Motociklų apžvalga » Yamaha MT-01

| 2005-11-14 | 10 koment.
„Kodo“ – japoniškas žodis, reiškiantis širdies plakimą, geriausiai išreiškiamas legendinių japoniškų būgnų garsais. Šis žodis dažnai naudojamas japoniškoje poezijoje: ko-do, ko-do...ko-do... (širdies dūžiai).

Nesenai šis posakis buvo panaudotas ne tik eilėraščiuose, bet ir „Battle of the Twins“ (V-2 „kovose“). Šiuo posakiu siekta pabrėžti su niekuo nepalyginamą garsą, griausmingai sklindantį iš dviejų cilindrų „sportbaiko“ duslintuvų... ko-do, ko-do...ko-do... „geležinės širdies“ ritmas.

 

Ką gautume „sukryžminę“ Yamaha konstruktorių ir dizainerių kruopštų darbą ir JAV rinkai skirtą 1670 cm3, 8 vožtuvų sport-cruiser‘į „Warrior“? Gautume labai šaunų „mažylį: - MT-01. Pirmą kartą pristatytas 1999 m Tokijo parodoje. Tuo metu jis dėmesį traukė kaip įdomiausias „Yamaha GK Design“ dizainerių darbas. Daugelis specialistų ir parodos lankytojų į šį modelį žiurėjo kaip i prototipą, kuris niekada nepasieks konvejerio. Bet jie klydo. Daugelis prototipų realiame gyvenime nulipa nuo scenos į tikrą gyvenimą, taip atsitiko ir su šiuo modeliu. Daugelio nuomone pristatant šį modelį gamintojai norėjo parodyti kaip ateityje vyks V-Max evoliucija. MT masinei gamybai didelę įtaką turėjo Yamaha atstovai Europoje. 2004 m rudenį „Intermot“ parodoje šis „žvėriukas“ sugebėjo pritraukti daugelio lankytojų dėmesį, tik šį kartą niekas jau nebežiurėjo į jį kaip į beviltišką prototipą. Pirmieji 8000 modelių pardavime pasirodę 2005 metų pradžioje buvo skirti Europos, Australijos Japonijos rinkai (JAV ir Kanada kažkodėl tai nebuvo japonų sąraše).
Šio motociklo bandymas vyko Pietų Afrikoje, pravažiuota daugiau nei 500 kilometrų. Artimiau susipažinus su šiuo „žvėreliu“, supranti, ką praranda JAV motociklininkai... Nors MT-01 idėja kilo iš „Warrior“, apie palyginimą negali būti net kalbos, nes šie du motociklai skiriasi kaip V8 Maserati Spyder (grynakraujis sportinis automobilis) ir V8 Ford Mustang (sportinio automobilio imitacija). Nors ir varikliai abiejuose motocikluose vienodi , bet MT tikras „sportbaikas“, kuris tikrai nėra skirtas važinėjimui nuo šviesoforo, prie šviesoforo... V-Max‘as gali tik pasapnuoti apie tokias valdymo savybes, kuriomis apdovanotas kelių „monstras“ – MT. Šakė (pasiskolinti iš R1), stabdžiai (R1), aliuminis šasi (dviejų dalių), ilga aliumininė pakaba suteikia puikų svorio paskirstymą.
Išskirtinis „veidas“ su stilingu dvigubu žibintu (didžioji lempa skirta trumposioms šviesoms, mažoji – ilgosioms). 43 mm apversti „Kayaba“ teleskopai, „Metzeler“ galinė padanga (190/50 – 70) tiesiog „prilimpa“ prie paviršiaus ir leidžia puikiai įveikti posūkius iki paskutinio lašo išnaudojant „žvėriško“ variklio sukimo momentą (maksimalus sukimo momentas prie 3750 aps/min – 150 N•m). Iš abiejose pusėse įtaisytų storų titaninių duslintuvų sklinda šiek tiek prislopintas „žvėries balsas“. Šis motociklas turi ir kuklią „balasto“ (keleivio) vietą. Pastaroji: labai maža, todėl MT labiau skirtas važinėti vienam (netgi nėra keleivio pakojų)... Įdomu ar „balastui“ būtų patogu ir malonu sėdėti ant duslintuvo...
Kaip jau buvo minėta anksčiau MT turi 1670 cm3 variklį kuris už „donorą“ (Warrior) galingesnis 10 %. Galia padidinta iki 90 a.g. (prie 4750 aps/min). Galios padidėjimui įtakos turėjo beveik sportinio tipo išmetimo sistema su didelio skersmens vamzdžiais(2-į-2), elektroninė „Mitsubishi“ kuro įpurškimo sistema (kiekvienam cilindrui po purkštuką) sujungta su 40 mm „Mikuni“ droselinėmis sklendėmis, sumažintas veleno svoris. Vis šie patobulinimai suteikia motociklui dar geresnę reakciją i greičio rankenėlės pasukimą. MT grandinė yra dešinėje pusėje, skirtingai nei „Warrior“ – diržas kairėje.
MT vienas iš pirmųjų 2-cilindrų motociklų kurio išmetimo sistemoje įtaisytas EXUP vožtuvas – padidina sukimo momentą. Taip pat išmetime įtaisytas katalizatorius, todėl MT-01 atitinka „Euro III“ standartus. Yamaha inžinieriams teko ilgai sukti galvas, kaip „neuždusinti“ variklio, įdedant katalizatorių... ir tai jiems pavyko padaryti, dabar tik pasukus rankenėlę girdimas ausiai malonus garsas – „širdies tvinksniai“... Ko-do! Ko-do! Ko-do!..
Dar vienas įdomus sprendimas MT yra pilnai reguliuojamas amortizatorius – įtaisytas horizontaliai po varikliu, toki tvirtinimo būdą lėmė „Buell“ tyrimai. Kaip jau buvo minėta anksčiau priekinė šakė pasiskolinta iš R1, apversti „Kayba“ teleskopai reguliuojami 43 mm, pasvirę 25° kampu, eiga 103 mm. Priekiniai stabdžiai du 320 mm diskai („Fujico“) su 4 stūmokliukų „Sumitomo“ apkabomis. R1 ratai turbūt panaudoti tam kad pabrėžti motociklo sportiškumą. MT-01 spalvų derinys taip pat parodo kad jis turi charakterį. Vairas šiek tiek pastumtas į galą, arčiau vairuotojo – patogiau vairuoti. Kaip ir priklauso „sportbaikams“. Ant tachometro įtaisytas skystųjų kristalų spidometras, ir signalinės lemputės.
Trumpai apie MT-01:

• Patraukianti išvaizda;
• Greitas įsibėgėjimas;
• Lengvai valdomas;
• Patogus ilgesnėse kelionėse;
• Puikūs stabdžiai;
• Žemo tono garsas malonus, bet ilgesnėse kelionėse gali varginti;
• Vienvietis.
Techniniai parametrai:

Variklis

Tipas 1670cm3, 4-taktų, V-2, 8 vožtuvai
Stūmoklio skesrmuo ir eiga 97 x113 mm
Kompresija 8.36:1
Maksimali galia 66.3 kW (90 a.g.) prie 4750 aps/min
Maks. sukimo momentas 150 N•m prie 3750 aps/min
Maitinimas Įpurškimas
Starteris Elektrinis
Transmisija 5 pavaros, daugiadiskė šlapia sankaba
Perdavimas Grandinė

Važiuoklė

Priekinė amortizatoriai 43 mm apversti „Kayba“ teleskopai
Galiniai amortizatoriai Horizontalus monoamortizatorius po varikliu
Priekiniai stabdžiai Du 320 mm plaukiojantys diskai, „Fujico“ 4-stūmokliukų apkaba
Galiniai stabdžiai 267 mm plaukiojantis diskas, „Fujico“ 2-stūmokliukų apkaba
Priekinis ratas 120/70-ZR17 (58W)
Galinis ratas 190-50-ZR17 (73W)

Išmatavimai

Ilgis 2185 mm
Plotis 765 mm
Aukštis 1160 mm
Sėdynės aukštis 825 mm
Ratų bazė 1525 mm
Prošvaisa 140 mm
Šakės pasvyrimo kampas 25.0°
Kuro bako talpa (rezervas) 15 l. (3 l.)
Tepalo kiekis 5 l.
Sausas svoris 240 kg
Maksimalus greitis 250 km/h













Straipsnio autorius: Tomaz@s

Šaltiniai:
moto.zr.ru
www.mt-01.com
www.motorbikestoday.com
www.yamaha-motor.dk



Komentarai  Komentuoti gali tik prisijungę Motomanai.lt nariai.
Cyan Cyan
2009 Rugpjūčio 30 23:16

Turiu tokį. Kaifas su juo važiuot. Man keista, kodėl daugiau jų nesimato Lietuvoj ...?

Blatnas2000 Blatnas2000
2009 Kovo 24 18:31

Turiu ta modeli,yra ir pakojai ir keleivi sedyne.Turejau daug motociklu,bet mt 01 tikrai valdosi labai nesunkiai,isibegeja labai greitai,bet trukumas ant greicio kaip pasieki 200km per val greiti purtosi,motociklas praktiskai nevaldomas,o iki 170km viskas labai puikiai

RukahS
2005 Lapkričio 22 08:42

istikruju labai saunu kad atsiranda zmoniu kurie gali skirti laiko straipsniu vertimui ir pan. aisku ateityje lauksime daugiau tokiu ar pan. straipsniu :) o del vietos balastui tai tik tase gali uzsidejes vaziuoti nu arba nebent laiba lietuvaite :) :)

Tomazix Tomazix
2005 Lapkričio 21 11:57

Mačiau aš tuos, bet jie man kažkodėl i pakojus nepanašūs, man asmeniškai sunku isivazduoti, kaip reiketu sedeti ant ju kojas pasidėjus su keliais ausis gelėtum pasikasyt :)
Na, bet ne tame esmė, svarbiausia kad patiko straipsnis (y) stengsiuos rasti dar panašių straipsių (y) :D
Ačiū už pastabas ;)

mune23 mune23
2005 Lapkričio 20 22:03

Tai tau jokiu pretenziju,tik dek kuo daugiau panasios info,nes ne visi isvis apie tokio moco egzistavima zinojo.Zinau gi kad ne pats kurei sita straipsni,o vertei literatura,tad as tik patikslinau kai ka ir viskas.Kas del pakoju,tai turiu net pora katalogukur jis su pakojom.Beje ir pries rasydamas del visa ko pasitikslinau,o ir straipsnio apatineje(kaireje nuotraukoje matosi pakojo galiukas ilindes i duslintuvo apsauga.Nors tie pakojai ir simboliniai bet ira,tad gal paprasciausiai nepastebejai,nes jie i dusles usilenkia. ;)

Tomazix Tomazix
2005 Lapkričio 19 20:11

Kai verčiau rašė kad R1 ratai ir kad "Warior" amerikos rinkai skirtas, taip pat ir su pakojais rašė kad ju nėra ir be to isitikinau Yamaha salone (danijoj) pakoju nėra, sėdyne tai "skrumna" tokia ir be to dusles vos ne auksčiau uz sėdyne išsikišusios... kaži kaip keleivis jaustusi :) nors nesiginčyju, nes tik viena temačiau :)

mune23 mune23
2005 Lapkričio 19 19:28

Ir dar viena pastabele,jis nera vienvietis tai kazkokia klaida,nes jis turi ir sedyne ir pakojus keleiviui.Ir dar del Varior,jis nera amerikos rinkai skirtas gaminys,ji galima paciupineti ir nusipirkti visuose europos Yamaha salonuose ir net Kauno Yamahos salone(bent jau vasara vienas stovejo)Ir dar vienas pataisymas-ratai ne R1 nes nei viena R1 karta neturejo ratu su 4 stipinais.
Jai bendrai apie moca,tai man jis 10balu.Jo kaina lygiai tokia pati,kaip R1 tiek vokietijojoje tiek Lietuvoje

mune23 mune23
2005 Lapkričio 19 19:25

Kodel turetu buti,tai jau ne naujove,tad sitas mocas jau ira.

wariotas
2005 Lapkričio 18 15:17

warrior jau neblogai o MT ir dar su Ko-do jauciu kazkas ispudingo turetu buti...

Talkee Talkee
2005 Lapkričio 16 07:55

Ko-do (y)


 
P
A
T
K
P
Š
S
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 


71.040.604
+22.361
VisoVakar
Nariai24.490+9
Temos4.653+2
Žinutės353.849+256
Komentarai100.193+27
Gyvadėžė678.090+799
Nuotraukos72.891+54
Video3.719+4
Motokatalogas4.174+17