Motociklizmas » Minkštas nusileidimas avarijoje: kostiumai, batai ir pirštinės - I Dalis
Ko mes visi negalime išvengti, tai šanso anksčiau ar vėliau patekti į avariją. Statistika užsimena, kad tipinis gatvės motociklistas turės vieną ar dvi rimtas avarijas per visą savo vairavimo laiką. Visa esmė yra ta, kad kai ateis tau laikas nukristi, tu slysi keliu nežiūrint į tai kokia aprangą tu nuspręstum dėvėti prieš nuspausdamas starterį.
Galutinė motociklisto įrangos paskirtis yra apsaugoti odą ir smegenis netikėtų smūgių metu. Jeigu norite pamatyti kaip atrodo tikrai gera apsauginė įranga, nagrinėkite ką dėvi lenktynininkai. Lenktynininkai neketina nukristi, bet jie supranta, kad avarija susijusi su kontakto plotu ir trinties jėga. Žinoma lenktynininkų aprangos nėra labai praktiškos kasdieniniam važinėjimui ar kelionėms. Paprastiems motociklistams, kurie dienas, o kartais savaites praleidžia motociklo balne naudodamiesi labiau civilizuotu greičiu, svarbiausias faktorius renkantis motociklisto įrangą gali būti patogumas, o ne pasipriešinimas trinčiai. Apsauga nuo karščio, šalčio, vėjo, triukšmo, lūžių ar net įrangos stilius gali būti taip pat svarbūs jums kaip ir pasipriešinimas trinčiai ar smūgiams.
Ar tau ištikrųjų reikia egzotinės motociklisto įrangos, ar negali paprasčiausiai vilkėti alpinisto striukės ir džinsų, o galbūt slidininko kelnių? Pradedantieji motociklistai gali pamanyti, kad bet kokie patvarūs lauko drabužiai tiks važinėti motociklu, bet patyrę motociklistai žino kodėl motociklistams skirta įranga yra speciali. Pavyzdžiui, alpinisto striukė yra šilta ir patogi vaikščioti, bet važiuojant greitkelyje motociklu ji gali plaikstytis, plyšti ar išsipūsti. Motociklisto apranga palyginti turi būti standi tam, kad išvengtume erzinančio plazdėjimo vėjyje, ji turi turėti reguliuojamus užtrauktukus ar įtemtumus, kurių pagalba kontroliuojamas oro srautas, turi aprūpinti ir izoliacija ir oro pasipriešinimu, taip pat suteikti apsaugą nuo trinties ir smūgių.
Ir atminki, kad motociklistų aprangos turi būti "sukirptos" patogiam važiavimui. Teisingas sėdėjimas ant motociklo pakels kelnių klešnes keliais coliais, suklostys medžiagą kelių kitoje pusėje ir išties rankas. Aprangos sukirpimas pagal užsakymą gali būti reikalingas derinant tavo motociklo ergonomiką ir kūno formą. Tai yra, jeigu vairuoji palinkęs į priekį link vairo, vertinsi striukės rankoves įsiūtas labiau priekinėje padėtyje ir padidintus įsiuvus nugaroje. "Kelioninė" (kruizinė) striukė sumodeliuota tiesiam sėdėjimui, jeigu būtų dėvima ant sportinio motociklo, tampriai aptemtų apie pažastis, įdubtų krūtinėje ir užliptų ant nugaros.
Patarimas perkant motociklisto striukę ar visą komplektą yra geriausia matuotis sėdint ant motociklo, o ne stovint priešais motociklo veidrodėlį. Jeigu tavo motociklas ne po ranka, pasinaudok panašiu modeliu pas pardavėją, ar bent jau imituok vairavimo padėtį prisėsdamas ant kėdės. Striukės rankovės ir kelnių klešnės turi būti pakankamai ilgos, kad dengtų visą neapsaugotą odą, kaip kad ir norėtumėt, kad būtų kai vaikščioji. Taip pat būtų protinga pasitikrinti kaip apranga tinka su normaliais motociklisto batais, pirštinėmis ir šalmu.
Dar vienas papildomas patarimas matuojantis aprangą būtų dėvėti storą megztinį ar striukės pašiltinimą tam, kad įsitikinti ar motociklisto striukė yra pakankamai didelė. Jeigu pardavėjas nepataria pasitikrinti kaip viskas tinka važiuojant motociklu, tai esi netinkamoje parduotuvėje. Tu praleisi daugelį valandų dėvėdamas motociklisto įrangą, todėl nesileisk skubinamas apsispręsti per daug uolaus pardavėjo ar viliojančios kainos.
Motociklisto kostiumai yra vienos ir dviejų dalių. Apskritai atskiras dalis kaip, kad striukę ir kelnes yra lengviau apsivilkti ar nusivilkti, ir tai suteikia universalumo. Pavyzdžiui, jeigu paprasčiausiai nori pasivaikščioti aplink masinio susitelkimo vietą vėsų vakarą ar nueiti iki restorano po to kai užsiregistruoji viešbutyje, ar nebūtų patogu dėvėti savo motociklisto striukę? Vienos dalies kostiumai suteikia geresnę apsaugą blogo oro ir avarijų metu, bet jie yra sudėtingiau apsivelkami ir blogiau pritaikomi situacijose esant be motociklo. Ir odos ir medžiagos kelnės yra gaminamos džinsų stiliumi su diržais, petnešomis ar prijuostės stiliumi su integruotomis petnešomis.
Kalbant apie stilių, pripažinkime, kad daugelis motociklistų labiau rūpinasi apie išvaizdą negu apie apsaugą. Tu pamatysi daug motociklistų, kurie dėvi odines striukes ir medvilninius džinsus. Neabejotina, kad mėlyni džinsai yra didi amerikietiška kelioninė uniforma, bet medvilnė beveik neturi jokio pasipriešinimo trinčiai. Jeigu nusiversi nuo motociklo vilkėdamas džinsus be jokių papildomų kojų apsaugų, nučiuožus penkias pėdas medvilnė nusitrins iki odos. Viena alternatyva odinėms ar sintetinėms kelnėms yra dėvėjimas odinių antkelnių (naudojami kaubojų). Antkelnius yra lengva nusimauti važiavimo pabaigoje, bet kita vertus jie neuždengia dviejų pagrindinių poveikio taškų: t.y. užpakalio apvalumų.
Taip pat yra džinsai pagaminti iš specialios medžiagos, kuri atlaiko didelę trintį. Paprastai medžiaga yra audžiama iš medvilnės, Spandex'o ir Kevlaro pluošto. Tokie džinsai yra pigesni negu odinės kelnės, bet yra nepatogūs, nepraktiški siūti, jeigu reikia siūti pagal užsakymą ir visose situacijose gali nesuteikti pakankamo pasipriešinimo trinčiai.
Žinoma neprivalai vilkėti tą pačią aprangą kiekvieną dieną. Aš renkuosi savo apsaugos lygį pagal tai kokia mano manymu rizika bus. Pavyzdžiui, jeigu aš važiuoju aplink slėnį sunkvežimio priekaboje, aš greičiausiai dėvėsiu medžiaginį kostiumą, arba paprasčiausiai švarką, kadangi tikimybė apsiversti mažai tikėtina. Bet jeigu aš greitai važiuoju per kalnus ant dviejų ratų, tada renkuosi pilną odą. Jeigu renkiesi aprangą pagal atitinkamą riziką, atmink, kad dauguma visų moto įvykių atsitiko miesto gatvėse, arti namų, esant geroms oro sąlygoms.
Dalis išlaidų skirtų kokybiškai motociklisto aprangai yra patogumas, stilius, tinkamumas, pagražinimų ilgaamžiškumas ir apsauga nuo oro sąlygų, bet taip pat pasipriešinimas smūgiams ir trinčiai. "Pasipriešinimas smūgiui" tai medžiagos gebėjimas sušvelninti smūgius į kietus objektus, ar kelio paviršių, kitą transporto priemonę, benzo baką, vairą. "Pasipriešinimas trinčiai" tai medžiagos gebėjimas priešintis nusitrynimui, kai motociklistas slysta grindiniu. Paprastai kalbėdami apie apsaugojimą nuo smūgio ir trinties, kalbame kaip apie "apsaugą".
Rimti motociklistų įrangos gamintojai didelį dėmesį skiria apsaugoms. Jie susidomėją ne tik ieškojimu (kūrimu) medžiagų pasižyminčių geriausiomis eksploatacinėmis savybėmis, bet taip pat kur apsaugas patalpinti, jų forma ir išlaikymu. Save gerbiantys gamintojai skiria daug laiko ir pastangų apsaugos sistemų gamybai naudodamiesi vėliausiomis technologijomis ir auto įvykių ataskaitomis. Jie atlieka abejus sistemų testavimus, kaip laboratorinius taip ir realius. Taip pat jie nagrinėja ataskaitas gautas iš motociklistų patyrusių avarijas, pritaikydami asmeninę patirtį tolimesniam įrangos tobulinimui.
Abu Andy Goldfine (Aerostich) ir Wayne Boyer (Motoport U.S.A.) sutaria, kad norint apsaugoti nuo sužeidimų smūgio kaušeliai yra taip pat svarbūs kaip ir pasipriešinimas trinčiai. "Asfalto liga" gali būti skausminga ir žiauri, bet susidūrimas gali sukelti rimtus ir tikėtina mirtinus vidinius sužalojimus. Kažkur keturiose iš penkių avarijų patiriami kojų sužeidimai, o daugiau nei pusė aukų patiria rankų sužeidimus. Kitos kūno vietos, kurios paprastai būna paveiktos sunkių sužeidimų yra pečiai, krūtinė ir raktikauliai.
Pavyzdžiui, kruopščiai pagaminta motociklisto apranga kaip, kad Aerostich’s "Roadcrafter" kostiumas turi išorinius sustiprinančius lopus ant pečių, dilbių, sėdmenų ir blauzdų, priedo įvarų pasirinkimą skirtingų apsauginių kaušelių įsidedančių į vidų. Aerostich pirmi pritaikė motociklisto kostiumui viskolastinį (viscoelastic) putoplastą, kuris yra minkštas ir suteikiantis komfortą, bet įvykus staigiam smūgiui akimirksniu sutvirtėja. Motoport’s Triarmor sistema naudoja sluoksniuotą trijų sluoksnių konstrukciją: standaus išorinio putoplasto, minkšto plastikinio skydo ir viduje minkštos "atminties" putoplastą.
Odinė apranga paprastai sustiprinama prisiūnant papildomą išorinį sluoksnį iš storos odos ar odinį/plastikinį derinį kritinėse poveikio vietose. Silpnos odos gali būti sustiprintos suformuotais kaušeliais, kurie įsideda kritinėse vietose į įsiūtas kišenes. Bates’ Bob Rudolph pagrįstai papbrėžia apsaugų gero prigludimo svarbą ir betkokių kietų plastikinių kraštų aprangos viduje išvengimą. Palaidas motociklisto kostiumas linkęs susiraukšlėti smūgio metu, o per raukšles susidėvima greičiau, plyštant per jas oda yra atidengiama sužeidimams. Kieta (nepaminkštinta) plastikinė apsauga smūgio metu veikia kaip aštrus peilis pjaunantis per odą. Beito (Bates) apsauginiai kaušeliai yra lankstus tvirtas plastikas įvilktas į putoplastą tam, kad neleistų tvirtam plastikui pjauti oda smūgio metu.
Kuri yra geresnė motociklisto kostiumui, oda ar dirbtinis audinys? Oda yra puikus pasirinkimas. Oda yra patogi, stilinga, ji nesiplaiksto, turi puikų atsparumą karščiui ir nusitrynimui, t.p.gerai atrodo po daugelio metų. Stora oda pasižymi geromis pasipriešinimo trinčiai savybėmis. Pavyzdžiui, sustiprinta karvės odą slys kažkur nuo 80 iki 100 pėdų kol kiaurai prasitrins. Todėl nėra neįprasta lenktynininkui apsivilkusiam odine apranga nukristi ir slysti lenktyniniu greičiu, po to atsistoti ir nueiti be jokių sužeidimų išskyrus keliatą sumušimų (mėlynių).
Neigiama odinės motociklistų aprangos pusė yra ta, kad ji yra griozdiška, sunkiai valoma ir iš esmės nepadaroma neperšlampanti. Gera oda yra brangi ir norint išlaikyti ją elastingą ir apsaugoti nuo pelėsio, tau reikės dažnai prižiūrėti ją padengiant minkštikliu. Jeigu ketini važiuoti per lietų, tu norėsi uždengti savo brangią odą vandeniui atsparia apranga. Ir jeigu tavo odinė apranga suprakaituos nuo šilto pasivažinėjimo, tikėkis nemalonaus kvapo.Tu negali paprasčiausiai įmesti odinių rūbų į skalbimo mašiną, o pasitikėti gali tik keletu valyklų, kurios išvalys odinius drabužius nepažeisdamos jų.
Tačiau oda yra patogi, stilinga ir patvari. Odiniai drabužiai laikys visą gyvenimą, jeigu bus prižiūrimi tinkamai, apsidėvėjus jie gali būti atstatyti ilgiasniam laikui, visa tai odą daro mėgstamu pasirinkimu tarp daugelio motociklistų.
Žinok, kad yra didelis odų skirtumas, įskaitant skirtingas odos rūšis, apdirbimo procesą, storį ("svorį" ir odos individualų stiprumą. Karvės oda yra labiausiai paplitusi oda. Ožkos oda yra kietesnė ir lankstesnė už karvės oda. Elnio oda yra labai elastinga ir atspari trinčiai, bet sušlapusi praranda savo pavidalą. Arklio oda yra nepaprastai patvari oda, bet sunkiai apdirbama.
Bet kokios odos rauginimo ir užbaigimo procesai yra lemiami kokybei. Save gerbiantys odos gaminių gamintojai yra išrankūs odoms, kurias jie perka, kadangi jų reputacija priklauso nuo jų gaminių kokybės. Odinė striukė su nedidele kaina gali atrodyti patraukli, bet kita vertus tai gali tapti pinigų švaistymu jeigu oda ar užtrauktukai greitai suirs.
Motociklisto apranga pagaminta iš sintetinės medžiagos gali būti tokia pat patogi kaip ir oda, turėti tokias pačias "motociklines" savybes, bet per pus lengvesnė, priedo pranašumas tas, kad ji gali būti neperšlampama ir skalbiama. Andy Goldfine, Aerostich kompanijos smegenys, sukūrė Cordura Roadcrafter kaip, kad "žingsnį į" kasdieniniam važinėjimui skirtą kostiumą naudojamą Minesotoje. Cordura yra ypatingai atsparus vandeniui poliamido (poliamide) pluoštas, kuris yra lankstus, bet atsparus trinčiai. Motoport stipriai remiasi Europoje sukurtomis aprangomis ir medžiagomis, įskaitant Kevlar'ą ir Cordura, bet juda link Ultra Cordur'os, labiau grubaus rašto su žymiai didesniu pasipriešinimu plyšimui ir trinčiai, t. p. geresnėmis ventiliacinėmis savybėmis.
Yra dvi skirtingos teorijos apie neperšlampamos medžiagos aprangą, tokią kaip Gore-Tex iš vidaus ar atskiras neperšlampantis švarkas-pamušalas. Teoriškai striukė geriau kvėpuos su atskiru pamušalu, bet tai reiškia, kad striukė per lietų permirks. Ir jeigu neperšlampantis pamušalas turi savyje izoliacinės medžiagos, tai reikškia tu negali pašalinti izoliacinės medžiagos dėl šlapio, šilto važiavimo. Praktiškai yra žymiai naudingiau turėti neperšlampamą sluoksnį ant išorinės medžiagos ir išimamą izoliacinės medžiagos pamušalą, tokį metodą naudoja Aerostich. Norint aprūpinti pilnu neperšlampamumu siūlės turi būti apklijuotos lipnia juosta gamybos metu. Nėra įmanoma padaryti pačius užtrauktukus neperšlampamais, todėl motociklisto aprangos turi būti su uždengimais jiems, kurie neleistų vandeniui prasiskverbti.
Kevlar įpatingai stiprus sintetinis pluoštas, kuris atrodytu gali būti idealus gaminys motociklisto įrangai, bet pasipriešinimas trinčiai nėra paprasčiausiai stipraus pluošto klausimas. Akivaizdžiai Cordura nailono pluoštas įsitemps nuo nelygumų ir staigiai atgaus buvusią formą, kai tuo tarpu nesitampantis Kevlaro pluoštas pasigaus paviršiaus nelygumus ir perplyš. Štai kodėl "Kevlariniai" motociklistų rūbai nėra iš gryno Kevlar'o audinio, bet iš specialaus lankstaus Kevlar'o pluošto, Cordur'os Neilono (Cordura Nylon) ir elastingos Likros (Lycra) mišinio. Tiktai viena įmonė pasaulyje gamina Kevlaro audinį tinkamą motociklistų aprangai: tai Schoeller Textile Company, Šveicarijoje.
Kalifornijos gamykla Motoport esanti Carlsbad'e pagal tavo užsakymą padarys Kevlar'o kostiumą naudodama Schoeller audinį. Marsee reklamuoja Ultra Balistine Kevlaro striukę (Ultra Ballistics Kevlar Jacket). Aerostich toliau naudoja tiktai Cordur'os nailoną jų gerai vertinamuose Roadcrafter ir Darien kostiumuose.
Yra daugiau dydžių negu S (Small-Mažas), M (Medium-Vidutinis), L (Large-Didelis) ir XL Extra Large-Ypač didelis). Būtų žymiai paprasčiau gamintojams, jeigu mes motociklistai visi būtume vienodo dydžio ir formos, bet daugeliu atveju mūsų liemuo, rankų, kojų diametras ir ilgis skiriasi. Jeigu negali rasti tinkančios savo figūrai aprangos parduotuvių lentynose pagalvok apie aprangą gaminamą pagal užsakymą. Odinių aprangų gamintojai, tokie kaip Langlitz, Bates, Z Custom Leathers ir Vanson specializuojasi gamybai pagal užsakymą. Audinių gamintojai tokie kaip Aerostich ir Motoport paprastai suprojektuos ir pasiųs aprangą. Siūdamasis pagal užsakymą tu ne tik gauni tikslų dydį, bet taip pat gali pasirinkti aprangos savybes, tokias kaip medžiagą, spalvą, pamušalą, apykaklę, diržą, kišenes ir apsauginius kaušelius.
Be abejo pagal užsakymą siuvamos motociklisto aprangos medžiaga yra labai brangi. Bet jeigu ketini važinėti motociklu eilę metų, atsižvelk į savo aprangą, kaip į svarbią šio reikalo dalį. Aukštos kokybės medžiaga nebus vien tik labiau patogi kiekvieną kartą važiuojant motociklu, bet ir laikys metai iš metų. Ir kai pagaliau užtrauktukas išsiskirs, garbingi gamintojai su malonumu jį sutvarkys. Nenuostabu matyti vis dar gerame stovyje trisdešimties metų senumo Langlitz ar Bates odinę striukę.
Pagal užsakymą pagaminta odinė striukė su 10 kišenių, antpečiais, diržu ir apsauginiais kaušeliais kainuos apie 750 $. Labai geros džinsinio stiliaus odinės kelnės kainuos apie 450 $. Rimto audinio striukė su pagal užsakymą darytomis rankovėmis ir pečiais, įsiutais užtrauktukais rankogaliuose, juosmens reguliavimu, kišenėmis, ventiliacinėmis angomis po pažastimis ir izoliaciniu pamušalu kainuos apie 600 $. Suderinto audinio kelnės su užsakomo ilgio klešnėmis, apsaugomis ir kelių slaideriais kainuos 450 $.
Kita vertus galima gauti "bizono odos" Magistralinę Striukę ("buffalo leather" Highway Jacket) ir standartinius antšlaunius už 300 $. Ar jei teiki pirmenybę taupaus audinio kostiumui be apsaugų, gali įsigyti tradicinį Britišką vaškuotos medvilnės striukę ir kelnias už panašią kainą. Tu rasi daugybę stilingų odinių drabužių parduotuvių lentynose ir katalogose skirtuose prekėms užsakyti paštu, kartais už labai priimtiną kainą, o kaikurios iš jų funkcionuos kaip motociklisto apranga. Bet net jeigu rastum pigią striukę, kuri tau tiktų ir darytų tave panašų į Wild Ones narį, tu nebusi patenkintas sugedusiu užtrauktuku, odos dažais per pirmą lietų tekančiais tavo kūnu ar siūlėmis irstančiomis tada kai susiruoši keliauti kitą vasarą. Ir žinoma būsi nesužavėtas kada tau reikės visą tai susitvarkyti kelyje, išsiaiškinus, kad bendrovė išsikėlė į kitą miestą. Motociklisto aprangai puikiai tinka sena patarlė "kiek moki, tiek ir gauni".
Odiniai batai teikia žymiai didesnę apsaugą negu medžiaginiai sportiniai bateliai. Odinis paviršius nukreipia nuolaužas ir apsaugo nuo nudegimų. Nelaimingo atsitikimo metu odiniai batai apsaugos pėdą nuo smūgio ir nubrozdinimo. Įsivaizduok kas, pavyzdžiui, galėtų, atsitikti tavo kojos pirštams greitai slystant asfaltu. Pakopinis batų kulnas padeda laikyti kojas ant pakojų. Įmaunami ar užtrauktuku užsegami batai yra tinkamesni, už batus su šniureliais, kurie statant koją ant žemės gali užkliūti už atsikišusių motociklo detalių. Aukšti batai (11 colių (27,5 cm) ar aukštesni) apsaugo kelius nuo akmenų, geliančių vabzdžių ir karštų duslintuvų. Neužmiršk padų. Kompoziciniai padai teikia žymiai daugiau sukibimo jėgos negu lygi oda.
Deja, daugelis motociklistų specifinių batų gaminami vidutinio ("D" pločio, tai yra pagrindinė problema motociklistams, kurių pėda nėra vidutinių matmenų. Jeigu pagal tavo pėdos formą reikalinga kažkas platesnio, siauresnio ar su skirtinga forma, gali tekti paieškoti batų, kurie tiks. Motoport turi vieną neperšlampamų batų rūšį, kuri išsiplės esant platesniai kojai. Bates gali parūpinti siauresnių batų. Justin dabar gamina įvairių pločių motociklistų batus.
Vienas praktinis pasirinkimas yra "Wellington" stiliaus odiniai batai gaminami tokių gamintojų kaip, kad Red Wing ar Frey. "Wellington" nėra tokie spalvingi ir sportiški kaip, kad itališki ar vokiški motociklistų batai, bet yra pakankamai priimtini konservatyviam važiavimui ir yra gaminami įvairių dydžių ir stilių.
Jeigu nori tikrai rimtų batų rinkdamasis formą, plotį, aukštį, pamušalą, kulną, blauzdą ir padą, pagalvok apie WESCO batus. Jų kaina apie 300 $. Langlitz Leathers gali padėti specialiai užsakant WESCO batus arba gali tiesiogiai susisiekti su pačia West Coast batų kompanija (West Coast Shoe Company). Taip pat batus pagal užsakymą gamina Dayton batų kompanija (Dayton Shoe Company) esanti vakarų Kanadoje.
Ar tu eidamas užkliūtum už bordiūro ar skristum nuo motociklo avarijos metu, normali žmogiška savisaugos reakcija yra ištiesti rankas į priekį. Tai greičiausiai reakcija "apsaugok savo veidą" ("save-your-face" . Reikalas tas, kad jeigu šendien tau tektų griūti, būtum žymiai laimingesnis turėdamas storą odą po delnais.
Kaip ir striukių taip ir pirštinių standartinė oda yra karvių oda, bet elnio, briedžio ir ožio odos yra lankstesnės. Aš teikiu pirmenybę pirštinėms pagamintoms iš izoliuotos ožio odos su pailgintais riešais skirtomis šaltam orui ir paprastoms briedžio odos "žokėjaus/kaubojaus" (angl. "roper" labiausiai tinkančiomis važinėjimui vasarą. Briedžio odos pirštinių privalumai yra formos išlaikymas, tvirtumas, izoliacinės savybės esant drėgnam orui ir yra didelis atsparumas trinčiai. Prailginti riešai neleidžia vabzdžiams ir šaltam orui patekti pro atsegtas striukės rankoves, o taip pat apsaugo riešus nuo saulės ir vėjo nudegimo. Važiuok Saugiai (angl. Ride Save – RS)!
Šaltinis: www.soundrider.com
Iš anglų kalbos vertė: mote13
Komentarai Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
TheTonUpBoy
2012 Gegužės 21 23:47 |
Sveiki, sis straipsnis buvo toks naudingas, jog net tapau sios svetaines nariu, kad galeciau uzduoti pora klausimu. Straipsnyje buvo minimi apsauginiai kauseliai, kurie yra isiuvami i svarka, buciau labai dekingas jei kas imestu bent kokia nuoroda kaip jie gyvai atrodo. Kitas klausimas butu at tuos kauselius galima ydeti i jau pasiuta svarka, ar reika iskart pasirupint pries siuvant pati svarka. Turiu galvoje ta taip vadinama "buffalo jacket" svarka. Nezinau gal cia kam pasirodys kvaili sitie klausimai, bet kadangi as dar net motociklo neturiu tai manau atledziama toks neismanymas... |
KaCiuS
2010 Sausio 30 23:05 |
Saunus straipsnis, daug informacijos |
KTMatas
2009 Spalio 3 15:08 |
Geras straipsnis , tik pasigedau informaijos apie apsaugas motokrosui. |
Rieja
2009 Rugpjūčio 6 16:42 |
Labai saunus straipsnis |
daduda1
2009 Liepos 29 11:48 |
o kodel apie kelnes neparasyta? |
deividas^
2009 Kovo 2 19:44 |
Aciu uz staripsni, tikrai vercia susimastyti pries perkant apranga |
Man tas
2008 Gruodžio 10 08:36 |
Tikrai super straipsnis, kaiptik aktualus man sia akimirka. |
Simasgsxr
2008 Spalio 26 14:55 |
Svarbiausia,gera apsauga. Geras straipsnis,daug informacijos,kurios nezinojau. |
burnout^as
2008 Spalio 15 20:21 |
saugumas - gerai.. |
Ropke
2008 Vasario 11 19:06 |
geras straipsnis verta susimastyti del saugumo ! |
vgxp
2007 Gruodžio 31 19:06 |
Stai nuo ko reikia pradet,nuo apsaugos ,o ne nuo to kad pagavai moca uz ragu ir iki dugno. |
Liesas
2006 Gruodžio 27 18:36 |
geras straipsnis. tik va jei dar butu prideta kaip tinkamai priziuret odine apranga tai is vis butu zeba. |
sigitassigis
2006 Lapkričio 18 00:10 |
Kur situ visu dalykeliu gauti |
domaz
2006 Rugpjūčio 3 13:33 |
tikrai geras... |
gizmow
2006 Kovo 15 22:54 |
man patiko ... |
Nitro
2005 Gruodžio 14 21:15 |
gana neblogas straipsniukas |
Maiden
2005 Lapkričio 7 20:30 |
gal kas parekomenduos gera odos valikli, isbandyta? gerai butu gamintoju pavadinimas |
marcius
2005 Rugsėjo 18 17:26 |
straipsnis neblogas, tik va butu idomu suzinot daugiau apie visu situ daiktu kainas |
raizys
2005 Rugpjūčio 1 20:15 |
labai issamus straipsniukas |
sampas
2005 Liepos 26 13:33 |
zjb straipsnis dar niekur nesy tiek rades informacijos apie apsauga ! :p |
DEVAL
2005 Balandžio 30 19:38 |
jau geriau pirma apsaugas isigyt, o tik paskui baika |
aaaaaaaaaa
2005 Balandžio 14 13:24 |
pirma reik moca isigyt !!!! ;-) |
Talkee
2005 Kovo 12 00:51 |
na va - supratau, kad noredamas apsisaugoti, turi saugotis Tikrai geras straipsnis. Daug naudingos informacijos. Shaunu Mote 13 |
Baikas
2005 Vasario 24 20:49 |
Straipsnis labai geras, tikrai yra ką paskaityt ir žynių pasisemt. Kiek vienam svarbus savas saugumas bet reikia saugot ir kitus. |
Ričis
2005 Vasario 22 00:15 |
Jop reiks pirktis kelnes, o tai kazkaip uzpakalio gaila pasidare |
motoguzzi
2005 Sausio 11 17:50 |
jo straipsnis tikrai geras ir naudingas kaip ir visos cia isvardintos priemones nes dzinsai ar kokie trenigai tikrai nekokie gelbetojai per susidurima su kietu asfaltu |
barthez
2005 Sausio 6 03:53 |
To koshka... Po tu "bandymu" ateinanciam sezonui naujo kailio reiketu, nes is ano nekas liko... |
koshka
2004 Gruodžio 26 21:28 |
Visos sitos apsaugos tikrai reikalingos, apsaugo nerealiai, savo kailiu izbandziau |
lunatic
2004 Spalio 15 17:41 |
jo tikrai neblogas, daug naudingos informacijos vienoj vietoj |
Ziurke
2004 Spalio 14 10:16 |
afigenas straipsnis.. |
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |