Motociklų apžvalga » Honda V65 Magna
Na ir kas daro šį gatvinį motociklą tokiu ypatingu? Pirmiausia – variklis. Jei jūs kalbate apie arklio galias, tai su Magna rasite bendrą kalbą. Motocikle talpinamų „kumelių“ daugiau nei pakanka, kad jus taip žiauriai išplėštų iš statiškos padėties, kaip negali joks kitas gamyklinis gatvinukas. Dėka savo galios potencialo ir universalios jėgainės, šis keturcilindris monstras ramiai birbią prie 1500 aps./min arba išgieda aukščiausias natas prie redline‘o – 10000 apsukų. Bet pati smagiausia šios V65 Magna vieta – tai tas smūgis prie 5000 apsukų, kuris, po garo atsukimo pirmu bėgiu, pakelia motociklo veidą į dangų ir katapultuoja jį pirmyn. Gal tokie kvailiojimai ir atrodo įdomūs važiuojant ant krosinio motociklo, bet kai ši 265 kg Honda su beveik 160 cm ilgio baze pakyla į orą tarsi F-14 naikintuvas, tai tikrai pritraukia aplinkinių dėmesį.
V65 gavo nemažai naudos iš Hondos ypač kompaktiškų V formos variklių dizaino; būdamas 44 cm pločio, 1100cc variklis yra vos 2 cm platesnis už siaurąjį 750cc. 90 laipsnių kampas tarp cilindrų „paguldo“ du pirmuosius beveik į vertikalią padėtį, kai galiniai cilindrai „stovi“ beveik vertikaliai. Toks tikslus kampas ir išdėstymas užtikrina puikų variklio balansą, o trumpa stūmoklių eiga jau iš anksto panaikina kitus galimus nesklandumus, susijusius su vibracija.
Galiausiai, kad užtikrinti važiavimo lygumą ir sklandumą, 1100cc Magnos, kaip ir prieš metus išėjusios V45 variklį pritvirtino ant guminių atramų. Rezultatas: variklis-monstras, kuris nesukels jums daugiau nepatogumų nei mažas mielas kačiukas.
Kvadratinės formos 79,5 x 55,3 mm matmenų variklis savyje talpina lygiai 1098 kubinių centimetrų. Kaip ir ankstesnio V45, taip ir V65 modelio kompresija pakankamai aukšta – 10.5:1. Didžioji Magna taip pat apjungia savyje kelias anti-detonacines savybes: vandeniu aušinamas variklis padeda sumažinti temperatūras degimo kameroje ir išmetimo vožtuvuose, sūkurinis įsiurbimo kanalas, užtikrinantis greitą benzino/oro mišinio sudegimą , ir kruopščiai suformuota degimo kamera, kurios pagalba didžioji dauguma mišinio sukoncentruojama šalia žvakės ir taip akimirksniu įžiebiama ugnis. 1100cc Magnos 30mm įsiurbimo ir 26mm išmetimo vožtuvai sėdi mažu, 38 laipsnių kampu 4 vožtuvus talpinančioje galvoje, o V45 – atitinkamai 26mm ir 23mm.
Kiekviena cilindrų pora viršuje turi dvigubus vožtuvų paskirstymo velenus, kurie sukasi cilindro galvoje esančiuose paprastuose guoliuose, o kiekviena vožtuvų pora reguliuojamą į varžtus panašiais sraigtais. Tyliai dirbanti paskirstymo grandinė suka kiekvieną veleną, o automatinis grandinės įtempėjas padeda užmiršti su grandinės atsipalaidavimu susijusias problemas.
Vertikaliai išdėstyti pavarų dėžės velenai sumažina bendrą variklio ilgį. 6 pavarų dėžė, kurį įmontuota į šį motociklą, yra išties netradicinis sprendimas 1100cc varikliui. Kadangi V65 buvo sukurtas kaip motociklas su „5 pavarų greičių dėže + greitinančioji pavara“, tai paskutinė pavara išties ilga. Paskaičiuotas maksimalus šio motociklo greitis 6 pavara esant 10000 aps./min – 278 km/h! Važiuojant 100 km/h greičiu, motociklas birbia, apsukdamas alkūninį veleną vos 3450 kartus per minutę.
Sėdint ant Honda VF1100, puikiai jaučiamas jos masyvumas, tačiau šis monstras reikalauja tik vidutinių vairavimo pastangų ir įgūdžių. 80 cm aukščio sėdyne gal ir nėra ypatingai žema, bet Honda, bet kaip 1100cc motociklas, yra pakankamai judri. Gamyklos inžinieriai įdėjo visas savo pastangas tam, kad nužeminto svorio centrą. Ir jiems tai pavyko. Magnos variklis „kabo“ pakankamai žemai kad nesudarytų jums rūpesčių pakelti nuvirtusį motociklą. Na o paties variklio dizainas, žinoma, yra labai subjektyvus dalykas. Man, beje, jis labai patinka. Taip pat stilingas yra ir motociklo bakas, tačiau dėl šio grožio turėjo būti sumažintas bako tūris. Dar labiau prie to prisidėjo ir po baku įmontuota dėžė oro filtrui. Bet Honda nebūtų Honda ir nerastų kokio nors radikalaus sprendimo. Jį rado – po sėdynę įmontuotas papildomas kuro bakelis ir kuro siurblys. Taigi nenustebkite, jei atidarę baką, nerasite jame nė lašo benzino, o kuro kiekio lemputė nebus net užsidegus – kuro dar likę jums po užpakaliu.
Vairuotojo sėdėsena gal ir patrauks pirkėjo akį ar padės lenktyniaujant nuo šviesoforo iki šviesoforo, bet aerodinaminės savybės tikrai nėra gailestingos važiuojant užmiesčiu: rankų, pilvo ir nugaros raumenys pratiškai visada turi būti įtempti, kad atsilaikyti prieš nuo motociklo plėšiančią vėjo srovę. Jau po 30 min kelionės „kiek didesniais“ nei leistini autostradose greičiais, jūs jausitės taip, lyg visą tą laiką praleidęs sporto salėje (gal tai nėra taip jau ir blogai?). Ilgakojams vairuotojams, norint kiek „pramankštinti“ jau spėjusį sukietėti kūną, galima kojas permesti ant keleivio pakojų, bet tokiu atveju jos bus sulenktos. Trumpakojams – dar sunkiau: jiems kojas perdėjus ant galinių pakojų, veidas atsidurs vos keli centimetrai už vairo. Manau jog pats tinkamiausias sprendimas didelių greičių ir ilgų kelionių mėgėjams – 30 min trukmės važiavimai su trumpom pertraukom.
Kardanu varomiems motociklas dažna problema yra susijusi su gazo atsukimu ir numetimu, todėl jiems būtina gera ir tinkama amortizacija. Minkštos spyruoklės ir dažna amortizacija pagerina važiavimo kokybę mieste greito lakstymo užmiestyje sąskaita, kai tuo tarpu kiekos spyruoklės – atvirkščiai – pagerina važiavimo kokybę ir stabilumą dideliais greičiais. Reguliuojamos spyruoklės ir amortizatoriai, nors ir brangus, bet efektyvus būdas, leidžiantis vairuotojui pasirinkti norimą važiavimo rėžimą. V65 Magnos galiniai amortizatoriai – išties meno kūrinys. Reguliavimo galimybės – praktiškai neribotos.
Hondos sukurti sportiniai amortizatoriai daugiau nei 100% atsiperka. Pakanka juos vien nustatyti ant standžiausios padėties, ir visi kelio nelygumai bus sugerti: nuo greitų tiesiųjų iki painių posūkių. Labai svarbu gerai jausti motociklą stabdant, todėl šis klasikas gavo trigubus diskinius stabdžius: 2 priekyje, ir vienas gale. Geras sukibimas su žeme leidžia Magnai dažnai stabdyti ir „gultis“ į posūkius, na ir, žinoma, plati (140mm) galinė padanga sukuria galingo motociklo įvaizdį bei palieka plačią stabdymo žymę.
Prie viso šito, Magna pirkėjo akį pritraukia dar keliais savo sprendimais: skystųjų kristalų pavarų indikatoriumi, mikroprocesoriumi valdomu automatiniu posūkiu išjungėju, na ir žinoma FOIL apsaugos sistema, kuri suveikia bandant nupjauti motociklą saugantį trosą. Visa tai užtikriną maksimalią motociklo apsaugą.
Kai kurie techniniai motociklo duomenys:
Variklio tipas: Keturtaktis, 90 laipsnių kampu išsidėstę cilindrai, skysčiu aušinamas, 4 vožtuvai cilindrui
Stūmoklio skersmuo: 79,5 mm
Stūmoklio eiga: 55,3 mm
Kompresija: 10.5:1
Karbiuratoriai: Keihin 36mm
Galia: 105AG @ 9500 aps./min
Sukimo momentas: 68 N*m @ 7000 aps./min
Pavarų dėžė: 6 pavarų, šlapia sankaba
Bazė: 1595 mm
Priekiniai stabdžiai: Hidrauliniai, 2 diskų
Galiniai stabdžiai: Hidrauliniai, 1 disko
Priekinė padanga: 110/90-18
Galinė padanga: 140/90-16
Degalų bako talpa: 17 litrų
Masė: 265 kg
Akumuliatorius: 12V 18AH
Straipsnio autorius: mindazzz
Komentarai Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
ArnY^
2008 Lapkričio 5 17:36 |
nzn kodel bet man uznesa y dragstery |
bitlas
2007 Rugsėjo 9 16:14 |
vf 1100 c buvo gaminamas tik nuo1983 iki 1986. |
Eitvilas
2007 Balandžio 27 12:48 |
Girdėjau, kad Magna yra retas motociklas. |
mindazzz
2006 Birželio 19 08:57 |
Nifiga - su greitinančiaja iki redlaino neužlauši, o su 5 galima išsukt |
CerBeR
2006 Birželio 14 12:15 |
„5 pavarų greičių dėže + greitinančioji pavara“, |
CerBeR
2006 Birželio 14 12:12 |
buvo ant jonavos tokia. su laisvu ismetimu dynojetinta ir k&n'inta. valino nerealiai. |
werewolf
2006 Kovo 6 14:54 |
Honda yra gerai, o jei tai dar ir Magna, tai isvis afigienai! Maladec Mindazzz, geras straipsnikuas, gera Magna |
mindazzz
2006 Vasario 2 11:59 |
Tai vis dar esu |
spyxter
2006 Sausio 31 22:53 |
Mindazzz tik neisizeisk, bet toks jausmas, kad rasydamas straipsni buvai isimylejes Magna |
Talkee
2005 Kovo 18 22:59 |
Žvėris iš dižiosios Ž... Galingas motocikliukas. "šis monstras reikalauja tik vidutinių vairavimo pastangų ir įgūdžių" - kažkodėl perskaičius straipsnį taip nepasirdoė |
Sennis
2005 Vasario 2 09:55 |
geras straipsniukas ir mocas žvėris |
mindazzz
2004 Gruodžio 9 13:10 |
Geriau ir buti negali Kito apibudinimo nesugalvojau |
donau
2004 Gruodžio 8 09:26 |
Pirmasis sakinys geriausias |
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |