Motociklizmas » Tavo PIRMASIS motociklas
Taigi, išlaikei egzaminą, kas toliau?
Kol mokėtės važiuoti ir ruošėtės egzaminui nebuvo svarbu kur gyvenate. Bet tikra važiavimo mokykla prasideda jau turint pažymėjimą kišenėje. Laikant vairavimo egzaminą jūs parodėte kad mokate atlikti aštrius posūkius ir stabdymo pratimus, pakankamai gerai jaustis ir orientuotis eismo srautuose. Bet mokytis dar reikės daug. Visų pirma teks išmokti laiku reaguoti į kitų eismo dalyvių klaidas, kad išvengtumėte nemalonių siurprizų. Yra tik vienas būdas mokytis ir tobulėti - tai įgyta patirtis. Nes nykstant kilometrams po jūsų motociklo ratais vairavimo technika tobulės, o kolkas pabandykite suvokti, kaip jūs iš tiesų važiuojate.
Atgimę motociklų vairuotojai
Atgimę - tai žmonės kažkada jau vairavę motociklą ir nutarę grįžti prie šio pomėgio. Jiems patartina jaustis kaip ir žmonėms kątik gavusiems vairuotojo pažymėjimą. Nes vėl apžergus motociklą jo pajautimas yra miglotas, o ir eismas bus pasikeitęs po ilgų nevažinėjimo metų. Tikriausiai jie laimingai ir saugiai važinės greičiau nei naujokai, bet ir jiems reikia suprasti, kad viską reikia pradėti nuo pačių pradžių, kaip ir naujokams.
Važiavimo pamokos
Geras patarimas prieš daugelį metų važinėjusiems - pamokos vairavimo mokyklose. Daugeliu atvejų užteks keleto valandų aikštelėje ir eisme kad suprastumėte ko jums trūksta ir kuria linkme norėsite judėti toliau.
TAVO SVAJONIŲ MOTOCIKLAS
Suprantama, kad trokštate įsigyti savo svajonių motociklą. BMW GS Adventure pavyzdžiui. Arba Yamaha R1 su Valentino Rossi išdažymu ar Honda CBR600, ar tą patį Harley Davidson StreetRod. Bet ar nevertėtų šiek tiek palaukti ir pradėti nuo kito motociklo?
Tai kodėl tada ne?
Ogi paprasčiausiai todėl, kad su svajonių motociklu gali būti labai sunku tobulinti vairavimo techniką. Įsivaizduokite pradedantį žonglierių. Jis irgi neima iškart 10 kamuolių, o pasitenkina trimis ar keturiais ir palaipsniui didina jų kiekį.
Bet jei vis dėlto įsigysiu savo svajonių moto?
Mokydamiesi vairuoti su savo svajonių motociklu turėsite laviruoti tarp dviejų rūšių pavojų:
Pirmasis pavojus yra tas, kad jūs galite taip ir nepasijusti patogiai ant savojo moto. Jus gasdins aštrūs posūkiai jūs niekada nedrįsite stabdyti agresyviai (net turėdami ABS), ko pasekoje svajonių motociklas vis rečiau išriedės į kelią ir po metų, ar net greičiau jis atsidurs interneto svetainių pardavimų skiltyje.
Kitas pavojus yra priešingas pirmajam: jūsų motociklas gali būti toks stabilus ir "paklusnus", kad jūs niekada nepastebėsite, kad kažkas yra ne taip kaip turėtų būti, nesvarbu kaip greitai beįveiktumėte posūkius ar aštriai stabdytumėte. Viskas gali baigtis tuo, kad vieną "blogą" dieną jūs bandysite įveikti aštrų posūkį per greitai ar stabdyti per agresyviai.
Staigus manevravimas
Išbandyti, ar motociklas tinkamas pradedančiajam vairuotojui galima gana paprastai: ar sugebėsite su juo važiuoti "aštuoniuke", įveikti siaurus ir U formos posūkius, staigiai stabdyti (kaip vairavimo egzamino metu). Jei ne, pagalvokite, ar tikrai verta pradėti savo moto odisėją būtent su šiuo motociklu.
AR MAN NENUSIBOS?
Netgi 250cc motociklas, toks kaip Yamaha Tricker gali pasiekti 120 km/h greitį. Na o jei stovėsite prie raudono šviesoforo sankryžoje, tai įsitikinsite, kad su šiuo mažyliu greitėjate kur kas greičiau nei daugelis automobilių. Kitaip tariant beveik neįmanoma įsivaizduoti kad motociklas bus "per lengvas". Yra dar ir kitas tikėtinas variantas: jūs nusipirksite motociklą porai metų, kad atitarnautų kaip "atpirkimo ožys" už visas naujoko klaidas, paaštrintų važiavimo jausmą, pagerintų jūsų techniką, elgesį eismo srautuose ir t.t., bet atsitiks taip, kad prisirišite prie jo tiek, kad bus sunku net pagalvoti apie išsiskyrimą ir keitimą į svajonių motociklą.
Mažas = geras
Dažnai nutinka taip, kad žmonės įsigiję sunkų pirmajį motociklą važinėja juo kol neišbando lengvesnio, pasiskolinto iš draugų ar gavę iš savo moto pardavėjo, kol jų motociklas, sakykim, remontuojamas servise. Ir nuo to momento juos apninka abejonės... Lengvas motociklas, tiek atsižvelgiant į jo svorį, tiek ir į kubatūrą turi keletą pranašumų prieš sunkų. Bet svarbiausia, kad juo važiuoti kur kas smagiau. Kartais gali apnikti jausmas, kad jau jei sėdai ant tokio "pradedančiųjų" motociklo, tiesiog esi nevykėlis, bet ilgiau pavažinėjus supranti, kad yra kaip tik atvirkščiai...
TAIGI, KOKIE YRA REIKALAVIMAI PRADEDANČIO VAIRUOTOJO MOTOCIKLUI?
Neutralus
Visų pirma patartina pradėti nuo motociklo, kuris neįtakos ir nenulems jūsų vairavimo stiliaus.
Svajojate apie kruizerį
Galbūt jūs visada svajojote apie HD savo garaže, todėl norėtumėte pradėti nuo kruizerio. Tiesa yra ta, kad savo vairavimo stiliaus nesužinosite kol nepradėsite vairuoti savo pirmojo motociklo. Nelauktai galite atrasti, kad daug džiaugsmo jums teikia važiavimas siaurais kalnų keliukais ar lengva bekele, o šiuo atveju kruizeris visiškai netinka. Aišku gali atsitikti ir taip, kad jums prie širdies pasirodys ramus važiavimas mėgaujantis jus supančiu kraštovaizdžiu ir gamta, retai perjunginėjant pavaras ir tokiu atveju jūsų sekantis motociklas tikrai bus kruizeris. Bet visa tai sužinosite tik supratę save kaip motociklo vairuotoją ir atradę savo vairavimo stilių. Ir privalote prisiminti, kaip svarbu yra išmokti stabdyti aštriai. Kruizeris dėl savo geometrijos turi tendenciją blokuoti priekinį ratą ekstremalesnėse stabdymo situacijose. Kita silpna kruizerio vieta yra važiavimas staigiuose posūkiuose. Dėl savo svorio jam dažnai sunku įveikti mažo spindulio posūkius.
Svajojate apie GP stiliaus aparatą
O gal yra taip, kad jūs nepraleidžiate nei vienos GP transliacijos ir savęs nematote niekur kitur išskyrus labai greitą motociklą? Bet jei tikrai norite išmokti važiuoti kaip lenktynininkas, ar tiesiog būti nepavejamas gatvėje, protinga būtų pradėti ne nuo tokio galingo motociklo. Pavyzdžiui MotoGP lenktynininkai savo karjerą pradėjo vairuodami 125cc ar net mažesnius aparatus. Tiesiog įsivaizduokite kaip jūs vairuodami savo paprastą "pradedančiojo" motociklą aštriuose posūkiuose lenksite tokius pat pradedančius vairuotojus vairuojančius savo svajonių R1 ar Fireblade.
Trumpai tariant suteikite sau progą išsiaiškinti kas jums važiuojant arčiausiai širdies, pradėdami nuo neutralaus "eilinio" motociklo.
TAI KIEK TŲ cc?
Kubiniai centimetrai neatskleidžia visos tiesos
Taigi, pradedate galvoti koks tas pradedančiojo motociklas? Mažiau nei 1000cc? Mažiau nei 750? Mažiau nei 500? Problema slypi tame, kad motociklą patrauklų ir tinkantį pradedantiems vairuotojams nulemia daug faktorių. Taigi taisyklės, sakančios, kad pradedančiojo vairuotojo moto turi turėti ne daugiau nei X cc ar Y kW taip pat nėra. Svarbu dar prisiminti tai, kad 600cc ar mažesnės kubatūros motociklas per trumpą laiką nuobodžiu tikrai netaps, kad ir ką jums sakytų moto pardavėjai. Paimkim KTM Duke kaip pavyzdį. Jo darbinis tūris daugiau ar mažiau "tėra" 600cc (priklausomai nuo gamybos metų), bet jis tikrai nerekomenduotinas pradedančiajam, tačiau suteiks daug gerų akimirkų patyrusiam vairuotojui (žr. Žemiau esantį skyrių apie cilindrų skaičių).
Riboto galingumo modeliai
Šalyse, kur galioja galios apribojimai tam tikroms motociklininkų kategorijoms (tame tarpe ir Lietuvoje) galima rasti motociklų su apribota galia. Bet pagalvokit dar kartą prieš įsigydami tokį motociklą. Dažniausiai galia apribojama susiaurinant oro paėmimo angą arba ribojant droselinės sklendės eigą. Jūs rizikuojate turėti nuobodų ir dirbantį visiškai "ne taip" aparatą, ypač jei tai galingesnis motociklas (kai galia atsiskleistų aukštesnėse apsukose). Motociklas iš prigimties turintis mažiau AG visada suteiks daugiau malonumo nei tas kuris su ribotuvu. Nes jis važiuos taip, kaip ir buvo sukurtas.
KIEK CILINDRŲ?
NE 4 cilindrai
Trumpai kalbant 4 cilindrų motociklas nėra pats tinkamiausias pradedančiajam vairuotojui. Keturi cilindrai, kiekvienas atskirai turintys palyginti mažai galios (kaip R6 ar CBR600), savo arklio galias išvysto esant didžiausioms sukimo momento reikšmėms ir aukštų variklio sūkių diapazone. Kubiniai centimetrai yra padalinti 4 cilindrams. Nesunku įsivaizduoti, kad tie cilindrai judės aukštyn ir žemyn kur kas greičiau nei tai darytų 1 cilindras turintis tokį pat cc kiekį. Taigi, keturių cilindrų agregatas nesuteiks daug galios žemų apsukų diapazone.
Ne 1 cilindras
Vieno cilindro motoras dažniausiai nelabai tinkamas naujokui taip pat. Ir to priežastis yra priešinga nei 4 cilindrų atveju. Nes vienas cilindras "turės" visus cc. Aukšti variklio sūkiai jam pasiekiami sunkiau, todėl dauguma viencilindrių agregatų sukurti taip, kad aukščiausią savo sukimo momentą pasiektų esant sąlyginai žemoms variklio apsukoms. Pavyzdžiui KTM Duke ar Yamaha XT660 yra pasirengę šokti pirmyn vos vos atsukus rankeną. O gazą atleidus galite nemaloniai nustebti, nes toks variklis stabdys taip pat labai aštriai, gali net pasirodyti, kad stipriai spustelėjote galinius stabdžius. Trumpai tariant motociklas su vieno cilindro varikliu dažnai gali būti per daug "laukinis" naujokui.
Du cilindrai
Saikingas dviejų cilindrų motoras naujokui suteiks geriausias abiejų minėtų atvejų savybes: galios kreivės piko tik aukštose RPM ir tolygų galios paskirstymą nuo gana žemų sūkių.
NEBAISŪS GRIUVIMAI
Visų pirma svarbu išsirinkti motociklą, su kuriuo per daug nebijosite nuvirsti. Tai reiškia, kad geriau prikite ne naują moto, galbūt net turintį keletą nubrozdinimų. Apžiūrėkite, kas gali nulūžti kai motociklas nugrius paprasčiausiai stovėdamas. Kaip žinia plastikinės dalys yra pakankamai brangios.
Kodėl?
Pirmiausia todėl, kad beveik visi vieną ar keletą kartų savo pirmąjį motociklą nuvers. Tiesiog parkuodamiesi, ar sėsdami ant jo.
Svoris
Taip pat turi reikšmės ir motociklo svoris: pasistenkite nesirinkti sunkaus, nes tikrai vargsite siauruose posūkiuose. Beje, ne vien dėl posūkių lengvesnis pranašus prieš sunkų. Tai galite pajusti paprasčiausio pasivažinėjimo metu: kuo labiau atspalaidavę sėdėsite ant motociklo, tuo geriau jis elgsis. Jei jūsų pirmasis motociklas baugina savo svoriu ar nerangumu vairuojant, labai lengva patekti į uždarą ratą: būsite įsitempęs ko pasekoje motociklas taps dar nevikresniu. Ir taip be galo.
TIESIOG NEATSUKITE RANKENOS?
Nesamonė!
Sakydami "tiesiog nesukite rankenos" pardavėjai dažnai bando įtikinti naujoką pirkti galingesnį motociklą nei jis ruošėsi. Jie "patars" kad nėra taip svarbu kokios galios motociklas, nes važinėti ramiai ir atsipalaidavus galima bet kokiu motociklu. Bet tai nėra tiesa. Greitas motociklas pastoviai "maldaus" atsukti rankeną ir net nepajusite, kad važiuojate daug greičiau nei ketinote. O kai pradėsite riboti tokius "atsukimus" pajusite, kad maža malonumo taip važinėti. Labai lengvai viskas gali pasibaigti tuo, kad judėsite greičiu, kuris neleis jums pakankamai sekti transporto srautų ir atitinkamai vertinti situacijos.
Sportiškieji 4 cilindrai
Keturių cilindrų motociklai antai kaip CBR600 ar ZX6R maldaute maldauja aukštų apsukų. Jei jūs vis dėlto paklausysite pardavėjų ir stengsitės važiuoti neatsukdami rankenos daugiau nei, sakykim, puse eigos, šie sportininkai elgsis kaip pridusę asiliukai. Ir tik kai pilnai atidarysite droselio sklendes galėsite pajusti jų siūlomą pilną važiavimo malonumą. Kažkuria prasme tai tiesiog mazochismas: įsigyti sportinį pirmąjį motociklą ir stengtis elgtis švelniai su gazo rankena.
Žemos apsukos
Verta ieškotis motociklo kuris jausis gerai esant santykinai žemoms apsukoms. Tokio, kuris per daug agresyviai nešoks pirmyn (tiek žemų, tiek ir aukštų apsukų diapazone), tačiau greitės tolygiai ir galios kreivę turės artimą 45 laipsniam: daugiau atsukta rankena = daugiau greičio.
GREIČIO POJŪTIS
Objektyvus ir subjektyvus greitis
Įsivaizduokit kad atliekate du bandomuosius važiavimus su paslėptu spidometru. Pirmą kartą važiuojate su Yamaha R6, antrą - Honda CB 250. Abiem važiavimais stengiatės laikytis maždaug 80 km/h ir aplink nėra eismo pagal kurį galėtumėt spėti savo greitį. Labai tikėtina, kad važiuojant R6 greitis bus kur kas didesnis nei CB.
Greičio pajautimas
Taigi, greičio pajautimas skiriasi važiuojant skirtingais motociklais. Ramiai dirbantis variklis nesukeliantis daug triukšmo ar tarškesio trukdys jums pajusti greitį. Kaip ir priekinis stiklas ir kiti aerodinaminiai elementai, nes jūs jausite mažesnį oro pasipriešinimą. Vairuojant sportinį motociklą, dėl jo charakteristikų, jums atrodys kad greitis mažesnis nei iš tikrųjų yra. Nemažai įtakos turi ir sėdėsena: vairuojant sportinį motociklą jausitės patogiai esant pakankamai dideliems greičiams nes jis sukurtas taip, kad oro tėkmė suteiktų atramą, kai tuo tarpu važiuojant lėtai šis darbas tektų jūsų rankoms ir riešams. Kadangi už greičio viršijymą baudos vis dar auga, kiekvienas (ne tik naujokai) padarytų sau paslaugą išsirinkęs motociklą suteikiantį greičio jausmą greičio iš tikrųjų neviršijant. Vadinasi, šiek tiek triukšmingesnis ir nuogesnis motociklas, elastingesniu rėmu ir šiek tiek mažiau sportiškas turim tam tikrų pranašumų.
Saugumas
Pagrindinis pranašumas vairuojant motociklą suteikiantį greitumo pojūtį, nors judant lėčiau nei R6 yra tas, kad jums lieka daugiau laiko sprendimams priimti. Vairuojant R6 pasiektumėte 100 km/h greitį to net nepastebėję. O tai yra 7 m/s greičiau nei judant 80 km/h greičiu. O stabdymo kelias didėja kvadratu didėjančio greičio atžvilgiu...
Greitis km/h |
Atstumas |
Sustojimo |
Stabdymo kelias |
30 km/h |
8 m. |
4 m. |
12 m. |
50 km/h |
14 m. |
12 m. |
26 m. |
80 km/h |
22 m. |
31 m. |
53 m. |
100 km/h |
28 m. |
48 m. |
76 m. |
120 km/h |
33 m. |
70 m. |
103 m. |
Pastaba: atstumai paskaičiuoti kai stabdymo pagreitis 8 m/s2 - labai aštrus stabdymas. Stabdant ne tokiu ekstremaliu režimu būtų 5 m/s2. Tuo atveju sustojimo kelias bus 77 m, o pridėjus reakcijos sekundę gausis 105 m. Taigi, treniruokitės stabdyti.
Bus lengviau, jei įveikiant aštrius posūkius turėsite pakankamai laiko pasiruošti - sumažinti greitį ir pažeminti pavarą. Jei jūsų motociklas greitėja labai lengvai, tai jūs ir važiuosite greičiau ir pasiruošti aštriems kampams laiko bus mažiau. Tiesą sakant ta pati taisyklė galioja bet kuriam jūsų pasirenkamam sprendimui: vairuoti ar stabdyti, įvertinti ar užteks erdvės kliūties apvažiavimui ir t.t.
NE PER STANDUS RĖMAS
Pajautimas
Gali nuskambėti keistai, bet nepatartina pradėti nuo aštriai valdomo motociklo (kitaip tariant britvos). Važiavimas motociklu primena žaidimą tarp žmogaus ir mašinos, todėl jums teks išmokti "jausti" jūsų motociklą. Taip, britva džiugins kiekvieno pasivažinėjimo metu, bet tik tada kai išmoksite jausti subtiliausius jos duodamus signalus. Tačiau pradžioje jūs nejausite nieko vien todėl, kad britvos rėmas yra standus ir pats motociklas vairuosis labai aštriai. O nieko nejausdami negalėsite to ir išmokti. Iš pradžių gali atrodyti, kad ne toks aštrus motociklas nesuteiks tiek džiaugsmo ir pasitikėjimo kaip britva, bet jis suteiks jums daug žinių apie tai kas tiksliai vyksta kai sėdite ant motociklo. Toks motociklas suteiks atgalinį ryšį stipriai prieš reikalams pakrypstant į blogąją pusę.
Vingiavimas ir slinkimas/šokčiojimas (dribble and wobble)
Kai pajusite kad toks motociklas tuoj gali prarasti stabilumą ilgame posūkyje, nebus per vėlu leisti jam pačiam ištaisyti klaidas be jūsų įsikišimo. Ilgainiui išmoksite juo pasitikėti ir nebijoti. Pradėjus galiniam ratui slysti išorėn nepanikuokite be priežasties ir jūsų motociklas pats susitvarkys su situacija. Taigi, motociklas kurio konstrukcija nėra pati standžiausia padės jums suprasti ir pajusti ženklus, kad pasiekėte jo galimybių ribas, ir kad NEreagavimas esant panikai (pvz. stabdžių naudojimas ar sklendės uždarymas) padės motociklui stabilizuotis pačiam. Gal ir keistai nuskambės, bet motociklas yra labai gabus pats išsikapstyti iš bėdos, jei tik aišku jūs nesutrukdysite (prisiminkite kad ir GP momentus, kai motociklas puikiausiai važiuoja, nors lenktynininkas jau seniai ant žemės).
O KAIP DĖL STANDŽIŲ?
Ilga šakės eiga
Lengvas allroad stiliaus motociklas atrodo kaip patraukliausias variantas naujokui - jis nėra per daug galingas, bet tuo pačiu turi pakankamai jėgos jau žemų variklio sūkių diapazone. Jis yra lengvas ir judrus, sukurtas taip, kad mažai nukenčia griūvant. Bet tokie motociklai turi vieną trūkumą - ilgą šakės eigą ir minkštą amortizaciją. Problema glūdi tame, kad šie bruožai didina tikimybę užblokuoti priekinį ratą ekstremalaus stabdymo metu. Spyruoklėms pilnai susispaudus bet koks mažas akmenėlis po ratais yra pakankama priežastis užblokuoti priekį, o tai tikrai nepageidautina ekstremaliai stabdant.
ABS?
Gal tada išeitis būtų pasirinkti motociklą turintį ABS? Tokiu atveju rizikos blokuoti priekį nebūtų, nes ABS šią problemą išspręstų. Teisingai, ABS apsaugotų nuo rato blokavimo, bet yra keletas pavojingų smulkmenų. Pirmiausia, ABS kartais išsijungia ir nesuveikia kada turėtų. To priežastis gali būti per maža akumuliatoriaus įtampa, ypač vėsesniu oru (pridėkim dar papildomą riziką, jei kelias vietomis apledėjęs). Vadinasi geriau mokinkitės stabdyti aštriai be ABS, nes kitu atveju būsite labai nesaugus. Ir pagaliau reikia prisiminti, kad ABS yra tik papildomas saugumo elementas kai važiuojate taip, lyg jo neturėtumėte (treniruokitės stabdyti be ABS), nors daugeliui žmonių tai yra pakankamai sudėtinga. Klaidingas supratimas apie ABS teikiamą saugumą dažnai paskatina važiuoti greičiau ir arčiau priekyje esančio motociklo nei tai darytumėte neturėdami ABS. Tokiu atveju prarandamas visas saugumas. Taigi, jei vis dėlto apsisprendėte ABS naudai išmokite gerai naudotis stabdžiais. Stabdykite kietai ir, jei įmanoma, su išjungtu ABS. Arba stenkitės važinėti taip lyg ABS neturėtumėte.
KOKIO TIPO MOTOCIKLĄ RINKTIS?
Ką jūs ruošiatės su motociklu veikti??
Pasistenkite įsivaizduotis kur važinėsite. Daugiausia mieste? Tokiu atveju lengvas judrus allroad motociklas būtų puikus pasirinkimas, tik neužmirškite jo trūkumo dėl stabdžių, kurį aptarėme anksčiau. Bet pranašumų suprantama jis turės daugiau, kad ir tai, jog jums nereikės ieškoti vien tik asfaltuotų kelių. Žadate atostogauti su motociklu? Patikrinkite jo galimybes vežti krovinį ir būtinai sėdynę - kaip jaučiatės balne po kelių valandų. Jei jūsų pasirinkimas bus važiuoti lenktynių stiliumi nedarykite klaidos iškart rinkdamiesi sportinį motociklą mokintis. Gatvėse pasijus skirtumas važiuojant aštriais posūkiais ir jums tikrai nebūtina britva kad būtumėte greiti juos įveikiant.
NAUJAS AR DĖVĖTAS?
Naujas motociklas
Yra kelios svarios priežastys nepirkti pirmojo motociklo naujo:
- Jums reikės atlikti variklio įvažinėjimo, kitaip tariant „apkatkės" naujai pirktam motociklui. Tai nėra labai sudėtingas procesas, bet dėmesio jis pareikalaus, o jums kaip pradedančiam vairuotojui visą dėmesį reikėtų sutelkti į eismą ir savo vairavimo stilių. Po metų kitų su savo pirmuoju motociklu drąsiai galėsite daryti apkatkę savo naujam motociklui, jei nuspręsite tokį įsigyti.
- Daugeliu atvejų dėvėtą motociklą parduoti nebus problemų po keleto metų netgi už panašią kainą, aišku jei jį atitinkamai prižiūrėsite. Vadinasi, važinėsitės beveik nemokamai.
- Beveik visi pirmaisiais važinėjimo metais motociklą nuverčia. Įsigydami naujutėlį blizgantį plieninį žirgą ilgai save smerksite už kiekvieną įbrėžimą atsiradusį dėl jūsų nepatyrimo.
Kuo mažiau bijosite griūti, nesvarbu, važiuojant aštriais kampais ar plačiais posūkiais, tuo mažiau įsitempę sėdėsite. Turėdami dėvėtą motociklą su keletų įbrėžimų jūs mažiausiai jaudinsitės dėl dar vieno.
MAŽIAU YRA DAUGIAU
Patyrusiems vairuotojams sunkesnį?
Tik gavę vairuotojo pažymėjimą tikriausiai galvojate, kad motociklai su didesniu darbiniu tūriu labiau skirti pažengusiems, o mažesnės kubatūros atrodo lyg šiek tiek nepilnaverčiai. Tačiau tikrovėje dažniausiai yra atvirkščiai. Pastaruosius keletą metų į rinką buvo mestas tikrai žymus kiekis modelių kurių darbinis tūris svyruoja nuo 400cc iki 600cc. Dažnai patyrę vairuotojai atranda, kad mažesniu motociklu kur kas maloniau įveikti aštrius posūkius ir kampus nei sunkiu, ir motociklas turintis 600 cc darbinio tūrio agregatą beveik visada greitesnis už bet kurį automobilį, ir kad važiavimas tokiu motociklu suteikia pačias puikiausias akimirkas.
Lengvas motociklas patyrusiam vairuotojui
Didėja skaičius motociklininkų, turinčių Yamaha FJR 1300 ar BMW R1200RT, kurie perka antrą (lengvesnį) motociklą. Ir dažniausiai atsitinka taip, kad garaže sunkusis lieka vis dažniau, kai mažesnis gainiojamas kasdien. Pavyzdžiui Yamaha Tricker, su 250cc jėgaine dažniausiai perkamas patyrusių vairuotojų daug metų praleidusių motociklo balne.
Ne kiekvienas lengvas motociklas
Lengvas motociklas (tiek svorio tiek ir darbinio tūrio atžvilgiu) ne visada pats tinkamiausias naujokui. Patartina atsisakyti lengvų ir galingų 4 cilindrų motociklų kaip R6 ar CBR600, taip pat ir viencilindrių, turinčių 600cc ar net mažesnio darbinio tūrio variklius (pvz. Yamaha WR450) geriau būtų vengti. Bet iš šio straipsnio turėtumėte suprasti, kad jaustis nepilnaverčiu, važinėjant lengvu motociklu, orientuotu į pradedančiuosius vairuotojus, tikrai neverta.
Pavyzdys: Suzuki GS500
Čia aptarsime keletą modelių, kad suprastumėte kokiomis savybėmis pasižymintys motociklai tinkamiausi naujokui.
Vienas iš tinkamiausių pavyzdžių pradedančiajam vairuotojui yra Suzuki GS500. jų yra tiek su priekiniu stiklu (GS500F) tiek it be (GS500). GS500F versija yra retesnė, bet rasti įmanoma.
Techninės charakteristikos
GS500 variklis yra dviejų cilindrų, motociklo sausas svoris yra apie 180 kg. Galia siekia 50 AG esant 9500 aps/min, kurios pilnai pakanka tiek miesto gatvėse, tiek ir greitkelyje. Sukimo momentas siekia 30 Nm prie 7500 aps/min. Yra ir versijų su ribota iki 25 kW (34 AG) galia. GS500 valdosi lengvai ir daugumoje situacijų padės jums išvengti nemalonių netikėtumų. Idealus pirmasis motociklas.
Rėmo geometrija
GS500 labai „neutralus" motociklas: prierkinis ratas nei per daug nutolęs (kaip pvz. kruizerio), nei pakištas po vairu (kaip sportinių motociklų). Važiuoklė nei per daug standi (kas labai susiaurintų galimybę pajusti, kada reikalai pakrypsta į blogąją pusę), nei per minkšta, kokia dažniausiai būna allroad stiliaus motociklų. Šis motociklas padės jums išmokti aštriai stabdyti ir švelniai įveikti aštrius posūkius. Iš jo visada gausite atgalinį ryšį apie tai kas vyksta ir jums užteks laiko suprasti, kada reikalaujate iš jo per daug.
Pavyzdys: Yamaha Tricker
Kitas neblogas pirmojo motociklo variantas yra Yamaha Tricker. Jis kaip tik parodo, kad nėra absoliučių taisyklių renkantis pirmąjį motociklą: vien jau dėl to, kad yra vieno cilindro, nors kaip taisyklė, pradedančiajam rekomenduojami 2 cilindrų motociklai. Kaip primas moto jis tinkamas dėl nedidelio darbinio tūrio (250cc), bet jo galia pasiskirsto pakankamai tolygiai nuo žemų apsukų ir jis nepaliks slydimo žymių ant asfalto kai jūs perjungsite žemesnę pavarą, kaip tai atsitiktų su didesniais vieno cilindro varikliais. Tačiau turi jis ir nemažą trūkumą - panorėję jį įsigyti turėsite apsišarvuoti kantrybe, nes ne visose šalysi jjis paplitęs.
Techninės charakteristikos
Vieno cilindro Tricker jėgainės darbinis tūris yra 250cc. Sausas svoris - 118 kg. Maksimali galia - 19 AG esant 7500 aps/min. Sukimo momentas - 19 Nm prie 6000 aps/min. Galia jaučiasi jau žemų apsukų diapazone. Pajudėjimas iš vietos sankryžoje nesukels problemų - beveik visi automobiliai liks jums už nugaros. Greitkeliuose, aišku, galios trūkumas pasijus, nes nuo maždaug 100 km/h variklis pradės kosėti ir dusti. Tiesą sakant, greičiau jis ir nevažiuos.
Rėmo geometrija
Tiesą sakant Yamaha Tricker yra vienintelis toks tarp savo brolių. Tai trial stiliaus motociklas galintis važinėti bendrojo naudojimo keliais, kitaip tariant - registruojamas. Rėmo geometrija primena allroad bet valdosi jis net geriau tiek posūkiuose, tiek ir atkeliant priekinį ar galinį ratą. Judrumas yra bene didžiausias šio motociklo pranašumas. Lengvumas įveikiant siaurus posūkius ir faktas, kad žvyrkelis ar lengva bekelė nesukels šiam motociklui problemų, ir dar tai, kad perspėjimus apie netikėtumus plačiuose posūkiuose gausite laiku daro jį labai patrauklų.
Stabdžiai
Treniruotis stabdyti su Tricker tikrai reikės. Todėl, kad jo priekis spausis gana lengvai ir pradžioje aštriai stabdyti bus tikrai sunku. Pakeitę gumines stabdžių šlangeles metalinėmis iš motociklo gausite daugiau informacijos apie tai kas vyksta ir stabdymas pamažu nustos būti problema.
Pavyzdys: Kawasaki W650
Trečias motociklo naujokui pavyzdys gali būti Kawasaki W650.
Techninės charakteristikos
W650 turi du cilindrus, kurių bendras darbinis tūris siekia 675cc. Maksimalus sukimo momentas siekia 54 Nm esant 5500 aps/min. Maksimali galia 47 AG prie 7000 aps/min. Sausas svoris 195 kg, kas yra pakankamai nemažai. Šiaip ar taip jam galios pakanka ir ji pasireiškia gana nuosekliai. Nenusivilsite dėl jos trūkumo tiek krašto keliuose, tiek ir magistralėse, nors šis motociklas daugiausia malonumo suteiks kaimo keliukuose.
Rėmas ir amortizacija
Kaip ir anksčiau minėto Suzuki GS500, W650 rėmas taip pat yra pakankamai „neutralus". Sėdėsena tiesi, šakės eiga saikinga, stadymas švelnus ir lengvas. Tinkamas pasirinkimas naujokui, nes atrodo jis kaip tikras klasikinis motociklas ir bus labai geras pagalbininkas formuojant vairavimo įgudžius.
Pavyzdys: BMW F650GS
BMW sukūrė F650 kaip motociklą pradedantiesiems vairuotojams, ir moterims (daugelis laiko šias dvi grupes beveik identiškomis), tačiau daugumoje šalių F650 niekada neturėjo didelės sėkmės.
F650GS kaip naujoko motociklas
F650GS turi vieną dideli cilindrą. Ne idealiausias pasirinkimas, bet iš galimų variantų jis yra vienas iš tinkamiausių perkant naujokui. Taip yra dėl nuoseklaus galios pasireiškimo. Pajudėjimas iš vietos yra švelnus bet su pakankamai galios ir be jokio trūkčiojimo. Motociklu lengva manevruoti ir įveikti posūkius, jo vairas platus ir jis nėra per daug sunkus. Dėl savo allroad savybių F650GS šakės eiga yra didelė ir jis ners giliai kai stipriau stabdysite. Todėl geriau pirkti turinčius ABS ir neužmiršti treniruotis stabdyti. Naujasis F650GS turi du cilindrus. Jis labai arti sampratos apie idealų motociklą naujokui.
Techninės charakteristikos
Maksimali F650GS galia yra 50 AG esant 6500 aps/min, sukimo momentas - 60 Nm ties 5000 aps/min. Sausas svoris - 176 kg, su visais skysčiais ir pilnu baku - 192 kg. Maksimalus greitis - 179 km/h.
F650 ir F650GS
Ieškodami naudoto F650GS turėkite omeny kad yra didelis tarp F650 (senesnis modelis) ir F650GS. F650 tampa suvaldomu tik nuo 4000 aps/min. Žemiau šios ribos trūkčiojimas ir tampymas yra pakankamai didelis. O tai jau erzinantis nepatogumas tiek naujokui, tiek ir patyrusiam motociklistui.
Patyrę vairuotojai
Nemanykite, kad F650GS netinkamas patyrusiems vairuotojams vie todėl, kad jis labiau pritaikytas naujokams. Jis visada bus patikimas ir suteiks važiavimo malonumą, nesvarbu, kiek kilometrų esate praleidęs motociklo balne. Galite puikiausiai su juo vykti atostogų, pilnai apkrovę palapine ir visomis kitomis stovyklavimo priemonėmis. Jis bus patikimas tiek kalnų keliuose, tiek ir Europos sostinių eisme ir turės pakankamai galios greitkeliuose.
NAUJOKUI NE NAUJAS MOTOCIKLAS
Išstudijavę savybes tinkančias naujoko motociklui ir patikrinę pardavimų pasiūlą greičiausiai prieisite išvados, kad beveik neįmanoma įsigyti naujo bet pradedančiajam vairuotojui tinkamo motociklo. Suprantama, viena iš pageidaujamų savybių, kad pirmasis motociklas būtų iš antrų rankų, bet jei netgi šį faktą ignoruosite, pamatysite, kad nauji dilerių siūlomi modeliai dažniausiai yra naujokui per galingi, per sunkūs ir t.t.
Dilema
Gamintojui prikabinus „motociklo naujokui" etiketę daugelis motociklininkų į jį žiūrės su lengva panieka ir todės ignoruos. Tiek patyrę, tiek ir pradedantieji. Taip išeina, kad gamintojai susiduria su dilema: naujokai yra patraukli pirkėjų grupė, bet kai motociklas pateikiamas kaip geras pasirinkimas naujokui daugelis vairuotojų jo nepelnytai nepaisys.
Straipsnį išvertė: RimasL
Šaltinis: LazyMotorBike
Komentarai Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
edviu
2023 Liepos 30 09:57 |
ačiū už pasidalinimus, ieškau daugiau informacijos kokį pirmą motociklą vaikui pirkt.. norisi geriausio įmanomo varianto.. |
tuziukas
2014 Gegužės 28 23:40 |
Sveiki, ieškau motociklo iki 125cc, galvoju apie yamaha yzf ar aprilia rs? Gal kanors parekomenduotumete? |
Eimantas F
2014 Kovo 1 17:34 |
Patiko straipsnis ir tai, kad konkrečių modelių buvo. Tačiau kiek keistoka, kad visur kitur kur pasižiūriu tai sako pradėt nuo 250cc, o čia 500 kuo puikiausiai tinka. |
Exor
2010 Balandžio 11 13:20 |
Na aš pradėjau nuo pačių silpniausių, pats pirmas buvo Mini, 3 metus jį tryniau, poto nusipirkau motorolerį 49cc, važinėjau tik 1 metus, sekantis kurį ir dabar vairuoju yra Sym Joyride 125cc, važinėju jau metai, dar 2 metus važinėsiu kol gausiu stažą, nes neseniai išsilaikiau teises. O ateitį ieškosiu enduro arba kokio nors kelioninio. |
vovere
2009 Lapkričio 6 16:47 |
Na mano tai buvo ziaurus, dar teises belaikydamas nusipirkau suzuki gsxr 750 srad, tai buvo pilnos akys, po to r1 apturejau, o db tebera r1 tik kad 2005m. |
Edwynius
2009 Spalio 24 10:47 |
mano pirmas moto buvo Delta, po to Muraveika ir dabar turiu motoroleri Kymco,bet jieskau ant sezono rimtesnio,tokio kaip kawasaki gpz,manyciau pradziai tokio uzteks. |
wiliuxxx
2009 Spalio 23 15:56 |
Iešku pirmojo mato dabar.Pasirinkimas: |
arnaxsas112
2009 Spalio 22 19:03 |
Mano pirmas moto buvo ZZR 600.. Didziausia problema man buvo jo svoris-210kg.. Ir iskaitant kad kai ji nuspirkau man buvo tik 15, turejau nebloga problemele ji isistumet is garazo ar siaip palaviruoti.. |
irmis73
2009 Spalio 2 19:40 |
aukstaugiams manau tinka enduro,mano ugis beveik 2m, turiu honda transalp650v labai puikiai jauciousiu vazinedams ir mocas netrodo permazas ziurint is salies kai sedziu ant jo.straipsnis sis tikrai super patarymai labai naudingi |
SUOMIS
2009 Spalio 2 14:27 |
pirma buvo vaikystes "gazavykai" po to pirmas "minimokik", po to CZ, po to jawa,---------laiko tarpas------, suzuki GSXf, 6kawa...dabar vel ___laiko tarpas.... |
Gyt1s
2009 Rugsėjo 12 11:32 |
Mano pirmasis ir dabartinis motociklas jawa 350/634 |
DSc0rp
2009 Rugsėjo 12 02:12 |
Mano pirmasis motociklas SUZUKI GSX-R 600 SRAD |
rytotas
2009 Rugsėjo 8 23:05 |
kaip manot del SUZUKI GSX-600cc kaip pirmam aparatui ? manau jeigu koardinacija ir reakcijos biski su protu turi,tai normaliai turetu buti... ???????? |
69MinDe
2009 Rugsėjo 5 17:31 |
zadu pirkti moto ir nenuspredziu kokio noriu. noreciau gal kokio 125cc streeto arba enduro ( tokio kaip Honda Varadero 125 ) bet zinau tik 2 varijantus.Streetas - Yamaha fz 125 enduro - honda varadero 125. gal kas zinot kitu varijantu? |
mariozas1
2009 Rugpjūčio 31 19:04 |
mano pirmas mopedas buvo qingqi 50cc , jis lekia 60 todel jei pradedat tai pirkit qingqi!! tikrai neuzsimusit bet jis vaziuojant byra, nu varztai islekia, lempos iskrenta bet vistiek norma |
markozz
2009 Rugpjūčio 30 16:40 |
manasis susuki 600gsx-f puikiai atitinka visas charakteristukas.isskirus viena yra gan sunkokas.bet tai nera problema. |
sawz
2009 Rugpjūčio 25 13:09 |
informacija |
Kapito
2009 Rugpjūčio 22 21:20 |
Mano 1as būtent CBR600 ,pojūčiai būtent tokie kaip aprašomi straipsnelyje,per galingas jis man ,nesusidraugauju su juo kol kas niekaip, bet tikiuos pavyks ir neatsidurs skelbimų skyrelyje jis dėl to ,kad jo bijau... |
Cunca
2009 Rugpjūčio 14 10:46 |
Mano pirmas mocas - Honda VTX 1800 F-1 |
Ricardas B
2009 Rugpjūčio 11 13:42 |
Iš patirties galiu pasakyti, kad Suzuki SV650 idealus pirmasis motociklas. |
Defukas
2009 Liepos 27 14:43 |
sveiki;] esu taip pat naujokas ir planuoju isigyti motocikla tik dbr dvejoju koky ;] |
2ratukai
2009 Liepos 18 20:36 |
Staraipsnis teisingas visu 100%! beje moto instruktoriai JAV kaip pirmuosius motociklus pataria rinktis Kawasaki Ninja250 (EX, GPX) arba Suzuki GS500... Isbandyta ant savo kailio, visai kitas valdymas ir vaziavimas kitoks, kas pradzioje svarbiausia! |
Prankster
2009 Liepos 6 14:46 |
Geras straipsnis, leido suprasti ko tikrai noriu |
Fergis
2009 Liepos 2 15:49 |
Tikrai gera informacija. Turesiu omenyje kai laikysiu teises ir pirksiu pirmaji svajoniu moto |
Prankster
2009 Birželio 26 14:29 |
Kokia kaina Kawasaki W650 naudoto? Ir ar imanoma ji isigyt lietuvoje? |
PUPA
2009 Birželio 21 17:15 |
Labai geras straipsnis. Ačiū! Aš naujokė |
GRUZIS
2009 Birželio 19 20:43 |
man atrodo 600cc pats tas naujokui |
VABALASLT
2009 Birželio 17 00:03 |
Dekui uz informacija... |
StreetFigther
2009 Gegužės 27 20:24 |
Pirmas mocas 660ccm 1 cilindro 25KW svoris beveik 179KG, pagrinde vazineju miestu, deka mazo svorio kelis kartus jam neleidau nukristi, ygudziu mazoka ir vos durnai jo nepaguldziau Keli minusai, kad stipriai vibruoja (prie ko jau pripratau) ir staigiai atleidus akceleratoriu stipriai stabdosi... pavazinejus ir apsipratus akceleratoriu staigiai nebepaleidziu... ir jisai normaliai stoja. tas pats ir akceleruojant kad nesoktu is vietos svelniai rankenele suku kartais ir su sankaba pazaidziu tada viskas labai svelniai gaunasi, bet viskas deka ygudziu kurie po kiekvieno pasivazinejimo gereja Is pradziu abejojau ar teisingai pasirinkau, bet dabar esu tikras kad viskas su juo gerai Manevringas , lengvas ir atsukus rankena traukia kazkiek Yra netgi minciu atvazinejus kelis metus ir keiciant i kita moca ji sau pasilikti. visgi pirmas mocas ir savo rankom beveik visas perinktas ) |
Romantikas
2009 Gegužės 16 17:28 |
Straipsniui duočiau aukščiausią balą, jeigu būtų aprašomos technikos nuotraukos, o galbūt ir video, kad pamatyt, kaip jie važiuoja ir elgiasi svarbiais momentais; taipogi įdomu būtų visi tech. duomenys.Į naujokams skirtų m - lų kategoriją reiktų įtraukt ir senus tarybinius motociklus; ir juos apibūdint, palygint su užsieniniais (deje, pastarieji brangūs ir daug kam neprieinami, ypač čia Švenčionyse). |
Faetonas
2009 Gegužės 4 19:30 |
Aciu. Puikus straipsnis, auksciausias balas! |
snukis
2009 Balandžio 12 18:15 |
Saunus straipsnis. |
evris
2009 Kovo 22 21:52 |
Pirkite Honda XRV (Afrika Twin), ir pradedanti ismokys (jei ne 160cm ugio) ir patyrusiam pravers, o guldyti ant shono galima kiek nori jei variklio apsaugos yra, niekas neatsitinka. |
Dr Dre
2009 Kovo 22 10:49 |
tikrai malonu skaityti tokius straipsnius , bet manau enduro tipo motociklai yra geriausi(tai tik mano nuomone) |
deividas^
2009 Kovo 19 18:27 |
Straipsnis tikrai geras |
dizzy
2009 Kovo 11 14:51 |
labai geras straipsnis. aciu. |
ManINblack
2009 Kovo 3 01:18 |
Tikrai gan issamus straipsnis ir naujokui ir senam vilkui tikrai yra ka paskaityti, gerai butu kad butu galima daugiau tokio pobudzio straipsniuku paskaityt. |
mrz
2009 Kovo 2 14:43 |
O mano pirmasis mocas CBR 600F4i, straipsnis tikrai geras, bet deja pirmiau isigyjau moca su nekantrumu laukiu vasaros,kad patirt malonuma, šaltasias ir karštasias oro sroves...tokia ta vasarele trumpa!!! |
danys
2009 Vasario 18 20:10 |
Pradedantiesiems patariu pirkti Kawasaki ER-5. Tiesiog puikus motociklas, menvringas, ir grazus, be to ne tokia ir didele kaina. As savo ER-5 kuris yra 2005m ir pralekes tik 6500km nusipirkau uz 6900lt toki moca patariu visiems |
gorilaz81
2009 Vasario 18 18:55 |
Aciu uz si staipsni kadangi as dar tik pirksiu moto tai gava daug informacijos |
geRIMUKAS
2009 Vasario 15 01:13 |
neblogai.foto tikrai truksta.ir tu pasiulymu modeliu galetu buti daugiau.na buvo galima nuo saves pasitarus su protingais patyrusiais motomanais ir papildyti.ir visiem pradedantiems ir sugriztantiems tikrai butinas straipsnis.maracius. |
intr0
2009 Vasario 12 15:55 |
kawasaki w650 tai grazhutis :> |
Janaslt
2009 Vasario 10 22:57 |
Sigi, negaliu patart konkretaus modelio (nevazinejau endurke) bet manau paieskok autopliuse enduro stiliaus motociklo, issirink kuris tau atrodo tinkamas ir tada paieskok info apie ji, ar forume klausk. Manau atrasi. |
funny
2009 Vasario 6 11:22 |
saunu tiesiog o ATV ir QVAD? |
sigis
2009 Sausio 31 21:13 |
Labai idomu.Bet..... |
zirnis
2009 Sausio 27 21:40 |
Šaunuolis ir netingek man , Puiku |
HuhPsycho
2009 Sausio 27 19:43 |
nerelus strapsniukas tik foto truksta :[ |
4etc
2009 Sausio 4 21:31 |
puikus straipsnis |
Pretendentas
2008 Gruodžio 31 00:45 |
Super straipsnis! Pries pora metu, po 18 m. pertraukos, uzsedau ant baiko. Rinkausi pagal savo ugi ir svori, tad gavosi Kawasaki Vulcan 330 kg. Isties teko daug ko mokytis is naujo. Jeigu buciau tada perskaites toki staripsni - pasirinkimo kriterijai butu visai kitokie |
deividas^
2008 Gruodžio 30 18:03 |
Geras staripsnis, verciantis susimastyti perkant pirmaji moto |
Ramiai
2008 Gruodžio 24 21:25 |
Sveiki visi motomanai, |
CableGuy
2008 Gruodžio 24 16:36 |
Labai neblogas straipsnis būsimiems motoristams. |
Kentas1
2008 Gruodžio 11 00:50 |
Dar toks vienas modeliukas naujokui Yamaha TDM 850 Turi keleta minusu. Priekine sake minksta stabdant neblogai neria i prieki. Na ir kaip minusas gal butu minksta pakaba nors jinai reguliuojama pagal kiekvieno skoni. 2 cilindrai eileje. Labai maloni galios kreive beveik 45 laipsniu. Sedesena klasikine patogi, nevargina. Pats prasukau vienu prisedimu 400km be nuovargio. Gal kitiems pasirodys minusas jo svoris 198kg. Bet valdosi maloniai. Galima vazinet ne tik mieste bet ir miske zvyrkeliu. Bekelei jis siektiek per sunkus. Beje vienas is pliusu dideliems zmonems Sis motociklas yra gan aukstas ir pakankamai masyviai atrodo. |
Lionheart
2008 Gruodžio 6 22:38 |
Gerai straipsnis, seniai jau panašaus reikėjo |
Vudis
2008 Gruodžio 3 21:26 |
Geras straipsnis Daug tiesos |
zorbo
2008 Gruodžio 3 21:15 |
geras |
Linas77
2008 Gruodžio 1 13:33 |
Ačiū už straipsnį. |
Castrolas
2008 Lapkričio 25 13:43 |
Straipsnis puikus. Manau jis pravers visiems suprasti mazesnio motociklo privalumus. Be to as maniau, kad mano motociklas per mazas, nors esu 2m ugio ir varuoju suzuki intruder VS 700 bet turint galvoje kad tai mano pirmasis motociklas yra neblogas. |
Choska
2008 Lapkričio 20 10:41 |
Tikrai vertas demesio super straipsniukas. Aciu |
RimasL
2008 Lapkričio 18 21:02 |
Nu ne be tamstos pagalbos tam tikra prasme |
vyc
2008 Lapkričio 18 10:05 |
nu respects Rimui, nepatingejo isversti |
JarodLT
2008 Lapkričio 12 19:59 |
tikrai idomu suzinoti, kaip pradedanciajam, tokios naudingos info dekui bandysiu ja pritaikyt kai ieskosiu savo I-ojo plieninio zirgelio . |
RimasL
2008 Lapkričio 12 13:00 |
Nu bile tik mačytų |
Edmisss
2008 Lapkričio 11 22:20 |
Dekui Rimai L . Naudingi patarimai |
Gruz1s
2008 Lapkričio 11 12:17 |
Puikus straipsnis! |
Gman
2008 Lapkričio 11 10:10 |
Straipsnis is tiesu puikus ir isversta pakankamai neblogai tikrai! |
Atskalunass
2008 Lapkričio 11 07:12 |
nepaminėta kita problema, manau daug kas perka iš pradedančiųjų galingus motociklus, nes finansai neleidžia po dviejų ar anksčiau metų pirkti galingesni motociklą. |
Daranius
2008 Lapkričio 10 23:23 |
Geras straipsnis, ačiū Trinu rankas ir laukiu pavasario... |
devil^racer
2008 Lapkričio 10 22:16 |
na kad keturių cilindrų motociklai naujokam netinkami, tai šiek tiek į pievas.. tarkim yamaha xj 600 ir suzuki gs 500 palyginimui, tai xj'as turi didesnį sukimo momentą ir mažesniuose sūkiuose. plius keturi cilindrai prieš du turi privalumą, mažiau vibracijų. |
Shyzofrenikas
2008 Lapkričio 10 22:15 |
super. man kaip pradedanciam kaip tik to ir reikejo thanx |
riterizz
2008 Lapkričio 10 17:00 |
straipsnis jega kaiptik kai jau dauguma musu ziemoja o kaikurie i autoplius skelbimus deda |
Tomash
2008 Lapkričio 10 16:45 |
geras, idomus straipsnis.. as asmeniskai kaip pirma moto pasirinkau Honda CB 500 S ir esu juo labai patenkintas (Y) |
darvas
2008 Lapkričio 10 15:01 |
geras straipsniukas,super. Foto truksta |
Skoo
2008 Lapkričio 10 10:52 |
Geras straipsnis! Čia dar toks šiek tiek į temą (apie pasirinkimą, gal kam bus naudingas): |
RimasL
2008 Lapkričio 10 08:52 |
Uztai darbo internetu igudziai tobules. Cia tau ne nuogu miargu ieskot |
robas
2008 Lapkričio 10 08:47 |
Jo, puikus straipsnis. Tik Rimas galejo ideti nuotrauku. Dabar turiu googlint ir ziuret kaip atrodo man tinkantis motociklas. Eh vis tas tinginys koja pakisa |
AciD
2008 Lapkričio 10 08:17 |
Puikus straipsnis |
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |