Remontas » Variklio kompresijos matavimas

| 2005-10-27 | 32 koment.
Pradėkim nuo to: jūs įsigijote motociklą ir manote, kad jis tiesiog idealus. Viskas turėtų veikti nepriekaištingai, nes degimas puikiai sureguliuotas, supiltas pats kokybiškiausias benzinas, visi nešvarumai iš karbiuratorių išvalyti.. Viskas idealu, išskyrus kompresiją... „Na ir kas“, - pagalvojate jūs, - „svarbu važiuoja ir gerai“. Bet toli gražu viskas nėra gerai. Priešingai, tai gali būt signalas, kad jūsų varikliui artėja paskutinioji valanda... Mano patarimas tokiais atvejais būtų labai paprastas: prieš atiduodami pinigus motociklo pardavėjui, patikrinkite motociklo variklio kompresiją. Jei cilindruose kompresija žemiau 7 BAR, variklis vos užsives arba išvis nedirbs. Įsigijus tokį „galvos skausmą“ beliks tik daryt kapitalinį remontą.

 

7 BAR kompresija yra pati žemiausia riba – viskas žemiau jos gali drąsiai būti laikoma laužu. Dažniausiai kompresija būna nuo 8,5 BAR iki 10,5 BAR, bet kaikuriuose varikliuose ji viršiją net 12 BAR. Ir išvis, kas tie BAR? Tai kompresijos matavimo vienetai. Kompresija taip pat matuojama ir KiloPaskaliais, PSI (svarais kvadratiniam coliui) bei atmosferomis. Pastarosios savo dydžiu yra beveik analogiškos BAR‘ams (1 BAR = 0.99 atm.). Konvertuotoją iš BAR į PSI, ir iš PSI į BAR galite rasti čia

Taigi, grįžtam prie temos. Kai jau minėjau, variklis dar turi galimybę dirbti prie 7 BAR. Bet tai dažniausia būna arba žoliapjovės, arba valčių varikliai, kuriems ir 5 BAR kompresija yra normali. Motociklams yra priešingai – 7 BAR kompresija yra lyg giltinės atėjimas į jūsų garažą. Tokiu atveju patarčiau išrinkti motociklą ir remontuoti variklį, o ne „išspausti“ paskutines 5 ar 10 (geriausiu atveju) gyvybės valandas iš jo.

Kompresijos pamatavimas yra labai paprastas procesas. Visų pirma, išsukite visas žvakes, atjunkite žvakių laidus, ir su lipnia juosta prikabinkite juos taip, kad nesiliestų prie metalinio motociklo paviršiaus. Tada įsukite arba įkiškite kompresometro galą į žvakės vietą, atsukite gazo rankeną, ir prasukit starterį. Aš dažniausiai prasuku variklį starteriu (arba kikstarteriu) kokius 5 kartus ir tik tada patikrinu kompresometro parodymus. Prasukę variklį, įsidėmėkite kompresometro parodymus, ir išleiskite iš įrenginio susidariusį slėgį nuspausdami mygtuką (jis būna toje kompresometro dalyje, kurioje jūs matote parodymus, ir/arba kitame gale, kurį jus kišate į žvakės vietą). Jei po kelių bandymų kompresometro parodymai nesutampa, kartokit procesą tol, kol gausite daugmaž vienodus rezultatus.
Prieš pilnai išsukant žvakes, vertėtų įsitikint, kad joms pašalinis objektas nepateks į cilindrą. Tai galite pararyti atsukę žvakę apie 5-10mm ir su kompresorium prapūtę tarpą tarp jos ir cilindro galvos. Tokiu būdu į cilindrą nepateks nei purvas, nei metalo drožlės (jei netyčia kreivai buvo įsukta žvakė). Ši taisyklė ypač griežtai galioja krosiniams ir enduro klasės motociklams, kurių cilindrų tarpuose dažnai būna pribyrėję smėlio, cilindrai yra neuždengti, o žvakės yra giliai cilindro galvoje.
Dabar pats matavimas. Teoriškai, jį reikėtų atliksi varikliui esant karštam, bet aš nemėgstu nusideginti pirštų, taigi kompresiją dažniausiai matuoju esant šaltam varikliui. Karštas variklis visada turės kiek didesnę kompresiją (apie 0,1-0,3 BAR daugiau), bet šaltas parodys jums tai, kas iš tikro yra. Pratestuokite kiekvieną cilindrą. Didžiausias skirtumas tarp cilindrų kompresijų gali būti 0,6 BAR. Kitaip tariant variklis, kurio cilindrų kompresijos yra 10 BAR, 9,8 BAR, 10,1 BAR ir 10,2 BAR, yra laikomas pakankamai geru. Jei kompresometras rodė tokius duomenis: 9,2 BAR, 10 BAR, 9,9 BAR ir 10,5 BAR, tai galima drąsiai teigti, kad kažkas nutiko pirmam cilindrui.
Kaip gi išsiaiškinti, kas po galais jam nutiko? Ar čia žiedai, ar vožtuvai „praleidžia“ kompresiją? Išduosiu jums paslaptį, kaip tai patikrinti: išvirkškite apie 1-2 ml tepalo į cilindrą, kuriame žema kompresija, ir vėl ją patikrinkite. Tepalas užpildys tarpus tarp žiedo ir cilindro ir sulaikys kompresiją apie 2-3 variklio prasukimus. Jei, atlikus šį bandymą, kompresometro parodymai padidėjo, galite pradėti ieškoti naujų žiedų, nes senieji jau bus susidėvėję. Tačiau, jei atlikus testą, kompresija nepakis, tada kompresiją greičiausiai praleidžia vožtuvai. Tokiu atveju patikrikit tarpą tarp vožtuvų ir kumštelių. Jei vožtuvai yra užspausti, tai jie ir gali būt „kompresijos nutekėjimo“ priežastis. Jums tereiks nustatyti tokį tarpą, koks priklauso jūsų motociklui (nežinote kokie tarpai turi būti – ieškokite informacijos serviso ir remonto knygoje), ir gali nutikt toks stebuklas, kad KOMPRESIJA SUGRĮŠ!
Šis patikrinimas yra vienas lengviausių ir patikimiausių, pagal kurį galite nustatyti motociklo būklę. Neretai pamatau, kaip žmonės bando išspausti viską, kas įmanoma iš variklio, ber rezultatas būna žemesnis nei tikėtasi. Tada ir paklausiu: „Ar matavai kompresiją“? „Nesijaudink, užtenka čia tos kompresijos“ – tokį atsakymą gaunu. Tada aš vėl paklausiu: „Bet ar tu su kompresometru tikrinai?“ Ir ką jūs manot? Ogi variklyje kompresija vos ne 1-2 BAR mažesnė, nei turėtų būti! Taigi mano patarimas būtų paprastas: negaiškite laiko su mirusiu varikliu. Pirma patikrinkite jo kompresiją!
Kartais nutinka taip, kad žvakių skylės yra nestandartinio ir retai sutinkamo dydžio, taigi tenka naudoti prie kompresometro galo prisukamą adapterį. Juos dažniausiai galima įsigyti ten pat, kur ir pačius kompresometrus, bet nutinka ir taip, kad niekas neturi to adapterio, kurio būtent jums ir reikia. Ką daryti?
Galite bandyti naudoti įkišamą kompresometrą. Jo galas, kišamas į žvakės lizdą, yra guminis, taigi kompresiją galima pamatuoti smarkiai rankomis laikant įspaustą kompresometrą cilindro galvoje. O ką daryti, kai net toks kompresometras nepasiekia žvakės lizdo? Jei negalite nusipirkti adapterio, tai galite jį pasigaminti iš senos žvakės.
Kad tokį perėjimą pasigaminti, jums prireiks senos (arba, jei negaila pinigų, tai naujos) žvakės, tinkančios jūsų varikliui. Darykit taip: su metalo pjūklu nupjaukit tą žvakės dalį, kuri eina iškart po keraminės. Kaip tai atrodo, galite pamatyti pavyzdyje. Nupjovus šį žiedelį, pro kitą žvakės galą, naudodami kokį nors strypelį, išmuškite žvzkėje likusią keraminę dalį. Taip jums liks tik metalinė žvakės dalis.
Toliau yra 2 keliai: arba žvakės viduje padaryti sriegį (tokį, kokio yra kompresometro antgalis), arba, jei skylė yra per didelė, į ją įvirinti apvalaus metalinio vamzdelio dalį, ir jau tame vamzdelyje padaryti sriegį.
Tiesa, prisiminiau dar vieną atvejį. Jei po ranką nėra kompresometro, motociklas nesikuria, o jums reikia patikrinti, ar yra bent kokia kompresija, tereikia prispausti savo nykštį virš žvakės skylės ir prasukti starterį. Nesvarbu kaip smarkiai jūs spausite nykšti, kompresija turi nupūsti jį nuo cilindro galvos. Na o jei nenupūs, tai manau patys supratote, kas yra varikliui... =)
Jei susigundėte įsigyti tą stebuklingą daiktą, vadinamą kompresometru, tai pateikiu jums kelis internetinius adresus, kur tai galite padaryti:

www.lbm.lt/kompresometras4.htm
www.senukai.lt/LTU/catalogue.aspx?op=3&id=000004050024
www.oitava.lt/prod.cfm?id=7689&kat=213&tema=34
www.senukai.lt/LTU/catalogue.aspx?op=3&id=000000570002

Jei ir jūs žinote, kur parduodami kompresometrai, parašykite man, ir aš informacija pasidalinsiu su visais.

Straipsnio autorius: mindazzz



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
LMZ
2013 Gegužės 24 22:47

Perskaičiau straipsnį, visai patiko, nes darbo vien tokį straipsnį parašyti yra daug. Nepaisant seniausių komentarų pastebėjau dar vieną klaidą, kuri yra tikrai labai didelė. Ten buvo parašyta, cituoju: " Visų pirma, išsukite visas žvakes, atjunkite žvakių laidus, ir su lipnia juosta prikabinkite juos taip, kad nesiliestų prie metalinio motociklo paviršiaus."
Jie kaip tik turi būtinai liesti metalines dalis (masę), nes jei nelies, tai įtampa gali padidėti ant tiek, kad gali pramušti apvija. Tai tiek.

e30
2012 Birželio 22 14:46

jaigu kompresija 11;8;6;8 tai ar gali but čia toks susidėvėjimas normalus po 40k km ar jau šiuose cilindruose kažkas blogai nutike pvz trukę žiedai ar pan?

Coolguy981
2012 Sausio 2 12:09

Patiko straipsnis, dabar galesiu patikrint savo Riga mini mopeda...

DovisCo
2011 Rugpjūčio 11 17:43

nu va ,as pirkau motocikla,nuvezem i servisa kompresija patikrint viskas ok,gera kompresija,gerai vedas ir t.t. nusipirkes net puse dienos nepravazinejau ir dingo kompresija :D pasirodo buvo pripilta engine doctor ar kazkas panasaus,kad sulektu kompresija (ff)

Martis525 Martis525
2011 Birželio 8 13:00

Va, gali išsirinkti pagal savo kišenę ir norus.

http://www.irankiubaze.com/irankiai-automobilio-remontui/Kompresijos-matuokliai/

v200x v200x
2011 Sausio 16 19:47

Truputi nervina kad seni komentarai ir staipsniai,pvz db reik isigyt kompresiometra ir neaisku kur gaut,iki 100lt nauja,nes mates nauju nuo 400lt

zamzungas
2010 Sausio 31 01:08

o kaip apie pati primityviausia ir jokio tikslumo neturinti buda, tai moco stumima atgal su ijungtom skirtingom pavarom, iisties sita pasako, taip ppat jei kojele su pirstu galima nuspaust tai paprastam motorui amen reiskia :)

jawasaki
2010 Sausio 20 23:04

jeigu jau 2T variklis netraukia, sunkiai vedasi prie sandaraus alkuninio karterio, tvarkingu kuro, uzdegimo, ismetimo sistemu, bei neklinija kas variklyje, tai jau zinok, kad atidirbo variklis ir matuok nemataves :D o siaip literaturoj apie rusiskas 2T technikas neesu mates kompresijos matavimu, kazkada teko pamatuot jawai 638, esant saltam varikliui ir siaip paspardzius per uzvedimo kojele, tai jei gerai pamenu - buvo ~9bar

Katinasas
2009 Spalio 27 22:42

kokia turetu buti kompresija VOSHOD 3M motociklui ? kokia maža , kokia normali?

jawasaki
2009 Liepos 14 07:30

mano buvusio suzo rf900 manuale rase jog skirtumas leistinas iki 2 bar tarp cilindru ;) nzn praktikoj 0,6 mazokas skirtumas, aisku, jei inspektuoji laiku voztuvu tarpus ir pan., pas dauguma galima rast toki skirtuma ir del to is kart ardyt matara... jei kompresija virsija leistinas normas ir varyklis ryja alyva - vadinas sudile tepaliniai ziedai arba i cilindra patenka alyva... ziurkes patarimai geri

MaR3L!S MaR3L!S
2008 Rugpjūčio 14 17:14

Joa pasakykit kaip su 2t varikliu?

Sarasas Sarasas
2008 Kovo 22 17:41

Tai noreciau paklausti kiek kompresija turi butu 2t varikliui kokia lb gero ir kokia kritine.Parasykit kas.Aciu uz finfo

BilasII BilasII
2008 Sausio 14 09:01

Reiktu parasyti, kad pamatuoti galesite perkamo moco kompresija tik tuose modeliuose kuriuose atviri (gerai prieinami) cilindrai. Nes nieks neleis ardyt britvos kur viskas po baku, na nebent i servisiuka varyti.

Dotpro BE MOCO
2007 Rugpjūčio 25 07:50

Tiesa, įmonės pavadinimas UAB "Klaipėdos Lytagra".

Dotpro BE MOCO
2007 Rugpjūčio 25 07:49

Galiu pasiūlyti pora kompresometro variantų. Yra su įsukamu antgaliu, kaina 84 Lt . Yra dviejų dydių antgaliai. Ir prispaudžiamas (apie tai buvo minėta straipsnyje), kaina 53 Lt. Jie nauji. Klaipėda, Šilutės pl. 19c. Kreiptis į direktorių. Motomanams bus taikoma nuolaida.

PusKiNas PusKiNas
2007 Balandžio 5 17:55

ziurke sake,kad negalima taikyt sio tikrinimo kompresometru dvitakciam!... lb ydomu kodel,mas kas galit paaiskinti?!

Melas Melas
2006 Spalio 31 19:06

Aciu mindazzz,sita visa istorija as zinau,cia kitoks atvejis.As tik norejau suzinoti ar reguliuojasi voztuvai.

maziuzs
2006 Rugpjūčio 30 16:22

sveikas, o ant motorolerio irgi matuojama kompresija taip pat kaip ant motociklo ?

Shiknavickas
2006 Birželio 5 16:42

Gal kas galyt paskolint arba rast kompresometrą Vilniuj vienai dienai? Reik pamatuot man savo pirdos kompresija Parasykit privacia zinute. Buciau labai dekingas

Siaubas
2006 Kovo 18 14:12

emm, klausimelis mieliejo
o kokia jawoje 638 12v turetu buti kompresija?
siandien kapstinejausi ir pastebejau kad snypscia oras pro ziedus kai kick-starteriu prasukineju, patarkit man (zalias as :D ) ar tai ziedai, ar sutmokliai, ar cilindras ar bendrai viskas kartu issideveje?
plz help zelionyj rusoman :)

shetelis
2006 Vasario 16 18:24

Ziurke nuo kada jau galima butu tikrinti moto kompresija mazdauk kilometrai ar metai?

TawaS
2005 Lapkričio 22 22:30

tu kompresometro turiu ivairiausiu ir daug, tik reikia angali pasidaryt :) niekaip neprisiruosiu :) dekui uz info, gal kada pravers perkant japona

Ziurke Ziurke
2005 Lapkričio 13 15:07

apie dyzelius net nesakiau nieko ;)
bet kas galiona turbininiams motorams tai = ir dvitakciams ;) prikolas, ane/ :D

mindazzz mindazzz
2005 Lapkričio 3 21:37

Ziurke, retas gi varioantas ant moto su dyzeliniu ar turbininiu varikliu, o ir tema mano straipsnio apsiriboja tik kompresijos matavimu. Išvis, rašydamas šitą straipsnį mąsčiau aprašyt tik patį matavimą ir įrangos naudojimą, bet jau išsiplėčiau už ribų su įvairiom pasėkmėm ir priežastim. Kaip jau pats sakei, viska turi savo niunsus, ir nori-nenori, bet visada reikia išsiplėst. :) Peace ;)

Ziurke Ziurke
2005 Lapkričio 3 20:24

isvis
spec/tehninem temom viskas ten labai susije, sunku pavirsutiniskai nubrezt....
:D

Ziurke Ziurke
2005 Lapkričio 3 20:15

;) bet jei parasei tai nu dadedu ka zinau ir kas mano akimis
yra svarbus momentai, taigis galima dapildyt ir tiek. nieko mintyse
neturejau tik papildziau kas manau yra aktualu. gal kiek per gilei
kabinu, bet nesinori praleist esminiu niuansu.
prie ko ce gyrimaisi ir t.t.? niekam nesigiriu, ir taip zinau kas esu
kiti ir zino kam reikia.
beto nesakau kad daug zinau, neimanoma DAUG zinot, neuzteks gyvenimo.
kiek reikia-tiek zinau.
kompresijos matavimas yra tikrai ok dalykas, bet kartais apgauna, buvo
atveju, bet tarkim 95% jis pasiteisina save. tiesiog paimk mano
rasliava(sorry skubotai variau) pataisyk ir idek i straipsni, gal
veliau kazka vel prisiminsiu/pataisysiu, autorystes man nereik,(visiems
performanceriams zinomi dalykai) rasyk savo vardu ir tiek.
jo dar sito negalima taikyt dvitakciams ir turbo varikliams, ten vel
niuansai, zema kompresija ten ok, o stiprei kelto galingumo variklei
turi dar zemesne kompresija .....

mindazzz mindazzz
2005 Lapkričio 3 15:54

Ziurke, jei jau giriesi, kad daug žinai, tai gal ir išdėstyk tas mintis kitams straipsnyje. Nes kai tik pasigiri, kad daug žinai, bet nieko nesakai, tai nuo to protingesnis neatrodai. Sorry už kritika, bet taip jau yra.

Ziurke Ziurke
2005 Lapkričio 3 13:51

blec dar prisiminiau, nemaisykit kompresijos su suspaudimo laipsniu ! (compresion ratio) atrodo, ;)
kai raso tarkim 10:1 tai NE KOMPRESIJA, tai SUSPAUDIMO LAIPSNIS sie dydziai yra suristi bet suspaudimo laipsnis nesikeicia, kai kompresija gali keistis ;) nu ce jau sudetinga. nemaisykit ir tiek. :D kompresija nurodo pagrinde Bar'ais

Ziurke Ziurke
2005 Lapkričio 3 13:42

ei, kompresijos matavimas nenurodo realu variklio stovi ;) jei tepaliniams amen tai rodys normalia kompresija ar net didesne ;) beto negalima sakyt kad visiems varikliams ne maziau 7bar. yra varikliu kur naujam 6,5-6 bar yra gerai, ir yra kur 7-8bar yra mires variklis. dar labai svarbu KAIP kyla kompresormetro rodykle, jei is 2-3 kartu ir nesikeicia- ok jei 4-5 kartus ir tik tada sustoja-nekas, nors kompresija rodys gera ;)
tarkim mano suzukio normali kompresija yra 15-16 bar ;) :D

griztant prie minties, kompresija yra greitas budas pasitikrinti varikli, bet tik prelemenarei, kai ner galymybes padaryt Leak Down testo.(graund zero 150lt, razuvanove 40lt 4 cil ;) ) tada is tikruju pasimato cilindrines grupes stovis,ir voztuvu.
dar beje as naudoju vieno rusu inzinieriaus metoda, matuoju be gazo ir poto su gazu, tarp skirtumu galima pamatyt idomiu rezultatu, bet paprastam zmogui jie nieko nesako...
didziausia beda- seda akumas, keicias palaipsniui parodymai.
oj tingiu plestis. :D

mindazzz mindazzz
2005 Lapkričio 1 09:57

Kas konkrečiau domina? Na aš stengiaus kuo smulkiau išaiškint temą...

dmx
2005 Lapkričio 1 00:50

Galetum issamiau papasakoti apie konkretumus .. aciu


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17