A Twist of the Wrist » 11 Skyrius - Vairuotojo sėdėsena
Vairuotojo sėdėsena
Žmogus ir mašina
Ar jūs tikite motociklo stabilumu? Ar jis yra nuspėjamas? Kokį vaidmenį atliekate jūs pats?
Nuspėjamumas
Jūsų motociklas yra nuspėjamas praktiškai bet kurioje situacijoje, pavyzdžiui, slydimo metu. Būtent vairuotojas yra tamsusis arkliukas, nenuspėjama ir nestabili sistemos dalis. Ir vienintelė problema yra vairuotojo SIPai. Deja, tarp lenktyninkų sklando istorijas apie piktą motociklo dvasią, kuri persekioja nemėgstamus motociklininkus. Štai jums pavyzdys.
Kiekvieni ketveri ratai
Kartą, nacionalinių varžybų metu, prie manęs priėjo mokinys ir tarė: „kas keturis ratus, tame posūkyje (įveikiamam 120 mph greičiu, iš karto už jo ilga tiesioji) motociklą pradeda smarkiai kratyti, priekinis ratas atsiplėšia nuo žemės (stiprus čateris), ir aš niekaip nesugalvoju kaip sureguliuoti pakabą“.
Jis buvo labai nusiminęs ir aš negalėjau jam nepadėti. Po truputį situacija paaiškėjo. „Palauk“, - pasakiau aš, - „motociklas negali daryti kažko kas keturis ratus. O lenktyninkas gali. Pabandyk ne taip stipriai laikyti vairą posūkyje, tai turėtų padėti.“ Ir padėjo. Po to, likus trim ratam iki finišo sulūžo jo kairysis clip-on, bet jis sugebėjo atvažiuoti ketvirtas ir jo rato laikas buvo tik 2.5 sekundės prastesnis nei geriausias tos dienos laikas. Suprantama, negalima suspausti vairo, susidedančio tik iš vienos pusės.
Sėdėsena ir sukibimas su keliu
Vairuotojas yra paslaptingo motociklo elgesio priežastis. Tam jis turi daug galimybių. Viskas galų gale susiveda į stabilumo ir sukibimo su keliu praradimą, bet būtent šie du faktoriai ir yra SIPų suveikimo priežastis.
Svorių pasiskirstymo pakitimas, kaip mes matėme dalyje apie valdymą gazu, - akivaizdi sukibimo sumažėjimo priežastis. Tačiau sėdėsena taip pat smarkiai įtakoja sukibimą. Kai tik jūs tai suprasite, jums atsivers daug galimybių tai sumažinti. Pavyzdžiui, stabdant dauguma stipriai įsitempia, perkeldami į priekį daugiau svorio nei reikia.
Bandydami stabdant išlaikyti svorį bako rajone ir mažindami svori vairui, jūs pasieksite du dalykus: 1) galinis ratas išliks ant žemės (esant labai stipriam stabdymui) truputį ilgiau ir 2) priekinei pakabai liks daugiau eigos, ji geriau seks nelygumus, reiškia bus geresnis stabilumas ir sukibimas su keliu.
Sėdėsena posūkiuose
Dauguma vairuotojų lieka įsitempę ir po stabdymo. Tada viršutinė kūno dalis juda pirmyn veikiama 0.2-0.3 g lėtėjimo, toliau apkraudama priekį. Iki 100 papildomų svarų persikelia į priekį, vietoj to, kad likti bako rajone, tai yra 24-36 coliais arčiau galinio rato. O viskas dėl to, kad jūs užmiršote atsipalaiduoti.
Švelnus gazas
Dar vienas atsipalaidavusios sėdėsenos privalumas išryškėja kai jūs įsibėgėjate. Jei jūs esate atsipalaidavęs, jums nereikia perkelti to 100 svarų atgal. Todėl svorių pasiskirstymo pasikeitimas tampa švelnesniu nuo pat greitėjimo pradžios. Tai atneša didžiulę naudą, nes jūsų tikslas – pasiskirstymas 40/60 – pasiekiamas žymiai greičiau. Atsipalaiduokite iš karto pabaigę vairavimą. Idealiu atveju, jūs turite atsipalaiduoti kai tik padangos „susikibo“, tai yra pasiekėte norimą posvyrio kampą.
Aktyvi pakaba
Yra dar vienas būdas sumažinti nepageidaujamą poveikį pakabai, ypač atkarpose su stipriais nelygumais. Juo aktyviai naudojasi motokrose. Pabandykite pasikelti ant kojelių (tai galima daryti net kabėjimo metu). Tada jūsų kojos taps aktyvia pakabos dalimi, o svoris persikels žemiau. Be to, kadangi jūs nebešokinėsite ant sėdynės, jūs panaikinsite staigius svorių pasiskirstymo pakitimus, įtakojančius sukibimą su keliu. Naudokite kojas savo svorio išlaikymui, nenaudokite vairo.
Jei jūs pasikeliate nuo sėdynės voblingo ar slydimo metu, tai leis motociklui pačiam stabilizuotis, nes svoris bus žemiau. Kuo mažiau svorio juda, tuo greičiau motociklas stabilizuojasi.
Sėdėkite ramiai
Pakaba reguliuojasi konkrečiam svoriui konkrečioje padėtyje, o ne skirtingiems svoriams ir ne svoriui skirtingose padėtyse. Tai reiškia kad motociklas negali sekti jūsų judėjimo ant jo. Žvelgiant į Grand Prix motociklus tampa aišku, kad lenktyninkas negali stipriai judėti nei pirmyn nei atgal.
Svorio pasiskirstymo problema aš užsiėmiau keletą metų atgal. Bandydamas visiškai atsipalaiduoti aš paprasčiausiai atsiguldavau ant bako posūkyje. Tai pagerino valdymą, ypač lėtuose ir vidutinio greičio posūkiuose. Rezultatai pagerėjo. Aš nesupratau, kaip stipriai svoris pasislinko pirmyn, kol visiškai netikėtai nepraradau galinio rato sukibimo viename iš greitų posūkių. Aš pradėjau eksperimentuoti su kitais motociklais, bet gavau tą patį rezultatą – galinis ratas prarasdavo sukibimą lengviau, jei jūs gulite ant bako. Motociklas buvo idealiai sureguliuotas mano svoriui, jam paprasčiausiai nepatiko, kur būtent tas svoris yra, o aš nesusipratau pakeisti reguliavimo naujai sėdėsenai.
Svorių pasiskirstymo pakeitimai
Kol jūs laikote kojas ant kojelių, svorių pasiskirstymas kinta tik perkeliant viršutinę kūno dalį pirmyn ar atgal. Nuo 10 iki 40 svarų gali būti perkelta paprastu pasilenkimu, jei jūs nesilaikote vairo, ir net daugiau jei laikotės. Tai itin svarbu dėl sukibimo su keliu.
Tačiau starto metu, kai sankaba atleista, net jei jūs gulite ant bako, jūs praktiškai neperkeliate svorio pirmyn (reiškia nekovojate su wheelie) – kol jūs neatsistojate ant kojelių. Įsibėgėjant tai patogiausia sėdėsena. Greitai kelkitės.
Svorio perstūmimas
Greituose posūkiuose, kai vėjas bando išmesti vairuotoją iš sėdynės, daug kas pasilenkia pirmyn, tuo pačiu sumažindami galinio rato sukibimą. Reikia paprasčiausiai laikytis žemiau ir labiau prispausti kelius. Galima taip pat sureguliuoti pakabą taip, kad padidinti svorį galiniam ratui. Nuleisti galą, pakelti priekį, pakelti visą motociklą, pastumti galinį ratą į priekį – štai keturi būdai perstumti svorį atgal.
Ir visgi, įprotis pakibti ant vairo sukels motociklo nestabilumą ir vers jį plačiau įveikti posūkius. O tai yra visiškai ne tai ko jums reikia.
Vairuotojo sėdėsena
Pakabą galima sureguliuoti skirtingoms trasoms. Neteisinga sėdėsena visus privalumus panaikins. Būkite atsipalaidavę ir leiskite motociklui dirbti – tai geriausias būdas išvengti netikėtumų ir suderinti pakabą.
Be to, jei jūs laikote motociklą neprognozuojamu – jūs pataikaujate SIPams ir didinate nepasitikėjimą savo jėgomis.
Jūs negalite naudoti kontr-vairavimo, jei jūsų rankos įsitempusios. Būkit pasiruošę. Būkit atsipalaidavę.
Dž. G.
Komentarai Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
pIscIs
2009 Vasario 3 10:25 |
nebutinai lenktynems, labai tinka sie patarimai vaziuojant zvyru, taip pat ka darote paslyde ant netiketai jus uzklupusiu kelio nesvarumu (ypac aktualu uzmiesto, kai pagrindinis kelias jungiasi su zvyrkeliu, tose vietose daznai buna zvyro ant asfalto)? o kaip del uzmiestyje vaziavimo vingiuotu keliu? sie patarimai labai tinka kasdienybei, tereikia suprasti kaip juos prisitaikyti, juk kelias ar trasoj ar mieste ar uzmiestyje yra tas pats ir transporto priemone ta pati, tai ir vairavimas nelabai turi skirtis. |
YAMAHA R1^
2008 Rugsėjo 28 16:14 |
ne kodel,seip ir gatvem tie kur skraido kaip lentyniu trasoi gali ko pasimokyt kad isvengtu nelaimiu klaidingai ,,pjaustant" ... |
MrGorgeous
2007 Vasario 7 10:40 |
vistiek nesupratau startuokjant i pakojus remtis prisikelus ar nesiremti xujova formuluote sakiniu |
spin
2006 Lapkričio 11 16:12 |
lenktynems tolie patarimai tai gal ir padetu |
+22.361
Viso | Vakar | |
Nariai | 24.490 | +9 |
Temos | 4.653 | +2 |
Žinutės | 353.849 | +256 |
Komentarai | 100.193 | +27 |
Gyvadėžė | 678.090 | +799 |
Nuotraukos | 72.891 | +54 |
Video | 3.719 | +4 |
Motokatalogas | 4.174 | +17 |