Straipsniai » AM: DĖL VAŽINĖJIMO MOTORINĖMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS GAMTINĖSE TERITORIJOSE

| 2009-11-20 | 62 koment.

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJA

Bendruomenei Motomanai.lt, Antanui Petrauskui

Kopija
Lietuvos savivaldybių asociacijai
Susisiekimo ministerijai

 

DĖL VAŽINĖJIMO MOTORINĖMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS GAMTINĖSE TERITORIJOSE

Nr. (1-170)-D8-10073


Aplinkos ministerija norėtų atkreipti visų suinteresuotų valstybinių ir savivaldos institucijų, kitų įstaigų bei organizacijų, taip pat nevyriausybinių organizacijų dėmesį į vis didėjančią pramogoms gamtoje naudojamų motorinių transporto priemonių gamtai daromą žalą ir pakviesti bendradarbiauti.

Nekulturingas motorinių transporto priemonių naudojimas gamtoje sukelia nepatogumų vietos gyventojams, trikdo poilsiautojų ramybę, mažina vietovių rekreacinį patrauklumą, taip pat labai kenkia laukinei gyvūnijai jautriais laikotarpiais (pvz., jauniklių vedimo ir auginimo ar žiemojimo metu), teršia aplinką išmetimo dujomis ir dulkėmis, suardo miško, pelkių, smėlynų ir kitų jautrių gamtinių teritorijų augalinę dangą, sunaikina saugomų augalų augavietes, sukelia dirvų eroziją. Pasitaiko net atvejų, kad visureigiais važinėjama mažų upių ir upelių, kuriose yra lašišinių žuvų nerštavietės, vagomis ir krantais, piliakalnių ir pilkapių šlaitais.

Kasmet valstybiniai aplinkos apsaugos, miškų, saugomų teritorijų pareigūnai užfiksuoja vis daugiau brutalių gamtos niokojimo atvejų. Tokių atvejų buvo net saugomose pelkėse - rezervatuose, kuriuose jautrios augmenijos išdraskymas ratais saugomoms ekosistemoms turi negrįžtamų pasekmių. Motorinių transporto priemonių vairuotojai dažnai nepaiso informacinių užrašų ar draudžiamųjų ženklų, užtvarų miškuose ir laukų keliukuose, juos apvažiuoja.

Pažymime, kad minėtų transporto priemonių vairuotojai gali važinėtis tik keliais, kurie atitinka Kelių įstatyme (Žin., 2000, Nr. 92-2873) nurodytą apibrėžimą. Taip pat būtina vadovautis Saugaus eismo automobilių keliais įstatymu (Žin., 2000, Nr. 92-2883), kurio vienas iš pagrindinių principų yra - sudaryti saugias ir vienodas visiems eismo dalyviams dalyvavimo eisme sąlygas, o eismo dalyvių pareiga - žinoti ir laikytis valstybės nustatytos eismo tvarkos. Užtikrindama eismo saugumą, Susisiekimo ministerija ar jos įgaliotos institucijos pagal kompetenciją nustato motorinių transporto priemonių vairuotojų, nuolat pažeidžiančių Kelių eismo taisyklių reikalavimus ir už tai nubaustų administracine tvarka, įskaitant vairavimo teisės atėmimą, papildomo mokymo tvarką. Manome, kad šioje tvarkoje turėtų būti numatyta, kad papildomo mokymo metu pateikiama informacija ir apie gamtoje naudojamų motorinių transporto priemonių daromą žalą gamtai. Vadovaujantis Kelių eismo taisyklėmis (Žin., 2003, Nr. 7-263), transporto priemonėms draudžiama važiuoti skiriamąja juosta, pylimų ar iškasų šlaitais, grioviais, įvažiuoti į kelią ar nuvažiuoti nuo jo ne specialiai tam įrengtose vietose.

Važinėtis sporto, treniruočių ar kitų atrakcijų tikslais galima tik tam skirtose specialiose teritorijose, trasose, atskirais atvejais - karjeruose ir pan.

Keturračių vairuotojams yra taikomos tokios pat sankcijos, kaip ir kitų transporto priemonių vairuotojams. Be to, keturračių, kaip ir kitų motorinių transporto priemonių, vairuotojams galioja ne tik Kelių eismo taisyklės, bet ir aplinkosaugos įstatymuose numatyti reikalavimai - draudžiama važiuoti ir stovėti ant žaliosios vejos, statyti transporto priemones arčiau nei 25 metrai nuo vandens telkinio ir t. t.

Atkreiptinas dėmesys, kad saugomose teritorijose važinėjimas motorinėmis transporto priemonėmis papildomai reglamentuojamas. Nacionalinių ir regioninių parkų apsaugos reglamentuose nustatyta, jog važinėti ne keliais, ne keliuose statyti ar kitaip eksploatuoti motorines transporto priemones (įskaitant dvirates, trirates ir keturrates savaeiges transporto priemones) draudžiama. Papildomus reikalavimus draustiniuose reglamentuoja Gamtinių ir kompleksinių draustinių nuostatai (Žin., 2008, Nr. 44-1642) bei Specialiosios žemės ir miško naudojimo sąlygos (Žin., 1992, Nr.22-652). Pagal šiuos teisės aktus draustiniuose draudžiama ardyti natūralią dirvožemio dangą ir miško paklotę; lankytis nuo balandžio 1 d. iki rugpjūčio 1 d. (teriologiniuose, hepertologiniuose, entomologiniuose, ornitologiniuose, telmologiniuose draustiniuose); važiuoti per brastas.

Motorinių transporto priemonių vairuotojai už padarytus Kelių eismo taisyklių pažeidimus keliuose ir aplinkosauginius pažeidimus gali būti patraukti administracinėn arba baudžiamojon atsakomybėn. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksu (Žin., 1985, Nr. 1-1), už savavališką miško paklotės naikinimą, žalojimą, už neteisėtą važiavimą per žolinę dangą ar miško paklotę motorinėmis transporto priemonėmis, jei dėl to žolinė danga ar miško paklotė buvo sužalota ar sunaikinta ir t.t., skiriamos baudos dydis gali siekti nuo penkiasdešimties iki dviejų šimtų litų. Pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso (Žin., 2000, Nr. 89-2741) nuostatas už saugomų teritorijų ar saugomų gamtos objektų sunaikinimą ar suniokojimą asmuo baudžiamas bauda arba laisvės apribojimu, arba areštu, arba laisvės atėmimu iki penkerių metų. Numatytos veikos yra nusikalstamos ir tais atvejais, kai jos padarytos dėl neatsargumo.

Prašome atsižvelgti į aukščiau išdėstytas nuostatas ir saugoti gamtą, nepažeisti kitų asmenų interesų naudojant motorines transporto priemones gamtoje. Siekiant išsaugoti gerą šios srities asociacijų vardą, rekomenduojame informuoti visus Jūsų asociacijų, klubų narius apie aukščiau nurodytų teisės aktų reikalavimus bei numatytas sankcijas už jų nesilaikymą. Taip pat prašytume apie tai informuoti kitas Jums žinomas asociacijas, vienijančias motorines transporto priemones sportui ar pramogai gamtoje naudojančius savininkus ar panašių pramogų organizatorius.

Norėdami gauti daugiau informacijos apie saugomas teritorijas, kuriose draudžiama važinėtis motorinėmis transporto priemonėmis, prašome kreiptis į Valstybinę saugomų teritorijų tarnybą prie Aplinkos ministerijos (el.p. www.vstt.lt). Nurodytoje svetainėje taip pat rasite ir saugomų teritorijų direkcijų kontaktus, kadastro žemėlapyje galėsite matyti saugomų teritorijų ribas.

 

Aplinkos viceministras dr. Aleksandras Spruogis

 





Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Prometėjas Prometėjas
2015 Liepos 22 11:10

+

Loginanda Loginanda
2009 Lapkričio 30 06:39

Taip daugelis miskoveziu turi leidimus, bet yra vat tokiu kaimo traktoristu kurie ne tik kad miskuose provezas palieka bet dar ir zmoniu zemese sugeba "saulutes papaišyti".

SportinisBU
2009 Lapkričio 30 04:11

Ir seip istatymai tikrai Lt yra svelnus... Tuo labiau kalejimuose salygos gyventi lb mielos, nemokamas aukstasis, nemokama pastoge ir malonus maistas ne 1x pe diena :) jei ten salygas sudaryti tokias ziauriais ir nemielas, o sugrieztinti istatymus, tai akivaizdu niekas nenores nusizengineti istatymamas jei net uz smulkmenas sodins ten kur gyventi norint reiktu arti juodziau uz arkli :)

SportinisBU
2009 Lapkričio 30 04:07

Miskoveziai turi leidimus ir vaziuoja tik ten kur jie gauna leidimus... kurie visgi kainuoja... Bet cia tikrai geras pranesimas... Tikiuosi atsiras ir be manes zmoniu kurie saziningai laikysis siu nuostatu net ir td kai apie jas nera girdejes :)

DjRamas
2009 Lapkričio 29 01:18

Irgi teisybė gryna... Su miškovežiais paklotė suvaro daugiau, nei krūva taip keikiamų visuomenės ATV'istų.. Ir čia viskas gerai, mat valdžiai pinigai tokiu būdu ateina, tad jokių problemų nemato.

olegiokas
2009 Lapkričio 29 00:30

jo..kik tas mocas ar keturatis teisdrasko to dirvozemio.
palyginus su sunkiaja misko technika,kertami miskai plinai,ir draustyniose ir.t.t kdel nikas nesiruosia pazaboti tokiu?

DjRamas
2009 Lapkričio 28 23:44

O visgi... Atsiranda tokių kenkėjų, kurie nusiperka sakykim keturratį iš neturėjimo ką veikt, aria pajūrius, draustinius ir t.t.t., taip tiesiogine prasme "prišikdami" normaliems keturratininkams, ar enduristams, kurie nedrąsko miško paklotės ir nevažinėja tam neleistinose vietose. Koks malonumas gali būti gadinti tai, kas gamtos sukurta ir gražu, o atstatyti padarinius sunku. Visi tie ereliai susimąsto tik tada, kai mentūra pasikviečia į "pasimatymą", o iki tol kur noriu - ten važiuoju ir nesuku galvos, kurioje stalčiai susimaišę.. Gaila, kad per tokius vienetinius asmenis turi kentėti visi.

z1000
2009 Lapkričio 28 21:24

kaip sakoma uzdraustas vaisius visada saldesnis, daukas tuo ir vadovaujasi, gaila

pgiedriusss
2009 Lapkričio 27 21:43

Na kas liečia , bekelę, off'roudą , ir panašiai , yra toks psichologinis reikalas ,kad antra karta ta pati trasa , gaunasi kaip ir nebeydomi, dėl to pelkės, miškai tų pačių draiver'ių ariami vis kitur.

AntanasP AntanasP
2009 Lapkričio 26 10:59

Eimanto komentaras: Teisingas požiūris į keturračius pagal keturračių naudojimą reglamentuojančius teisės aktus
http://www.motomanai.lt/p-articles.id-4413.back-1.html

XmeN XmeN
2009 Lapkričio 25 02:11

Bredas!

Loginanda Loginanda
2009 Lapkričio 24 16:18

Nieks čia neverkia. Tik siūloma įdėja problemai spręsti. Man asmeniškai visiškai vienodai tegu važinėja kas kur nori, aš kur pasivažinėt susirasiu. Bet kažką reik daryt kad gamtos niokojimas visur kur pakliūva liautusi.

daduda1
2009 Lapkričio 24 16:01

Mano nuomone daugelis verkia , kad blogi istatimai ,draudimais nieko nepasieksi reikia trasu ir pan. Visi galvoja , kad valdžia turi viska padaryti už mus, bet gal būt reiktų motomanam , atv ir enduro megejams imtis iniciativos? Juk valdžia ir be šios problemos turi begale kitų problemų susijusiu ne vien su motociklizmu. Manau praeėjo tie laikai, kai valdžia už mus viską darydavo. Jeigu nori , kad kas būtų padaryta tinkamai - pats padaryk. :)

eimukass eimukass
2009 Lapkričio 23 21:29

Labai daug nepagristų emocijų. Aš jau pradėjau rinkt informaciją kurią perduosiu Antanui P. Jei trumpai, tai su 4x4 važinėt daug kur galima, jei esi žemės savininkas ar susitaręs su savininku. Tabu yra vandens apsaugos juostos t.y. nuo 5 iki 25 atskirais atvejais 50 metrų nuo vandens, miško žeme išskirus keliukus, kelius, valksmas(miško išvežimo keliais jei trumpiau), gamtos paminklų ir piliakalnių zonose. Patikėkit yra tokių pamirštų ekstremalių keliukų miškuose, kuriais nieks nedraus važiuot. Visai kitka kas liečia stacionarių trasų įrengimą ir tai nuo 1 ha. Mano minima galinga technika priskiriama prie žū technikos juk ūkininkai po laukus su technika važinėja ir nieks nedraudžia. Yra atvejų, kur liaudiškai kalbant šaukštas deguto statinę medaus sugadina ir tai iš mūsų ar dar geriau ne mūsų rato. Tam kartui...

Loginanda Loginanda
2009 Lapkričio 23 20:28

Važinėt rezervatuos ir draustiniuos tikrai negalima ir turi būti imtasi priemonių , kad to nebūtų.

zalia antena
2009 Lapkričio 23 15:01

hm, o as daznai keliu vaziuoju juosta apzerges su masina. ypac tamsoj. maza koks durnius ten be atsvaito eina krastu...
siaip tai bauda nedidele. turint galvoje, kad miske policinininku nera daug.

WooDooMan WooDooMan
2009 Lapkričio 23 13:44

To Dziuzass
As asmeniskai siulyciau kaip ir straipsnyje (istatyme) pamineta - nevazinet po draustinius ir rezervatus.
Ir dar siulyciau kaip protingi zmones pries tai minejo, tartis su savivaldybem, kad ir projektuoti/kurti/statyti tam skirtas ir pritaikytas trasas. Beje del tokiu dalyku, manau, galima net gi tartis su privaciais misku valdos (ne rezervatu ir draustiniu) savininkais kurie realiai su savo "misku valda" pazimeta zeme turi ka veikti.

pagirios2
2009 Lapkričio 22 21:32

aš taipat važinėju enduru, ši problema yra didelė , bet šis straipsnis mane paprotino pasistenksiu būti geresnis gamtos atžvilgiu :) ir draugus paprotinsiu :)

Hanss Hanss
2009 Lapkričio 22 20:52

Vakar is sios dienos ispudziai..
Vakar ir siaindien buvo puikus oras, tad teko su xebryte prasukt virs 300 km miskais link Nemencines, Pabrades... Atvirai pasakius, vietomis vaizdzialis graudus. Daugiau panasu miskuose darosi i motokroso trasa! Motociktai dar, dar.., bet keturraciai po saves palieka tankodroma. Veliau ar anksciau, misko uredijos, ar gamtos apsauga, tures imtis pries tai priemoniu. Taip, kad nieko keisto nematau

veplys
2009 Lapkričio 22 20:38

zinot, nuo tokio rasto verkt(vemt) norisi.formalus biurokratinis rastas ,parasytas (nukopijuotas,nes daugelyje vietu gali istatyti pvz visureigiai ,arba kai kur dviratininkai ,pestieji ,etc)nezinia apie ka.
kokia jo esme?nedarykit negraziai vaikai-nu nu?priminta 564 karta ,kad negalima niokoti gamtos?nurodyta straipsniai, istatymai ,kurie nevykdomi ir i kuriuos tiems patiems valdininkams giliai nusisvilpt?tai kam tas formalus rastas?kad paukstuka apie atliktus darbus uzsidet.nieko nesiulant,neieskant bendru poziurio tasku,nesiulant susitikt,isklausyti kitos puses problemas ir bandyt kartu sugalvoti ka daryt.
imitacija kipiascei deitelnosti-taip sitas reikalas anksciau vadinosi...

Dziuzass Dziuzass
2009 Lapkričio 22 20:31

Zinau, kad gali dabar daug zmoniu supykti, bet tai jus mums sakot nusipirkti mocus ir laikyti garaze?

Edvinas888
2009 Lapkričio 22 20:29

Vazineti galima kur tik nori, kur tik sugalvoji, net ir ten kur svajoji, bet yra vienas "bet" tai reikia daryti ten kur leidzia istatymai :) O ju nezinojimas ar nesilaikymas nuo atsakomybes neatleidzia...

Max SV
2009 Lapkričio 22 19:22

as irgi nesakau,kad kiekvienas kuris turi keturati-tas ne zmogus...o pasakyt,kad jie nusileistu ant zemes irgi neiseina,nes musu Marijos zemej paprastas zmogus yra s.u.d.o. vietoj...net savo turto negali apsaugot,nes jei uzpuolikas,niokotojas susizeis-tave uztampys po teismus...Cia trup.ne i tema,bet...Sekmes visiems su savo zirgais

Loginanda Loginanda
2009 Lapkričio 22 17:48

http://www.x-diver.lt/?lt/view/289

Paprastai naršant šių nuotraukų man nėjo pažiurėt, bet google parodė.

Būtų įdomu sužinot kokie čia žmonės važinėja... Vienur atrodo kaip piliakalniais važinėja, kitur jau ant ežero kažkokio pakrantės. Ir visiems ** ?

Loginanda Loginanda
2009 Lapkričio 22 15:47

To WooDooMan: Mes ir neprašome, kad kažkas rūpintusi kitas jų darymu, patys imsimės iniaciatyvos.


To Max SV: Aš visiškai sutinku su tavim kad yra DALIS keturačių vairuotojų kuriems negalioja niekas. Tai dažniausiai būna tie patys valdininkai kuriems nėra ženklo draudžiama ir jų keturiolikmečiai sūneliai kurie ima pavyzdi iš jų tėvelių. Bet tokie tikrai ne visi!

Mes patys turim ūkį, nemažai žemės nutolusios nuo namų ir jos neprižiurėsi. Ir ja ne vien keturatinikai važinėja bet ir medžiotojai ir tie patys gamtosaugininkai. Pasiprašė, pasakėm, kad gali važiuot palei pakrašty pievos tai ir važiuoja.

Apie tai ir eina kalba kad reikia ieškot bendros kalbos. O tuos valdininkų sunelius ir pačius valdininkus nuleist ant žemės, kad nesivažinėtu po draustinius rezervatus ir pnš. Ir tam tikrai yra efektyvių priemonių.

Manau patys protingesni endurintojai ir keturratinikai net pradėtų bendradarbiaut su gamtosauga/policija ir tikrieji niekadėjei greit būtų sugaudyti.

P.S. Pasakyk, kad ant žemės nusileistų tie, kuriem tikrai to reikia (!)

CHooligaN CHooligaN
2009 Lapkričio 22 15:46

Galetu zmones, tie kurie rase sita rasta, pasiskaityti protingus komentarus ir pabandyti kazka atsakyti, ne vien tik ''neniokokit, negadinkit, nelauzykit-bausim''. Ar rastu ka atsakyti?! Tikriausiai pacituotu koki istatyma ar isakyma ir tiek... Manau, kad kazkas keisis ju politikoje, mazai sansu. Bus tik didinamos baudos ir viskas, o jie pastangu i sios problemos sprendima nedes... Apmaudu... Gal parasom ir mes gerb. Aplinkos viceministrui dr. Aleksandrui Spruogiui, ka manom apie sia problema, isdestytom savo (argumentuota) nuomone.

WooDooMan WooDooMan
2009 Lapkričio 22 15:03

Seip ci avisi verkia, kad mol istatymas vercia kalte ATV ir endurkem. As asmeniskai perskaites straipsni matau, kad jis yra taikomas visokias transporto priemones vairuojantiems individams kuriems yra nusispjauti ant to kur jie vaziuoja.
Taip, valdzia pas mus linkusi leisti draudimus, taciau, net ir sitas istatymas aiskina, kad (labai primityviai issireiskus) draudziama vaziuoti ten kur negalima. Valdzios reikalas yra leisti sitatymus ir reglamentus, o jau trasu steigimu, mano mieli kolegos, turite rupintis jus patys. Sudarykite patys projekta, argumentuokite ji, suderinkite ji su savivaldybe, ir galiu garantuoti, kad gausite savo trasas. Jums rupi, kad butu trasos, jus tuo ir rupinkites.

irmeckis irmeckis
2009 Lapkričio 22 14:44

o cia tai gruzas :\

xcenon
2009 Lapkričio 22 14:39

Truputi ne i tema gal zinot jei turiu dvieju metu a1 kategorijos staza ir esu astuoniolikos metu, ar islaikes a kategorija ar galeciau vazineti galingesniais negu 25kw motociklais

Max SV
2009 Lapkričio 22 13:33

to Loginanda.Sakai lengviau suverst kalte keturatininkam?Skaitai,kad jie angeleliai,jie tik vazinejasi ir nieko blogo...?O man tokie veikejai kur turi pinigu,nusiperka galingus keturacius ir galvoja,jog jie "dievai"-blogiau uz siuksle.Mano bendradarbis gyvena prie mastaiciu,zmogus turi zemes,augina darzoves,javus ir t.t.Savaitgaliais atlekia tokie va "kavenski"su keturaciais ir kaip jums atrodo,vaziuos jie keliu?ne rauna tiesiai per javu laukus,dar palenktiniaudami-tai cia zmones?Negerbia nei kitu zmoniu,nei ju darbo,o ka jau kalbet apie gamta...o kas liecia 4x4 varzybas-tai ten manau buna viskas suderinta ir jei misku,pelkiu,lauku savininkai leidzia tokias varzybas daryt-tai jas ir daro.Reiketu trup.nusileisti ant zemes

robertass robertass
2009 Lapkričio 22 12:34

cia jau vopse neturi prie ko prisikabint, ta tada turetu but uzdrausta visokios varzybos ir pan, ko negali buti, taip kad atsipalaiduokim

Vitalka777
2009 Lapkričio 22 12:20

Tikrai gi reikia gamtą saugot ir pradėt nuo savęs reikia, malonumai nėra pirmoje vietoje, nėra kur važinėt, tai ir nevažinėkim, pats mačiau išartus miškus, vaizdelis nekoks...

Loginanda Loginanda
2009 Lapkričio 22 06:00

Na lengviau visa kaltę suversti ant keturratininkų ir enduristų.

Romantikas Romantikas
2009 Lapkričio 21 23:52

Kai kuriems svarbiems ponams gamtosauga rūpi, jeigu jiems trikdoma ramybė (netoli jų gerai įsirengtų namų, vilų ir ~ ). O kad šiukšlynai miškuose, miškovežių išmalti keliukai (ir ne tik), grobuoniškas miškų kirtimas, fekalijų leidimas į ežerus; ir t.t. - tai nulis ... .

ezhiukas ezhiukas
2009 Lapkričio 21 15:11

matai, enduristam trasu irengineti nereikia, yra pilna prastu misko keliuku, kuriais mielai jie lakstytu, reikia tik parinkt legalius marsrutus ir juos parodyt zmonems. O krosistai ir dabar duodasi karjeruose ir niekam nemaiso

Fuxsas Fuxsas
2009 Lapkričio 21 13:41

Na gyvenam bananų respublikoje nėra ko stebėtis. Sutinku, kad gamtą vandalina ir panašiai, bet tai daro ir 4x4, ir paprasti žmonės pildami šiukšles ne vien motociklai ir ATV. Sprendimas manau būtų įrengti trasas tiek offroad mėgėjams, tiek žiedines, kur chebra galėtų drąskytis. Bet čia valdžia turėtų atkreipt dėmesį, bet užsiema ne tuo kuo reik, jei posėdžių metu sperndžiami klausimai kiek kartu darbo dienos metu dainuot valstybės himną du ar vieną, na atsiprašau tada. Reik viską keist iš pagrindų, bet vargu ar greitu metu kas keisis :(

Loginanda Loginanda
2009 Lapkričio 21 10:52

Na kiek paklausinėjau draugų tai jie su keturaciais vazineja VISUR, del to kad ner aiskiai parodyta kur jiems vaziuot....
aišku sutinku dunduku buvo ir bus, bet po viena jie ilgai negyvuos...

Jei ir toliau valdininkai galvos, kad sutramdys visus cia gazdindami baudom ir panasiai tai.... Tegu atsibunda is grazaus sapno ir pradeda logiskai galvot. Keturatinka pagaut tai cia svajuko dramblionės.... O vat susitart su juo draugiškai kita kalba :)


P.S. jei pas mane (telšių rajone) atsidarytų toks ruožas, pats asmeniškai imčiaus iniaciatyvos, kad visi važinėtų ne miškais o tais ruožais.

ezhiukas ezhiukas
2009 Lapkričio 21 10:34

na 100% tvarkingai nebus, nes vistiek atsiranda kokiu dunduku kuriems viskas vienodai ir interneto jie neivalde. Bet didesne dalis zmoniu, manau naudosis tais marsrutais (jei jie bus idomus, tai yra sudaryti ju paciu). Nors man atrodo kad viskas bus padaryta pagal visas lietuviskas tradicijas - valdininkelis parase rasta, uzsidejo sau pliusiuka. O kitkas dzin, jei neklausys bausim. Nors baudimui ir pastangu reikia didesniu, ir rezultatas kur kas menkesnis. Zodziu musiskiai is tarybiniu laiku yra puikiai ivalde bizuno principa, nors pasaulyje zmones jau senai pastebejo kad meduolio principas yra gerokai efektyvesnis ir reikalauja maziau pastangu :)

Loginanda Loginanda
2009 Lapkričio 21 06:50

ezhiuk'ai tada bus važiuojama ne tvarkingiau, o tvarkingai :)

ezhiukas ezhiukas
2009 Lapkričio 20 22:39

na taip tvarka turi buti. Bet vien draudimais jos nepasieksi. Mano patarimas valdininkams - isliskit is savo siltu kabinetu, susitarkit su enduro entuziastais ir paruoskit kiekviename rajone bent po keleta legaliu marsrutu, sudekit i interneta zemelapius, gps koordinates. Tada bus vaziuojama tvarkingiau. Svarbiausia nesiimt saviveiklos, nenuleidinet is virsaus visko. Marsrutu sudaryme turi dalyvauti tie, kurie jais vazines, kitaip rezultatas bus nulinis.

Darenzas
2009 Lapkričio 20 22:11

Gaila, kad valdžios atstovai niekaip negali sutvarkyti pimiausiai teisinės bazės dėl keturračių motociklų. Dabar jie kaip traktoriai registruojasi, techninė apžiūra labiau panaši į cirką. Kodėl neleidžiama jų vairuoti turint B kategoriją? Dabar reikia ieškoti traktoristų mokyklų, gaišti laiką, o esmės tai nepakeičia. Kuomet tiek visokių kliūčių nenuostabu, kad daugelis nusispjauna ir elgiasi kaip išmanydami. Kur galima važiuoti tikrai neapibrėžta. Vienareikšmiškai nepateisinu vandalų, nesvarbu kas jie bebūtų. Bet apeliuoti vien į sąmoningumą neverta, tikrai ne visi tokie. Tikrai norėtusi daugiau aiškumo šioje srityje.

Zonaxm
2009 Lapkričio 20 21:32

Kas vazinejo ir toliau tai darys,nieko tuom nepakeisi,isskyrus tuos kurie netures kysiui.,patys musu teisingieji miskininkeliai,ale gamtosaugininkai taipogi vazineja su keturraciais,dzipais ir t.t....ka jau sakyti apie ju medziokles,iskylas....tipo jie pesciomis visur vaiksto ;)

DNP
2009 Lapkričio 20 21:31

Su keturračiais belieka važinetis tik žiemą. Už tai kad drapakuosit sniegą niekas nepyks :) Dar net linksmiau :)

ursus
2009 Lapkričio 20 21:12

Na gamta niuokojama taciau pirkdamas keturrati neketini su juo vaziuot asfaltu o tam skirtu vietu nera daug o tiksliau nera visai.Tai kur iseitis uztverti miskus?cia neiseitis.Tas pats su superbaikais,Lietuvoi dvi trasos o (britvu)nespeij skaiciot kaip daugeja tai gal uzdrausti mocam vaziuot gatvem?

Loginanda Loginanda
2009 Lapkričio 20 20:54

Matyt nepriviso čia žemaitijoj dar keturačių... Normalei atrodo pas mus miškai išvis.

Joncelis Joncelis
2009 Lapkričio 20 20:52

Paprasta. Darykit trasas ir nereiks gamtai kenkt. Taip pat kaip ir su superbaikais. Tegul rengia trasas ir tada gatvėse ramiau bus :)

Klebonas Klebonas
2009 Lapkričio 20 20:19

daugiau cia liecia keturaciu vairuotojus,nes tikrai miskai isarti ir suniokoti

Loginanda Loginanda
2009 Lapkričio 20 19:56

Bet tai pravažiuoja kvartaline valmetas (kas nežino tai didelis ir galingas traktorius) po kurio palieka ne provėžos, o upeliai. Tai kas atsitiktu jei per ta pačia vieta pravažiuotų 10-20 dviračių-keturačių motociklų, taigi net nesimatytų, kad važiuota, palyginus su valmeto vėžom.


eimukass - beabejo, kad idomu (y)

Badža Badža
2009 Lapkričio 20 19:34

Kiekvienam "bardake", turi būti tvarka...
100% niekada nepavyks apsaugoti, bet kalbėti ir kažką daryti, informuoti būtina.
Ir lai paskui nebūna sakoma: "aš to nežinojau"

AntanasP AntanasP
2009 Lapkričio 20 19:27

eimukass, zinoma domina - lauksim informacijos. jei daug surinksi - gali man atsusti - patalpinsim.

eimukass eimukass
2009 Lapkričio 20 19:07

as vienas is tu kurie saugo, per ateinancia savaite parinksiu teisines informacijos apie 4x4(ne auto) naudojima gamtineje aplinkoje ir pasistenksiu patalpint pusl. ,jei domina aisku.

zabel15 zabel15
2009 Lapkričio 20 19:02

kolegos atsiminkit kad mes gyvenam LIETUVOJE!
as jau priprates prie seimo ar dar kieno kvailu istatimu..
Be to taisykles tam sukurtos kad butu galima jas apeiti,kaip ir dabar.

Daranius
2009 Lapkričio 20 19:00

vat jum ir jevrosajūzas... Pritempiami tie įstatymai nuo antro galo ir skirti tik tam tikroms institucijoms į tam tikras vietas kad tilptų...
Aš labai už NEvažinėjimą kur papuolė, bet situacija reali tokia, kad realiai tų vietų teisiškai ir nėra, arba nėrą lėšų ar kitokių sąlygų tom vietom atsirasti

major132 major132
2009 Lapkričio 20 18:40

Esme tame kad ne tik neinformuoja kur galima vazineti, bet ir tu vietu ar trasu nelabai yra. O jei nori pasidaryti legalia trasa su kalniukais ir pan savo zemeje, ir tai popierizmo kruva...

Loginanda Loginanda
2009 Lapkričio 20 18:09

Būtent, taigi vyksta 4x4 džipų lenktynės miškuose, kuriems pravažiavus ne tik miško paklotas išdraskomas, bet ir daug jaunų medžių išlaužoma....

robertass robertass
2009 Lapkričio 20 17:58

krv nesamone o kaip offroad'as kai vyksta masinu tai daug didesne zala padaroma

Loginanda Loginanda
2009 Lapkričio 20 17:08

Aš už tai, kad nebūtų niokojama Lietuvos gamta, bet...

Bet vien viska drausdami nieko nepasieksim.

Cituoju: Važinėtis sporto, treniruočių ar kitų atrakcijų tikslais galima tik tam skirtose specialiose teritorijose, trasose, atskirais atvejais - karjeruose ir pan.

1.Kas yra tie atskiri atvejai? Kada tie atvejai būna?
2.Kas trasos yra tai aišku, o kas yra specialios teritorijos? Miškų ribos (kvartalinės) ? Priešgaisrinės linijos einančios per mišką? Keliai palei aukštosios įtampos laidus?
3.Tegu valdžios atstovai ar gamtosauginkai (nežinau kas turėtų) parodo tiksliai kur galima važiuot apvalius metus (ant žemėlapio padaro maršrutus ar kažką tokio)

Kad toks raštas pakeis situaciją mažai tikėtina (tiksliau neimanoma). Manau jei kiekviename rajone būtų bent po viena trąsa, kuri driektusi nenaudojamais miško keliukais, keliukais palei geležinkelius, palei aukštosios įtampos laidus ir pan. žmonės tikrai susiprastų ir važinėtusi ten, o ne po draustinius ir pan. Bet kad taip būtų reik idėt šiek tiek pastangų. :)

P.S. kaip bebūtų smagu, kad kažkas kažką apskritai daro.
P.S.S. Mašinos, išmetamosiomis dujomis, gamtą teršia labiau nei motociklai.

durnius durnius
2009 Lapkričio 20 16:37

i draustinius isvardytus negalima

dvr dvr
2009 Lapkričio 20 16:18

Tegu valdzios atstovai, parodo pvz kaip reikia laikytis istatymu.

GoldFinch
2009 Lapkričio 20 16:12

Tai reiškias, visą vasarą į mišką nigalima? :(

durnius durnius
2009 Lapkričio 20 15:46

"lankytis nuo balandžio 1 d. iki rugpjūčio 1 d. (teriologiniuose, hepertologiniuose, entomologiniuose, ornitologiniuose, telmologiniuose draustiniuose" idomimo dekei, aplink tokius draustinius yra sudeti zenklai, kad nuo 04.01 iki 08.01 negalim ivaziuoti, ar cia paciam reik viska zinoti?

AntanasP AntanasP
2009 Lapkričio 20 14:44

Dziaugiuosi, kad imtasi aktyviu veiksmu link problemos sprendimo! Malonu, kad ir mes, Motomanai, galime prisideti prie apklinkos tausojimo ir issaugojimo.

Saugonu teritoriju ribas galima rasti: http://stk.vstt.lt/stk/default2.jsp?bs=1&jsessionid=EDE055267929A1122DC10471E997BF35&lang=lt


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17