Kelionės » Aplink Juodąją jūrą 2009 II dalis: 2-6 dienos

| 2009-05-29 | 4 koment.

2009 gegužės 24-oji. Nuotykiai prie Baltarusijos ir Ukrainos sienos

Antros dienos rytas mus pasitiko dulksna. Pirmąją naktį leidome sau pamiegoti šiek tiek ilgiau ir kėlėmės aštuntą valandą vietos laiku.



 

Startavome pailsėję ir geros nuotaikos, nors dulksnai protarpiais keičiant lietų pajudėjome Gomelio kryptimi. Viename kelio ruože teko stipriai mažinti važiavimo greitį dėl pernelyg slidžios kelio dangos slystelėjus dviem motociklininkams.

Stiprus ir gūsingas vėjas, kankinęs mus pirmą dieną, nepaliko irantrąją. Tiesa, šiek tiek pasikeitus jo krypčiai iš šono pūsdavo tik retkarčiais. Vėjo jėgą mums priminė ir žaliuojantys beržai,užversti ant kelio.

Antrąją ekspedicijos dieną didesnę laiko dalį važiavome asfaltuotu keliu. Stebino tai, kad dauguma automobilių,pastebėję motociklininkų koloną,pasitraukdavo į kelkraštį. Nemaža dalis automobilininkų sveikindavo garsiniu signalu arba pamojuodami.

Po pietų saulė pasirodydavo vis dažniau ir ilgesniam laikui įrodydama, kad mes vis dėl to judame į pietų pusę. Deja, džiaugtis teko neilgai. Baltarusijos ir Ukrainos pasienyje pliūptelėjo liūtis, tinkanti filmuoti pasauliniam tvanui. Nuogąstavimas dėl Baltarusijos pasieniečių buvo visiškai nepagrįstas. Muitinės procedūras Baltarusijos pusėje pavyko baigti per 15 minučių. Deja, nors pasienio kirtimo punktas nebuvo įtrauktas i lankytinų objektų sąrašą, Ukrainos pusėje teko praleisti daugiau nei tris valandas. Transporto priemonių eilė judėjo siaubingai lėtai, bet tai ne didžiausia šios dienos bėda. Ukrainos muitininkai sulaikė vieną iš ekspedicijos dalyvių dėl motociklo valdymo įgaliojimo. Pradžioje jiems užkliuvo, kad nėra įgaliojimo vertimo. Parodžius, kurioje vietoje parašyta lietuviškai, kurioje angliškai ir kurioje rusiškai, prasidėjo tolesnės „problemų" paieškos. Kas ieško - tas randa. Manau, ne vienas mena laikus, kada ir Lietuvos pasienyje driekėsi kilometrinės eilės. Tad problemos sprendimo būdas į pagalbą pasitelkiant Europos Sąjungos arba Amerikos piniginius vienetus tampa neatsiejama kelionių dalis.

Vakarojimui vietą pasirinkome šalia nedidelio upelio tekančio pro mažą miškelį. Artėjant prie stepių miškingų plotų lieka vis mažiau ir mažiau.


Mes esame:
N 51 06,180
W031 25,720
Aukštis virš jūros lygio 118 m
Temperatūra +10


2009 gegužės 25-oji. Išbučiuotos padangos

Trečios dienos rytą mus pasitiko skaisčiai šviečianti saulė. Į kelionę susiruošiame vis greičiau ir greičiau. Temperatūra pakilo iki 17 laipsnių. Saule šildo, bet po dviejų dienų lietaus kol kas nevargina. Nuo kelio matomi dirbamos žemės plotai juoduoja, kaip anglis.

Tik pradėjus kelionę paaiškėjo viena problema, kuri nors ir nelabai ypatinga, bet vis dėl to sukėlė nepatogumų. Kelionės metu važiuodami mes naudojamės įmonės RRS suteiktomis radijo ryšio stotelėmis. Komunikuojant važiavimo metu tauposi laikas ir pati kelionė yra saugesnė dėl galimybes informuoti apie kliūtis. Dainius kaip spėjame neteisingai pritvirtino jungiklį ir pasukęs vairą stipriai truktelėjęs laidą jį nutraukė. Iš išorės jokių pažeidimų nesimatė todėl problemos paieškos šiek tiek užtruko. Išpjovus nutrauktąją laido dalį ir sujungus laidus viskas vėl veikė nepriekaištingai. Beliko sujungtus laidus sulituoti. Deja lituoklio motovaistinėlėje neatsirado. Artimiausiame miestelyje užsukus i ūkinių prekių parduotuvę Dainiui pavyko įtikinti pardavėją, kad pasinaudojus nauju lituokliu jis atrodys , kaip naujas. Toks jis tikriausiai ir būtų atrodęs jei lituoklį panaudojus valytų su medvilniniu arba kitokiu natūralaus pluošto audiniu. Dėja po ranka pardavėjai pasitaikė sintetinė servetėlė, kuri ir buvo panaudota.

Po to sekė ilgas procesas, kurį galima pavadinti: „lituoklis bus, kaip naujas". Ekspedicijos dalyviai tiek įprato prie radijo ryšio stotelių (racijų), kad pasak Algio (Rushanas) „net nusėdus akumuliatoriams jaučiamas didelis diskomfortas".

Po trečios dienos kelionės visi keliautojai akcentavo labai prastos būklės kelius, gerokai prastesnius nei Lietuviški žvyrkeliai. Taip pat vienas iš įspūdingesnių šios dienos įvykių apsilankymas Aleksandrijos mieste. Tai ne Egiptas, tai Ukraina. Miestą galima lyginti su lietuvišku Didžiasaliu. Vienoje vietoje stabtelėję pasitarti dėl tolesnio maršruto buvome nustebinti dviejų piliečių elgesiu. Vienas iš jų, kaip spėjame - neblaivus, puolė bučiuoti motociklų padangas, linkėti mums laimingo kelio pabučiuojant žemę prieš mus.


Kita sutikta ir padoriai atrodanti kompanija, pasiteiravusi kas mes tokie iš kur ir kur link traukiame, pareiškė: „tikime ilgai čia neužsilaikysite". Trečias sutiktasis teigė, kad jį šiandien padūrė peiliu dėl 1,5 rublio (tikėtina, kad grivinos) ... Kelionės planuose ilgas sustojimas mieste gražiu ir romantišku pavadinimu Aleksandrija nebuvo suplanuotas, tad patraukėme toliau nuo šitos mistinės vietos.


Važiuojant vienu iš mažų kaimelių, gerokai viršijus leistiną greitį, teko pabendrauti su milicijos atstovais, kontroliuojančiais tvarką Ukrainos keliuose. Pokalbis neprailgo. Išsiaiškinę mūsų kelionės tikslą, bei paaiškinę mums Ukrainos kelių eismo taisyklių dalį, kuriose kalbama apie leistiną greitį, gyvenvietėse palinkėjo gero kelio.


Yra toks reiškinys, kaip signalizavimas mirksint transporto priemonės žibintais pranešant apie pernelyg uoliai savo pareigą atliekančius pareigūnus. Baltarusijoje apie 90 proc. pravažiuojančių automobilių informuoja apie „gresiančią" problemą. Ukrainoje šis reiškinys paplitęs šiek tiek mažiau. Manyčiau ne daugiau nei 30-40 proc. informuoja apie tykojančius pareigūnus.


N 48 17.038
E 033 13.362
Aukštis virš jūros lygio 113m.
Temperatūra +1

Šiandien nuvažiuota 440 km


2009 gegužės 26-oji. 4 Diena - Juodoji Jūra

Ekspedicijos dalyviai pagaliau pagirdė savo plieninius žirgus Juodojoje jūroje.

Ketvirtą dieną įveikus 478 kilometrus motomanai pasiekė Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės ribas skalavusios jūros pakrantę.


Pradinis planas pasiekti Juodąją jūrą pasiekti per dvi dienas buvo pakeistas į trijų-keturių dienų kelionę atsisakius važiavimo magistraliniais keliais. Pasirinkimas nenuvylė ir visi ekspedicijos dalyviai liko patenkinti šia kelionės aplink Juodąją jūrą dalimi.


Po ketvirtos dienos visi ekspedicijos dalyviai nors ir pavargę, bet džiaugiasi sėkmingai pasiekę jūrą kuria planuoja apvažiuoti įveikę apie 10000 kilometrų. Nuo kelionės pradžios yra įveikta 1646 kilometrai.


Šiandien visus pralinksmino Rushano (Algio) sukurta istorija, kurią papasakojo pakelės miestelio vaikams. Į klausimą ar jūs sportininkai pastarieji gavo išsamų atsakymą apie tai, kad Kuzavas (Rimas) važiuoja į Dakarą ir jie turi unikalia galimybe gauti jo autografą. 15 minučių Kuzavas dalino visos mokyklos vaikams autografus. Palinkėjimai buvo parašyti ir į dienoraščius ir i sąsiuvinius ir net ant kūno su vandeniui atspariu markeriu.


Mes randamės:
N 45 21.715
E 032 30.833
Aukštis virš jūros lygio 1m
Temperatūra +16 (dieną iki +23)


2009 gegužės 27-oji. 5 diena

 

Pirmų penkių dienų kelionės marštutas :

1 diena: Vilnius-Minsk-nakvynė

2 diena: nakvynė-Bobruisk-Gomel-Černygov-Kipti-nakvynė

3 diena: nakvynė-Pryluki-Pyriatyn-Lubny-Semenivka-Kremenchuk-Pavlysh-Oleksandria-Petrove-nakvynė

4 diena nakvynė: Kryvojrog-Mariansk-Armiansk-Čiornamorsk-Olenivka-nakvynė

5 diena nakvynė: Eupatorya-Bakhchisarai-nakvynė

 

Rytas mus pasitiko prie Juodosios jūros. Nakvojome 5 metrai nuo jūros kranto.

Pasilepinę rytinės saulės spinduliais ir dar kartą išsimaudę jūroje patraukėme palei rytinę Krymo pusiasalio pakrante. Didesnę laiko dalį važiavome nenutoldami nuo pakrantės toliau nei 500 metrų. Sunku perteikti žodžiais tuos nuostabius vaizdus, kuriuos matai važiuodamas palei penkiolikos metrų skardį. Stojome ne vieną ir ne du kartus. Arba pasigrožėti vaizdais arba maudytis. Per žiemą išbalusius mūsų kūnus saulė greitai pavertė raudonais. Teko užsukti į artimiausią parduotuvę kremo nuo saulės ir nuo nudegimų. Įeinant į prekybos centrą buvo sulaikytas Kuzavas (Rimas) dėl suveikusios signalizacijos. Apsauginiai puolė aršiau nei Lietuvoje suveikus signalizacijai išeinant iš parduotuvės su vogtais produktais. Paaiškėjus, kad „cypia" jo piniginė teko ją palikti rakinamoje daiktadėžėje.


Nors šiandien pravažiavome nedaug kilometrų, bet didelę dalį kelio teko važiuoti stovint. Todėl šiandien nuovargis jau jaučiamas. Nakvynei sustojome netoli Bakhchisarai, ant kalvos nuo kurios miestas matosi, kaip ant delno.

 

N 44 46.546
E 033 50.161
Aukštis virš jūros lygio 294 metrai
Temperatūra +14 (dieną +25)
Šiandiena pravažiuota 185 km.


2009 gegužės 29-oji. 6 Diena

Šešta ekspedicijos diena nepasižymi ilgu maršrutu, bet didesnę šiandieninės kelionės dalį važinėjome po kalnus. Kalnų keliukai labai siauri dėl to kartais iškildavo grėsmė susidurti su priešpriešiais važiuojančiais automobiliais. Didžiausias pavojus kyla važiuojančiam priekyje. Negaliu dar kartą nepaminėti RRS (Radijo Ryšio Sistemos) skirtu ekspedicijai racijų, kurių pagalba važiuojantis priekyje informuoja kitus motomanus apie atvažiuojantį automobilį. Be racijų važiavimas taptu kur kas pavojingesnis.

 

Šios dienos akcentas kelionė į Mangup kalną ant kurio stūkso senovinės pilies griuvėsiai ir netoliese veikiantis vyrų vienuolynas.

Kelias jei jį taip galima pavadinti panašesnis į išdžiuvusio kalnų upelio vagą. Nuo kalno viršaus atsiveriančių vaizdų tikriausiai nepavyks perteikti nei nuotraukomis, nei video medžiaga.

Savo tikslo kalno viršuje nepavyko pasiekti be incidentų. Kelionei pasirinktos padangos tinkančios ir asfaltuotai kelio dangai ir bekelei. Iki šio „kopimo" į kalną motociklus ant žemės mus laikė tvirtai. Deja nespėjus persiorientuoti į ženkliai sudėtingesnes važiavimo sąlygas ir slystelėjus galiniam ratui Ramūnas atsidūrė ant žemės. Labiausiai pastarasis incidentas išgąsdino paskui Ramūną važiavusį Rushaną (Algis). Iš Ramūno pasigirdo šūksnis: „KOJA" , o pasak Algio kojos padėtis buvo tikrai nenatūrali. Kaip paaiškėjo vėliau atsipirkom lengvu išgąsčiu be jokių skaudesnių pasekmių.


Nusileidimas šiek tiek neramino. Nors daugeliui pasirodė lengvesnis nei važiuoti į kalną, bet nusileisti be nuotykių taip pat nepavyko. Šį kartą kaltininkas Dainius. Leidžiantis stačioje ir akmenuotoje atkarpoje teko ir jam „pagauti batoną". Kelyje, kuris neatleidžia net menkiausios klaidos atsidūrus ant žemės traumų taip pat pavyko išvengti. „Nukentėjo" tik motociklo posūkis.


Mes randamės:
N 44 28.998
E 034 03.907
Aukštis virš jūros lygio 1168 metrai
Temperatūra +5 (dieną +28)
Šiandiena pravažiuota 126 km.





Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
kibenimat kibenimat
2009 Gegužės 31 20:33

Įdomiai :)

skautasx skautasx
2009 Gegužės 30 12:53

(y)

antoniiss antoniiss
2009 Gegužės 30 04:32

Laukiam pratesimo ir nuotrauku kuo daugiau :)


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17