Motociklų apžvalga » Honda V65 Magna

| 2004-12-02 | 13 koment.
Drąsuoliams, pas kuriuos apelsino dydžio vyriški lytiniai organai, HONDA sukūrė tokį pat egresyvų ir kietą motociklą. Tik neapsigaukit. 1100 cc Magna tai tikrai ne dar vienas papuošaliukas. Nurašyti šia V65 Magną gali bet koks laikraštis, bet tai praktiškai tas pats, kas pavadinti 30 cm ilgio kovinį peilį – kišeniniu. Terminą “papuošaliukas” aš parinkau kaip apibūdinimą iš išorės gražiam motociklui, kurio vidus pasirodo gležnas ir ištižęs, kai tik reikia pasukti rankeną. Magna atspindi tik vieną šio apibūdinimo dalį – išorę. Viduje tai galingas streetfighteris, kuris paliks toli už savęs beveik visus lenktynėse nuo šviesoforo iki šviesoforo.

 

Na ir kas daro šį gatvinį motociklą tokiu ypatingu? Pirmiausia – variklis. Jei jūs kalbate apie arklio galias, tai su Magna rasite bendrą kalbą. Motocikle talpinamų „kumelių“ daugiau nei pakanka, kad jus taip žiauriai išplėštų iš statiškos padėties, kaip negali joks kitas gamyklinis gatvinukas. Dėka savo galios potencialo ir universalios jėgainės, šis keturcilindris monstras ramiai birbią prie 1500 aps./min arba išgieda aukščiausias natas prie redline‘o – 10000 apsukų. Bet pati smagiausia šios V65 Magna vieta – tai tas smūgis prie 5000 apsukų, kuris, po garo atsukimo pirmu bėgiu, pakelia motociklo veidą į dangų ir katapultuoja jį pirmyn. Gal tokie kvailiojimai ir atrodo įdomūs važiuojant ant krosinio motociklo, bet kai ši 265 kg Honda su beveik 160 cm ilgio baze pakyla į orą tarsi F-14 naikintuvas, tai tikrai pritraukia aplinkinių dėmesį.
Honda pagamino V65 variklį pagal mažesniojo broliuko V45 (750cc) technologiją, tačiau didžioji Magna gavo visiškai naują techninę įrangą – ji nesidalija jokiomis dalimis su V45. Nors motociklų dizainai gal ir atrodo identiški iš pirmo žvilgsnio, bet viskas iš esmės buvo „padidintas“ iki 1100 cc darbinio tūrio.

V65 gavo nemažai naudos iš Hondos ypač kompaktiškų V formos variklių dizaino; būdamas 44 cm pločio, 1100cc variklis yra vos 2 cm platesnis už siaurąjį 750cc. 90 laipsnių kampas tarp cilindrų „paguldo“ du pirmuosius beveik į vertikalią padėtį, kai galiniai cilindrai „stovi“ beveik vertikaliai. Toks tikslus kampas ir išdėstymas užtikrina puikų variklio balansą, o trumpa stūmoklių eiga jau iš anksto panaikina kitus galimus nesklandumus, susijusius su vibracija.
Galiausiai, kad užtikrinti važiavimo lygumą ir sklandumą, 1100cc Magnos, kaip ir prieš metus išėjusios V45 variklį pritvirtino ant guminių atramų. Rezultatas: variklis-monstras, kuris nesukels jums daugiau nepatogumų nei mažas mielas kačiukas.

Kvadratinės formos 79,5 x 55,3 mm matmenų variklis savyje talpina lygiai 1098 kubinių centimetrų. Kaip ir ankstesnio V45, taip ir V65 modelio kompresija pakankamai aukšta – 10.5:1. Didžioji Magna taip pat apjungia savyje kelias anti-detonacines savybes: vandeniu aušinamas variklis padeda sumažinti temperatūras degimo kameroje ir išmetimo vožtuvuose, sūkurinis įsiurbimo kanalas, užtikrinantis greitą benzino/oro mišinio sudegimą , ir kruopščiai suformuota degimo kamera, kurios pagalba didžioji dauguma mišinio sukoncentruojama šalia žvakės ir taip akimirksniu įžiebiama ugnis. 1100cc Magnos 30mm įsiurbimo ir 26mm išmetimo vožtuvai sėdi mažu, 38 laipsnių kampu 4 vožtuvus talpinančioje galvoje, o V45 – atitinkamai 26mm ir 23mm.
Kiekviena cilindrų pora viršuje turi dvigubus vožtuvų paskirstymo velenus, kurie sukasi cilindro galvoje esančiuose paprastuose guoliuose, o kiekviena vožtuvų pora reguliuojamą į varžtus panašiais sraigtais. Tyliai dirbanti paskirstymo grandinė suka kiekvieną veleną, o automatinis grandinės įtempėjas padeda užmiršti su grandinės atsipalaidavimu susijusias problemas.
Motociklo sankaba – padidinta VT750 Shadow, o jau ne V45 sankabos versija, kuri yra reguliuojama nebe tam laikotarpiui įprastu trosiniu būdu. Trosai nėra ilgaamžiškumo įsikūnijimas, todėl V65 Magnos sankaba – hidraulinė. Diafragminės sankabos spyruoklės ir diskai yra žymiai didesni nei VT750, o ir pačių diskų yra dviem vienetais daugiau. Tokio tipo sankaba tvirtesnė nei standartinė, įmontuota į tą pačią vietą. Jei žadate piktnaudžiauti šiuo motociklu gatvės lenktynėse, tai tokio tipo sankaba yra geriausias pasirinkimas.
Vertikaliai išdėstyti pavarų dėžės velenai sumažina bendrą variklio ilgį. 6 pavarų dėžė, kurį įmontuota į šį motociklą, yra išties netradicinis sprendimas 1100cc varikliui. Kadangi V65 buvo sukurtas kaip motociklas su „5 pavarų greičių dėže + greitinančioji pavara“, tai paskutinė pavara išties ilga. Paskaičiuotas maksimalus šio motociklo greitis 6 pavara esant 10000 aps./min – 278 km/h! Važiuojant 100 km/h greičiu, motociklas birbia, apsukdamas alkūninį veleną vos 3450 kartus per minutę.

Sėdint ant Honda VF1100, puikiai jaučiamas jos masyvumas, tačiau šis monstras reikalauja tik vidutinių vairavimo pastangų ir įgūdžių. 80 cm aukščio sėdyne gal ir nėra ypatingai žema, bet Honda, bet kaip 1100cc motociklas, yra pakankamai judri. Gamyklos inžinieriai įdėjo visas savo pastangas tam, kad nužeminto svorio centrą. Ir jiems tai pavyko. Magnos variklis „kabo“ pakankamai žemai kad nesudarytų jums rūpesčių pakelti nuvirtusį motociklą. Na o paties variklio dizainas, žinoma, yra labai subjektyvus dalykas. Man, beje, jis labai patinka. Taip pat stilingas yra ir motociklo bakas, tačiau dėl šio grožio turėjo būti sumažintas bako tūris. Dar labiau prie to prisidėjo ir po baku įmontuota dėžė oro filtrui. Bet Honda nebūtų Honda ir nerastų kokio nors radikalaus sprendimo. Jį rado – po sėdynę įmontuotas papildomas kuro bakelis ir kuro siurblys. Taigi nenustebkite, jei atidarę baką, nerasite jame nė lašo benzino, o kuro kiekio lemputė nebus net užsidegus – kuro dar likę jums po užpakaliu.
Netradicinius stiliau sprendimus seka ir patogi bei plati dvivietė sėdynė, tačiau vairuotojo erdvę varžo kiek per aukštai iš per arti iškelti pakojai. Gal taip ir patogu važinėjant mieste, tačiau keleiviams ilgose kelionėse tikrai ne pyragai: jiems skirti pakojai yra tai pat per aukštai, o mažo ploto galinė sėdyne, ilgą laiką praleidus joje, leidžia pasijusti tarsi būtume papūgos narvelyje. Žinoma, galima motociklui uždėti į priekį išneštus pakojus, aukštesnį ir arčiau vairuotojo esantį vairą ar žemesnę sėdynę ir ramiai sau važinėti po gyvenamąją zoną 20 km/h greičiu, bet su tokia akceleracija, kurią sugeba išvystyti V65, to geriau nedaryti. Tai praktiškai tas pats kas patogiai įsitaisyti ant supamosios kėdės net nenujaučiant, kad iš priekio tuoj trenks nežmoniško stiprumo vėjo gūsis.
Vairuotojo sėdėsena gal ir patrauks pirkėjo akį ar padės lenktyniaujant nuo šviesoforo iki šviesoforo, bet aerodinaminės savybės tikrai nėra gailestingos važiuojant užmiesčiu: rankų, pilvo ir nugaros raumenys pratiškai visada turi būti įtempti, kad atsilaikyti prieš nuo motociklo plėšiančią vėjo srovę. Jau po 30 min kelionės „kiek didesniais“ nei leistini autostradose greičiais, jūs jausitės taip, lyg visą tą laiką praleidęs sporto salėje (gal tai nėra taip jau ir blogai?). Ilgakojams vairuotojams, norint kiek „pramankštinti“ jau spėjusį sukietėti kūną, galima kojas permesti ant keleivio pakojų, bet tokiu atveju jos bus sulenktos. Trumpakojams – dar sunkiau: jiems kojas perdėjus ant galinių pakojų, veidas atsidurs vos keli centimetrai už vairo. Manau jog pats tinkamiausias sprendimas didelių greičių ir ilgų kelionių mėgėjams – 30 min trukmės važiavimai su trumpom pertraukom.

Kardanu varomiems motociklas dažna problema yra susijusi su gazo atsukimu ir numetimu, todėl jiems būtina gera ir tinkama amortizacija. Minkštos spyruoklės ir dažna amortizacija pagerina važiavimo kokybę mieste greito lakstymo užmiestyje sąskaita, kai tuo tarpu kiekos spyruoklės – atvirkščiai – pagerina važiavimo kokybę ir stabilumą dideliais greičiais. Reguliuojamos spyruoklės ir amortizatoriai, nors ir brangus, bet efektyvus būdas, leidžiantis vairuotojui pasirinkti norimą važiavimo rėžimą. V65 Magnos galiniai amortizatoriai – išties meno kūrinys. Reguliavimo galimybės – praktiškai neribotos.
Hondos sukurti sportiniai amortizatoriai daugiau nei 100% atsiperka. Pakanka juos vien nustatyti ant standžiausios padėties, ir visi kelio nelygumai bus sugerti: nuo greitų tiesiųjų iki painių posūkių. Labai svarbu gerai jausti motociklą stabdant, todėl šis klasikas gavo trigubus diskinius stabdžius: 2 priekyje, ir vienas gale. Geras sukibimas su žeme leidžia Magnai dažnai stabdyti ir „gultis“ į posūkius, na ir, žinoma, plati (140mm) galinė padanga sukuria galingo motociklo įvaizdį bei palieka plačią stabdymo žymę.
Dėka savo nuo žemės plėšiančio sukimo momento ir virtinės arklių, gaudžiančių variklyje, Honda Magna tapo labai smagiu motociklu. Jau vien pasukus rankeną ir mikliai žaidžiant sankaba galima pajusti, su kokia jėga šis motociklas nuo nulio įsibėgėja iki 100km/h, net ir veždamas vairuotoją ir jo keleivį. Štai čia yra didelis sukimo momentas prie mažų apsukų. Nepaisant to, variklis ramiai sau gaudžia iki pat redline‘o: tachometro rodyklę nusiųsti iki 10000 aps./min yra vieni niekai. Važiuojant autostrada, gali susidaryti toks vaizdas, kad visi kiti važiuoja mažesniais nei leidžiama greičiais, arba išvis šliaužia kaip sraigės. Bet situaciją galima suprasti pažiūrėjus į prietaisų skydelį: dėl savo ilgų pavarų, galingo variklio ir geros akceleracijos, Magnos kreiserinis greitis siekia 140 km/h. Daugiausia pastangų iš vairuotojo reikalauja stengimasis važiuoti neviršijant greičio. Šešta pavara lenkti mašinas yra vieni niekai, bet jei norite pro jas tiesiog praskristi, tereikia pavarą nužeminti iki penktos, arba net iki ketvirtos.
Prie viso šito, Magna pirkėjo akį pritraukia dar keliais savo sprendimais: skystųjų kristalų pavarų indikatoriumi, mikroprocesoriumi valdomu automatiniu posūkiu išjungėju, na ir žinoma FOIL apsaugos sistema, kuri suveikia bandant nupjauti motociklą saugantį trosą. Visa tai užtikriną maksimalią motociklo apsaugą.
Kai kurie techniniai motociklo duomenys:

Variklio tipas: Keturtaktis, 90 laipsnių kampu išsidėstę cilindrai, skysčiu aušinamas, 4 vožtuvai cilindrui
Stūmoklio skersmuo: 79,5 mm
Stūmoklio eiga: 55,3 mm
Kompresija: 10.5:1
Karbiuratoriai: Keihin 36mm
Galia: 105AG @ 9500 aps./min
Sukimo momentas: 68 N*m @ 7000 aps./min
Pavarų dėžė: 6 pavarų, šlapia sankaba
Bazė: 1595 mm
Priekiniai stabdžiai: Hidrauliniai, 2 diskų
Galiniai stabdžiai: Hidrauliniai, 1 disko
Priekinė padanga: 110/90-18
Galinė padanga: 140/90-16
Degalų bako talpa: 17 litrų
Masė: 265 kg
Akumuliatorius: 12V 18AH

Straipsnio autorius: mindazzz



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
ArnY^
2008 Lapkričio 5 17:36

nzn kodel bet man uznesa y dragstery :D :D :D

bitlas
2007 Rugsėjo 9 16:14

vf 1100 c buvo gaminamas tik nuo1983 iki 1986.

Eitvilas
2007 Balandžio 27 12:48

Girdėjau, kad Magna yra retas motociklas.
Jei toks geras, kodėl retas?
Ar aš kažko nesupratau?

mindazzz mindazzz
2006 Birželio 19 08:57

Nifiga - su greitinančiaja iki redlaino neužlauši, o su 5 galima išsukt

CerBeR CerBeR
2006 Birželio 14 12:15

„5 pavarų greičių dėže + greitinančioji pavara“,

siaip ten ir 5 ir 6 pavara overdrivines, tik apie tai daznai nutylima :)

CerBeR CerBeR
2006 Birželio 14 12:12

buvo ant jonavos tokia. su laisvu ismetimu dynojetinta ir k&n'inta. valino nerealiai.

werewolf
2006 Kovo 6 14:54

Honda yra gerai, o jei tai dar ir Magna, tai isvis afigienai! Maladec Mindazzz, geras straipsnikuas, gera Magna :)

mindazzz mindazzz
2006 Vasario 2 11:59

Tai vis dar esu :D

spyxter
2006 Sausio 31 22:53

Mindazzz tik neisizeisk, bet toks jausmas, kad rasydamas straipsni buvai isimylejes Magna :D

Talkee Talkee
2005 Kovo 18 22:59

Žvėris iš dižiosios Ž... :) Galingas motocikliukas. "šis monstras reikalauja tik vidutinių vairavimo pastangų ir įgūdžių" - kažkodėl perskaičius straipsnį taip nepasirdoė ;)

Sennis Sennis
2005 Vasario 2 09:55

geras straipsniukas ir mocas žvėris (+)

mindazzz mindazzz
2004 Gruodžio 9 13:10

Geriau ir buti negali :D Kito apibudinimo nesugalvojau (-) :D

donau
2004 Gruodžio 8 09:26

Pirmasis sakinys geriausias :D


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17