Motociklų apžvalga » Triumph Rocket III

| 2005-11-02 | 20 koment.
Kas sieja motociklus su automobiliais? Visų pirma – varikliai, tiksliau, jų tipas. Nors pastarieji, priklausomai nuo paskirties, turėtų skirtis darbinio tūrio atžvilgiu – visa tai jau praeitis! Pažvelkite į naują Triupmh Rocket III ir Jūs suprasite, kad motociklas ir automobilis turi daugiau bendro, nei galvojote prieš tai.

 

Kaip Jums šis „mastodontas“ ? Ilgis – 2,5 metro, pilnai pakrauto motociklo masė – beveik pusė tonos, variklio galia – 142 AG, sukimo momentas – 200 Nm, o darbinis tūris – 2300 cm3! Argi tai ne pilnavertis automobilinio variklio darbinis tūris?
(Didžiuliai mastodontai, panašūs į dabartinius dramblius buvo plačiai paplitę Afrikoje, Europoje, Azijoje. Jie evoliucionavo iš savo pirmtakų maždaug prieš 35 milijonus metų. Paskutinis mastodontas išnyko baigiantis ledynmečiui prieš 10 tūkstančių metų. Vertėjo pastaba)

Šis modelis Triumph gaminamų motociklų gamoje debiutavo visai nesenai ir sukėlė furorą pasaulinėje motovisuomenėje. Visų pirma, Rocket III variklio darbinis tūris – rekordinis dydis serijiniu būdu gaminamiems motociklams. Nu-šluostyta nosis japonams – jų favoritas Kawasaki VN 2000 nusileidžia „raketai“ (ir ne tik variklio darbiniu tūriu). Visų antra, nieko panašaus Triumph niekada negamino. Ir galų gale, šis modelis tapo naujuoju garsios britų markės įvaizdžiu.
Kai modelis buvo pirmąkart pristatomas žurnalistams, lyg tarp kitko buvo prasitarta, kad įsibėgėjant iš vietos iki 100 km/h šis anglų „mastodontas“ „padarys“ bet kurį sportinį motociklą ir tai nieko nuostabaus – šimtą iš vietos pasiekia per 2,8 s, iki 160 km/h – 7,2 s, maksimalus greitis siekia 240 km/h.
Bet kurios firmos istorijoje, ypač tokioje ilgoje kaip Triumph (virš šimto metų), yra pakilimo ir nuopuolio, krizių ir pergalių laikotarpiai. Bet tai jau atskira tema. Vertėtų paminėti tai, kad 1990 metais prasidėjęs Triumph markės atgimimas tesėsi iki 2002 metų, kai gaisras praktiškai pilnai sunaikino pagrindinę firmos gamyklą. Beveik metus motociklai Triumph nebuvo surinkinėjami. Liepsnos prarijo gamyklos muziejų su unikaliais modeliais.
Nelaimės sukrėsti firmos konstruktoriai viens kitam davė žodį sukurti modelį, kuris netilptų į jokius „supratimo apie motociklus rėmus“ ir būtų neprilyginamas niekam, kas anksčiau buvo sukonstruota su Triumph emblema. Kol vyko gamybos reanimacija, nedidelėje bandymų laboratorijoje prasidėjo uolus modelio Rocket kūrimas. Vertėtų paminėti, kad pagaliau nuspręsta atitolti nuo konservatoriškos britų tradicijos, kai skirtingų klasių motociklai faktiškai buvo gaminami vieno ir to paties klasikinio motociklo pagrindu. Tai apčiuopiamai mažino gamybos kaštus ir tuo pačiu metu leido turėti arsenale plačią mototechnikos gamą. Vienok po gaisro apie tokią ekonomiją jau nieks ir negalvojo. Situacija buvo tokia, kad reikėjo spręsti: arba ant Triumph markės statyt kryžių, arba viską pradėt nuo nulio. Štai tada konstruktoriai ir davė laisvę savo kūrybinei potencijai. Būtent todėl Triupmh Rocket III konstrukcija, nepaisant jos dydžio, tokia graži ir grakšti. Didžiulis trijų cilindrų variklis lyg plunksnelė patalpintas ant iš pirmo žvilgsnio pažiūrėjus kuklaus plieninių vamz-džių rėmo, kurio juodo profilio net nematyti. Vaizdą papildo chro-muoti išmetimo sistemos vamzdžių antdėklai, oro filtro bei aušinimo sistemos radiatoriaus grotelių chro-muotos uždengimo detalės.
Jei konstruoti kruizerį su auto-mobilio varikliu tiesmukai, tai motociklas turėtų gautis labai griozdiškas, t.y. sunkus ir faktiškai sunkiai valdomas. Dažniausiai tokį rezultatą ir tenka matyti, kai darbo imasi tuning/custom-namudininkai.

Kadangi Triumph konstruktoriai šiai kategorijai nepriklausė, visų pirma buvo nuspręsta greičių dėžę patalpinti lygiagrečiai varikliui iš kairiojo šono. Kardaninis velenas buvo paslėptas patalpinant jį į galinės pakabos švytuoklės vidų. Gavosi puikiai – iš šono pažiūrėjus nė nepasakytum, kad už duslintuvo dar yra kardaninis velenas.

Pagrindinį svorį sudaro variklis, kuris buvo patalpintas, kiek tai leido konstrukcija, maksimaliai žemai ir kiek paslinktas į priekį, siekiant tinkamai subalansuoti svorio centrą ir priekinio rato apkrovimą.
Kai modelio kūrimo procesas artėjo į pabaigą, kompanijos vadovybė nutarė šį bei tą pateikti spaudai. Koncepto piešiniai ir atskirų mazgų nuotraukos sukėlė nemažą triukšmą – vos pusmetis prabėgo po gaisro, o kompanija Triumph pasirodo greičiau gyva nei mirusi. Kilęs rezonansas įkvėpė konstruktorius, bet būtent finaliniame etape iškilo rimtos problemos. Motociklo važiuoklė neatlaikydavo nė tūkstančio kilometrų ridos – dupleksinis rėmas, veikiamas variklio svorio, deformuodavosi. Pasaulio šviesą išvydo Rocket I – naujas rėmas ir tvirtesni teleskopai. Ir vėl nesėkmė – bandymų rezultatai ne ką tesiskyrė nuo pirmųjų. Tada konstruktoriai nusprendė nutolti nuo klasikinės kruizerio schemos ir įdiegti į važiuoklę šiuolaikines technines naujoves: priekinę teleskopinę šakę apversto tipo su 43 mm diametro pagrindiniais vamzdžiais, o galinių amortizatorių stangrumą padidino pusantro karto. Rocket II gavosi stangrus kaip sportinis motociklas. Taipogi pakeitė priekinės šakės pasvirimo kampą. Taip iš pradžių buvus 1723 mm ilgio ratų bazė sutrumpėjo iki 1690 mm.

Triumph Rocket III – galutinis kruopštaus darbo ir įmantrių dizaininių sprendimų išdavoje gimęs variantas. Kardinaliai pakeista stabdžių sistema – juk beveik pusę tonos sveriantį monstrą, kurį traukia 142 arkliai ne taip tai paprasta, juolab, kad būsimieji jo savininkai, tikėtina, bus aktyvaus vairavimo stiliaus šalininkais. Todėl stabdžių sąskaita nuspręsta netaupyti – priekyje du 320 mm stabdžių diskai, gale – vienas 316 mm. Palyginimui: artimiausio Triumph Rocket III konkurento Kawasaki VN 2000 stabdžių diskai tik 300 mm.
Modelio bandymai vyko drauge su netikėtais varžovais. Rocket III, įsibėgėjusi iš vietos iki 50 km/h per vieną sekundę, aplenkė Hayabusą, o 100 km/h pasiekusi per 2,8 s – greičiau nei Yamaha R1. Motociklas dvigubai greitesnis nei Honda VTX 1800: varikliui dirbant tuščiąja eiga sukimo momentas didesnis nei Kawasaki ZX 10R prie 9500 aps/min, lenkia Honda CBR 1000 RR įsibėgėjant iš vietos iki 160 km/h (7,2 s).
Plačiajai visuomenei modelis buvo pristatytas 2003 metų vasarą, o kiek vėliau, rudenį, Europos motociklų parodoje Milane surengė tikrą pristatymo motomanams šou. Šventė pavyko – pagrindinis jos komentaras buvo „Triumph prisikėlė!“. Tačiau marketingo tyrimai parodė, kad modelis nebus labai populiarus Europoje, nes, skirtingai nuo Amerikos, vartotojas labiau linkęs taupyti, ekonomiškas, juolab, kad šis 2,3 litrų monstras apetitu nesiskundžia, o ir mokesčiai bei draudimas nemenkai kainuoja.
Nepaisant to, mėnesio laikotarpyje po oficialaus modelio pristatymo kompanija Triumph gavo daugybę užsakymų – tam, kad juos patenkinti, teko dirbti be išeiginių dienų. Po kurio laiko gigantomanijos banga pasiekė Amerikos krantus ir iki pamatų sujaukė vietinių Harleymen‘ų požiūrį į kitų gamintojų produkciją. Modelį teko kiek paderinti atsižvelgiant į už okeaninį skonį. Buvo pasiūlyta daug papildomai užsakomos įrangos bei keli galimų spalvų nudažymo variantai. Ypač paklausus tapo dvigubas priekinis žibintas ir tai nieko nuostabaus, mat šis savitas optikos išdėstymo sprendimas visada buvo britų firmos vizitine kortele – gerai žinomi Speed Triple, Speed Four ir Tiger modeliai komplektuojami tokia optikos įranga iki šiol. Todėl ir „akiniuotasis“ Rocket atitiko skonį, tapdamas alternatyva Harley‘jui su jo „liustromis“. Toks, taip sakant, naujasis Triumph kūrinys – amerikietiškai storas ir tuo pačiu metu inteligentiškas.

Natūralus klausimas – koks gi jis kelyje? Įprasta, kad aprašant tokius gigantus naudojamos paralelės su drambliais ir mamutais: sunki eisena, žemės virpėjimas ir visa kita – masinis nusipezėjimas ir daugiau nieko! Šie gyvūnai keliauja lengvai ir grakščiai – kaip Triumph Rocket III. Svoris jaučiamas tik statiškoj būsenoj. Pakanka pajudėti iš vietos ir pasiekus 25 km/h greitį ir pamiršti motociklo svorį bei gabaritus. Tokią akimirką galvoje sukasi tik viena mintis ir ta pati apie variklio sukimo momentą: 200 Nm prie 2500 aps/min! Vos pajudėjus galima jungti penktą bėgį ir prasukinėt galinį ratą vietoj. Šimtelis iš vietos – tik 2,8 se-kundės! Tiksliai pa-skirstyto ratų apkro-vimo ir stangrios va-žiuoklės dėka Triumph Rocket III idealiai stovi tiesiojoje. Lokomotyvas! Posūkiuose tenka kiek daugiau padirbėti su vairu, bet visumoje motociklo valdymas ne ką tesiskiria nuo 1500 cm3 kruizerio.
(Statiškas – susijęs su statika; nejudamas, rimties būsenos. Vertėjo pastaba)

Plati ir aukšta „krūtinės ląsta“, sutverta iš 25 litrų talpos kuro bako ir aušinimo sistemos radiatoriaus, faktiškai atlieka masyvaus priekinio stiklo vaidmenį – 150 km/h – dėl komforto priekaištų nėra. Važiuoti tokiu greičiu galite be baimės – reikalui esant stabdžiai sustabdys motociklą kaip smėlis kulką.
Vienintelis dalykas galintis erzinti tai vibracija. Kad ir kaip konstruktoriai stengėsi atreguliuoti variklį pačiam lygiausiam ir ramiausiam darbui, vis tik galinio vaizdo veidrodėliai ant vairo virpa varikliui dirbant tuščiąja eiga. Kita vertus, vibracijos lygis kur kas mažesnis nei Harley‘jų. Galbūt aš per daug reiklus? Juk neveltui gamintojai siūlo plačią motociklų klasių ir modelių gamą. Odos drabužiais aptrauktas sportinio motociklo pilotas niekada nesupras pilvoto diedo, mūvinčio džinsais ir marškinėliais bei palengva krutančio link horizonto, ir besigrožinčio lėtai besikeičiančiu kraštovaizdžiu, motyvacijos. Prie galinio rato kabantys odiniai krepšiai prikrauti būtiniausių kelionėje daiktų, ant keleivio sėdynės nugarėlės užmautas atviras šalmas. Tai gyvenimo stilius! Triumph, gyvenimas tęsiasi.
Variklis: 3 cilindrų vienoje eilėje, keturtaktis, 12 vožtuvų, skysčiu aušinamas, DOHC
Stūmoklio skersmuo ir eiga: 101,6 X 94,3 mm
Darbinis tūris: 2294 cm3
Kompresija: 8,7 : 1
Kuro padavimas: įpurškimas
Maksimali galia: 102,2 kW (142 AG), esant 5750 aps/min
Maksimalus sukimo momentas: 200 Nm, esant 2500 aps/min
Degimas: elektroninis
Starteris: elektrinis
Sankaba: hidraulinė
Greičių dėžė: mechaninė 5 bėgių
Perdavimas: kardaninis velenas
Išmatavimai: 2500 X 970 X 1165 mm
Ratų bazė: 1695 mm
Sėdynės aukštis: 740 mm
Prošvaistė: 125 mm
Kuro bako talpa: 25 l
Priekinis ratas: 150 x 80 – 17
Galinis ratas: 240 x 50 – 16
Stabdžiai: priekiniai – hidrauliniai, 2 diskai, galiniai – hidrauliniai, vienas diskas
Svoris: 320 kg
Orientacinė kaina: 18000-20000 €

Išvertė: Sennis

šaltiniai:
www.motor.ru
www.moto.zr.ru
www.imc.narod.ru
www.triumph.co.uk




Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
mantoja mantoja
2011 Liepos 27 22:44

va cia tai moto etalonas. kolkas tik svajone,nežinau apie ka reiks svajot kai įgivendinsiu ją :)
super

senis senis
2010 Sausio 19 23:11

na,is tavo biografijos anketoje matosi,kad turejai ne viena TRIUMPH'a,taigi su tavim geriau ir nesigincyti... (jow)

Zilvitiz Zilvitiz
2009 Gegužės 24 19:10

Triumfas toks pats motociklas, kaip roveris masina :)

Leader
2009 Balandžio 5 12:45

iXas, jei drago trasos gale greitis 117kmh tai vaziuoji su dyzeliniu antru golfu. As pats turiu Rocket III ir litrines britvas nuo 0iki160 darau kaip ner ka. Jis eina per 7.2s 160kmh ir tai logiska - jei 0-100 per 3sek, tai lieka virs4sek kad dar dadet 60kmh - cia stebuklu nera.

strazdas
2008 Spalio 12 15:14

super moto

iXsas
2008 Sausio 5 20:33

mocas gal ir nieko, bet kas liecia isibegejima iki 160 km/h per 7.2 s, tai nesamone, nes drago trasa padaro per 11.6 s. trasos gale greitis 117,5 km/h, be to rode per discovery triumph rocket III vs HD V-Rod, tai harlis atsiliko tik 0,1 s drage.

Justas
2007 Sausio 10 12:35

Itariu buta savo reiks parduot. Baisiai jau noretusi tokio grozio kieme. Galetum miegot palapinej.

suzas II
2006 Gruodžio 15 16:03

jai kam idomu, toki gyvai galit apziuret www.vjracing.com

baggio99
2006 Liepos 12 12:40

jo gerai tai kad lenktis ir i baka kiawshu trint nereikia :) fsio taupau 80klt...

baggio99
2006 Liepos 12 12:40

jo gerai tai kad lenktis ir i baka kiawshu trint nereikia :) fsio taupau 80klt...

tuckus
2006 Birželio 28 04:24

va cia tai daiktas!! respect anglam. o britvininininkai kad ir kiek susilenke ant savo moco bebutu ir kratytu kaulus niekada jo nepavys.. nerealiai

blackhawk
2006 Birželio 24 16:08

ajna nx monstras bld YAMAHA R-1 padejo...

Authentic
2006 Kovo 18 19:14

Jei turėčiau "lišnus" 18000-20000 € tai tikrai nusipirkčiau :D :)

python
2006 Sausio 28 22:32

Dėl patikimumo tai viskas OK!

Authentic
2006 Sausio 7 19:27

O kaip del patikimumo Trumph technika...?
Lietuvoj kiek zinau ju tikrai nedaug - vienetai.

python
2005 Lapkričio 6 17:06

Siemet isigijau visiskai nauja Triumph Rocket III. Fantastiskas motociklas !!! Super ispudziu patiriu daug daugiau, negu buvo galima tiketis. Lygiu tarp motociklu jam tikrai nera. Visos britvos, HD V-Road ar Kawasaki Vulcan2000 atrodo lyg skystablauzdziai astmatikai. Matau juos tik galinio vaizdo veidrodelyje. Smagu stebeti issiziojusius britvininkus, kai pamato tolstanti mano Rocket III uzpakalini 240 plocio rata...

ezhiukas ezhiukas
2005 Lapkričio 6 15:01

maciau aukcione viena toki dauzta pardave visai nebrangiai... :)

Cammaro Cammaro
2005 Lapkričio 2 23:22

su mielu noru nuo sport,persesciau ant tokio :)

XmeN XmeN
2005 Lapkričio 2 23:12

Monstras, ne motociklas (s)

SAR SAR
2005 Lapkričio 2 21:37

Senni bravo (y)


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17