A Twist of the Wrist » 14 Skyrius - Vairavimas

| 2004-11-05 | 1 koment.
Keturioliktas skyrius

Vairavimas



Taisyklės

Kiek kartų jūs vairuojate posūkyje? O kiek kartų, pagal jus, reikia vairuoti? Teisingas atsakymas – vienam posūkiui vienas vairavimas. Tai vairavimo taisyklė nr. 1.

„Papildomas vairavimas posūkyje“, tai yra vienas ar keli papildomi vairavimai, ne kas kita kaip SIPas, suveikiantis dėl jau žinomų priežasčių – įėjau per greitai, per plačiai, neįtilpsiu į posūkį ir panašiai. Pavairavimu lenktyninkas bando taisyti klaidas, padarytas įvažiuojant į posūkį.

Papildomas vairavimas posūkyje tai SIPas nr. 3. Deja, šitas SIPas, kaip ir visi kiti, veikia prieš lenktynininką, blogina valdomumą ir prieštarauja motociklo konstrukcijai.

 

Naudojant vairavimo taisyklę nr. 1 trajektorija yra gera.
Papildomas vairavimas posūkyje provokuoja kitas klaidas ir gali sukelti sukibimo praradimą
Nestabilus gazas ir posvyrio kampas

Pažvelkime atidžiau kaip veikia šis SIPas. Taigi, lenktyninkas patenka į situaciją, kuri jam nepatinka (pavyzdžiui, įvažiuoja į posūkį per plačiai), ir nutaria pataisyti ją papildomu vairavimu. Deja, dėl jo veiksmų, motociklo posvyrio kampas padidėja. Norite tikėkite, norite ne, bet ši klaida paplitusi taip pat, kaip ir gazo padidinimas/numetimas posūkyje.

Be to, paprastai gazo padidinimas/numetimas vyksta kartu su papildomu vairavimu. Tai sustiprina nepageidautinus svorių pasiskirstymo pokyčius, trukdo dirbti pakabai ir blogina sukibimą. Dabar tarkim, kad lenktyninkas teisingai valdo gazą, bet papildomai vairuoja. Tuo pačiu jis padidina posvyrio kampą, kas sukelia sukibimo sumažėjimą ir pablogina motociklo stabilumą. Ir dar, papildomas vairavimas keičia lenktyninko sėdėseną viduryje posūkio. Žodžiu, vien klaidos. Todėl, vienas vairavimas vienam posūkiui – idealus variantas.

Slydimas nedideliu greičiu

Kasmet ir aš, ir mano instruktoriai, girdime mūsų studentų pasakojimus apie slydimus, įvykusius tame ar kitame posūkyje. Mes stebėjome jų rezultatus (15 sekundžių prasčiau nei trasos rekordas) ir nieko nesupratome.

Paslaptis išaiškėjo, kai mes supratome, kad jie papildomai vairuoja posūkyje ir tuo pat metu didina/mažina gazą, kas ir sukelia nedidelius slydimus. Lenktynininkas, pajutęs slydimą, dar pablogina situaciją, padarydamas keletą klaidų: 1) ištiesina motociklą kad jį stabilizuoti 2) mato, kad nesutelpa posūkyje 3) dar stipriau palenkia motociklą bandydamas neišlėkti iš trasos (bet vis tiek kartais išlekia).

Priežastis – jūs pats

Galima rasti daug klaidų paaiškinimų. Bet pagrindinė priežastis – jūs pats. Įrodymai? Pavyzdžiui, pažiūrėkite lenktynes ir paskaičiuokite kiek kartų posvyrio kampą keičia favoritai.

Kiekviena taisyklė turi išimčių, varavimo taisyklė nr. 1 taip pat. Aš nemanau kad kažkas viską daro teisingai. Neverta gėdytis nedidelių papildomų vairavimų posūkyje. Sukibimo praradimas ar iškilimas, ant kurio pašokęs motociklas pakeičia trajektoriją, verčia papildomai vairuoti net meistrus. Tačiau reikia puikiai suprasti, kad jie atlieka papildomą vairavimą taip švelniai ir tiksliai, kad iš šalies jo net nesimato.

Ir dar - 90 % papildomo vairavimo, ne kas kita kaip SIPas, ir jų galima visiškai atsisakyti. Kažkuriuo momentu lenktyninkas supranta, kad gazo didinimas/numetimas yra klaida ir nustoja ją daryti. Taip pat yra ir su papildomu vairavimu. Mes išmokome tai įrodyti Superbike School mokyklos studentams. Mes paprasčiausiai montuojame kamera virš peties, o po to peržiūrime juostą. Įraše matosi, kad kai kurie daro iki penkių papildomų vairavimų viename posūkyje, ir visi jie yra nereikalingi! Tai yra, jei jų nebūtų , motociklas užbaigtų posūkį tame taške, į kurį jau vedė pats pirmas vairavimas įeinant į posūkį.

Prisitaikyk ir pamiršk

Pagrindinė taisyklė: vairuokite vienu suvoktu veiksmu ir daugiau apie jį negalvokite. Yra ir svarbesnių dalykų, jiems ir reikia skirti dėmesį posūkyje. Kuo mažiau papildomų vairavimų – tuo geriau. Vienas vairavimas vienam posūkiui – idealas.

Gazo ir vairavimo klaidu priežastis yra tame, kad jūs nežinote kaip greitai ir kaip lėtai jūs galite sukti. Pabandykite treniruotėje pasukti maksimaliai greitai ir maksimaliai lėtai. Taip jūs atrasite diapazoną, kuriame galite normaliai dirbti. Aš tiksliai žinau kai išeinu už savo diapazono. Tai vyksta tada, kai man tenka keliu laikyti motociklą kad nekristų.

Dž. G.




Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Notaras
2008 Spalio 28 01:43

ir kaip tuo keliu prilaikyti motocikla, kad kojos neissisukti ir kad motociklas vietoje liktu. kokios turi buti apsaugos ant kelio, kad galetum tai daryti?


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17