumas iki kitos transporto priemonės yra esminiai dalykai, tačiau pagrindinis dalykas turėtų būti matomumas. Iš tikrųjų tai aš geriau viršyčiau greitį ar važiuočiau labai arti mašinos, jei tai man padėtų išvažiuoti iš vairuotojo aklosios zonos ir patekti ten kur visi mane puikiai matytų. Daugelis pradedančiųjų motociklininkų yra visiškai įsitikinę, kad juos mato, tačiau dažnai šis įsitikinimas skaudžiai kainuoja. Aklųjų zonų žinojimas yra vienas iš svarbiausių dalykų. Iš kur žinoti, kad esate aklojoje zonoje? Reikia pažiūrėti į mašinos šoninį veidrodėlį ir jeigu jame jūs nematote vairuotojo galvos, tai reiškia jis taip pat jūsų nemato, reiškia - jūs aklojoje zonoje. Tokioje situacijoje reikia pakeisti važiavimo padėtį taip, kad matytumėte jo galvą - taip padidinsite galimybę, būti pastebėtam. Nebūkite įsitikinęs kad vairuotojas naudoja veidrodžius, tačiau nuolat važiuokite juose.
Automobilių silpnybės
Nėra 2 tokių pačių mašinų kurių aklosios zonos būtų vienodos, tai yra dėl automobilių dizaino skirtumų, dėl jų ilgių skirtumo, nuo veidrodžių sureguliavimo, bei daugelio kitų priežasčių. Pastebėję automobilį kuriame sėdi 5 žmones, turėtumėt būti atsargesnis, nes keleivis gali užstoti vidinį veidrodėlį. Sunkvežimis be išorinio dešinio veidrodžio, turėtų jus visiškai išgąsdinti. Tiuninguotas džipas su mažais vedrodėliais, ir valtimi už savęs, turėtų patraukti jūsų dėmesį. Kai stebite eismą, turite pastebėti blogai sureguliuotus veidrodėlius. Naudokite akseleratorių, kad išvengti aklųjų zonų. Jei šiuos įgūdžius naudosite nuolat važiuodami motociklu - jie taps instinktu.
Akloji ir mirties zonos
Šalia aklosios zonos yra mirties zona, tai vieta galite patirti skaudžiausias pasekmės jei automobilis rikiuosis į kitą eismo juostą, ar tiesiog įsiverš į jūsų erdvę. Nesvarbu kaip, bet mirties juostos reikia vengti. Prisiminkite, kai jūsų motociklo priekinis ratas susilygina su automobilio galiniu buferiu - jūs esate mirtinoje zonoje. Ir išliksite joje tol, kol visiškai neaplenksite mašinos. Kaip ir aklųjų zonų, mirties zonų vieta, ir ilgis yra kintamas dydis, tai gali priklausyti netgi nuo mašinos galingumo. Kadangi senas Passat’as negali persirikiuoti į kitą juostą, taip greitai, kaip tai gali padaryti tiuninguotas Golf’as.
Dažnai motociklininkai nustumiami į mirties zonas kitų vairuotojų, kelyje su keletu eismo juostų, ypač labai intencyviame eisme. Patekus į tokią situaciją reikia daryti bet ką kad vairuotojas jus matytų pvz.: prilėtinti, kad matytų jus veidrodyje, ar privažiuoti priepat šalimais važiuojančio vairuotojo, ar atsitraukti nuo jo kuo toliau. Reikėtų išmokti išvažiuoti iš mirties zonos taip greitai, kaip tik įmanoma. Jūsų galvoje turėtų suveikti aliarmo signalas, kiekvieną kart įvažiuojant į mirties zoną. Geras važiavimas mieste reikalauja nuolatinio balanso tarp greičio ir padėties eismo juostoje, lygiai tokių pačių įgūdžių reikia ir lenktynininkams besivaržantiems trasoje.
Kairėje ne visuomet geriausia
Dauguma ekspertų patartų jum laikytis kairės eismo juostos dalies, ir daugeliu atveju tai geras patarimas. Kai jūs važiuojate eismo juostos kairiajame trečdalyje vairuotojas turi didesnę galimybę jus pastebėti kairiajame veidrodėlyje, tačiau ar jis varginsis į jį žiūrėdamas? Tačiau, jeigu jūs visada važiuosite tik kairiojoje dalyje, jūs tik save apgaudinėsit, kad jus visi mato, ypač mašinai kuri yra priešais jus dešiniau. Taigi reikėtų priprasti naudoti visą eismo juostos plotį, pakliūnant į veidrodžius, ar atsitraukiant nuo mašinos. Pavyzdžiui šio sunkvežimio vairuotojas, kurį matome nuotraukoje, net nenutuokia, kad jūs už jo važiuojate, tačiau išnaudodami visą eismo juostos plotį jūs galite pakliūti vairuotojui į veidrodį.Taigi mano paskutinė mintis apie poziciją eismo juostoje yra tokia: darykite bet ką kad patektumėt aplinkinėm mašinom į veidrodžius, ir būkite taip toli nuo mašinų, kai jos suklys, kaip tik įmanoma.


5 Sekundės
Važiuojant mieste reiktų išmokti į veidrodį žiūrėti kas penkias sekundes. Tai labai geras įprotis, o jeigu pažiūrėję į veidrodį dar patikrintumėt savo posūkio signalą, tai būtų dar geriau. Aš manau kad neišjungti posūkio signalai atsakingi už nemažą dalį avarijų. Dauguma motociklų turi “paspausk-kad išjungtum” jungiklius, taigi pripraskite paspausti šį mygtuką kiekvieną kartą pažiūrėjus į veidrodį t.y. kas 5 sekundes. Pažiūri ir paspaudi. Paprasta.
Būna tokių vairuotojų kurie bijo palikti mirkčiojantį posūkio signalą, todėl jų visai nenaudoja. Labai blogas sprendimas. Naudokite juos, kad perspėtumėte apie savo ketinimus kitus eismo dalyvius. Posūkio signalai padeda atkreipti vairuotojų dėmesį į jūsų motociklą, taigi tai jie padeda būti matomam, bei padeda persirikiuoti juostose. Jau daug tokių atvejų yra buvę, kai mano posūkio signalas, sulaiko vairuotoją, važiuojantį prieš mane, nuo persirikiavimo. Jeigu aš nerodyčiau posūkio signalo, vairuotojas važiuojantis prieš mane, manytų, kad aš ir toliau paskui jį važiuosiu, o jeigu mes abu sugalvotume persirikiuoti į tą pačią juostą (kairę ar dešinę), spėkite kas laimėtų.
Jeigu jau šnekame apie valdymo jungiklius, tai važiuodami dieną mieste laikykite ilgų šviesų jungiklį įjungtą, tačiau jei važiuojate už mašinos, perjunkite į artimas šviesas. Daugumai vairuotojų labai susierzina, kai jų akių tinklainę degina ilgos jūsų motociklo šviesos, taigi persijunkite į artimas, kad neerzintumėte vairuotojų. Taip, tai reiškia, jog piko metu trumpų - ilgų šviesų jungiklį reikės junginėt nuolat, bet prisiminkite - tai pavojingas sportas.
Jūsų akloji zona ir veidrodžio prisiminimas
Nežiūrint į tai, kad dauguma grėsmių tyko priešais jus, arba šonuose, jūs vistiek turite tikrinti galinio vaizdo veidrodėlį kas 5 sekundes. Keičiant eismo juostas žvilgtelkite sau per petį, tai saugiausias ir patikimiausias metodas įsitikinti, kad kelias laisvas, bet būna situacijų, kur ilgai spoksoti i veidrodį, ar dairytis į šalis nėra laiko. Reikėtų išmokti žvilgtelti į veidrodėlį, ir greitai vėl sukaupti dėmesį į kelią, tada mintyse atkurti tai, ką matėte veidrodyje. Tai vadinama veidrodžio prisiminimu, tai galima išmokti daryti labai staigiu žvilgtelėjimu, tarsi nufotografuojant vaizdą, ir toliau stebint kelią, kol jūsų smegenys atkuria veidrodyje matytą vaizdą. Įvaldžius šią techniką, šie staigūs žvilgtelėjimai susilies į nuoseklų vaizdą, kuris neš informaciją apie situaciją esančią už jūsų, tokiu būdu jums nereikia ilgai įsistebeilyti į veidrodžius.
Motociklo akloji zona gali būti pakankamai didelė, tai priklauso nuo veidrodžių ir jų sureguliavimo. Jeigu jau atsidūrėte tokioje situacijoje, kai negalite žvilgtelti sau per petį, reikėtų šiek tiek padidinti akseleraciją, kuri gali veikti kaip aklųjų zonų atskleidimo įrankis, nes automobilis esantis už ar šalia jūsų šiek tiek atsiliks ir jūs ją pamatysit veidrodyje, tai gali padėti išvengti galvos pasukimo kritiniu momentu. Ši technika nėra tokia saugi, kaip žvilgtelėjimas pro petį, tačiau būna tokių situacijų kai jūs negalite atitraukti akių nuo kelio.
Įsitikinkite, kad staigaus akseleravimo atveju, motociklas darys būtent tai ko jūs iš jo norite, dėl to važiuojant mieste reikėtų išmokti variklio apsukas laikyti optimaliame sūkių ruože. (Motociklo optimalus sūkių ruožas yra tada, kai variklis duos tiek galios, kiek jūs paprašysit.) Slinkti laikant variklio apsukas apie 2500 tiktų tik su kokiu V8 pikapu, tačiau motociklas turi būti tokioje būsenoje, kad galėtų reaguoti į kiekvieną akseleratoriaus padidinimo milimetrą.
Važiavimas optimaliame sūkių ruože reikalauja pridėti dar vieną įgūdį į jau turimą repertuarą: blykstelėjimas stabdžių šviesomis, kai numetamas gazas. Nes aukšti sūkiai ir variklio kompresija, gali sukelti žymų stabdymą, ypač palyginus su sunkiu automobiliu ir automatine pavarų dėže. Visuomet kai tik numetinėjate gazą, mirktelkite stabdžių lempomis, netgi jei nestabdote, tai galima padaryti lengvu rankos ar kojos judesiu. Mirktelėjus stabdžių lempa įspės už jūsų esantį vairuotoją, kad stabdote. Tada vėl mirktelkite, nes staigaus blyksnio vairuotojas gali ir nepastebėti, taigi nuolat tikrinkite veidrodžius ir būkite pasiruošę blogiausiam.
Kas vyksta už aklųjų zonų
Aklųjų zonų įvaldymas ir mirties zonų vengimas reikalauja nuolatinio ir tikslaus greičio reguliavimo. Kad būtumėt visiškai pasirengę daryti šiuos reguliavimus, jūs privalote mokėti indentifikuoti vairuotojus. Tai reiškia ne tik suprasti kas sėdi už mašinos vairo, bet ir kokio tipo mašina vairuojama, bei kaip ji vairuojama. Reikia mokėti identifikuoti tokius tipus, kurie gali pakenkti jums, kurie ingnoruoja jus, kurie nemato jūsų, kurie noriai dirba su jumis, ir tipus kurie nepalieka jums vietos keliyje. Kuo galima pasitkėti? Paskui ką galite važiuoti iš paskos? Kas gali jus įbauginti? Kas visiškai nemoka vairuoti? Reikėtų pradėti formuoti bendras taisykles, kurios padėtų jum nustatyti kokius veiksmus reiktų atlikti susidūrus su vienu ar kitu tipu.
Per daugelį vairavimo metų aš išmokau gerbti jaunus vairuotojus vairuojančius sunkvežimius, Jie gali stagiai priimti iššūkį, jie nemėgsta kai kas nors seka iš paskos, ir jūs negalite įbauginti jų savo motociklu. Puiku, aš važiuoju laikydamasis saugaus atstumo nuo jų, ir neerzinu jų.
Aš išmokau, kad nešvarias ir netvarkingas mašinas, vairuoja prasti vairuotojai. jei žmogus neturi pakankamai entuziazmo, kad susitvarkytų mašiną, tai jis ir neskiria laiko savo vairavimo įgūdžiams gerinti. Tokius reikėtų aplenkti iš tolo, ir neprisiartinti per arti, nes toks automobilis gali net draudimo neturėti.
Kai tik pamatau automobilį su kokios nors kompanijos logo, aš matau nerūpestingą vairuotoją. Jeigu jis nei cento neišleidžia mašinos taisymui, tai jis ir nesirūpina kaip vairuoja, ar kiek įbrėžimų yra ant jo automobilio.
Jeigu matote išnuomotą ar kitos valstybės transporto priemonę, turėtų suveikti jūsų vidinis aliarmas, nes bet kuriuo momentu kelionės kryptis gali pasikeisti. Jeigu žmogus nežino kur važiuoja, tai kaip galite žinoti jūs.
Atkreipkite dėmesį į keleivį rodantį kelią vairuotojui. Tai gali padėti suprasti kur važiuos ši mašina po kelių sekundžių. Jeigu matote, kad vairuotojas intencyviai šnekasi su keleiviu, tai reiškia, kad jūsų pastebėjimui šis vairuotojas skiria mažai dėmesio.
Atkreipkite dėmesį į vairuotojus vairuojančius didelius automobilius su dideliu atsargumu. Jie yra išsigandę. Jie buvo pakliuvę į eismo įvykius, bei dažnai toki žmonės mano, kad eismo įvykiai yra neišvengiami, taigi jie perka dideles, saugias mašinas ir važiuoja gerokai lėčiau nei leistinas greitis. Jų pirma reakcija į betkokią situaciją, yra stabdymas, taigi nepriartėkite per arti. Toki žmonės retai kada naudojasi veidrodžiais, taigi nevažiuokite už jų. Geriausia būti priekyje tokių vairuotojų.
Duokite seniems žmonėms kelią. Nes ištikrųjų jie neprimato, jų reakcija lėtesnė, taigi jiem reikia parodyti šiektiek supratingumo. Dauguma senų vairuotojų įsitikinę, kad greitis vienas iš svarbiausių prioritetų, ir tikriausiai nesirūpina tuo, ko nemato. Tai reiškia motociklo.
Vairuotojai šnekantys mobiliuoju telefonu, jūsų tikriausiai niekada nemato. Būkite pasiruošęs, kad toks vairuotojas pavėluos stabdyti, pavėluos akseleruoti, nes jis lėtai supranta kas aplikui vyksta. Nesitikėkite, kad jis rodys posūkio signalą... jo rankos gi užimtos!
Taigi kuo galima pasitikėti? Niekuo! Tą akimirka, kai atiduosite savo gyvybę į kito žmogaus rankas, tai gali reikšti paskutinę jūsų kelionę. Nors yra keli tipai vairuotujų, kuriais aš truputėlį pasitikiu, tačiau mes motociklistai pasitikime tik savimi. Pasitikėjimas suteikia geraširdiškumo, bet pasitikėjimui nėra vietos, važiuojant mieste.
Galimybė pamatyti ir identifikuoti vairuotojų tipus yra dalis agresyvumo reikalingo saugiai važiuoti mieste. Jūs turite staigiai reaguoti į bendrus stereotipus, tačiau būkite pasiruošę pakeisti tuos stereotipus kelyje, ypač jei matote seną, mažą moteriškę lekiančią keliu (Dieve apsaugok ją!). Realiame gyvenime, priklausyti nuo stereotipų yra gana drąsu, tačiau motociklininkas gali įvertinti blogiausią situaciją, kuri gali įvykti, ir tada atitinkamai priimti sprendimus.
Žaidimas sekant eismą
Važiavimas greitkelyje reiškia eismo sekimą, ir žinojimą, kur kiekviena mašina ketina būti netolimoje ateityje. Reikėtų išmokti tą rajoną kuriame dažniausiai važinėjate t.y. žinoti dažniausias problemas, kamščius bei netvarkas. Pavyzdžiui, jeigu laikrodis rodo 7:45 reiškia visi skuba į darbus ir dauguma važiuos link greitkelių. Didelę įtaką vairavimo sąlygom turi paros laikas, ypač anksti ryte, ir prieš saulei nusileidžiant. Jeigu jūs atvažiuojate iš rytų leidžiantis saulei, žinokite, kad dauguma jūsų nemato savo veidrodėliuose. Tikrinkite ir identifikuokite bet ką kas gali pakenkti jums.
Eismo sekimas tampa savotišku žaidimu, kurį jūs galite žaisti kiekvieną kart vairuodami, nesvarbu, ar dviratę, ar keturratę transporto priemonę. Svarbiausia yra nuspėti, ką vairuotojas darys, prieš jam taip pasielgiant. Jūs išmoksite, kad labai arti jūsų galo privažiavusios mašinos, tuojau persirikiuos į kitą eismo juostą. Vairuotojai iš kitų šalių nuolat daro klaidas greitkeliuose.
Išsiaiškinkite kaip eismo srautas susijungia, kai dešinė juosta dingsta. Kai pamatote dešine ranką ištiestą, laukite persirikiavimo. Staigus galvos pasukimas į vieną ar kitą pusę taip pat reiškia eismo juostų keitimą, ir jeigu jūs atidžiai visus šiuos gestus studijuosit, tai greitai jums pavyks nuspėti ką vairuotojas darys prieš jam parodant posūkio signalą, jei išvis jį naudos. Seni vairuotojai beveik niekada nepasuka galvos, prieš persirikiuodami, taigi tikėkitės aklo persirikiavimo.
Turėk planą
Eismo sekimo žaidimas išmokys jus vieno svarbaus dalyko reikalingo saugiai važiuoti mieste: Visada turėkite pabėgimo planą. Kol viena jūsų smegenų dalis stebi ir bando nuspėti eismą, kita dalis turi planuoti pabėgimo kelius, vietas kur turėtų atsidurti jūsų motociklas, jei atsitiktų blogiausia. Daugelį išsisukimo iš netikėtų situacijų manevrų gali sudaryti agresyvus stabdymas ar staigus gazo atsukimas, kad įtalpintumėte motociklą tarp dviejų automobilių. Naudokite savo vaizduotę, sukurdami įvairias blogas situacijas, ir tada įsivaizduokite kur turėtumėt būti jei tai įvyktų. Taip elgdamiesi greitai išmoksite kaip pabėgti nuo problemų kurias įsivaizduojat.
Mokėti žaisti šį eismo stebėjimo žaidimą turite taip, kaip mokate vaikščioti ar kvėpuoti. Kaip ir visuose žaidimuose, spėliodami jūs išmoksite rinkti taškus, o padarytos klaidos turės reikšmingas pasėkmes. Turite įprasti griežtai rinkti taškus. Jei jus kas nors nustebino, prisiminkite kur buvo jūsų dėmesys prieš siurprizą. Kokio tipo mašina ir kokio tipo vairuotojas buvo? Kur buvo problemos sprendimas, kurį jūs praleidote. Jei siurprizas buvo netikėtas, įstūmė jus į pavojų ar jūs turėjot staigiai stabdyti ar atlikti kitą staigų manevrą, kad išneštumėt sveiką kailį, tai turėtumėt atsiminti, kaip pamoką, kad daugiau taip neįvyktų. Šis žaidimas padeda jum suvokti kas vyksta aplinkui, ir kas svarbiausia, padeda visada būti pasiruošusiam blogiausiui.

Pamokos iš lenktynių trasos
Visiškas susikaupimas
Geriausi lenktynininkai parodo geriausią susikaupimą ir susikoncentravimą lenktynių metu. Pritaikykite šį principą mieste. Neleiskite, kad kas nors blaškytų jūsų dėmesį.
Tvarkingumas
Lenktynininkai žino kaip teisingai paruošti motociklą trasai. Todėl mes - gatvės motociklininkai turime tai taip pat žinoti. Sutvarkykite savo motociklą, taip kad jis atitinktų techninius reikalavimus, prieš išvažiavimą į gatves.
Būkite geriausi
Lenktynininkai labai daug treniruojasi. Taigi jūs irgi turėtumėt. Kai koks nors minivenas užkirs jum kelią, jūsų įgūdžiai privalo būti super - aštrūs, nes pasekmės gatvėje yra daug skaudesnės, nei lenktynių trasoje.
Vairuokite blaivūs
Net gėda apie tai šnekėti, bet nevairuokite išgėręs. Jei planuojate audringą vakarėlį, geriau palikite motociklą namie. Lenktyninikai treniruojasi labai sunkiai, ir nedaro nieko kas pakenktų jų sportinei formai. Elkitės taip pat ir gatvėje.
Stabdžių lempa
Motociklas skirtas lenktynėms neturi stabdžių lempos... daugelis mašinų taip pat. Išmokite nustatyti greitį ir jo sumažinimą, nekreipiant dėmesio į stabdžių lempas.
Straipsnį išvertė Rimvydas Urbonas


Informacija iš MOTO 29 puslapio





Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
RyckaMoto
2012 Rugpjūčio 22 20:08

Labai dėkui už tokį gerą straipsnį, man kaip naujokui čia kaip biblija : )

Jonavu
2011 Balandžio 24 21:33

Labai naudingas ir vertingas straipsnis. Manau, kad ypač pravers dar "žaliems" vairuotojams :)

irmeckis irmeckis
2009 Lapkričio 16 13:11

geras straipsnis, liux :)

Cunca
2009 Rugpjūčio 14 12:39

Labai vertingi patarimai.

Badža Badža
2009 Liepos 20 09:05

Naudingas straipsnis. Reikia padaryti privaloma instruktavimą visiems vairuotojams, kasmet.

SANARIUKS
2009 Gegužės 18 11:54

TIKRAI NAUDINGA INFORMACIJA,VISKAS TAIP ISSAMIAI IR SUPRANTAMAI ISDESTYTA,DAUGIAU TOKIU RASYTOJU :)

Edvardasa
2009 Kovo 27 12:46

Super straipsnis, tikrai daug naudingos informacijos! :)

Pretendentas
2008 Gruodžio 31 12:42

Geras straipsnis. As visuomet vaziuodamas baiku laikausi tokio patarimo: vaziuok taip, lyg butum nematomas.
O galinio vaizdo veidrodziu informacijos "fotografavimas" ir ekstremaliu situaciju modeliavimas yra gyvybiskai butinas.
Saugiu Naujuju Metu!

SportinisBU
2008 Lapkričio 19 15:17

Na manau Cioperio tipo motociklams Death zone yra nebaisios :D jai nematys tai tikrai girdes ;) tai jau privilegija ;) Puikus straipsnis :) Tik nepamineti TAXI vairuotojai ir vietinio susisiekimo mikro autobusiukai ;) paskui juos niekam nepatarciau vaziuoti :) nes nzn kada keleivis paprasys sustoti, o kaip zinia jie nepagaili jegos spaudziant stabdziu pedala :) o TAKSI tai tiesog vaziuoja "naglai" nors ir mano daug taciau tai praleidzia pro pirstus sau pasakydami kad "spesiu" arba "tilpsiu"

Knight rider
2008 Rugpjūčio 29 09:08

puikus straipnis :) viskas ka reikia zinoti :)

wassuuppp
2008 Rugpjūčio 5 11:49

prisidesiu ir as su pagiriamuoju komentaru. naudingas straipsnis!!

AMD AMD
2008 Liepos 26 15:50

Respect, labai geras straipsnis.

antoska^
2008 Liepos 23 05:36

labai gera ir pravarti informacija;]

wizard
2008 Liepos 17 23:49

tikrai taip Pumba ;)

Pumba Pumba
2008 Birželio 11 18:44

patiko vieta apie Pasatus... Bet man atrodo kad cia jau autoriaus korektura...

Yuki
2008 Birželio 2 13:30

Ačiū vertėjui, labai įdomus straipsnis ;) .

xsimasx
2008 Gegužės 30 23:29

Va tokiu patarimu ir ieskojau, ieskojau iesko jau ir radau ;)

wizard
2008 Gegužės 22 20:33

Cia du faktai. Galbut reikejo aiskiau atskirt. Antras sakinys reiskai - kad nereikia piktnaudziauti desines rankos taisykle :)

b0ng0
2008 Gegužės 22 10:58

nelabai supratau, "Elkitės kaip “fūristai” persirikiuodami kelyje. Prisiminkite, kad jei jūs esate kitai transporto priemonei iš dešinės - jūs turite pirmumą, tačiau nepiktnaudžiaukite tuo.".
Jei nori persirikiuoti jokio pirmumo neturi, nebent tu rikiuojies is pirmos i antra, o kazkas rikiuojas is trecios i antra. Man atrodo cia vertimo klaida tikriausiai, ir gerai butu ja pataisyti kol kas nors neprisitrenke.

StunTeR
2008 Balandžio 27 17:27

taj jau tikraj kad naudingas

alone wolf alone wolf
2008 Balandžio 24 10:07

geras ir naudingas straipsnis

tinkis vinkis
2008 Balandžio 22 11:48

Straipsniukas tikrai geras.. 5 sekundziu taisykle, manau, butu labai naudingas iprotis. Sauniai padirbejai

sibijaabt sibijaabt
2008 Balandžio 14 20:12

labai geras straipsnis....bandysime lietuvoje...naudinga visiems perskaityti....siunciu draugams... :)

japonas
2008 Balandžio 13 18:36

tikrai idomu ir naudinga (y)

Robertas r1
2008 Balandžio 12 23:07

super

miguell
2008 Balandžio 12 17:55

labai idomus straipsnis.labai pravers praktikoi.

Gausmas
2008 Balandžio 11 00:27

geras straipsnis, pagarba tiek autoriui, tiek vertejui

Narsius Narsius
2008 Balandžio 9 00:41

Labai naudingas (y)

cemas cemas
2008 Balandžio 8 18:45

Tikrai labai geras straipsnis, ir ne tik motociklininkams. Pats esu dar jaunas vairuotojas, deje kolkas tik automobilio..., bet ir moto teises jau turiu... Straipsnis verciantis susimastyti apie tuos jaunatviskus pasilakstymus mieste, kuriu turetu buti kuo maziau.. Manau jis paprotins ne viena jauna vairuotoja, bet ir profesionalai rask geru patarimu :)

sk8erisz sk8erisz
2008 Balandžio 6 16:46

Sirdingai dekavoju Rimvydai, tokio straipsni verta perskaityti visiems ;)


Bukite vieni kitiems demesingi!

riterizz riterizz
2008 Balandžio 6 14:42

Jo (y) death spot ir blind spot apie tai nelabai buvau ir pagalvojes :D

geRIMUKAS geRIMUKAS
2008 Balandžio 6 12:00

vertas demesio straipsniukas.

Calmar Calmar
2008 Balandžio 6 11:45

tikrai geras straipsnis, atmerkia akis ;)

Patricia Patricia
2008 Balandžio 3 16:04

Verta perskaityti visiems (+)

neutral good
2008 Balandžio 3 13:35

Puikus straipsnis, paravers besitreniruojant :)

swolou swolou
2008 Balandžio 3 11:30

Galima daug ko pasisemti is tokiu straipsniu. Jega straipsniukas.

Ainia Ainia
2008 Balandžio 3 11:10

geras straipsnis, ypac "zalesniam" (kaip as pvz :) )

Sennis Sennis
2008 Balandžio 3 08:54

Geras ir vertas dėmesio straipsnis (+)

Valdas 23
2008 Balandžio 2 23:00

Geras, pamokantis straipsniukas.
Kiekvienam reiktu paskaityti si ar panasu straipsniuka.

woketizzz22
2008 Balandžio 2 22:04

aciu idomus straipsnis :)

Asaaaas Asaaaas
2008 Balandžio 2 21:48

Geras straipsnis, tikrai visa, kas reikalinga zinoti.


 
P
A
T
K
P
Š
S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 
 
 
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17