Įvadas
Mašina prieš žmogų
Nuo tada, kai aš nusipirkau savo pirmą motociklą 1957 metais, motociklai vystėsi sukrečiančiais tempais. Motociklai lengvėjo ir greitėjo, padangos geriau sukibdavo su keliu, pakabos tapo patikimesnėmis. Bet, sprendžiant pagal 20.000 studentų, kuriuos aš apmokiau per 13 metų Kalifornijos Superbike mokykloje, jie vis dar susiduria su tomis pačiomis problemomis kaip ir 20 metų atgal....
Pirmas skyrius
Priešas
Savisaugos instinktas
Savisaugos instinktas visada verčia veikti automatiškai. Mes taip sukurti kad negalime sąmoningai kontroliuoti jo veikimo. Pavyzdžiui, mes negalime sulaikyti mirksėjimo, kai kas nors netikėtai patenka į mūsų regėjimo lauką. Vis dėlto, savisaugos instinkto pasireiškimas (SIP) ne visada naudingas, o dažnai net kenksmingas. Pavyzdžiui, žmogus gali sustingti (dar...
Antras skyrius
Gazo valdymas
Taisyklė numeris vienas
Ar galima atsikratyti tokio SIPo kaip gazo pridėjimas/numetimas? Kas vyksta su motociklu dėl tokios paplitusios klaidos? Kokie motociklo konstrukciniai ypatumai prieštarauja šiam SIPui. Kas leis jo atsikratyti? Ką laimi vairuotojas, išmokęs kovoti su šiuo SIPu? Atsakymus į šiuos klausimus jūs rasite sekančiuose penkiuose skyriuose.
Trečias skyrius
Gazo valdymas
Pakaba ir sukibimas su keliu
Inžinieriniu požiūriu sukibimas su keliu priklauso pagrinde nuo pakabos. Kaip vairuotojas gali pagerinti savo motociklo pakabą? Ar taip būtina montuoti į savo motociklą čempiono šakes ir amortizatorius? Ar galima efektyviai vairuoti su gamykline pakaba? Kas yra „efektyvus vairavimas“?
Ketvirtas skyrius
Gazo valdymas
Ideali trajektorija kiekvienam
Kiekvienas įveikia posūkius ta ar kita trajektorija. Kas gi yra ideali trajektorija. Jei jūs ją rasite, kaip jums jos laikytis? Kas gali jums sutrukdyti pasirinkti ir laikytis idealios trajektorijos?
Iš tikro, į visus šiuos klausimus yra vienas atsakymas, išvedamas iš taisyklės nr. 1. Iš esmės tai vienas ir tas pats. Trajektorija, kuri leidžia...
Penktas skyrius
Gazo valdymas
Kada?
Teisingas gazo valdymas leidžia pakabai veikti optimaliame diapazone ir užtikrina nuspėjamą trajektoriją. Bet kada reikia pradėti taikyti taisyklę nr. 1? Kurioje posūkio dalyje jums reikalingiausi visi tie nuostabūs dalykai? Kada laikas atsukti?
Vairavimas gatvėje
Paprastai važinėdamas vairuotojas važiuoja 2/3 posūkio ir tik tada atsuka gazą. Miesto...
Šeštas skyrius
Gazo valdymas
Jėgos
Ar per didelės jėgos sukelia paniką? Per didelis greitis, greitėjimas, lėtėjimas, išcentrinė jėga ir taip toliau? Įprasti dydžiai nieko nejaudina. Kas bus, jei jūs išmoksite kontroliuoti šias jėgas aukštesniame lygyje? Ar jūs pradėsite važinėti geriau? Geresnė jėgų kontrolė važiuojant motociklu padidina SIPų suveikimo slenkstį.
Truputį daugiau nei reikia...
Septintas skyrius
Vairuotojo sėdėsena
Žmogus sukelia daugiau problemų, nei motociklas gali pakelti
Jei motociklas galėtų kalbėti, jis paprašytų vairuotojo niekada ant jo nesėsti. Kaip nepatyręs keleivis sukelia problemų vairuotojui, stengdamasis, pavyzdžiui, padėti palenkti motociklą posūkyje, taip ir pats vairuotojas sukelia problemų motociklui.
Vairavimo technologija
Pastebėjimas – dauguma...
Aštuntas skyrius
Vairuotojo sėdėsena
Rankos
Ar jūsų pečių raumenys tampa stipresniais? Ar pavargsta jūsų rankos nuo daug posūkių? Tai tik du neteisingos sėdėsenos požymiai (jų yra gerokai daugiau). Ką gi rodo šie indikatoriai? Tai, kaip gerai jūs įvaldėte sėdėsenos meną. Iš tikro, tai atskira technologija, su savomis taisyklėmis. Tai būdas atitikti arba neatitikti motociklo konstrukciją. Ir tai dar...
Devintas skyrius
Vairuotojo sėdėsena
Stabilumas
Kodėl dabartiniai sportiniai motociklai atrodo būtent taip? Kas slepiasi už dizaino sprendimų? Ar jūs išnaudojate visas savo motociklo funkcijas?
Jei jūsų kūnas įsitempęs, jūs esate valdymo problemų priežastis. Didelis tuningo spyruoklių, amortizatorių, demferių, rėmų, padangų ir kitų detalių kiekis buvo nupirktas motociklininkų, kad išspręsti...
Dešimtas skyrius
Vairuotojo sėdėsena
Slydimas posūkyje
Ar galima kontroliuoti motociklą jam slystant? Ką daryti kai priekinis ar galinis ratas netenka sukibimo su kelio danga? Visas jūsų dėmesys užimtas kovoje su šokinėjimu ir drebėjimu, ir SIPas nr. 2 yra labai pavojingas tokioje situacijoje.
Tobula konstrukcija
Įsikalkite sau į galvą – judantis motociklas yra labai stabilus, jei vairuotojas jam...
Vienuoliktas skyrius
Vairuotojo sėdėsena
Žmogus ir mašina
Ar jūs tikite motociklo stabilumu? Ar jis yra nuspėjamas? Kokį vaidmenį atliekate jūs pats?
Nuspėjamumas
Jūsų motociklas yra nuspėjamas praktiškai bet kurioje situacijoje, pavyzdžiui, slydimo metu. Būtent vairuotojas yra tamsusis arkliukas, nenuspėjama ir nestabili sistemos dalis. Ir vienintelė problema yra vairuotojo SIPai. Deja, tarp...
Dvyliktas skyrius
Vairavimas
Sutramdyti jėgas
Kiek tikslus gali būti jūsų vairavimas? Kokios jėgos veikia motociklą vairavimo metu? Kaip jas sutramdyti? Kaip greitai reikia pasukti motociklą? Kas iš tikrųjų vyksta kai jūs sukate? Kokie yra vairavimo apribojimai? Kaip vairavimas veikia valdymą gazu? Kokie SIPai suveikia ir kodėl? Kaip jie gali jums pakenkti? Ką reikia ir ko nereikia daryti vairavimo metu....
Tryliktas skyrius
Vairavimas
Galinis ratas
Motocikle yra du giroskopai – priekinis ir galinis ratas. Ką įtakoja kiekvienas iš jų? Kuris iš jų pasuka motociklą iš tikro? Priekinis, ar ne? Ir taip, ir ne.
Iš tikro, kol vairą veikia jėga, motociklas pasvyra. Tai gaunasi dėl fizikos dėsnių ir inžinierinių principų, esančių motociklo konstrukcijoje. Tačiau, kai tik jėga nustoja veikti (motociklas...
Keturioliktas skyrius
Vairavimas
Taisyklės
Kiek kartų jūs vairuojate posūkyje? O kiek kartų, pagal jus, reikia vairuoti? Teisingas atsakymas – vienam posūkiui vienas vairavimas. Tai vairavimo taisyklė nr. 1.
„Papildomas vairavimas posūkyje“, tai yra vienas ar keli papildomi vairavimai, ne kas kita kaip SIPas, suveikiantis dėl jau žinomų priežasčių – įėjau per greitai, per plačiai,...